kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

A számlanyomtatási költségek egy része megtakarítható a kiszervezéssel

A költségmegtakarítás jelen gazdasági helyzetben már alapvetőnek tűnik a közüzemi társaságok részéről is. Azonban még most is vannak olyan tevékenységi körök, amelyekről nehezen mondanak le ezek a cégek még akkor is, ha azok nem tartoznak a fő tevékenységek közé. Ilyen például a számlák saját előállítása. Pedig ennek a tevékenységnek kiszervezésével akár 50 százalék feletti megtakarítást is elérhetnek a közüzemi szolgáltatók - írja a portálunkhoz eljuttatott sajtóközlemény.

images

images

Az eddigi tapasztalatok szerint akár 50 százalék körüli megtakarítás is elérhető a kiadásokban, ha a nem alapvető tevékenységhez köthető szolgáltatásokat, mint például a számlanyomtatást külső partnerekre bízzuk, azaz kiszervezzük. A költségmegtakarítás mellett további előny, hogy egy számlanyomtatásra szakosodott társaság olyan gyártásbiztonsággal, kapacitással rendelkezik, amivel nem veheti fel a versenyt egy alapvetően másféle főtevékenységre szakosodott közüzemi társaság.

"A jelenlegi gazdasági helyzetben, mikor a közüzemi cégek életében minden fillér számít, alapvetően felmerül a kérdés, hogy például egy áram-, gáz-, vagy vízszolgáltató társaság miért is tartson fenn, mérettől függően 50-150 millió forint értékben nyomdaipari eszközparkot, és tartalékberendezéseket az esetleges meghibásodások esetére, ha vannak ilyen tevékenységre fókuszáló cégek" - teszi fel a kérdést Jelinek Gábor, a Díjbeszedő Nyomda vezérigazgatója. "Ettől közvetlenül ugyan nem lesz olcsóbb majd az áram, a gáz vagy a víz ára. Viszont ezt a pénzt fejlesztésekre lehet fordítani."

Bár árcsökkenés emiatt nem várható, közvetve a lakosság így is jól jár, hiszen ha a társaság a megtakarításokat vissza tudja forgatni például a rendszer-, vagy a szolgáltatásbiztonság fejlesztésére, úgy kevesebb lehet a panasz, és így kevesebb lehet a nem tervezett kiadásokkal járó probléma is a cégek számára. A hatékonyság növelése és a költségmegtakarítás voltak a legfőbb szempontok a regionális gázszolgáltató Tigáz Zrt. esetében is, mikor amellett döntöttek, hogy kiszervezik a nyomtatási, borítékolási tevékenységeket.

"A vállalati működés racionalizálása - a jelenlegi gazdasági környezetben, amikor a gazdasági válság, a szabályozott piac nehézségei komoly kihívást jelentenek - elemi szükséglete társaságunknak. A racionalizálási folyamatok , így a nyomtatás, borítékolás kiszervezése --– eredményeképpen elérhető költségcsökkentés a fenntartható működést célozza. Jelen gazdasági helyzetben komoly előnyt ígér társaságunk számára, hogy egy, az alaptevékenységünktől eltérő feladatot egy professzionális külső szolgáltató lát majd el. Így ezzel a megállapodással egyaránt célunk a hatékonyságnövelése és a költségmegtakarítás elérése is" - mondta Holyevácz Csaba, a Tigáz Zrt. ügyfélkapcsolatok igazgatója.

A kiszervezéssel elérhető kiadáscsökkentés természetesen függ a közüzem méretétől, de az sem mindegy hogy mekkora, és milyen hatékonysággal dolgozó eszközparkot működtetett korábban a társaság. "Általában kevéssé valószínű, hogy ezeken a gépeken három műszakban dolgoztak volna, így ezek kapacitáskihasználtsága messze elmarad egy ezt a tevékenységet fő profilként végző társaság gyártósoraitól" - tette hozzá Jelinek Gábor.

Mindemellett a kisebb méretű, elsősorban vidéki közüzemi cégek szolgáltatói területein még ma is a hagyományos, nyomtatott számla az alap, az elektronikus befizetések nem túlságosan elterjedtek. Ebből fakadóan az elkövetkezendő időszakban továbbra is a nyomtatott számlák egyeduralma várható, amely együtt jár a fizikai munkavégzéssel. A kiszervezéseket ugyanakkor gyakran hátráltatják a lokálpatrióta nézetek, amelyek ugyan humánusak, hiszen a munkahelyek megtartása a fő céljuk, viszont sok esetben nincs mögöttünk racionális, gazdasági érvrendszer. Így hiába a megtartott munkahely, ha a felesleges kiadások elviszik a társaság hasznát.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Több az álláshirdetés februárban, közel 32 000 munkakör vár betöltésre

Januárról februárra 29 172-ről 31 665-re nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez közel 2500-zal több az előző hónapnál, egy... Teljes cikk

Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk

Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!

A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk