kapubanner for mobile
Megjelent: 16 éve

Az újraértékelt álláshirdetés

A virtuális térben való toborzás varázsa mára megkopott ugyan, ám mindez korántsem jelenti azt, hogy ne lenne érdemes az interneten hirdetni. A rendelkezésre álló eszközökkel azonban meg kell tanulni finoman és ésszerűen bánni. Emellett nem árt újraértékelni az álláshirdetéseket és a munkaadók toborzási gyakorlatát.

images

A magyar munkaadók számára hosszú ideig kizárólag a nyomtatott sajtó biztosított lehetőséget álláshirdetéseik megjelentetésére, de néhány évvel ezelőtt az internet térhódítása radikálisan átrendezte a toborzási piacot. Tucatnyi állásközvetítő weboldal "nőtt ki a földből" olcsóbb és egyszerűbb megoldást kínálva a cégek munkaerő-problémáira. Az új médium iránti lelkesedés eleinte elsöprőnek bizonyult: a vállalatok kapva kaptak az alkalmon, és soha nem látott mennyiségű - javarészben szerkesztetlen - álláshirdetést helyeztek el a weboldalakon.

Tű a szénakazalban

A mennyiségi fellendülés ugyanakkor negatívan befolyásolta a hirdetések hatékonyságát, mivel az egyes pozíciók kezdtek elveszni a hirtelen előállt bőség zavarában. A virtuális térben való toborzás varázsa tehát mára megkopott ugyan, ám mindez korántsem jelenti azt, hogy ne lenne érdemes az interneten hirdetni. A rendelkezésre álló eszközökkel azonban meg kell tanulni finoman és ésszerűen bánni, hogy érvényes választ adhassunk az alábbi kérdésre: hogyan tehető láthatóvá a hirdetés, azaz, hogyan segíthetünk az álláskeresőnek megtalálni a tűt a szénakazalban?

Stratégiai szerep

Mindenekelőtt egy olyan - több neves multinacionális cégnél már létező, máshol még hiányzó - szemlélet kialakítása szükséges, amely a toborzást az adott cég munkaadói arculata részének tekinti, az álláshirdetéseknek pedig szerepet biztosít az átfogó kommunikációs és HR-stratégiában. Ezután már nem tűnik ördögtől való gondolatnak, hogy egy sikeres álláshirdetés komoly odafigyelést és alkalomadtán némi anyagi ráfordítást is igényel. A cégen belül használt munkaköri leírások ugyanis nem elegendőek ahhoz, hogy megragadják a célcsoport figyelmét, viszont annál inkább alkalmasak lehetnek arra, hogy elijesszék a potenciális jelölteket. Az aprólékos szövegírói munka, az egységes vizuális megjelenés és a körültekintő médiatervezés segítségével azonban az elijesztés helyett a cégek akár magukhoz is csábíthatják az álláskeresőket.

Elérni a célcsoportot

A sikeres csábításhoz fontos figyelembe venni azt a toborzási alapigazságot is, mely szerint a jó munkaerő nem feltétlenül jó álláskereső. Nagy részük véletlenszerűen, tudatos tervezés nélkül "kattintgat", így eredményes kampány csak úgy folytatható, ha a színvonalasan elkészített hirdetés a lehető legtöbb weboldalon megjelenik. Mindez azonban - ahogy már fent is említettük - korántsem csak mennyiségi kérdés. A befutott, profitorientált állásközvetítő portálok a hirdetések magas száma miatt adatbázisként funkcionálnak, ahol a kóborló álláskeresők bármikor rátalálhatnak a pozícióra - a cégek jelenléte itt tehát kötelezőnek számít. Ugyanakkor léteznek olyan, elsősorban szórakozási céllal látogatott közösségi weboldalak, amelyek ingyenes lehetőséget biztosítanak álláshirdetések elhelyezésére. Az est.hu és az iwiw a legnépszerűbb honlapok közé tartoznak Magyarországon, így rajtuk keresztül a passzív vagy kevésbé tudatos álláskeresők is könnyebben elérhetők.

Egy lehetséges megoldás

A magyar online toborzási piac telítettsége tehát nem ok a kétségbeesésre, sokkal inkább esély az álláshirdetések és a munkaadók toborzási gyakorlatának újraértékelésére. Az Ashcroft Kommunikációs Ügynökség például öt éve sikerrel működteti "QuickPost" fantázianévre hallgató hirdetési szolgáltatását, amelynek segítségével a cégek 16 weboldalon helyezhetik el pozícióikat, egyaránt kihasználva a nagy adatbázisok és az ingyenes weboldalak előnyeit. A mennyiségi és a minőségi szempont ötvözése, azaz a színvonalasan elkészített hirdetés széles körű megjelentetése így komoly segítséget jelenthet a vállalatok számára munkaerő-problémáik megoldásában, a toborzás pedig nyűgből a cégarculat építésének hatékony eszközévé válhat.

Forrás: Ashcroft Kommunikációs Ügynökség
www.ashcroft.hu
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
"Szellemállásoktól" hemzsegnek az állásportálok - de mi értelme a kamu álláshirdetéseknek?

A munkáltatók olyan látszólag nyitott pozíciókat hirdetnek meg az állásportálokon vagy börzéken, amelyeket soha nem is akartak betölteni. Mi... Teljes cikk

Így áll a munkaerőpiac 2024-ben: hány jelentkezést nyújt be egy átlagos álláskereső?

A jelentkezők többsége legalább kettő, de maximum öt helyre adja be egyszerre az önéletrajzát – többek között ez derült ki az 55. Műegyetemi... Teljes cikk

Égető dilemma: honnan lesz 300 ezer új munkavállaló Magyarországon?

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé a kormány: 2030-ra 85%-ra szeretnék emelni a magyarországi foglalkoztatottsági rátát. Ehhez főleg a 15-29 éves... Teljes cikk