kapubanner for mobile
Megjelent: 8 éve

5 tipp a stresszmentes munkáért

A megfelelő koncentráció képessége akár már egy állásinterjún is meghozhatja a sikert. Egy átlagos munkanapon több gigabájtnyi információt kell befogadnunk, a hatékonyságunk pedig azon múlik, hogy képesek vagyunk-e a megfelelő részletekre odafigyelni. Ha képesek vagyunk a stresszhelyzetekben is fókuszálni és jó döntéseket hozni, akkor leszünk igazán értékesek a munkaerőpiacon. Répáczki Rita munkapszichológus tippjei mentén a Profession utánajárt, hogyan tanuljunk meg összpontosítani.

1. Csoportosítsuk feladatainkat!

Ha ki sem látunk a felgyűlő feladatok tengeréből, érdemes alkalmaznunk az időmenedzselés egyik legfontosabb alapszabályát, azaz fontos és kevésbé fontos, sürgős és kevésbé sürgős halmazokra bontani feladatainkat.

via GIPHY



2. Döntsük el, hogy baglyok vagy pacsirták vagyunk-e!

Figyeljük meg, melyik napszakban tudunk a legjobban összpontosítani. Ez van, akinél a reggel, másnál a délután, de olyan is van, aki éjjel tud igazán hatékony lenni. Fontos, hogy az idő nyomását ne stresszforrásként, hanem egy keretező tényezőként éljük meg („most kell megcsinálnom, tehát megcsinálom, és utána jó érzéssel tölt majd el, hogy megvan”), ami segíti a sorrendet és a prioritásokat kialakítani.

3. Kezeljük tudatosan a konfliktusokat!

Mindenkinek lehet rossz napja, és minden emberi viselkedésnek, reakciónak csak a kellő mértékben tulajdonítsunk jelentőséget. A rágódás nagyon nagy energiavámpír. Ha kellemtelen helyzetbe kerülünk a főnökünkkel vagy egy ügyféllel kapcsolatban, racionálisan kell átgondolni a történéseket, törekedve arra, hogy ha hibáztunk, azt legközelebb ne tegyük. Tanuljunk az ilyen kellemetlen esetekből, de igyekezzünk az önvádlást, a rágódást minimalizálni, mert nem hatékony stratégiák.

via GIPHY



4. Zárjuk ki a lényegtelen dolgokat!

Fontos, hogy megtanuljuk időszakosan kizárni az adott helyzetben épp kevésbé fontos tényezőket. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy elegendő figyelmet fordítsunk aktuális feladatunkra, így pedig hatékonyan lássuk el azt. Ez a manapság egyre bevettebb fogalom, a "mindfulness" lényege is, ami azt az állapotot írja körül, amikor tudatosan jelen tudunk lenni az adott helyzetben anélkül, hogy figyelmünk elkalandozna. Kulcsfontosságú, hogy megtanuljunk összpontosítani, mert ellenkező esetben energiáink szétforgácsolódnak, és akár intenzívebb időbefektetés mellett sem tudunk kellően hatékonyak lenni a munkában vagy a magánéletben. Az, hogy kinél mi segíti a koncentrációt, egyéni: van, akinek a csönd, másnak a monoton háttérzaj vagy a zene. Fontos azonban az olyan ingerek kizárása, amelyek túl sokat kötnek le figyelmi kapacitásunkból.

via GIPHY



5. Hagyjuk a munkahelyen a mindennapi stresszt!

Színezés, jóga, futás vagy éppen meditáció: minden olyan tevékenység kiváló, ami egy adott dologra irányítja a figyelmünket, ezzel lényegében kényszerítve koncentrációs kapacitásunkat, hogy adott idősávban kizárjon minden más ingert. Erre az elvre épülnek a meditációs technikák is, ezzel elérve, hogy az agy egyfajta “tisztuláson” esik át, pihen, és utána újra képessé válik dolgozni. Egyéni, hogy kinek mi jelent kikapcsolódás, lényeg, hogy szentlejünk naponta fél órát valamely tevékenységnek.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Az empatikus munkahelyi vezetés sokkal hasznosabb, mint egy szál nőnapi virág!

Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk

Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat

Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk

Álláskeresés és szórakozás egy csomagban: az idei első nagy állásbörzén jártunk

Helyben akarnak interjúzni vagy legalább a szakmai vezetővel beszélni, élményt szeretnének gyűjteni munkakörökről, inspirációt meríteni a... Teljes cikk