Megjelent: 8 éve

Amikor a jövő jelenné válik

A technológia gyors fejlődésének köszönhetően az, amit néhány éve még úgy emlegettünk, a jövő irodája, ma már kézzelfogható - vagy inkább virtuális - valóság. Az infokommunikációs vívmányok sok lehetőséget jelentenek a kis- és középvállalatok számára, de sok fejtörést is okozhatnak.

Előrejelzések tucatjai jósolják, hogy néhány éven belül már minden a felhőben történik, a közösségi oldalakon folytatott üzenetváltás lesz a domináns a cégek közötti, valamint az ügyfelekkel folytatott kommunikációban, és alig lesz valaki, aki az irodában dolgozik, hiszen az okostelefonok és tabletek korában a zsebünkbe kerül az irodánk. Hogy ma még nem ez az általános, annak oka elsősorban a merev gondolkodásmódban keresendő, a hagyományosba vetett hitben, és nem a technológiai lehetőségekben. Első lépésként az infokommunikációs eszközeinket, szoftvereinket érdemes egy rendszerbe szervezni. Az újabbnál újabb technológiai megoldásokkal rengeteg költséget, időt, energiát spórolhatunk meg.

Gyors bevezetésükkel nagyságrendekkel növelhetjük meg cégünk működésének hatékonyságát. Külső és belső kommunikációnk korszerűbbé, gyorsabbá alakításával ügyfélkapcsolatainkban sokkal eredményesebbek lehetünk. Egy elektronikus számla költséghányada számlánként 30-50 forint, ezzel szemben a papír alapúé - az iktatást, postázást is figyelembe véve - ennek az összegnek a négy-ötszöröse. Hasonlóan drága luxussá válhat egy iroda fenntartása, az alkalmazottak is ugyanúgy elérhetőek lesznek otthonukban, mint az irodában, még akár vállon is veregethetjük őket annak az alkalmazásnak a segítségével, amellyel virtuális tárgyakat manipulálhatunk.

Vajon tényleg működőképes, ha béreljük a számítógépes rendszereinket, ha a ma még papír alapon folytatott műveletek szinte teljes egészében digitális platformra kerülnek, ha a felhő alapú informatika mellett döntünk, vagy ha minden munkatársunkat hazaküldjük dolgozni?
  • 2021.10.28Távmunka, home-office - eltérő jogi álláspontok - eltérő munkajogi gyakorlatok. Hol hibázhatunk? Rizikók és irányok. Dr. Fodor T. Gábor elismert munkajogász, munkajogi előadó hazai és nemzetközi szinten munkajogi tárgyú cikkek szerzője. Előadásában a Covid19 járványhelyzet kapcsán felmerülő kérdések, tapasztalatok, munkajogi gyakorlatok kerülnek előtérbe, ide értve a home office és távmunka sajátosságait, különbségeit, de szóba kerülnek a veszélyhelyzetet követő időszak várható munkajogi aspektusai is. Részletek Jegyek
  • 2021.11.03A transzformatív tanulás-fejlesztés mestere – november 3-10-17. Építse fel korszerű L&D folyamatát és generáljon valódi változásokat a szervezete életében, képzésünk segítségével! Részletek Jegyek
  • 2021.11.23Folyamatmenedzsment képzés A képzés célja a folyamatfejlesztés lépéseinek és módszereinek áttekintése, az alapvető folyamatelemzési és folyamatfejlesztési technikák megismerése és konkrét feladatokon, esettanulmányokon keresztül történő begyakorlása. A folyamatmenedzsment képzési program 3 modulból áll: Folyamatmenedzsment alapképzés (Business Process Management), Folyamat teljesítménymérés, folyamatcontrolling (Business Process Control) és Folyamatfejlesztés (Business Process Improvement). A képzések egymásra épülnek, a képzések alapját a BPM képzés adja meg, erre épül rá a BPC, majd végül a BPI képzés. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A számítógéppel dolgozók háromnegyede a hibrid munkavégzésre esküszik

A számítógéppel dolgozók több mint háromnegyede a hibrid munkavégzés valamilyen formáját tartaná ideálisnak – állapítja meg a Telenor... Teljes cikk

A rugalmasság lett a legfontosabb az irodapiacon

Továbbra is sok a bizonytalanság a hazai irodapiacon, a szereplők többsége mégis optimista. A bérbeadók és a bérlők rugalmassága eközben még... Teljes cikk

Amerikában kétmillió közalkalmazottat már beszippantott a rugalmas munkaterület-üzemeltetés

Amerikában közel 2 millió közalkalmazottnak mostantól lehetősége lesz arra, hogy megválassza, melyik irodából szeretne dolgozni egy adott munkanapon. Teljes cikk