Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 3 hónapja

Az ügyfélszolgálatosok is retteghetnek a robotoktól

A mesterséges intelligencia térhódítása miatt több ezer állás szűnhet meg a vállalatok szolgáltatási területein, például a vállalatok ügyfélszolgálatan - írja az origo.

A portál rámutat, hogy a Citigroup vezérigazgatója, Michael Corbat a Financial Timesnak azt mondta, hogy a digitalizáció és a mesterséges intelligencia kombinációja több ezer álláshelyet szüntethet meg a call centereknél.

A bankok számára az ügyfélszolgálatok eddig igen kemény diónak számítottak. Az ügyfelek itt ragaszkodnak legjobban ahhoz, hogy valódi emberekkel léphessenek kapcsolatba. A cégek oldaláról nézve viszont mindez rendkívül költséges. Nem meglepő tehát, hogy a bankvezetők még reménykednek, hogy lehet helyettesíteni a szükséges emberi kapcsolatokat - például a megfelelő szoftverrel egyszerűen le lehet tiltatni egy elveszett bankkártyát, anélkül hogy ehhez bárkivel is beszélni kelljen.

Egy másik szoftver például képes időpontot megbeszélni a fodrásznál, de úgy tudott aszalt foglalni egy forgalmas kínai étteremben is, hogy a vonal másik végén állók semmit nem vettek észre abból, hogy egy számítógépes programmal beszéltek.

origo

Follow hrportal_hu on Twitter

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár