Megjelent: 13 éve

Egyre fontosabb munkafolyamatokat hoznak hazánkba a cégek

Bár sok szolgáltató központ elindításának a terve nem valósul meg, így is bővül a szektor. A nyelvtudás mindig piacképes lesz és ha egy cég hosszú távra berendezkedett egy országban, nem valószínűsíthető, hogy továbbáll - véli Pethő Anikó, az Aarenson munkaerőközvetítő vezető tanácsadója, aki az SCC-kel kapcsolatos tapasztalatairól beszélt a Világgazdaságnak.

images

images

Magyarországon mintegy 70 szolgáltatóközpont (SSC) több mint 30 ezer embert foglalkoztat. Az SSC-k kétezres években kezdődött felfutása még mindig érezhető.

- Bár sok SSC elindításának a terve nem valósul meg, így is bővül a szektor. Az utóbbi években pedig már nem csak a létszámban látni a fejlődést: egyre fontosabb és szakmaibb munkafázisokat csoportosítanak hozzánk a világcégek - mondta a Világgazdaságnak Pethő Anikó, az Aarenson munkaerőközvetítő vezető tanácsadója. Hozzátette: míg az SSC-k hazai megjelenésekor általában a nemzetközi ügyfélszolgálatot központosították, ma már könyvelést, banki és informatikai szolgáltatást is Magyarországról fednek le, vagyis a hangsúly tolódik a magasabban képzett munkaerővel elvégezhető feladatokat végző központok felé.

Pethő Anikó tájékoztatása szerint a legfontosabb kritérium a munkaerővel szemben az idegen nyelvek ismerete. A szakember úgy látja, a magyar munkaerőpiac ma még kiszolgálja az igényeket, de ha minőségi bővülés jön, munkavállalói oldalról erősebb képzésre vagy munkaadói oldalról kompromisszumokra is szükség van.

A többi régiós országhoz képest versenyelőnynek számít, hogy Magyarországon ideális a munkabér és a nyelvtudással rendelkező frissdiplomások aránya. - Sok az olyan frissen végzett, aktív nyelvtudású diplomás pályakezdő, aki nem dúskál a szakiránya szerinti állásajánlatokban. Nekik jó kezdés egy SSC - vélekedett az Aarenson tanácsadója.

A szakmai tapasztalatot nem igénylő SSC-k sok diplomást szívnak fel és magas fluktuációval dolgoznak. Pethő Anikó szerint ez csak rövid távon lehet hasznos, mivel kiszámítható pályakezdést ad egy-egy fiatalnak. De azoknak a központoknak, ahol nem jól kidolgozott a szakmai előrehaladás rendszere, nem lehet idővel átkerülni operatív területekre, figyelniük kell a továbbképzésekre és a szakmai előmenetelre.

A szakember úgy látja, a magasabb szintű szolgáltatásokat nem lenne szerencsés egy európai központú cégnek kivinni az unión kívülre. A nyelvtudás mindig piacképes lesz és ha egy cég hosszú távra berendezkedett, nem valószínűsíthető, hogy továbbáll.

Világgazdaság
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A csendes felmondás után itt a quiet cracking jelensége, de mit is jelent ez?

A legújabb csendes munkaerő-trend lassan aláássa a munkahelyi termelékenységet, és valószínűleg sok vállalat nem veszi észre időben. Teljes cikk

Versenyelőnyben lesz az a cég, amely jól menedzseli a hibrid munkavégzést

Hol tart a HR 2025-ben? Melyek a nagy témák? Erről beszélgettünk Csépai Martinnal, a Deloitte HR tanácsadási vezetőjével. A szakértő egyebek... Teljes cikk

Az outsourcing piacon terjeszkedik a Prohuman Group

A Prohuman Group megvásárolta a létesítménygazdálkodással foglalkozó Green Vector Kft. 75%-os, valamint a contact center piacon meghatározó szerepet... Teljes cikk