Állásinterjú a kirakatban, avagy hogy toboroz egy multi ruhalánc?
Egy ruhaforgalmazó multinacionális vállalat egész oldalas álláshirdetésben toborzott munkaerőt eladói pozícióra. A főként harisnyákat árusító cég az üzlet kirakatába invitálta interjúra az álláskeresőket. Vajon hányan jelentkeznek egy ilyen hirdetésre, és mire számíthatnak?
A rendhagyó álláshirdetésre a múlt hét közepén egy ingyenesen terjesztett napilapban lehetett felfigyelni. A ruhaforgalmazó multi egész oldalas hirdetésben toborzott munkaerőt eladói pozícióra. A főként harisnyákat árusító cég az üzlet kirakatába invitálta állásinterjúra az érdeklődőket.
A helyszín az ismert, ősállatról elnevezett pláza a fővárosi Moszkva téren szombat délután egy óra magasságában. Az újságban olvasott felhívás az üzlet egyik üzletébe szól - ide keresik most az új munkatársakat heti 20, 30, 40 órás munkákra, különös tekintettel a hétvégi hajtásra.
Az áruházban nincs túl nagy tömeg, az viszont első szempillantásra látszik, hogy gőzerővel zajlik az ünnepi készülődés, karácsonyfadíszekkel, csillámporral, díszes arany- és ezüstszalagokkal. Az aulában gigantikus, plüss Mikulás "ácsorog", mellette egy kedvesen bumfordi rénszarvassal. Egyes nézelődőknek ez annyira megtetszik, hogy mindjárt le is fényképeztetik magukat mellette.
A keresett üzlet kirakatában rengeteg harisnya, bokafix és zokni díszeleg, ízlésesen elrendezve. A bolt bejáratánál aztán a pink színű toborzási felhívás is felvillan - érdeklődő viszont egy szál sem. Ugyanakkor egy lelkes, 20 év körüli, szoláriumbarna, diszkrét orrpiercinges, 20 év körüli hölgy mondja el készségesen az érdeklődőknek, hogy a toborzás a másik épületben, a cég egy nagyobb üzletében zajlik.
Újabb keresgélést követően valóban feltűnik a kirakat, amiben a lelkes álláskeresők éppen alkalmasságukat bizonyítják, de gyorsan kiderül, az óriási érdeklődésre való tekintettel a cég a szomszédos kávézó három asztalát is kibérelte a jelentkezők fogadására.
A villáminterjúk mindenesetre szervezetten zajlanak. Az alkalom tiszteletére egységesen lila pulóverbe és fekete nadrágba öltözött fiatal nők készségesek és gyorsak. Másodpercek leforgása alatt leültetik a pályázókat a pici kávézó süteményhalmokkal borított asztalához.
A megmérettetés első köre inkább adatgyűjtés. Önéletrajzot nem kérnek, csak alap dolgokról kérdeznek: név, elérhetőség, iskolai végzettség, munkatapasztalat.
Interjúztató azt is elmondja: "Aki itt megfelelt, azt legkésőbb 10 napon belül behívjuk egy második beszélgetésre is. Akinek nem szóltunk, az ebből tudni fogja, hogy sajnos nem felelt meg." Így a jelentkezőket legalább tíz napig bizonytalanságban hagyják, ráadásul az elutasításról még csak egy sablonmailt sem küldenek.
Az interjúk nem tartanak tovább négy percnél. A pályázók szerint az interjúztatók fölényesen és gunyorosan viselkednek. Az ellenszenv vélhető oka a túlképzettség, és hogy nem csak 18 éves diákok keresnek munkát. Pénzről és magáról a cégről a "felvételin" egyetlen szó sem esik, még kérdésre sem.
A multi ruhaláncnak bőven van lehetősége az ideális dolgozók megtalálására. Az első órában közel 200 álláskereső futott be a tesztelésre. És még akkor hat óra hátra volt a toborzási akcióból. Voltak álláskeresők, akikkel hosszabban beszélgettek. Valószínűleg ők várhatják a visszahívást.
A kirakatban és a kávézóban meghirdetett toborzás valószínűleg nem rossz ötlet, de a jelek szerint inkább a cégnek kedvez. Egyrészt a hírverés miatt, másrészt azért, mert egyszerre nagy körből lehet meríteni és regisztrálni a cég adatbázisába. Ha később megüresedik egy állás, az így gyűjtött adatbázisból könnyebb a pótlás.
A helyszín az ismert, ősállatról elnevezett pláza a fővárosi Moszkva téren szombat délután egy óra magasságában. Az újságban olvasott felhívás az üzlet egyik üzletébe szól - ide keresik most az új munkatársakat heti 20, 30, 40 órás munkákra, különös tekintettel a hétvégi hajtásra.
