Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 5 hónapja

Az ügyfélszolgálatosok is retteghetnek a robotoktól

A mesterséges intelligencia térhódítása miatt több ezer állás szűnhet meg a vállalatok szolgáltatási területein, például a vállalatok ügyfélszolgálatan - írja az origo.

A portál rámutat, hogy a Citigroup vezérigazgatója, Michael Corbat a Financial Timesnak azt mondta, hogy a digitalizáció és a mesterséges intelligencia kombinációja több ezer álláshelyet szüntethet meg a call centereknél.

A bankok számára az ügyfélszolgálatok eddig igen kemény diónak számítottak. Az ügyfelek itt ragaszkodnak legjobban ahhoz, hogy valódi emberekkel léphessenek kapcsolatba. A cégek oldaláról nézve viszont mindez rendkívül költséges. Nem meglepő tehát, hogy a bankvezetők még reménykednek, hogy lehet helyettesíteni a szükséges emberi kapcsolatokat - például a megfelelő szoftverrel egyszerűen le lehet tiltatni egy elveszett bankkártyát, anélkül hogy ehhez bárkivel is beszélni kelljen.

Egy másik szoftver például képes időpontot megbeszélni a fodrásznál, de úgy tudott aszalt foglalni egy forgalmas kínai étteremben is, hogy a vonal másik végén állók semmit nem vettek észre abból, hogy egy számítógépes programmal beszéltek.

origo

Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Munkaerő-kisokos nagyvállalatoknak 7 lépésben

A vállalatok egyre nagyobb kihívásokkal találják szembe magukat, ha a szakképzett munkaerő megtalálásáról van szó. Ma már elengedhetetlen, hogy a... Teljes cikk

Szabadságolás igazságosan

A nyári szabadságolás gyakran okoz fejtörést az egyébként is munkaerőhiánnyal és fluktuációval küszködő termelő cégeknek. Hogyan lehet... Teljes cikk

100 ezerrel emelkedett az alkalmi munkások száma

2019 júniusában a bejelentett alkalmi munkások száma elérte a 269 ezret, míg 5 évvel korábban ez 166 ezer volt - írja a nyomtatott Világgazdaság. Teljes cikk