Megjelent: 4 hónapja

A HR szakma ünnepe - átadták a "beneFIT Prize 2019 - for Happy Employees" díjakat

A Humánpolitika.com közhasznú Egyesület és az All You Can Move SportPass 2019-ben megalapította a beneFIT Prize programot. A cél azoknak a kis,- közép-, és nagyvállalatoknak a díjazása és bemutatása, amelyek a munkavállalói egészségprogramokra a társadalmi felelősségvállalás részeként tekintenek. Ezek a cégek hozzájárulnak a munkaerő elvándorlásának megállításához, jelentősen javítanak saját munkaerőpiaci pozíciójukon és erősítik a cégük iránti lojalitást a dolgozókban.

Magyarországon is egyre kiélezettebb verseny van a munkaerőért, a dolgozók lojalitásáért, mondta Menczer Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium államtitkára a BeneFIT Prize díjátadójának megnyitóján. Az államtitkár azt is kiemelte, hogy a kormány egyik legfontosabb feladata a munkahelyteremtés. 2010 előtt közel 12%-os volt az országban a munkanélküliség, mára ez 3,4%-ra csökkent. Menczer szerint ma különösen aktuális, hogy a döntéshozók tudatosan tegyenek a munkavállalók testi-lelki egészségéért. Ezért üdvözölte a BeneFIT Prize kezdeményezést, melynek célja túlmutat a vállalatok díjazásán, az igazi nyertesek a munkavállalók.

A vállalati egészségkultúrát felsővezetői elkötelezettséggel, vállalati szintű stratégiai prioritássá kell tenni - mondta a díj alapítója, dr. Mihalik Zsuzsa, aki múlt hét csütörtökön nyerte el az EY Év Üzletembere Életminőség Fejlesztése különdíját. Hozzátette, a vállalati egészségkultúra nem csak az egyén szintjén jelenik meg - ahol produktívabb, kreatívabb, motiváltabb és kevesebbet betegeskedő munkavállalót eredményez -, hanem értékteremtő spirálként is megjelenik a vevői oldalon mint pozitívabb brand-image, illetve mint jobb minőségű szolgáltatás. Pénzügyi szinten pedig nagyobb bevétel és kisebb költség jelentkezik, azaz magasabb lesz a jövedelmezőség - tette hozzá dr. Mihalik Zsuzsa. Kiemelte továbbá, hogy a vállalati egészségkultúrák kialakításának köszönhetően makroszinten sokkal egészségesebb és boldogabb társadalmat lehet teremteni.

A felhívásra összesen 97 cég jelentkezett, amelyből 57 pályázat lett shortlistes, így összesen 300 ezer munkavállalót képviseltek a pályázó cégek. A szakmai díjak odaítéléséről független bírálóbizottság döntött. A zsűri tagjai: Gazsi Zoltán az Eisberg Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, Schneider Balázs az AYCM alapítója és ügyvezető igazgatója, Feuertag Ottó az Európa Design alapító-tulajdonosa, Makrai Fanni Y2Y business coaching executive coach, Kurtisz Krisztián a Cherrisk alapító vezérigazgatója, Szegedi Dávid a Nespresso Professional sales managere, Dr. Csernák Zsolt a Synlab Hungary Kft. szakmai igazgatója, valamint Stremeny Gábor, a Develor üzletfejlesztési igazgatója.

A zsűri az alábbi faktorok mentén vizsgálta a beérkező pályázatokat:
• Prevenció (pl. szűrővizsgálatok, életmód tanácsadás)
• Egészséges táplálkozás (pl. egészséges étel-választék a menzán, gyümölcsnap)
• Munkahelyi sport (pl. tömegsportversenyeken való közös részvétel, sportbérlet, sportnap)
• Egészség-, baleset és életbiztosítás
• Edukáció (pl. mentorprogram, tréningek, tehetségmanagement)
• Rekreáció (pl. masszázs, meditációs programok)
• Munkakörnyezet (pl. ergonómikus bútorok, gerincbarát székek, csökkentett zajszint, szemkímélő képernyő)
• Mentális egészség (pl. coach, pszichológus, közösségi tér, extra szabadnap)
• Környezettudatos működés (pl. járműflotta-választás, vállalati bicikli)
• Gyermekbarát intézkedések (pl. munkahelyi óvoda, gyerektábor, extra szabadság, rugalmas munkavégzés)

A díjazott vállalatok - amelyek a legtöbbet tesznek a dolgozóikért - a díjátadón egy iparművész által készített, szívet ábrázoló szobrot kaptak. Kisvállalati kategóriában az Interticket Kft., középvállalati kategóriában a Swicon Kereskedelmi és Szolgáltató Zrt., míg nagyvállalatként a Vodafone lett a nyertes.

A közönség is szavazhatott azokra a vállalatokra, amelyek egy-egy microsite-on mutatták be, hogy miért is jó náluk dolgozni, milyen náluk a munka világa. A közönségdíjat kisvállalati kategóriában az Online Comparison Shopping Kft. kapta, a Marso Kft. nyert a középvállalati kategóriában, míg nagyvállalatként a Borsodchem nyert.

Különdíjakkal azokat értékelte a szakmai zsűri, akik egy-egy szegmensben alkottak kiemelkedőt. A mentál wellness területen a Digic Pictures Kft. győzött, a biztosítások területén a dm Kft., a sportolás-rekreáció díját az Adevinta CMH Kft. nyerte el, az öko-barát kategória különdíjasa a Zwack Uniqum Nyrt. lett, az egészségügyi prevenció témakörében az Unilever Magyarország Kft. lett a legjobb, az edukáció terén a Magyar Református Egyház Bethesda Gyermekkórháza bizonyult a legjobbnak, a családbarát kategóriát szintén a Bethesda nyerte el, a munkakörnyezet pedig az ExxonMobil Üzletsegítő Központnál a legideálisabb.

BeneFIT Ambassadort is választott a zsűri, a Bergmann Könyvelő Iroda alkalmazottját, Both Szabolcs lett a díj nagykövete.
  • 2020.03.207 Skills for Assertiveness_Egy napos nyelvi tréning A tréning nap 100%-ban gyakorlati feladatokra és a tapasztalati tanulásra épül. Egyedülálló alkalom, hogy az idegen nyelvi tudást felszínre hozzuk, gyakoroljuk, hasznos panel kifejezéseket rögzítsünk a folyékony és magabiztos megszólaláshoz Részletek Jegyek
  • 2020.03.31Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Így készüljön a cég a járványokra - koronavírus, influenza

Influenzajárvány van, terjed koronavírus, utóbbi szerencsére Magyarországon egyelőre nincs jelen. A vállalatok is elővigyázatossági lépések... Teljes cikk

Designirodáktól az agilis irodaterekig - megvannak Az Év Irodája verseny shortlistesei

Hosszú út vezetett a designirodák koncepciójától a második otthont nyújtó terekig, majd az agilis irodákig. Egy évtized alatt a munkakultúra... Teljes cikk

A karrierváltás okai között vezet a kiégés, a nőknél pedig a pénz

A kutatásból kiderül, hogy a fiatalabb korosztályt is éppúgy fenyegeti a kiégés, mint az idősebbeket. Teljes cikk