Megjelent: 9 éve

Aki kérdez: Dr. Tomka János

- A globális gazdasági válság közepette erősebb az igény a tudás alapú szervezetek fejlődésére, a vezetői kiválóság növelésének támogatására. Ugyanakkor a korábban ilyen célra rendelkezésre álló források beszűkültek. Hogyan tud partnerként megújuló, vállalható szolgáltatást nyújtani a képzések terén egyik élenjáró szervezetként a KPMG-BME Akadémia? Hogyan változnak a prioritások a gyakorlatban?

- Annak ellenére, hogy a tudásmenedzsment megközelítése, módszerei és a támogató technológiák jelentős fejlődésen mentek keresztül az utóbbi években, az alapvető kihívás nem változott: miként lehet rábírni a munkatársakat és a szervezeti egységeket, hogy megosszák egymással a tudásukat?

A kérdés mögött napjaink menedzsmentjének számos további, égető kérdése húzódik:

  • Valóban hatalom-e a tudás?
  • Kinek a vagyona a szellemi tőke?
  • Az egyéni tudásból hogyan lesz szervezeti tudás?
  • Milyen tényezők gátolják, illetve segítik a tudásmegosztást?
  • Hogyan lelkesítsük a munkatársakat arra, hogy vigyék bele a kezdeményezést, a képzelőerőt és a szenvedélyt napi munkájukba?
  • Miért nélkülözhetetlenek a szakmai közösségek (Communities of Practice) a tudásközpontú szervezetekben?
  • Milyen módon biztosítható a tudásmunkások hosszú távú fejlődése?
  • Milyen kompetenciák birtokában válhatnak a középvezetők a szervezet "tudásrendezőivé"?
  • Hogyan hozzunk létre olyan szervezeteket, amelyek alkalmazkodóak és mozgalmasak, ugyanakkor összpontosítottak és hatékonyak?

    A tudás menedzselése nem egy funkció vagy egy vezető feladata, mindenki akarva, akaratlanul részt vesz a szervezet tudásalkotó folyamataiban. A KPMG-BME Akadémia meggyőződése, hogy a tudásalapú szerveztek fejlődését nem az újabb és egyre drágább informatikai rendszerek vagy a végnélküli, frusztráló kultúraváltási programok segítik elő. Menedzsmentiskolánk a legújabb kutatási eredményekre alapozva, gyakorlatorientált megközelítéssel, a résztvevők munkájához illeszkedő módon kínál képzéseket, műhelymunkákat a vállalatok és intézmények szakembereinek és vezetőinek. Néhány példa a KPMG-BME Akadémia kínálatából: Boldogulás a tudásközpontú szervezetekben, Tudásközpontú menedzsmentkompetenciák, vagy a felső vezetőknek szóló Tudásalkotó szervezet építése című kurzusok.

    A vezetői kiválóság növelésének lehetőségét is régóta kutatja a menedzsmenttudomány. A globális gazdasági válság irányította arra a figyelmet, hogy: "Miközben céges botrányok, terrorfenyegetések, vállalati intrikák és romló kapcsolatok egész sora bizalmatlanságot gerjeszt, állítom, hogy a bizalom kialakításának, megerősítésének, megadásának és helyreállításának képessége nemcsak életbevágóan fontos a személyes kényelemérzetünk és társas kapcsolataink tekintetében, hanem a leglényegesebb vezetői tulajdonság napjaink globális gazdaságában." (Stephen M. R. Covey)

    Szomorú tény azonban, hogy: "Az etikátlan viselkedés széles körben elterjedt az üzleti életben, annak ellenére, hogy a cégek rengeteg időt és pénzt fektettek az etikai tréningekbe és az etikai programokba." (Max H. Bazerman és Ann E. Tenbrunsel) De mindez miért van így? Mennyire elterjedtek a vállalati korrupció különböző formái? Mennyiben felelősek az etikátlan magatartásért az egyének, illetve a szervezeti rendszerek? Mit tehetünk a mélyreható változások érdekében? A KPMG-BME Akadémia Etikai bátorság a menedzsmentben című kurzusán ezekre a kérdésekre is keressük a választ. A 2012. január 18-án megrendezésre kerülő nyílt napunkon többek között ezt a programot is bemutatjuk a kedves érdeklődőknek.

    KÉRDÉS:

    Dr. Segesváry Gábortól, a Zwack Unicum humánpolitikai igazgatójától kérdezem: "Egyetért-e Henry Mintzberg tézisével, miszerint "A jelenlegi gazdasági krízis hátterében egy másik, sokkal jelentősebb válság húzódik meg: eltűnt a közösségi tudat -– az emberek már nem érzik, hogy valami olyanhoz tartoznak és valami olyanról gondoskodnak, ami nem csak róluk szól. ...Az eredmény: gondatlan, nemtörődöm magatartás, amely térdre kényszerítette a globális gazdaságot"? Véleménye szerint miként lehet ilyen helyzetben a bizalmat megerősíteni, és a közösségi szellemet fejleszteni?"
    • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
    • 2020.09.17HR Basic képzés HR feladatai vannak? Szeretné rendszerezni ismereteit, vagy szeretné összevetni saját gyakorlatát a másokéval, illetve egyszerűen csak érdeklődik a téma iránt? Nálunk megtanulhatja mit és hogyan kell hatékonyan csinálni. Jöjjön el képzésünkre és sajátítsa el – évek helyett 11 napban – az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! Részletek Jegyek
    • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
    Follow hrportal_hu on Twitter
    További cikkek
    Aki válaszol: Endrei-Kiss Judit

    HR Szubjektív rovatunkban Endrei-Kiss Judit, a Telenor Magyarország HR vezérigazható-helyettese kérdez, miután válaszolt Branyiczki Imre, az EPAM... Teljes cikk

    Aki kérdez: Branyiczki Imre

    HR Szubjektív rovatunkban Branyiczki Imre, az EPAM Systems Kft. HR igazgatója kérdez, miután válaszolt Szabó Zsuzsanna, a Transferwise HR vezetője... Teljes cikk

    Aki kérdez: Szabó Zsuzsanna

    HR Szubjektív rovatunkban Szabó Zsuzsanna, a Transferwise HR vezetője kérdez, miután válaszolt Hegedűs László, a BlackRock HR vezetőjének... Teljes cikk