Megjelent: 6 éve

A HR több mint napi 8 órás munka - egy nap a SPAR Személyzetfejlesztési vezetőjével

Tálos Szilvia a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. Személyzetfejlesztési osztályát vezeti. Napjai elképesztő intenzitásban telnek: a vállalatot érintő változásokra tudnia kell bármely pillanatban releváns válasszal szolgálnia, mely közvetlenül segíti elő azt, hogy kollégái képesek legyenek megállni a helyüket - dolgozzanak bármely területen a cégen belül - és naprakész tudással segítsék a vállalati célok elérését. A személyzetfejlesztés több mint egy nyolcórás munka: ez egyszerre jelent szakmai és emberi felelősségviselést, mely jelentősen meghatározza a vállalati kultúra milyenségét és azon keresztül képes pozitívan befolyásolni a napi munka minőségét.

„A napom rendszerint reggel nyolc órakor kezdődik: ekkor érek be a munkahelyemre. A frissen érkezett e-mailek átfutása után mindig elégséges időt töltök az osztályomon azzal, hogy átbeszéljem a kollégáimmal a rövid- és középtávon fontos teendőket. Természetesen a halasztást nem tűrő ügyekben a nap bármely percében elérhető vagyok a munkatársaim számára, ugyanis hiszek a személyes és azonnali kommunikáció erejében és eredményességében.”

Mivel egy osztály sikeres működése a pontos és rendszeres információcserén alapul, így nem elég a folyamatos rövid egyeztetés: minden hét első napja egy osztályértekezlettel indul, amikor az osztály egyes területeinek szakmai vezetőjével Szilvia átbeszéli a heti teendőket, egyeztetik a hosszútávon is fontos feladatokat.

„A közelmúltban a személyzetfejlesztés egy új projektet indított az INTERSPAR értékesítéssel közösen a hipermarketeinkhez köthető effektív személyzeti stratégia kidolgozását illetően, így immár rendszeressé váltak a hét elején az értékesítést vezető kollégákkal történő egyeztetések is.

"Az ebéd rendszerint osztályvezető kollégák társaságában telik: a vezetők kihasználják az alkalmat és szakmailag egyeztetnek közösen futó projektjeikről, illetve információkat cserélnek a vállalathoz köthető ügyekben, melyek mindannyiukat érinti. Az ebédidő így egyfajta brainstorminggá alakul át, ahol a kötetlen hangulat és a jó társaság már több esetben innovatív és használható ötletek megszületését segítette elő.
„A hét első napjának kora délutánja mindig a külső partnereké. A szakmai egyeztetések iskolákkal, kamarákkal, képző partnerekkel mára már rendszeresnek mondhatók. A kétoldalú együttműködések pedig a nap végén azoknak kedveznek, akiknek pozíciót tudunk ajánlani vagy a cégen belüli továbblépésüket tudjuk segíteni.” – mondja Tálos Szilvia.

„A késő délután vezetői értekezlettel folytatódik, ahol lehetőség van szakmai fórum keretein belül megvitatni a több osztályt érintő kérdéseket. Csak ezt követően, nagyjából délután öt óra körül jut idő az e-mailek feldolgozására, hiszen személyzetfejlesztési vezetőként fontos feladatom, hogy a lehető legtöbb munkatárssal és releváns partnerrel álljak személyes kapcsolatban, ismerjem a vállalatot és meglássam, hogy hol, milyen területen van szükség fejlesztésre. Ez nagy kihívást jelent számomra egy közel 13 ezres munkatársi létszámnál, de arra törekszem, hogy a központi munka mellett folyamatosan kommunikáljak kollégáimmal, akik a vállalat igazi mozgatórugói, dolgozzanak az áruházainkban, a logisztikai központjainkban, a húsüzemünkben, vagy a központi irodaházban. Nekem minden pillanatban ők a legfontosabbak!”
  • 2021.11.03A transzformatív tanulás-fejlesztés mestere – november 3-10-17. Építse fel korszerű L&D folyamatát és generáljon valódi változásokat a szervezete életében, képzésünk segítségével! Részletek Jegyek
  • 2021.11.23Folyamatmenedzsment képzés A képzés célja a folyamatfejlesztés lépéseinek és módszereinek áttekintése, az alapvető folyamatelemzési és folyamatfejlesztési technikák megismerése és konkrét feladatokon, esettanulmányokon keresztül történő begyakorlása. A folyamatmenedzsment képzési program 3 modulból áll: Folyamatmenedzsment alapképzés (Business Process Management), Folyamat teljesítménymérés, folyamatcontrolling (Business Process Control) és Folyamatfejlesztés (Business Process Improvement). A képzések egymásra épülnek, a képzések alapját a BPM képzés adja meg, erre épül rá a BPC, majd végül a BPI képzés. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Eszköz vagy érték a munkavállaló? - a vezető szerepe a fluktuációban

Egyre több szervezet ébred rá arra, hogy a sikerük nagy mértékben azon (is) múlik, hogy a náluk dolgozó emberek elkötelezettek-e munkahelyük iránt... Teljes cikk

Legyél mindful a vezetésben (is)!

Mik a siker mutatói egy vezető számára? Elvégzett projekt, zöld traffic-light riport, felsővezetői elismerés, évvégi bónusz… Ezért hajtunk,... Teljes cikk

Tudatosan kellett megteremtenem a feltételeket a kikapcsolódáshoz

„A munkánkban sok évtizeden keresztül maratont futunk, de ezt nem lehet folyamatos sprinteléssel tenni.” Vagyis feltöltődésre, eltávolodásra... Teljes cikk