kapubanner for mobile
Megjelent: 20 éve

A motivált dolgozó a céges siker kulcsa

Napjainkban a cégek egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak dolgozóik értékelésének, ösztönzésének és az ezzel szoros összefüggésben lévő motivációs rendszer kiépítésének. Az mfor.hu annak járt utána, milyen módszereket alkalmaznak az értékelés során a hazai munkáltatók.

A hangsúly a teljesítményen van


Sok cégvezető hibás felfogással kezeli az embereket"A velünk kapcsolatban álló cégek mindegyikénél létezik valamilyen formában teljesítményértékelés. Ez képezi a teljesítmény-arányos juttatások - bónusz, mozgó bér, jutalék, incentive - alapját. A munkavállaló így rendszeres és formális teljesítményértékelő beszélgetéseken kaphat visszajelzést" - nyilatkozta az mfor.hu-nak Krista Zita, a Humánmanufaktúra Emberi Erőforrás Tanácsadó Iroda vezetője.

Fontos momentum az értékelés az IKEA-nál is, mert mint Lánczi Judit, a társaság országos HR-vezetője elmondta: ilyenkor nyílik alkalom egy-egy időszak áttekintésére, illetve a következő időszak céljainak meghatározására. A közösen kitűzött egyéni célokat a szervezeti célokból vezetik le, és azok minél egyértelműbb megfogalmazása révén derül ki a munkatársak számára, hogy konkrétan mit kell tenniük a megvalósulás érdekében.

Az IKEA hazai szervezetében jelenleg minden munkatárs teljesítményét évente három alkalommal értékelik, emellett egy alkalommal fejlesztő beszélgetésre is sor kerül. Az előbbi inkább a múlt teljesítményéről és annak konzekvenciáiról, az utóbbi a jövő lehetőségeiről szól: a munkatárs jelenlegi munkakörében hogyan tudna jobban teljesíteni, esetleg más feladatokat is ellátni, vagy milyen egyéb munkakörökben tudja magát elképzelni.

Elégedett vs. motivált dolgozó

"A legtöbb cég általában évente csak egyszer-kétszer végez dolgozói elégedettségi vizsgálatot, jellemzően félévkor vagy év végén. A leggyakrabban kérdőíves felmérést jobb helyeken a vezetőség megbízása alapján felkért külső cég bonyolítja le, hiszen az csak így lehet objektív és valóban anonim" - osztotta meg tapasztalatait lapunkkal Krista Zita.

A szakértők abban egyetértenek, hogy az elégedettség nagymértékben a munkahelyen uralkodó körülmények függvénye, melynek kialakítása és a munkahely munkavégzésre maximálisan alkalmassá tétele, illetve ezen állapot tartós fennállásának biztosítása egyértelműen a munkáltató felelőssége. Meg kell azonban különböztetni az elégedettséget és a motivációt, előbbi ugyanis esetenként a vállalat számára kevesebb potenciális haszonnal kecsegtet.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Targoncavezető

A targoncavezető a raktárak és gyárak nélkülözhetetlen munkatársa, aki a logisztikai folyamatok zökkenőmentes működéséről gondoskodik. Teljes cikk

Mezőgazdasági gépszerelő

A mezőgazdasági gépszerelő kulcsfontosságú szereplő a modern mezőgazdaságban, hiszen a termelés hatékonysága nagyrészt a gépek megbízható működésén múlik. Teljes cikk

Gépjárművillamossági szerelő

A gépjárművillamossági szerelő a modern autók egyik legfontosabb szakembere, hiszen a járművek nagy része ma már elektronikus rendszerekre épül. Teljes cikk

Kapcsolódó hírek