Megjelent: 8 éve

Egyre fontosabb munkafolyamatokat hoznak hazánkba a cégek

Bár sok szolgáltató központ elindításának a terve nem valósul meg, így is bővül a szektor. A nyelvtudás mindig piacképes lesz és ha egy cég hosszú távra berendezkedett egy országban, nem valószínűsíthető, hogy továbbáll - véli Pethő Anikó, az Aarenson munkaerőközvetítő vezető tanácsadója, aki az SCC-kel kapcsolatos tapasztalatairól beszélt a Világgazdaságnak.

images

Magyarországon mintegy 70 szolgáltatóközpont (SSC) több mint 30 ezer embert foglalkoztat. Az SSC-k kétezres években kezdődött felfutása még mindig érezhető.

- Bár sok SSC elindításának a terve nem valósul meg, így is bővül a szektor. Az utóbbi években pedig már nem csak a létszámban látni a fejlődést: egyre fontosabb és szakmaibb munkafázisokat csoportosítanak hozzánk a világcégek - mondta a Világgazdaságnak Pethő Anikó, az Aarenson munkaerőközvetítő vezető tanácsadója. Hozzátette: míg az SSC-k hazai megjelenésekor általában a nemzetközi ügyfélszolgálatot központosították, ma már könyvelést, banki és informatikai szolgáltatást is Magyarországról fednek le, vagyis a hangsúly tolódik a magasabban képzett munkaerővel elvégezhető feladatokat végző központok felé.

Pethő Anikó tájékoztatása szerint a legfontosabb kritérium a munkaerővel szemben az idegen nyelvek ismerete. A szakember úgy látja, a magyar munkaerőpiac ma még kiszolgálja az igényeket, de ha minőségi bővülés jön, munkavállalói oldalról erősebb képzésre vagy munkaadói oldalról kompromisszumokra is szükség van.

A többi régiós országhoz képest versenyelőnynek számít, hogy Magyarországon ideális a munkabér és a nyelvtudással rendelkező frissdiplomások aránya. - Sok az olyan frissen végzett, aktív nyelvtudású diplomás pályakezdő, aki nem dúskál a szakiránya szerinti állásajánlatokban. Nekik jó kezdés egy SSC - vélekedett az Aarenson tanácsadója.

A szakmai tapasztalatot nem igénylő SSC-k sok diplomást szívnak fel és magas fluktuációval dolgoznak. Pethő Anikó szerint ez csak rövid távon lehet hasznos, mivel kiszámítható pályakezdést ad egy-egy fiatalnak. De azoknak a központoknak, ahol nem jól kidolgozott a szakmai előrehaladás rendszere, nem lehet idővel átkerülni operatív területekre, figyelniük kell a továbbképzésekre és a szakmai előmenetelre.

A szakember úgy látja, a magasabb szintű szolgáltatásokat nem lenne szerencsés egy európai központú cégnek kivinni az unión kívülre. A nyelvtudás mindig piacképes lesz és ha egy cég hosszú távra berendezkedett, nem valószínűsíthető, hogy továbbáll.

Világgazdaság
  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
170 új munkatárs és az Ice Cube sofőrjei segítik az élelmiszer-kiszállítást a Tescónál

A Tesco Online Bevásárlás csapatának munkáját a kiszállításban jártas Ice Cube cég munkatársai és autói is segítik. Teljes cikk

Így szervezze ki hatékonyan a projektfeladatokat

Bizonyos tevékenységek, akár projektek kiszervezése ma már mindennapos a cégek életében. Így egyrészt a vállalatnál hiányzó tudást lehet bevonni... Teljes cikk

Többségben a nők, a dolgozók hatoda külföldi - SSC világ Magyarországon

Továbbra is Budapest-központú a piac, Debrecen a második helyen. Az átlagos dolgozó 32 éves, a felvételi idő kezdő pozícióra 39 nap, a fluktuáció... Teljes cikk