Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI Megjelent: 2 éve

Deutsch: az oktatási rendszer digitalizálása nem csak technológiaváltást jelent

A teljes magyar oktatási rendszer digitalizálása nem egyszerűen technológiaváltást jelent, a pedagógusok szerepét is átalakítja - írja az MTI.

Deutsch Tamás, a Digitális jólét programért felelős miniszterelnöki biztos elmondta: az oktatási rendszer átalakításának célja, hogy a következő évektől csak úgy kerüljenek ki diákok a köznevelési, szakképzési rendszerből, csak úgy szerezzenek diplomát, hogy rendelkeznek a munkaerőpiacon nélkülözhetetlen, a végzettségüknek megfelelő digitális szaktudással.

Ehhez szükség van egyrészt technológiai fejlesztésre, másrészt a pedagógusok képzésére is, hogy birtokában legyenek annak az általános digitális tudásnak, amellyel az egyre gazdagabb digitális tananyagkínálatból tudnak választani, és ismerjék a használatukhoz szükséges pedagógiai módszereket is - jelentette ki a miniszteri biztos.

Deutsch Tamás rámutatott: alapvetően változik meg az a pedagógusszerep, amely eddig jól működött, és amely szerint a nagyobb tudású adja át a tudását a kevesebbet tudónak.

Ma bizonyos tudásszint elérése után a tanárnak abban kell segítenie a diákokat, hogy hogyan tudnak tájékozódni az információdömpingben: minél gyorsabban megtalálni, értelmezni és feldolgozni a nekik kellő információt - tette hozzá.

MTI
Follow hrportal_hu on Twitter