Az áruházban nincs túl nagy tömeg, az viszont első szempillantásra látszik, hogy gőzerővel zajlik az ünnepi készülődés, karácsonyfadíszekkel, csillámporral, díszes arany- és ezüstszalagokkal. Az aulában gigantikus, plüss Mikulás "ácsorog", mellette egy kedvesen bumfordi rénszarvassal. Egyes nézelődőknek ez annyira megtetszik, hogy mindjárt le is fényképeztetik magukat mellette.
Toborzás a kirakatban és a kávézóban
A keresett üzlet kirakatában rengeteg harisnya, bokafix és zokni díszeleg, ízlésesen elrendezve. A bolt bejáratánál aztán a pink színű toborzási felhívás is felvillan - érdeklődő viszont egy szál sem. Ugyanakkor egy lelkes, 20 év körüli, szoláriumbarna, diszkrét orrpiercinges, 20 év körüli hölgy mondja el készségesen az érdeklődőknek, hogy a toborzás a másik épületben, a cég egy nagyobb üzletében zajlik.
Újabb keresgélést követően valóban feltűnik a kirakat, amiben a lelkes álláskeresők éppen alkalmasságukat bizonyítják, de gyorsan kiderül, az óriási érdeklődésre való tekintettel a cég a szomszédos kávézó három asztalát is kibérelte a jelentkezők fogadására.
A villáminterjúk mindenesetre szervezetten zajlanak. Az alkalom tiszteletére egységesen lila pulóverbe és fekete nadrágba öltözött fiatal nők készségesek és gyorsak. Másodpercek leforgása alatt leültetik a pályázókat a pici kávézó süteményhalmokkal borított asztalához.
Nem jeleznek vissza az elutasításról
A megmérettetés első köre inkább adatgyűjtés. Önéletrajzot nem kérnek, csak alap dolgokról kérdeznek: név, elérhetőség, iskolai végzettség, munkatapasztalat.
Interjúztató azt is elmondja: "Aki itt megfelelt, azt legkésőbb 10 napon belül behívjuk egy második beszélgetésre is. Akinek nem szóltunk, az ebből tudni fogja, hogy sajnos nem felelt meg." Így a jelentkezőket legalább tíz napig bizonytalanságban hagyják, ráadásul az elutasításról még csak egy sablonmailt sem küldenek.
4 percig tartó beszélgetés
Az interjúk nem tartanak tovább négy percnél. A pályázók szerint az interjúztatók fölényesen és gunyorosan viselkednek. Az ellenszenv vélhető oka a túlképzettség, és hogy nem csak 18 éves diákok keresnek munkát. Pénzről és magáról a cégről a "felvételin" egyetlen szó sem esik, még kérdésre sem.
Egy óra alatt 200 pályázó
A multi ruhaláncnak bőven van lehetősége az ideális dolgozók megtalálására. Az első órában közel 200 álláskereső futott be a tesztelésre. És még akkor hat óra hátra volt a toborzási akcióból. Voltak álláskeresők, akikkel hosszabban beszélgettek. Valószínűleg ők várhatják a visszahívást.
Pályázói adatgyűjtésre is alkalmas
A kirakatban és a kávézóban meghirdetett toborzás valószínűleg nem rossz ötlet, de a jelek szerint inkább a cégnek kedvez. Egyrészt a hírverés miatt, másrészt azért, mert egyszerre nagy körből lehet meríteni és regisztrálni a cég adatbázisába. Ha később megüresedik egy állás, az így gyűjtött adatbázisból könnyebb a pótlás.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
További cikkek
Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés
Mintha jégpáncél borítaná az amerikai munkaerőpiacot: hónapok óta alacsony a toborzás és az elbocsátások száma, a dolgozók pedig úgy érzik,... Teljes cikk
Közel 1000 pályázót hozott be ez a toborzási kampány - esettanulmány
„Százból öt! Te benne vagy?” Ezzel a címmel indított tavaly októberben toborzási kampányt a HungaroControl. A cél legalább 700 jelentkező... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Felmérés: egyre több álláshirdetés említi az AI-t, de kontextus nélkül 2 hete
- Felpörgeti a toborzást a CATL Debrecenben – duplájára nőhet a dolgozói létszám 3 hete
- Fluktuációs kihívásokkal küzd a kékgalléros munkaerőpiac 4 hete
- Hazudnak a munkahelyen? Így ismerheted fel 1 hónapja
- Toborzási roham a BMW-gyárban – ekkora bért kínálnak a kezdőknek 1 hónapja
- Így szólítsd meg a Z generációs kékgalléros munkaerőt 1 hónapja
- Számos nemzetközi pozíciót költöztet Budapestre az UNICEF 2 hónapja
- BMW, Lego, Suzuki: toborzás és képzés az automatizálás árnyékában 2 hónapja
- Álommeló helyett rémálom: soha nem volt ekkora biznisz az álláskeresők átverése 2 hónapja
- Felmondani az öregek szoktak, a Z generáció csak simán nem megy be többet 2 hónapja
- Az AI sírva fakad? Szkennelő munkatársat keres Újbuda jegyzője 2 hónapja



Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?