Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 7 hónapja

3 fontos szociális képesség a munkahelyen

Az utóbbi időben a munka világában egyre nagyobb szerep jut a szociális készségek meglétének az új munkaerő kiválasztásában. Az állásinterjún már nem csak a szakmai felkészültséget mérik fel, hanem azt is, hogy a jelentkező tud-e együttműködni majd a kollégáival, megfelelően kommunikálni az ügyfelekkel, hogyan kezeli a konfliktusokat. A legfontosabbakat szedte össze Kormos Lilla, coach a HR Blogon.

Az együttműködés képességének minősége a következő tényezőktől függ: mennyire tudok asszertíven, és nem agresszíven kommunikálni? Mennyire tudom elfogadni, hogy mások máshogyan gondolkodnak, más megoldásaik vannak egy-egy helyzetre? Tisztelem-e a másikat, és el tudom-e fogadni a kritikát? Ha ezen a téren nem érezzük magunkat magabiztosnak, fejlesszük magunkat, felnőttként sem késő!

Érzelmi intelligencia

Felismerjük-e önmagunk és mások érzelmeit, és megértjük-e, hogyan hatnak ezek cselekedeteinkre? A magasabb érzelmi intelligencia segít jobban kezelni a stresszt, mivel ha megértjük, mi okozza a feszültséget, tenni is tudunk ellene. Segít önmagunk és mások motiválásában is, mert ha felismerjük, mi okoz a munkában örömet, elégedettséget, akkor ezek motiválni fognak a jobb, hatékonyabb munkavégzésre. Ha pedig megértjük, mitől lesz a kollégánk, főnökünk dühös vagy frusztrált, akkor könnyebben tudjuk kezelni ezeket a helyzeteket, és megoldani az esetleges konfliktusokat.

Folytatás a HR Blogon.
Follow hrportal_hu on Twitter