Megjelent: 5 hónapja

Díjazták Magyarország legjobb gimnáziumait

Ünnepélyes gála keretében ismerte el és díjazta Magyarország 100 legjobb gimnáziumát a Mathias Corvinus Collegium (MCC) és az Oktatási Hivatal (OH). A két intézmény az MTI-hez kedden eljuttatott közös közleményében azt írta, a gálán több mint háromszáz vendég, köztük oktatási szakemberek, iskolaigazgatók és diákok gyűltek össze, hogy közösen ünnepeljék a tanári munka és a tehetséggondozás eredményét.

Díjazták Magyarország legjobb gimnáziumait-

Az MCC Országos Gimnáziumi Rangsora 400 gimnázium teljesítményét vizsgálta átfogó módon, közhiteles adatok felhasználásával, az MCC és az OH együttműködésében. Az elemzésnek a szakgimnáziumok nem képezték részét.

  1. Az ország legjobb gimnáziumainak listáján az első helyet a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium szerezte meg, amelynek tanulói évről évre kiválóan szerepelnek hazai és nemzetközi versenyeken.

  2. Második helyen végzett a fővárosi ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, amely kiemelkedő eredményeket ért el az emelt szintű érettségik és tanulmányi versenyek terén.

  3. A harmadik helyen pedig a veszprémi Lovassy László Gimnázium végzett, amely a vidéki középiskolák közül a legerősebb felvételi mutatókkal és hagyományosan magas oktatási színvonallal büszkélkedhet - írták.

A közleményben idézték Szalai Zoltánt, az MCC főigazgatóját, aki azt mondta, az Oktatási Hivatallal való közös munkát az a cél vezérelte, hogy hiteles módszertannal, szakértői munkával adjanak egy pillanatképet a hazai gimnáziumok rangsoráról.

Hozzátette, hogy a rangsor készítésekor "jó volt szembesülni azzal a ténnyel, hogy mennyi kitűnő gimnáziumunk van, valamint látni azt egzakt számokkal alátámasztva, hogy az egész országot átszövik az egymással versengő, nagyszerű pedagógusi karral dolgozó, magas minőségű képzést adó intézmények".

Előadásában Maruzsa Zoltán köznevelési államtitkár arra hívta fel a figyelmet, hogy a most publikált rangsor egyaránt figyelembe vette az abszolút teljesítményt és a hozzáadott értéket.

"Az MCC és az OH együttműködésében egy teljesítményfókuszú, nagyon korrekt, adatalapú, komplex összehasonlítási lehetőséget kínáló rangsort sikerült összeállítani, amely így objektívnek is tekinthető"

- fogalmazott az államtitkár, és reményét fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy az évente frissülő rangsor a jövőben is segíti a diákok és szüleik tájékozódását.

A nemzetközi perspektívákról Nicholas Tate brit történész, oxfordi professzor mondta el gondolatait.

A konzervatív iskola című nagysikerű könyv szerzője szerint a jól működő iskola receptje: a stratégiai gondolkodású vezetés, amely a küldetésre és az élethosszig tartó tanulásra összpontosít; a támogató iskolai környezet, amely lehetővé teszi a tanárok számára, hogy zavartalanul végezhessék munkájukat; valamint a kiegyensúlyozott állami szerepvállalás, amely felismeri, mikor kell segítséget nyújtani, és mikor célszerű tartózkodni az iskolák működésébe való beavatkozástól.

A díjátadó ünnepségen több kategóriában osztottak ki díjakat, de az MCC országos gimnáziumi rangsorban szereplő mind a 100 gimnázium munkáját elismeréssel jutalmazták.

A díjakat Szalai Zoltán, az MCC főigazgatója, és Brassói Sándor, az Oktatási Hivatal elnöke adták át - tudatták.

A közlemény szerint a rangsor összeállítása során a szakemberek több, az előző tanév adatain alapuló szempontot vettek figyelembe annak érdekében, hogy objektív és összehasonlítható képet nyújtsanak az iskolák teljesítményéről.

Ilyenek voltak:

  • a tanév felsőoktatási felvételi eredményei,
  • a 10. évfolyamos tanulók kompetenciamérési eredményeinek átlaga (matematika, szövegértés),
  • a gimnáziumi tanulók által letett összes közép- és emelt szintű érettségi vizsga százalékos eredményeinek átlaga,
  • a gimnáziumban emelt szinten letett érettségi vizsgák számának aránya,
  • a gimnáziumokba történő felvételihez első helyen írt középiskolai központi felvételi eredmények átlaga,
  • a gimnáziumokba első helyen jelentkezők aránya és a gimnáziumokban az OKTV-döntős tanulók száma.

Hozzátették, az MCC középiskolai és egyetemi programjai révén közvetlen kapcsolatban áll a tehetséges diákokkal, így az intézmény első kézből szerzett tapasztalatokkal is segíti a gimnáziumok munkájának értékelését.

forrás: MCC Országos Gimnáziumi Rangsor 2025 kiadvány a Mandiner című weboldala
forrás: MCC Országos Gimnáziumi Rangsor 2025 kiadvány - Mandiner weboldala

Közölték, az MCC és az Oktatási Hivatal közötti együttműködésnek köszönhetően a rangsort évente frissítik, biztosítva ezzel a legaktuálisabb és legmegbízhatóbb információkat a diákok és szüleik számára.

borítókép forrása: Mathias Corvinus Collegium - MCC Facebook oldala

 

  • 2025.09.25recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Így képzik a jövő AI-szakembereit Magyarországon

Magyarország első mesterséges intelligencia ipari tanszéke, az ELTE-Bosch Mesterséges Intelligencia Tanszék öt év után tovább bővül. Az ELTE és a... Teljes cikk

Meghossszabbítják az év végéig felvett diákhitelek kamatstopját

A Diákhitel2 és a Képzési Hitel továbbra is kamatmentesen igényelhetők. Teljes cikk

Itt a tanév vége, pontozással értékelik a pedagógusok egyéni teljesítményét

A kormány a köznevelés minőségének javítása érdekében 2023-ban bevezette a pedagógusok egyéni teljesítményértékelését (TÉR), amit a KRÉTA... Teljes cikk