Deutsch: az oktatási rendszer digitalizálása nem csak technológiaváltást jelent
A teljes magyar oktatási rendszer digitalizálása nem egyszerűen technológiaváltást jelent, a pedagógusok szerepét is átalakítja - írja az MTI.
Ehhez szükség van egyrészt technológiai fejlesztésre, másrészt a pedagógusok képzésére is, hogy birtokában legyenek annak az általános digitális tudásnak, amellyel az egyre gazdagabb digitális tananyagkínálatból tudnak választani, és ismerjék a használatukhoz szükséges pedagógiai módszereket is - jelentette ki a miniszteri biztos.
Deutsch Tamás rámutatott: alapvetően változik meg az a pedagógusszerep, amely eddig jól működött, és amely szerint a nagyobb tudású adja át a tudását a kevesebbet tudónak.
Ma bizonyos tudásszint elérése után a tanárnak abban kell segítenie a diákokat, hogy hogyan tudnak tájékozódni az információdömpingben: minél gyorsabban megtalálni, értelmezni és feldolgozni a nekik kellő információt - tette hozzá.
MTI