Atipikus helyzetben az atipikus az ideális foglalkoztatási forma
A 2021.év elején a munkaerő-kölcsönzésről megjelent felmérésből kiderült - melyet a Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetsége (MMOSZ) készített -, hogy a munkaerő-kölcsönzés a rugalmasságának köszönhetően a munkaerőpiac optimális létszámgazdálkodásának az igényeit maximálisan ki tudja szolgálni.

A feloldásokról szóló hírek napról-napra változnak, az azonban érződik, rengetegen várják, hogy lehetőség legyen a szálláshelyeket, éttermeket turistaként is látogatni. Azonban a HORECA területén dolgozó munkaerő egy része kényszerből, a bezárások miatt más területeken dolgozik már. Sok kérdés felmerül: Ők vajon visszatérnek-e korábbi munkaterületükre? Meddig lehet tervezni? Ezekkel együtt hogyan lehet mégis a szolgáltatás humánerő oldalát megoldani?
A nyári időszak előnyös abból a szempontból, hogy a diákok, akik rugalmasak, több nyelvet beszélnek, gyorsan tanulnak, szívesen vállalnak munkát a turizmus, vendéglátás terén. Ez az őt foglalkoztató cég számára is előnyös hiszen gyors megoldás lehet az ingadozó igényekre. Továbbá közkedvelt atipikus foglalkoztatási forma a munkaerő-kölcsönzés mellett a kedvező költségei miatt az egyszerűsített foglalkoztatás vagy a nyugdíjas foglalkoztatás is. Ajánlatainkat, konstrukciónkat, valamint a kiválasztott foglalkoztatási formát mindig a partnercég elvárásaihoz igazítjuk, hogy a legoptimálisabb megoldást biztosítsuk.
Mikor választják partnereink a munkaerő-kölcsönzést?
- Szabadságolások problémájának megoldására (pl. gyártósori szerelők, betanított dolgozók, irodai adminisztratív dolgozók).
- Sürgős vagy nagyobb megrendelések teljesítésére szakképzett vagy szakképzettséget nem igénylő munkakörökben.
- Ha új vagy több dolgozóra van szükség.
- Hirtelen kieső munkatárs gyors és szakszerű pótlása esetén (pl. nyelveket beszélő titkárnő).
- Amikor állományba vétel előtt ki szeretné próbálni a munkaerőt („try & hire”, pl. 6 hónap kölcsönzés után átveszi saját állományba a három legjobb munkatársat).
- Ha gazdasági megfontolásból költségek optimalizálására van szükség (a munkaerő-kölcsönzési szolgáltatás díját költségként elszámolhatja, nem bérköltségként jelentkezik).
A munkaerő-kölcsönzés folyamatában három szereplő vesz részt: a kölcsönbeadó, a kölcsönvevő és a munkavállaló. A munkaerő-kölcsönzésben a munkáltatói jogkört a kölcsönvevő és a kölcsönbeadó közösen gyakorolják, melynek szabályait a Munka Törvénykönyve XVI. fejezete tartalmazza.
Mit nyerhet az, aki a kölcsönzés mellett dönt?
- Rugalmasságával a kiszámíthatatlan gazdaságban egy tervezhető költségkeretet biztosít.
- Biztosítékot nyújt arra, hogy a kieső munkaerőt gyorsan pótolni lehessen.
- Leveszi a toborzás terhét a cég válláról, így stratégiai kérdésekre koncentrálhat.
- HR adminisztrációs feladatok, bérszámfejtés súlya alól felszabadítja a vállalatot, így nem szükséges emiatt bővíteni az adminisztratív állományt.
- A kölcsönzött munkavállalóval kapcsolatos munkajogi kérdések nagy részét a kölcsönző cég átvállalja, így a tehermentesítés mellett a jogbiztonság is garantált.
A komplex HR szolgáltatás szerves része a szellemi kölcsönzés, melynek szerepe az utóbbi időben megerősödött.
Kiemeljük pár gondolatban, hogy milyen esetekben miért érdemes a szellemi kölcsönzést választani. A jelenlegi helyzetben nagyon nehéz megjósolni, hogy mi lesz pár hónap múlva, milyen rendelési állománnyal találja magát szembe a cég, milyen szabályzások lépnek érvénybe. Tipikus eset, amikor a saját állományát nem meri bővíteni a Partnerünk, mégis a fejlődéshez megfelelő szaktudású, tapasztalatú szakemberekre van szükség. Ekkor igazán nagy segítség lehet, ha egy munkaerő-kölcsönzéssel foglalkozó céget von be a folyamatokba. A kölcsönző cégek folyamatosan frissítik adatbázisukat, bevált toborzási csatornáik, tesztrendszereink vannak, melynek segítségével gyors megoldást találnak a szellemi munkaerő kölcsönzésére. Ennek előnye az eddig leírtakon kívül a Try & Hire együttműködési forma. Ez arra nyújt megoldást, ha a cég helyzete úgy engedi, akkor van mód átvenni saját állományba a munkavállalót. Így biztos lehet abban, hogy a betöltött pozícióban jól teljesítő, sőt a vállalati kultúrát is megismerő és elfogadó, kipróbált szakemberrel bővül az állománya. Ezzel rengeteg időt és költséget takarít meg, hiszen a rendkívül magas toborzási költségen kívül, az új munkavállaló oktatása, betanítása nem kis költséget ró a vállalatokra.
Hogy Önnek mi lehet a leghatékonyabb megoldás?
Szakértő kollégáink
1. az itt található rövid ADATLAP kitöltését követően egy megoldási lehetőség megjelölésével,
2. további igény esetén egy személyes vagy online konzultációt követően, díjmentes ajánlattal, tudják az Ön cégét ebben a helyzetben támogatni.
Ha HR kérdésben megoldást keres, küldje be a max. 2 perces adatlapot.
ADATLAP KITÖLTÉSE
Keressen bennünket bizalommal, elköteleztük magunkat a megoldás mellett.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A munkáltatói gondoskodás új szintre lépett: ma már nemcsak juttatásokat adunk, hanem valódi jólléti élményt – mérhető üzleti eredményekkel. Teljes cikk
Köllner Zsófia, a Linguina alapítója és a Business Fest HR Hacks színpadi előadója arról beszél, hogyan lehet a céges nyelvtanulást... Teljes cikk
A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk