136 cikk a(z) SSC címkével - 1. oldal
Külföldi munkavállalók az SSC szektorban – Magyarország továbbra is vonzó célpont
1 hónapja Az üzleti szolgáltató központok (SSC-k) a magyar gazdaság egyik legdinamikusabban fejlődő ágazatát képviselik, és évek óta kiemelt szerepet játszanak a külföldi munkaerő foglalkoztatásában. A szektor nemcsak a nyelvtudásra épülő pozíciókban kínál lehetőséget, hanem stabil karrierutat, nemzetközi munkakörnyezetet és versenyképes jövedelmet is biztosít – egyre több külföldi munkavállaló számára. Teljes cikk...
Ami mű, azon a kollégák gyorsan átlátnak: Jakus Tamás, a Thermo Fisher Scientific HR igazgatója
3 hónapja Jakus Tamás 2020-ban érkezett Thermo Fisher Scientifichez, amikor az élettudományokkal foglalkozó cég üzleti szolgáltató központjában még alig 300-an dolgoztak. Most, öt évvel később már 1100-an állnak itt alkalmazásban 12 nyelven szolgálják ki az ügyfeleket, a teljes magyar képviselet pedig több mint 1300 fős. Toborzásról, közösségépítésről és rugalmas munkavégzésről is kérdeztük a HR igazgatót. A cégnél a következő években jelentős bővülés várható. Teljes cikk...
Mit kezdjen a HR a csapaton belüli láthatatlan küzdelmekkel?
6 hónapja HR Szubjektív rovatunkban Ligeti Kata, a Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft. HR SSC Igazgatója (EMEA) kérdez, miután válaszolt dr. Malik Attila, a KPMG Hungária Kft. HR Operations Managere kérdésére: Felelősek vagyunk-e azért, hogy a csapaton belüli láthatatlan küzdelmek csökkenjenek? Mennyire vagyunk tudatában ezeknek egyáltalán? Teljes cikk...
Munkaerő-piaci trendek. Felkészülés a hullámvasútra!
9 hónapja Összességében csökkent a munkaerő iránti igénye az üzleti szektornak. Fő oka az ipar alulteljesítése. Stagnál a munkaerőpiac. Csak néhány helyen van fellendülés. A 3. országokból is kevesebbet, kisebb csapatokat hozatnak a munkáltatók. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Munkaerő-piaci trendek. Felkészülés a hullámvasútra!” című, október 17-én megrendezendő hibrid konferenciáján sok segítséget kapnak a kkv-munkáltatók. Teljes cikk...
SSC-k, expatok és mobilitás: kulcsfogalmak tisztázása
12 hónapja A cikkünkben összefoglaljuk azokat a kulcsfontosságú fogalmakat, amelyek a Shared Service Centerek (SSC-k), az expatriate-ek (expatok) és a mobilitás világában játszanak fontos szerepet. Bemutatjuk, hogyan alakítják át ezek a tényezők a munkaerőpiacot, hogyan befolyásolják a karrierutakat és milyen hatással vannak a nemzetközi üzleti környezetre. Célunk, hogy tisztázzuk ezeket a gyakran használt, de kevésbé ismert kifejezéseket, és segítséget nyújtsunk a munkaerőpiaci trendek jobb megértésében. Teljes cikk...
Ez a baja a munkavállalóknak a hazai SSC-szektorral
1 éve A 25 legnagyobb hazai SSC-t (Shared Services Center) üzemeltető cég munkavállalóinak véleményét vizsgálta az online fórumokon az elmúlt egy évben a Follow The Yellow Communications csapata, a Neticle médiaelemző cég együttműködésével. A felmérés eredményei nyomán választ is adnak arra a kérdésre, hogy milyen lépésekre lenne szükségük a cégeknek, hogy vonzóvá tegyék magukat a munkavállalók szemében. Teljes cikk...
Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista
1 éve A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben, jellemzően nyelveket magas szinten beszélő diplomások. Megnéztük, hogy kik a jelentős szereplők, az utóbbi egy évben hogyan változott a létszám e cégeknél. Teljes cikk...
Z generáció megtartása, rugalmas munka: ilyen volt 2023 az üzleti szolgáltató központoknál
1 éve A business service szektorban dolgozók 70 százaléka Z generációs. Az igényeikhez alkalmazkodás kulcsfontosságú a megtartásban - mondja Lenk István az üzleti szolgáltató központok szervezetének (ABSL) elnöke, az Eaton Enterprises magyarországi ügyvezetője. Hagyományos év végi sorozatunkban HR vezetők összegzik az évet és nyilatkoznak célkitűzéseikről. Az első részben most egy üzleti vezető értékel, akinek a HR-re is széles rálátása van. A hazai BSC szektorban már 100 ezer munkavállaló dolgozik. Teljes cikk...
A mesterséges intelligencia sem tudja kiszorítani az élő munkaerőt a telefonos ügyfélszolgálatokból
2 éve Noha évtizedes távon a mesterséges intelligencia által vezérelt rendszerek a feladatok kétharmadát automatizáltan fogják megoldani, egyelőre az élő munkaerő meghatározó szerepet játszik az ügyfélszolgálati piacon. Magyarországon – az országban működő szolgáltató központok (SSC-k) érintett alkalmazottaival együtt – mintegy 60 ezer operátor dolgozik az itteni call centerek valamelyikében. Mivel a vállalatok egyre szélesebb köre bízza külső szolgáltatóra ezt a tevékenységét, a kiszervezett ügyfélszolgálati munkát végző cégek az automatizációs trend ellenére folyamatosan bővítik a létszámukat. Teljes cikk...
Ezek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok Magyarországon
2 éve Az SSC-k, BSC-k vagyis az üzleti szolgáltatóközpontok bővülése nem állt meg Magyarországon. Bár a régiós verseny egyre élesebb, és a szakma saját bevallása szerint sem könnyű definiálni pontosan, hogy mely cégek tartoznak ebbe a körbe, a magyarországi szolgáltatóközpontok nagyjából 100 ezer főt foglalkoztatnak összesen, vagyis komoly tényezők a munkaerőpiacon. Megnéztük, hogy BBJ Book of Lists kiadványa alapján jelenleg kik a legnagyobbak. Teljes cikk...
Már 2000 munkatárs dolgozik a Roche budapesti szolgáltató központjában
2 éve A cég dolgozói maguk dönthetik el, hogy otthonról vagy az irodából szeretnének dolgozni. Teljes cikk...
Győrfi Pállal toborzott az OMSZ - képriportunk a HVG Állásbörzéről
3 éve Két és fél év után rendezték meg újra személyesen, élőben a HVG Állásbörzét a Papp László Budapest Sportarénában. Mintegy 120 munkaadó mutatkozott be az álláskeresők, váltásra nyitott szakemberek előtt. Kint jártunk a börze második napján. Íme, mit láttunk. Teljes cikk...
A katából kieső, idegen nyelveket beszélőket is várják az üzleti szolgáltató központok
3 éve Mintegy 100 000-en dolgoznak Magyarországon multinacionális cégek üzleti szolgáltató központjaiban. “Elsődleges feladat a szektor jobb megismertetése a munkavállalókkal, hogy komoly karrierlehetőséget biztosító és magas hozzáadott értéket teremtő lehetőségként tekintsenek az iparágra, ahol a nyelvtudás az egyik legfontosabb készség – mondja Lenk István, a központokat összefogó ABSL (Association of Business Service Leaders) Hungary elnöke, amely a HOA (Magyar Szolgáltatóipari Szövetség) utódszervezete. A kata változások miatt váltásra kényszerülő idegen nyelveket jól beszélőknek - például fordítók, nyelvtanárok, idegenvezetők - is új pályát tudnak kínálni. Teljes cikk...
Mi lehet a nem budapesti SSC-k versenyelőnye? - aki válaszol Major Hédi, a Leadec HR igazgatója
3 éve HR Szubjektív rovatunkban Major Hédi, a Leadec Kft. HR igazgatója kérdez, miután válaszolt Nagy Mihály, a Dana Hungary Kft. Country HR vezetője kérdésére: Milyen lehetőségei vannak a nem fővárosban üzemelő szolgáltató központoknak a kiélezett versenyhelyzetben? Mi lehet a nem budapesti SSC-k versenyelőnye? Teljes cikk...
Új szintre lép a tehetségekért folyó verseny az SSC-szektorban
3 éve Az elmúlt évtizedben gyökeresen megváltozott a nagyvállalatok globális, illetve regionális szolgáltatóközpontjainak (SSC-k) szerepe. Már nem csupán a költség- és működési hatékonyság növelése a feladatuk, hanem stratégiai területen is értéket teremtő egységekké váltak. Növelik a bevételt, ösztönzik az innovációt, új megoldásokat hoznak és képességeket építenek be a szervezetbe. Az EY Global szakértőinek írása az SSC-k HR-es kihívásairól. Teljes cikk...
SSC szakkifejezések kislexikonja
3 éve Mit jelent az AHT, a CX, az at home modell, a hanganalízis, az omni-csatorna és a voicebot? A szolgáltató központok vagyis a Shared Service Centerek (SSC) szakkifejezéseit gyűjtötte össze és magyarázza meg a United Call Centers. Teljes cikk...
SSC-k tabuk nélkül: Még mindig kevés a tudás arról, hogy mit is jelent szolgáltató központban dolgozni
3 éve Pedig a szolgáltató szektor az egyik legdinamikusabban fejlődő gazdasági ág, és felmérések szerint szeretnének sokan ezeknél a cégeknél dolgozni. Ugyanakkor számosan csak az anyacég nevét ismerik, hogy mit kell csinálni az adott SSC-ben vagy BSC-ben (Business Service Center) azt már kevesebben tudják. Vagyis az iparág egyik legfontosabb feladata a felvilágosítás, a munkáltatói márkaépítés, ha be akarják vonzani a tehetségeket. Teljes cikk...
Az SSC-vezetők fele tart a bizonytalan munkaerő-piaci helyzettől
4 éve A hazai szolgáltató központok (SSC) a tranzakciós, ismétlődő tevékenységek elvégzésétől egyre inkább elmozdulnak a globális üzleti szolgáltatói lét felé, derül ki a PwC kutatásából. A válaszadók mintegy negyedénél nem okozott jelentős, stratégiai változást a vírushelyzet, 8% pedig még feladatkör-bővítést is tervez. A fő kihívásokat a magyarországi SSC-k vezetői leginkább a munkaerő kapcsán látják, ugyanis a megkérdezettek fele tart a bizonytalan munkaerőpiaci helyzettől. Teljes cikk...
Online épített fel üzleti szolgáltatóközpontot a Covid alatt
4 éve Amikor munkába állt tavaly nyár elején, már itt volt a koronavírus. Néhány hónap alatt hozott létre csapatával Budapesten egy üzleti szolgáltatóközpontot Szende Csaba. Méghozzá úgy, hogy a munkatársak 90 százalékával csak nemrég találkozott személyesen. A Trivium Packaging európai business services centerének (BSC) ügyvezetőjét a virtuális BSC kiépítéséről és az iparág trendjeiről is kérdeztük. Úgy látja, Közép-Európa, mint célpont a Covid alatt felértékelődött. Teljes cikk...
A járvány ellenére is 10 ezerrel többen dolgoztak ebben a szektorban Magyarországon
4 éve A hazánkban működő szolgáltatóközpontokban 670 ezer forint a bruttó átlagbér a teljes munkaidőben dolgozóknál. Teljes cikk...
Mennyit keresnek az üzleti szolgáltató központokban dolgozók?
4 éve Egy pályakezdő könyvelő 380 000 forintra számíthat, logisztikában stratégiai beszerzőként 700 000 forint, míg HR vezetőként 1,3 millió lehet az alapbér. A Hays Hungary Salary Guide című kiadványából az üzleti szolgáltató központokban (shared services center vagy business services center) kínált fizetéseket vesszük nagyító alá. Teljes cikk...
Melyek a legnagyobb hazai üzleti szolgáltatóközpontok?
4 éve Folytatjuk a Budapest Business Journal hetilap által összeállított iparági toplisták bemutatását. Ezúttal a Magyarországon működő nemzetközi üzleti szolgáltatóközpontokat vesszük nagyító alá a 2020. évi adatok alapján. Shared service center (ssc) vagy business service (bsc) center néven is emlegetik ezeket az üzleti egységeket. Már közel 200 működik Magyarországon. Teljes cikk...
Mennyit lehet keresni a SSC szektorban?
4 éve Az üzleti szolgáltató központok összességében jól vették a járvány okozta akadályokat, a Hays Hungary elemzése szerint ők lettek a home office nyertesei. Egyes területek még bővülni is tudtak, magasabb hozzáadott értéket jelentő pozíciókkal. A bérek az SSC szektor különböző területei között nagyjából kiegyenlítettek, derül ki a Salary Guide-ból. Teljes cikk...
Minden válság elmúlik, de egyik sem nyomtalanul - lesz-e elég jó szakember az újrainduláshoz?
4 éve A korábbinál is súlyosabb munkaerőhiánnyal nézhet szembe a nyitás után a turisztikai szektor. A legnagyobb probléma a fiatalok bevonzásával lesz, és az is kérdés, hogy aki másik ágazatban talált munkát, visszatér-e. A turisztikai szektor és a szolgáltató központok konkurenciái egymásnak a munkavállalókért való küzdelemben. A HR Festről jelentjük. Teljes cikk...
Hogyan kezelték a covid-helyzetet az üzleti szolgáltató központok?
4 éve Magyarországon működő nemzetközi üzleti szolgáltató központok körében (BSC) mérte fel a covidjárvány két hullámának hatásait kérdőíves felmérésében a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) három partnerszevezettel. A BSC-k alkalmazottainak 92%-a home office-ban dolgozik, őszre a lelkesedés és elköteleződés fenntartása vált az egyik legfontosabb kihívássá. Teljes cikk...
Nyertesei lehetünk a COVID-válságnak - jön az újabb SSC boom?
5 éve Az üzleti szolgáltató központok (SSC/BSC) világában a koronavírus-helyzetben felértékelődhet a kelet-közép-európai régió, több nyugati anyacég hozhatja ide Távol-Kelet helyett egységét - mondta a HR Portálnak Slomska Monika, a szektor legnagyobb szakmai szervezetének, a HOA-nak az új elnöke. Milyen céljai vannak? Milyen kihívásokat hozott a COVID az iparágban? Teljes cikk...
A Disney+ már tavasszal Magyarországon? Gőzerővel keresik budapesti munkatársaikat
5 éve A video-streaming piac legújabb szereplője, a Disney legkorábban ősszel indítja el magyarországi szolgáltatását, ám a valóságban hamarabb jön Magyarországra és kicsit másképp. A HR Portál megtudta, hogy január vége óta gőzerővel zajlik a munkaerő-toborzás az új budapesti ügyfélszolgálati központba. 250 munkatárs Budapestről végzi majd a Disney szolgáltatással kapcsolatos ügyintézést. Úgy tudjuk, hogy a budapesti csapat már részben tőlünk szolgálja ki a Disney március 24-re tervezett nyugat-európai piacra lépését. Teljes cikk...
Többségben a nők, a dolgozók hatoda külföldi - SSC világ Magyarországon
5 éve Továbbra is Budapest-központú a piac, Debrecen a második helyen. Az átlagos dolgozó 32 éves, a felvételi idő kezdő pozícióra 39 nap, a fluktuáció 18 százalék. Néhány eredmény a magyarországi üzleti szolgáltató központokról készült közelmúltbeli átfogó felmérésből. Teljes cikk...
Új trendek az SSC szektorban
6 éve A Kinnarpsnál tartották szakmai összegzésüket az SSC szektor résztvevői és döntéshozói. Fókuszban a szektort érintő új trendek voltak, az automatizáció, RPA, a jövő irodája és munkavállalója, generációk együttműködése a munkahelyeken és az elengedhetetlen employee engagement - írják sajtóközleményükben. Teljes cikk...
Új szolgáltató központok Miskolcon
6 éve Miskolc egy új piacra készül betörni: új szolgáltató központok, SSC-k (Shared Service Centerek) számára kínál komplex lehetőségeket - írja a hellovidek.hu oldal. Teljes cikk...
10 év a hazai iroda designban
6 éve Nemzetközi kutatások egyértelműen bizonyítják, hogy az Y, Z generációs munkavállalók számára a munkabér és karrier mellett mára az inspiratív környezet a legfontosabb elvárás a munkáltatóval szemben, amit egyre több cég ismer fel. Különösen a Shared Service Centerek (SSC) esetében igaz ez, ahol a munkaerő fluktuáció rendkívül magas más ágazatokkal összehasonlítva. Az elmúlt egy évtized munkaerőpiaci elmozdulásai így jelentős változásokat eredményeztek nemcsak a munkahelyi kultúra, hanem az irodákkal szemben támasztott követelmények terén is. A Stay In Hungary Kft. szakemberei összegyűjtötték az elmúlt tíz év legfontosabb irodatervezés megoldásait, melyet három kiemelt korszakon és irodamodellen keresztül szemléltetnek. Teljes cikk...
A közeljövőben csak egyszerű feladatokat vesznek át gépek a magyar ügyfélszolgálaton
6 éve 160 ezer ügyfélszolgálatos van Magyarországon, és most egy kutatás eredményeit látva sokkal többet tudunk róluk, mint korábban. A pénzügyi területen tanácsadó jellegű ügyfélszolgálatot működtető Cofidis a szektort elsőként feltérképező országos, reprezentatív kutatásából kiderül nem várható nagy létszámcsökkenés, sőt, a pillanatnyi trendek alapján létszámnövekedés van. Az automatizáció a következő 1-2 évben átstrukturálja a feladatokat, de ez nem feltétlenül jelenik meg egyből a létszámban. Teljes cikk...
A szakértelemben hisznek az ügyfélszolgálatok?
6 éve 2019. 01. 17., Budapest - A Cofidis Magyarország hiánypótló szakmai napot szervez az ügyfélszolgálatok, a Shared Service Center-ek (Szolgáltató Központok) helyzetéről és jövőjéről Szakértő Ügyfélszolgálat címmel. A HR- és ügyfélszolgálati vezetőknek szánt konferencia fókuszában az átalakuló ügyfélszolgálati munka és a munkavállalók szakmai felkészítésének kérdései állnak. A rendezvény keretét egy országos, reprezentatív kutatás alapozta meg, amely elsőként ad teljes iparági körképet az ügyfélszolgálati munkakörben dolgozókról és az őket alkalmazó cégek várakozásairól. A fél napos ingyenes szakmai esemény Budapesten a Dürer Rendezvényházban kerül megrendezésre 2019. január 29-én. Korlátozott számban még vannak helyek, regisztrálni a konferencia oldalán lehet. Teljes cikk...
Bővülnek a szolgáltatóközpontok
6 éve Tovább nőhet a szolgáltató központok szerepe a magyar gazdaságban az elkövetkező két évben, így az ágazat az ország egyik legjelentősebb foglalkoztatója lehet. Jelenleg több mint 80 szolgáltató központ működik Magyarországon 30 ezer munkavállalót foglalkoztatva. A következő két évben mintegy kétezer fővel bővülhet az ágazatban dolgozók száma – írja a Világgazdaság. Teljes cikk...
Újabb munkahelyek várhatók a magyar SSC szektorban
6 éve Tulajdonosaik elégedettek meglévő kelet-európai szolgáltató központjukkal, s többségük gondolkodik a bővítésen - derült ki a stuttgarti központú IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég felméréséből. Nagy gond viszont a magas fluktuáció, ám ebben Magyarország viszonylag jól áll - írja a Világgazdaság. Teljes cikk...
Biztos munkahely idegen nyelveket beszélőknek
6 éve Míg a 25 év alattiak közül minden harmadik munkanélküli, egyre több fiatal dolgozik szolgáltató központokban. Az SSC-k az átlagnál jobb juttatásokat biztosítanak a pénzügyi vagy informatikai ismerettel rendelkező, nyelveket beszélő pályakezdőknek, ráadásul folyamatosan bővülnek, ami az uniós elvárások teljesítését segítheti. Teljes cikk...
Újabb szolgáltató központ, 180 munkahely
6 éve A Nokia Siemens Networks (NSN) Kft. 180 munkavállalót foglalkoztató pénzügyi szolgáltató központot nyitott Budapesten, amely több kontinensen, közel 50 ország számára lát el cégen belüli számviteli, könyvelési feladatokat Teljes cikk...
Így vesz fel informatikusokat a Morgan Stanley
6 éve Az utóbbi tíz évben közel 70 multinacionális cég helyezte Magyarországra üzlettámogató központját, a szaknyelvben shared service centerét. Körülbelül 40 ezren dolgoznak ebben a szektorban és folyamatosak a bővülések. A közelmúltban a Morgan Stanley pénzügyi szolgáltató avatott be bennünket, ők hogyan veszik fel a munkaerőt. Főleg informatikusokat keresnek. Teljes cikk...
7 ezer új munkahelyet hozhatnak a szolgáltatóközpontok
6 éve A kormány elkötelezett azon cégek támogatása mellett, amelyek szolgáltatóközpontot (SSC) szeretnének Magyarországra hozni, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) 25 olyan projektet kezel, amely SSC-k magyarországi megnyitásával vagy bővítésével kapcsolatos - mondta Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára szerdán Budapesten a Deloitte 15. Shared Services & BPO konferenciáján. Teljes cikk...
Bővülést terveznek a multi szolgáltatóközpontok
6 éve További bővítést terveznek a Magyarországon működő szolgáltatóközpontok a PwC Magyarország és az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) Magyarországi képviseletének közös felmérése szerint. Teljes cikk...
Bővít a szolgáltatóközpontok kétharmada
6 éve A Magyarországon működő szolgáltatóközpontok kétharmada bővítést tervez, a cégek többsége szerint a képzett munkaerő az ország legnagyobb erőssége, derül ki az EY Nemzeti SSC felméréséből, amelyet csütörtökön mutattak be Budapesten. Teljes cikk...
Már ezren dolgoznak a BT budapesti központjában
6 éve A British Telecom (BT), a világon az egyik legnagyobb távközlési szolgáltató magyarországi munkavállalóinak létszáma elérte az ezret, és a cég további létszámbővítést tervez. Teljes cikk...
Nehezen találnak munkaerőt a szolgáltató központok
6 éve A legfrissebb felmérés szerint hiába fejlett és bővül a magyarországi üzleti szolgáltató központok (SSC) piaca, az iparág legsúlyosabb problémája a megfelelően képzett munkaerő-utánpótlás hiánya - derül ki a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) csütörtökön közzétett felméréséből. Teljes cikk...
Átadta budapesti ügyfélszolgálati központját az Emirates
6 éve Thierry Antinori, a dubaji légitársaság kereskedelmi vezérigazgató-helyettese a megnyitón elmondta, Európában ez a második, a világon pedig a hetedik szolgáltató központjuk, ezekben világszerte 2200-an dolgoznak. Budapestre tíz európai és észak-afrikai város közül esett a választás. Teljes cikk...
Adatok és automatizálás az SSC szektorban - megoldás a munkaerőhiányra?
6 éve „A sikeres vállalatok titka az agilitás - azaz a folyamatos fejlesztés és fejlődés.” - mondta el Csillag Péter, a Starschema CEO-ja és társalapítója az SSC Heroes által szolgáltató központoknak (SSC) szervezett Supplier Hub vezetői reggelin novemberben. Teljes cikk...
Jaguár a magyar mezőn
7 éve Budapesten nyílik 2019 eleján a Jaguar új műszaki fejlesztő központja, ahová első lépésben 100 magyar mérnököt vesznek fel napjainkban. Vajon hol van most ez a 100 szakember? Más cégnél vagy tanul még? Vajon mindenkinek hasznos ez a projekt? Szomorkásan szubjektív eszmefuttatás ezekről a kérdésekről. Teljes cikk...
Egy csapatban dolgozik ember és robot?
7 éve Az automatizálásra sok helyen még mindig költségcsökkentési lehetőségként tekintenek a cégvezetők, holott az automatizációban rejlő lehetőségek rég túlmutatnak ezen. Hiszen növelik a hatékonyságot, sőt a dolgozói elkötelezettségre is hatással lehetnek. A technológiai lehetőségeknek manapság a szabályozás és a gondolkodás korlátai szabhatnak csak határt, vezette fel az SSC Heroes, a Deloitte és a Kinnarps által szervezett Jövő SSC-i konferencia tematikáját Lukács Eszter és Komjáthy Csaba a Deloitte-tól. Teljes cikk...
Master Data specialista
7 éve A Master Data specialista egy adott vállalat törzsadatainak kezelését, karbantartását végzi a cég vállalatirányítási rendszerében. A pozíció leggyakrabban a szolgáltató központokban (SSC) jelenik meg. Teljes cikk...
General Ledger Accountant
7 éve Az SSC-re jellemző, hogy a könyvelési feladatok nem egy kézben, vagy csapatban központosulnak, hanem tételektől függően külön csapatokra bomlik. A könyvelés típusa mellett szintén meghatározó szokott lenni, hogy melyik ország / régió könyvelését támogatja az adott csapat, így az angol nyelvtudás mellett előfordulhat második idegen nyelv használata is. A General Ledger Accountant Shared Service Center (SSC) szervezetben általában a Főkönyvelő feladatkörével megegyező. Teljes cikk...
Ahol már dolgoznak a robotok
8 éve Sokan elkövetjük azt a hibát, hogy a munkát végző robotokhoz a tudományos fantasztikus filmek által belénk ültetett (és bár egyes területeken valóban megjelent) humanoid robotokat képzelünk el emberi arccal, karral stb. Viszont nem ők fognak, vagy már dolgoznak mellettünk a munkahelyen, hanem egyre intelligensebb szoftverek, amelyek rendszereket képesek összekötni, áthidalni, így egyszerűsíteni az eddig sokszor unalmas, monoton, például adatbeviteli munkát. A GE által szervezett „Munka jövője, a jövő munkája” konferencia ezeknek a szoftvereknek a térhódításáról és arról szólt, hogy milyen készségekre lesz szüksége a jövő munkavállalójának? Teljes cikk...
Az üzleti szolgáltató szektor lesz a legfontosabb ágazat?
8 éve Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) által szervezett Hungarian Shared Services Gálán mondta az üzleti szolgáltató szektor lesz a legfontosabb ágazat Magyarország gazdaságának új dimenzióra való átállásában - írja az MTI. Teljes cikk...
Mit akar elérni a Z generáció a munka világában?
8 éve Elkészült az eddigi legátfogóbb kutatás a magyar fiatalok munkavállalással kapcsolatos elvárásairól, reményeiről és félelmeiről. A BT (British Telecommunications) által ismertetett, a Medián által végzett felmérés fókuszában az állt, hogy a mai 14-25 évesek milyennek látják a jövőjüket tíz év távlatában, hogy mit várnak, vagy legalábbis remélnek az élettől, mire 24-35 évesek lesznek. Teljes cikk...
Munkaerőhiány miatt kerülhetnek bajba a magyar szolgáltató központok
8 éve Középtávon súlyos gondot okozhat a munkaerőhiány az eddig kivételezett helyzetben lévő szolgáltatóközpont-ágazatban - írja a Napi. Teljes cikk...
Így fog kinézni a szolgáltató központok következő generációja
8 éve A magyarországi szolgáltató központok már több mint 42 ezer munkavállalót foglalkoztatnak, azonban a szektor szereplői szerint van a területben további növekedési potenciál, amely a régióban országonként akár a 100 ezer fős foglakoztatást is elérheti. Az SSC-k számára a legnagyobb vonzerőt a képzett, nyelveket beszélő munkaerő, a megfelelő infrastruktúra megléte jelenti. A lehetőségekről, kihívásokról, beszélgettek a piac résztvevői az SSC Heroes által rendezett Next Generation Shared Service Day című konferencián. Teljes cikk...
A Roche több mint száz informatikai állást kínál Budapesten
8 éve A biotechnológiával és diagnosztikával foglalkozó Roche a mai napon megnyitotta globális felhasználói igényeket kielégítő IT Global User Services szolgáltatását budapesti szolgáltató központjában - írták közleményükben. Teljes cikk...
Tovább bővülnek a szolgáltatóközpontok Magyarországon
8 éve A hazánkban működő szolgáltató központok (shared service center, SSC) kedvelik Magyarországot, többségük a magyarországi működésének további kiterjesztését tervezi. A Deloitte, SSC-k körében készült felmérésének eredményei rávilágítanak a növekedéshez és a munkaerő megtartásához szükséges, legfontosabb jövőbeni tényezőkre, valamint a kormánnyal, az önkormányzatokkal és az oktatási intézményekkel való szakmai együttműködés kiemelt fontosságára. Teljes cikk...
Virtuális HR - SSC-ben a jövő?
8 éve Milyen mértékben központosítható a HR? Mit lehet egy SSC-ben végezni, hogyan, milyen feltételekkel? Teljes cikk...
Világszinten versenyképesek a magyarországi szolgáltató központok
8 éve A magyarországi szolgáltató központok elmúlt három éve sikertörténet: a 25%-ot meghaladó mértékű növekedés, komplex, magas hozzáadott értékű szolgáltatások, ezért a magyar iparág a nemzetközi élmezőnyben helyezkedik el - derül ki a PwC Magyarország felméréséből. Teljes cikk...
Szívják a munkaerőt a szolgáltató központok
8 éve A nemzetközi szolgáltatásokat nyújtó szolgáltató központokban (SSC-k) dolgozók száma éves szinten 13 százalékkal bővült. Ez derül ki a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség éves iparági felméréséből. Az iparágban dolgozók száma évről évre dinamikusan növekszik, mára a szolgáltató központok az autóipar mellett a legtöbb munkahelyet teremtik Magyarországon - írja a piacesprofit. Teljes cikk...
Szolgáltató központjába toboroz a BP
9 éve 2017 első negyedévében kezdi meg a toborzást a BP Szegeden épülő új szolgáltató központjába. A cég a magyar államtól 1,9 milliárd forintnyi támogatást kap, amelynek feltétele, hogy 2020-ig 500 főt felvesznek, írja a Napi.hu. Teljes cikk...
50 napig tart megtalálni a megfelelő munkaerőt egy SSC-nek
9 éve Ma már minden tizedik négyzetméter felsőkategóriás iroda egy szolgáltatóközponthoz tartozik Magyarországon. Kisvárosnyi ember dolgozik a még mindig Budapest-centrikus szektorban, ahol a létszámnövekedés idén és jövőre is elérheti a 10 százalékot, ha lesz elég szakember. Teljes cikk...
Minőségi munkahelyeket teremt egy üzleti szolgáltatóközpont Szegeden
9 éve Fontos mérföldkőhöz ért a tavaly ősszel elindított SSC (Shared Service Center) Szeged Program. A BP olaj-és gázvállalat a városban nyitja meg legújabb, az egész világra kiterjedő ügyfélszolgáltatásokat nyújtó kirendeltségét. A cég ötszáz, idegen nyelveket magas szinten beszélő diplomás fiatalnak ad munkát - áll a portálunknak eljuttatott sajtóanyagban. Teljes cikk...
Elkötelezett munkavállalók a munkaerőhiány és az elvándorlás kellős közepén
9 éve Sokat tesz a Citi Magyarország, hogy dolgozói, bármilyen életkorban is legyenek, jól érezzék magukat a vállalatnál. Coaching típusú vezetéssel és fejlesztéssel, a dolgozók igényeire szabott, családbarát intézkedéseikkel igyekeznek megalapozni kollégáik hosszú távú elkötelezettségét és elégedettségét, ami munkáltatói szempontból egy óriási sikerélmény - nyilatkozta a HR Portálnak Tatár-Kiss Klára, a Citi Magyarország HR-igazgatója. Az interjúban szóba került a toborzásban domináló ajánlási rendszer és a szolgáltató szektor kihívásai is. Teljes cikk...
Wavrik Gábor a Neosys új SSC képzési üzletágának vezetője
9 éve Wavrik Gábor 2016. szeptember 1-től a Neosys Szervezetfejlesztő és Tanácsadó cégnél állt munkába az új SSC képzési üzletág vezetőjeként. Teljes cikk...
Szolgáltató központok igényeire szabott képzés indul
9 éve A BDO Magyarország üzleti szolgáltató központok (Shared Service Center) speciális munkaerőigényéből kiindulva képzést indít a Szegedi Tudományegyetemmel közösen Gazdaságtudományi Karon - tájékoztatták portálunkat. Teljes cikk...
SSC kurzus indul a szegedi egyetemen
9 éve Az SZTE Gazdaságtudományi Kar SSC Basics kurzust indít a BDO szakembereinek közreműködésével. Az üzleti szolgáltató központok Magyarországon az egyik leggyorsabban fejlődő terület, ahol a gazdasági végzettségű és idegen nyelveket jól ismerő szakemberek számára évente több ezer új állást kínálnak. Teljes cikk...
"Egész egyszerűen nincsen munkaerő" - outsourcing trendek
9 éve Jelenleg száz shared service center (ssc) működik hazánkban. És bár nyílt néhány szolgáltató központ az elmúlt időszakban is, nincs meg az a dinamizmus mint ami a 2000-es évek elejét jellemezte. Mindemellett tény, hogy a szektorban foglalkoztatottak száma évről évre 10 százalékkal emelkedik. De ezt a növekedést inkább a már évek óta hazánkban működő vállalatok generálják újrabefektetéseikkel – nyilatkozta a HR Portálnak Suhajda Attila. A Magyar Outsourcing Szövetség (HOA) elnöke kiemelte: egész egyszerűen nincs munkaerő, pedig egy több nyelvet beszélő senior szakember induló bére elérheti a bruttó 350- 400 ezer forintot is. Teljes cikk...
Hogyan keressünk sok pénzt, olyan pozícióban, amiről nem is tudjuk, hogy mi?
9 éve A multinacionális vállalatok szolgáltató központjai jelenleg 40 ezer embernek adnak munkát, de további 8-10 ezer találhatna még állást a szektorban. Sokan azonban nem is tudják, hogy milyen pozíciók állnak nyitva a nyelveket beszélő, ha nem is szakirányú végzettséggel rendelkező munkavállalóknak, akik már kezdőként is az átlag felett kereshetnek, írja a hvg.hu. Teljes cikk...
Direct Tax Lead Analyst
9 éve A Direct Tax Lead Analyst-ek az EMEA régió (Európa, Közel-Kelet és Afrika) francia, illetve német nyelvű országaiért felelős adózási vezetőkkel szorosan és kölcsönösen együttműködve dolgoznak. Teljes cikk...
Quantitative Analyst
9 éve Ez egy nagyon izgalmas, komoly elméleti, matematikai, rendszer és informatikai tudást igénylő munkakör. Teljes cikk...
Procurement Specialist
9 éve Nagyon gyakori munkakör a szolgáltató központokban, mivel a beszerzés sok nagyvállalatnál központosítva történik, gyakorta a szolgáltató központokon keresztül. Teljes cikk...
CE5 Outsourcing Coordinator
9 éve Minden kiszervezésnél nagyon fontos a megfelelő struktúra, a belső és külső szabályozói környezetnek való maximális megfeleltetés, így ennek a munkakörnek a betöltője felel ennek betartásáért. Teljes cikk...
Cash Posting specialist
9 éve Shared Service Centerekben működő funkció, amely a pénzügyi folyamatnak egy bizonyos meghatározott részét takarja. Teljes cikk...
Transition/Migration Manager
9 éve Ezek a típusú szerepkörök a Shared Service Centerekben lelhetőek fel, ahol egy külföldi országból hoznak át bizonyos folyamatokat, melyeket ezt követően Magyarországról fognak ellátni. Teljes cikk...
Ma már nem állnak sorban az emberek a munkaerő-kölcsönzők előtt
9 éve Április közepén jelent meg a Budapest Business Journal melléklete, mely a munkaerő-közvetítők és -kölcsönzők toplistáját tartalmazza a 2015-ös üzleti adatok alapján. A mellékletből az is kiderül, hogy legnagyobb 20 kölcsönző cégnél összesen közel 40 ezer kölcsönzöttel foglalkoztak. A magyar piac azonban ennél jóval nagyobb, mintegy 110-120 ezer fősre becsülik a HR Portal által megkérdezett dobogósok. Fizikai munkakörök esetében egyértelműen a gyártás-termelés iparágában, ezen belül is főleg az elektronikai és autóipari területeken magas a kölcsönzöttek foglalkoztatási aránya. Teljes cikk...
Bruttó 400 ezer forintos fizetés: ezzel már haza lehet csábítani a fiatalokat
9 éve Az autóipar után a szolgáltató központok (SSC) pörgetik leginkább a magyar munkaerőpiacot, amelyek átlagon felüli jövedelmet és nemzetközi karriert kínálnak - írja a Világgazdaság. Teljes cikk...
Ismét rangos elismerést kapott a Hays
9 éve Harmadjára nyerte el a HAYS a „CEE Shared Services and Outsourcing Awards” díját. A varsói díjátadón az SSC szektor tevékenységét is értékelték. Teljes cikk...
Nem annyira más az Y-generáció, mint azt sokan állítják
9 éve Ma már a dolgozóik 70 százaléka tartozik a huszonévesek, illetve koraharmincasok táborába a GE budapesti szolgáltató központjában. Bár nem olyan nagy a különbség ennek és más dolgozói korcsoportoknak a működésmódja közt, a szervezet egészének mégis alkalmazkodnia kellett. Újak ma már az elvárások a HR területén is, mondta a HR Portálnak Jánosi Sándor, a GE Global Operations Európáért felelős HR igazgatója. Egyelőre - az elmúlt másfél év tapasztalatát tekintve - a fluktuációjuk alacsonyabb, mint az átlagos, hasonló szektorú vállalatoknak, ami egyértelműen sikert jelent. Teljes cikk...
Karriertervezés és készségfejlesztés középiskolásoknak a BT-vel
10 éve Kommunikációs készségfejlesztő és karriertervezést segítő programot indít Budapesten és Debrecenben a British Telecom Európai Szolgáltató Központja. Önkéntesek kezdeményezésére, 2015 novemberében indította a cég a Work Inspiration programot a BME által alapított budapesti Két Tanítási Nyelvű Gimnáziumban, illetve a debreceni Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziumban. Teljes cikk...
Miért nem könnyű beilleszkednie a Z generációnak a munkaerő-piacra?
10 éve Mit takar az új generációs munkavállaló kifejezés? Melyik szektor képes nagy számban felszívni a diplomás fiatalokat? Milyen generációs tulajdonságok teszik nehezebbé a most végzettek munkába állását? Mit értünk SSC szektor alatt és milyen lehetőségeket tartogat ez a szféra a végzett egyetemisták számára? Többek között ezekre a kérdésekre is választ kaphattunk az SSC Career @ Szeged program keretében szervezett kerekasztal beszélgetésen, ahol a munkáltatói és a munkavállalói oldal is képviseltette magát. Az eseménynek a Szegedi Tudományegyetem adott otthont. Teljes cikk...
Startup 100 éves múlttal
10 éve A címben szereplő paradoxon nem tévedés. Ugyanis ha egy adott szektorban évtizedek óta jelen lévő cég új területekre lép, nulláról épít fel egy új üzletágat, akkor azt talán nevezhetjük startupnak. Ráadásul hiába a világszerte több mint 100 ezer alkalmazott, az új területen itthon egyelőre 40-en dolgoznak – és ha nem is garázsból, de egy apró irodából indultak idén nyáron. Szende Csabával, az Eaton EMEA Business Service Centerének HR-igazgatóval beszélgettem új irodájukban. Teljes cikk...
Egy városnyi ember dolgozik szolgáltató központban
10 éve A legtöbb befektetési projekt a szolgáltató központokban valósult meg az idei év első öt hónapjában a Nemzeti Befektetési Ügynökség szerint. A létrejövő új munkahelyek száma alapján rangsorolva a második helyen állnak az üzleti szolgáltató központok. A Citi szolgáltató központja is teljes gőzzel toboroz négyszáz új munkahelyére. Teljes cikk...
Egyszer már bevált kapcsolatok - a rehiring előnyei és hátrányai
10 éve Toborzási és munkaerő-kölcsönzési szempontból vizsgáltuk annak az előnyeit és az esetleges hátrányait, ha egy munkavállalóval valamilyen módon újra szerződést köt a munkáltató vagy megbízottja. A HR Portál számára nyilatkozó szakemberek - a jó és a rossz példákat, az előítéleteket, és a jogos példastatuálásokat egymás mellé állítva - szinte minden esetben támogatandó gyakorlatnak tartják a vissza- és az újrafoglalkoztatást. Penczák Diánával, a Kelly Services Hungary Értékesítési és Operációs vezetőjével (Nyugat-Magyarország és Pest megye) és Göltl Viktorral, a West Hungary Consulting HR szolgáltatási vezetőjével beszélgettünk. Teljes cikk...
Folyamatosan bővít a BT Magyarországon
10 éve A British Telecom (BT) hazánkban működő Európai Szolgáltató Központja alig több mint egy év alatt másfélszeresére növelte létszámát, így alkalmazottainak száma először érte el Magyarországon az 1500 főt. További 200 fő felvételét tervezik. Teljes cikk...
Három F a munkaerő megtartásáért
10 éve Mit tehet egy cég, hogy megtartsa a dolgozóit és vajon mennyire sikeres ebben? Különösen hangsúlyos ez a kérdés az SSC-knél (Shared Service Centre), ahol köztudottan nagy a fluktuáció. Mi okozza az elvándorlást és mit kellene tenni, hogy ottmaradjanak a dolgozók, ne lehessen elcsábítani őket akár pár ezer forinttal több fizetésért? Ennek jártunk utána Szabó Tímeával a Partnering Central Europe tanácsadó partnerével. Teljes cikk...
Kinevelnek és ráígérnek - így szereznek munkavállalót az SSC-k
10 éve A vártnál gyorsabban bővülnek a magyarországi szolgáltató központok. A nagy pörgésben növelni kell a foglalkoztatottak számát, ezért középiskolai és egyetemi kapcsolatokat építenek, házon belül képeznek, de van, aki egyszerűbbnek tartja ráígérni a profi HR-esekre, IT és pénzügyi szakemberekre. Mi két kinevelővel beszélgettünk. Teljes cikk...
Olcsó és vonzó Magyarország - jönnek a brit cégek
10 éve A brit cégek érdeklődnek hazánk iránt. A képzett magyar munkaerő és annak költséghatékony ereje is vonzza az exportáló cégeket - mondja Oliver Strommer, az egy éve Budapesten nyílt Brit Kereskedelmi Központ vezetője. Teljes cikk...
Csocsó és tájfun asztal - ilyen irodát béreljen egy SSC?
10 éve Azt szokták mondani, az otthonunk berendezései nem csak külsőségek kifejezésére, díszletnek szolgálnak, hanem azok valójában személyiségünk, kultúránk és hovatartozásunk kifejező eszközei. Ma már egyre inkább így gondolkodunk a munkahelyünkről is. De mi történik akkor, ha egy helyen több száz, esetleg több ezer fiatal dolgozik? A versenyképes irodákról, a hazai szolgáltató központok mindennapjairól Mazsaroff Katával, a Colliers International ingatlan-tanácsadó cég magyarországi irodájának bérlőképviseleti vezetőjével és Besnyi Lóránttal, az Avis Budget Group BSC pénzügyi szolgáltatások vezetőjével beszélgettünk. Teljes cikk...
Ez áll a hatalmas munkaerőhiány mögött
10 éve Pontatlan skill meghatározással, vonzó munkaadói márka menedzsment hiányában és mobileszközökre szabott hirdetések nélkül az ügyfélkapcsolati szakma, főként az SSC szektor elveszítheti a releváns jelöltek érdeklődését - derül ki egy portálunknak eljuttatott felmérésből. Teljes cikk...
Call centerben dolgozni: ugródeszka vagy valódi karrierlehetőség?
10 éve Az ügyfélélmény a telefonos ügyfélszolgálatot biztosító vállalatoknál is egyre fontosabb, már nem „menő” a morózus, unott hangú ügyfélszolgálatos. A hívó fél elégedettségét egyre több helyen mérik, a beszélgetéseket rögzítik, a megváltozott igényekhez a contact centereknek is alkalmazkodniuk kell. A telefonos ügyfélszolgálatok munkatársainak elsődleges munkaeszközük a hangjuk, így nem véletlenül tart számukra minden évben hangszépségversenyt a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség. A kétszeres nyertes Lendvai Nikolettát, a Magyar Telekom munkatársát és a szövetség Contact Center tagozat elnökét, Kovácsházy Dénest kérdezte a HR Portál. Teljes cikk...
Meddig marad Budapest a legvonzóbb SSC beruházási helyszín?
11 éve Magas fluktuációval és munkaerőhiánnyal küzdenek az üzleti szolgáltató központok (SSC). A hektikus jogalkotás, a folyamatosan változó adózási és szabályozási környezet, az iparosításra épülő gazdaságpolitika, az oktatási rendszer átalakítása sem kedvez a szektor befektetői megítélésének. Ha a hazai munkaerőpiac nem tudja kielégíteni a dinamikusan, évi 8-10 százalékkal növekedni kívánó iparág igényeit, akkor esélyes, hogy elfordulnak Magyarországtól a szolgáltató központok. Suhajda Attila, a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) elnöke szerint gazdaságpolitikai intézkedésekre van szükség ahhoz, hogy Budapest továbbra is a legvonzóbb SSC beruházási helyszín maradjon Kelet-Közép-Európában. A szövetség elnökét a HR Portal kérdezte. Teljes cikk...
Magyar HR-szolgáltató a legjobbak között
11 éve Immár 23. éve minden évben elkészül a HR-tevékenységet végző cégek listája. Az angol nyelvű gazdasági lap, a Budapest Business Journal szokás szerint minden tavasszal megjelentet egy HR-tematikájú lapszámot, amiben a munkaerő-kölcsönző és munkaerő-közvetítő cégek listáit teszi közzé, majd ezek további listákkal kiegészítve (executive search cégek, vállalatitréning-cégek, iskolaszövetkezetek, tanácsadók) képezik az év végén megjelenő Listák könyvének HR-fejezetét. Nemzetközi és magyar szolgáltatókat kérdeztünk a szolgáltatásaikról, hogy mi segítette őket a Listák könyvében TOP 3-ba való bekerüléshez. Teljes cikk...
Hatalmas a munkaerőhiány a szolgáltató központoknál
11 éve A szolgáltató központok hetvenhét százaléka küzd munkaerőhiánnyal a speciális készségek miatt, miközben az elvándorlási ráta kiemelkedően magas a hiányos HR politika okán. Gazdaságpolitikai intézkedésekre is szükség lenne - mutat rá egy felmérés. Teljes cikk...
Bővülő szolgáltató központok, de hol a képzett munkaerő?
11 éve A legfrissebb becslések szerint a magyarországi üzleti szolgáltató központok (SSC) összesen mintegy 25 ezer embert foglalkoztatnak, és a felmérésben résztvevő nagyvállalatok az elkövetkezendő két évre tervezett növekedési rátája 20 százalék, amely átlagosan mintegy 1800 munkahely megteremtését jelzi előre. Teljes cikk...
Kétszázötven új munkahelyet hoz Budapestre a Citi
11 éve A következő két évben 250 új munkahelyet létesít a Citi Szolgáltató Központ Budapesten a magyar kormány 250 millió forintos támogatásával, írja a Napi.hu. Teljes cikk...
Pedagógusok tanári pályán vagy az SSC-k alkalmazásában?
11 éve Nehéz betölteni - sok más mellett - a nyelvi, illetve a fejlesztő pedagógusi pozíciókat a közalkalmazotti szférában. Okozhatja ezt az is, hogy a nyelveket kitűnően beszélő pedagógusokra az SSC-k „lecsapnak”. Arra kerestük a választ, hogyan választja ki az iskolafenntartó szervezet, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) a kollégáit, illetve milyen esélyei lehetnek a tanár végzettségűeknek akkor, ha mégsem közalkalmazottként szeretnének dolgozni. Teljes cikk...
Így pörgethetnék a szolgáltatóközpontok a hazai GDP-t
11 éve A már ma is több mint 30 ezer főt foglalkoztató szolgáltatóközpontok (Shared Service Center – SSC) szektora egyike lehet a magyar gazdaság kitörési pontjainak. Az idén várhatóan 16 százalékos növekedést felmutató szegmens azonban ösztönző kormányzati lépések nélkül komoly növekedési akadályokkal szembesülhet. A BDO Magyarország alábbi összegzése a legfőbb problémákat és a megoldási lehetőségeket mutatja be, áll a portálunkhoz eljuttatott közleményben. Teljes cikk...
Call centert alakít ki a Transcom Szegeden
11 éve Call centert alakít ki a Transcom Hungary Kft. Szegeden, a százötven új munkahelyet létrehozó beruházáshoz 15 millió forint támogatást nyújt az önkormányzat – döntött hétfői ülésén a Tisza-parti város közgyűlése. Teljes cikk...
300 új munkahely a Vodafone-nál
11 éve A Vodafone Magyarország vezérigazgatója bejelentette, hogy a cég a következő másfél évben tovább bővíti miskolci regionális ügyfélszolgálati központját. Teljes cikk...
Nem az életkor, hanem a gyors tanulás képessége számít
11 éve Egyre több cég foglalkozik avval, hogy Magyarországra költözteti korábban máshol ellátott munkaköreinek egy részét. A regionális központok fejlődéséhez és hosszabb távon történő sikeres működéséhez több lényeges HR kihívást is le kell küzdeni, miközben a munkahelyek importja több korosztály számára is esélyt jelenthet - áll a portálunkhoz eljuttatott közleményben. Teljes cikk...
Szigorúbban fogják az indiai szolgáltató központokat
11 éve Az USA jegybankja, a Federal Reserve (Fed) olyan új outsourcing normákat fogadott el, amelyek szorosabb ellenőrzést hozhatnak az indiai informatikai szolgáltató központokra, ugyanis ezentúl a kiszervező cég vezetőjét még nagyobb felelősség terheli megbízottjai tevékenységéért – írta a The Economic Times. Teljes cikk...
A HR Business Partner szerep szervezeti működésének sikerkritériumai
11 éve Az Ulrich-féle modell szakirodalma nagy terjedelemben foglalkozik a HR Business Partner stratégiai szerepével, a sikerességet garantáló új kompetenciákkal, azok fejlesztésével, ugyanakkor kisebb részletességgel kap említést a szerep ideális megvalósulásához nélkülözhetetlen szervezeti és működési feltételek bemutatása. Mik ezek a feltételek? Folytatjuk a HR Business Partner kutatás eredményeinek bemutatását. Teljes cikk...
Dolgoznál szolgáltató központban?
11 éve Több cég telepített szolgáltató központot Magyarországra az elmúlt évtizedben, ahol keresett a képzett munkaerő. Ebből egyre kevesebb van, a konkurencia pedig egyre nagyobb tőlünk keleti irányban, írja a hvg.hu. Teljes cikk...
A szolgáltató központok kétharmada bővítést tervez Magyarországon
11 éve A hazánkban működő szolgáltató központok kétharmada bővítést tervez Magyarországon. A cégek többsége szerint a képzett munkaerő az ország legnagyobb erőssége - derül ki az EY Nemzeti SSC Felméréséből, amelyet csütörtökön mutattak be Budapesten. Teljes cikk...
Már megvan a GE-központ első 200 munkavállalója
11 éve A Váci úton lévő, környezetbarát épületben helyet kapott, csúcstechnológiát képviselő új központ a GE üzletágai számára nyújt integrált üzleti szolgáltatásokat Európában és a kontinensen kívül is. Teljes cikk...
Más prioritások szerint működik a hallgatók, munkáltatók és az egyetemi képzések hármasa a munkaerőpiacon
11 éve A PwC Magyarország kísérleti jelleggel indult „Panorama Project”-je három érintetti csoport prioritásait térképezte fel az üzleti igények és a szakember-kínálat összehangolásának céljából. A kutatás többek között arra is rámutat, hogy miben mások a vezető gazdasági, üzleti és informatikai karok; a hallgatók, valamint a szolgáltató központok (SSC) igényei, és preferenciái, áll a cég közleményében. Teljes cikk...
Szakemberhiány lassíthatja a szolgáltatóközpontok hazai terjedését
11 éve A nemzetközi szolgáltatóközpontok (SSC - Shared Service Center) hazai szerepének növelése a magyar gazdaságpolitika egyik sarkalatos törekvése. Ennek a célkitűzésnek a megvalósulását azonban mind erőteljesebben akadályozza az a tény, hogy egyre nehezebb megfelelő szakembert találni ezekre a speciális készségeket igénylő pozíciókra. A BDO Magyarország álláspontja szerint a megoldást a fiatal munkavállalók pálya-reorientációs felkészítése, illetve a szabályozási környezet rugalmasságának további fokozása jelentheti. Teljes cikk...
Benchmark kutatás a magyarországi SSC-kről
12 éve A szolgáltatóiparági piackutatást a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) azzal a céllal készítette, hogy átfogó képet adhasson a magyar gazdaság egyik legdinamikusabban növekvő szektoráról. Teljes cikk...
További bővítés várható a szolgáltató központoknál
12 éve Fokozottabb figyelmet érdemelnének a szolgáltató központok Magyarországon, hiszen új munkahelyek ezreit létrehozva, magas hozzáadott értékkel bíró projekteket vonzottak be az országba. De ami még fontosabb, a jelenlegi szolgáltató központok további bővülést terveznek véghezvinni a közeljövőben – derül ki a PwC Magyarország és az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) Magyarországi képviseletével közösen elkészített felmérésből. Teljes cikk...
Vetélytársa akadt a magyar szolgáltató központoknak
12 éve A legfrissebb becslések szerint a magyarországi üzleti szolgáltató központok (SSC) összesen mintegy 25 ezer embert foglalkoztatnak, és a következő két-három évben várhatóan újabb 2300 munkahelyet hoznak majd létre. A dinamikus bővülés után azonban mára egyre több cég választja helyettünk Lengyelországot - derül ki a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) kedden közzétett felméréséből. Teljes cikk...
Hatalmas növekedés előtt a szolgáltató központok
12 éve Egy nemzetközi tanácsadó cég idei elemzése szerint rendkívüli mértékben, évi tízezer milliárd dollárral bővülhet a szolgáltató központok piaca a következő három évben - írja a társaság keddi közleménye. Teljes cikk...
HR szolgáltatások stabilizációja, avagy a HR SSC elindításának folyamata
12 éve Korábbi cikkünkben a HR szolgáltató központok bevezetési lehetőségéről, működéséről kérdeztük Szende Csabát, a Vodafone budapesti székhelyű HR szolgáltató központjának vezetőjét. Jelen cikkünkben ismét a szakértőhöz fordulunk, és segítségével sorra vesszük, hogy milyen teendők vannak egy HR szolgáltató központban, hogyan lehet az SSC szolgáltatási folyamatokat stabilizálni, valamint miként teljesíti az SSC az elvárásokat. Teljes cikk...
Ennyit lehet keresni jó nyelvtudással
12 éve Magyarországon különösen jelentős az ssc-k, vagyis üzleti szolgáltató központok jelenléte. Közel harmincezer jó nyelvtudással rendelkező munkavállaló dolgozik ezeknek a cégeknek. Az angol nyelv ismerete alapelvárás, magasabb fizetéshez egy másik nyelv és általában gazdasági ismeretek kellenek. Sok külföldi fiatal is választja ezt a munkát Budapesten - írja a Napi Gazdaság. Teljes cikk...
A világ legjobbjai közé került a HP budapesti szolgáltató központja
12 éve Stratégiai fontosságú, kiemelt szolgáltatási helyszínné tette a HP Magyarország budapesti szolgáltató központját a cég nemzetközi anyavállalata. A vállalat a döntéssel a hazai munkaerő szakértelmét és felkészültségét ismerte el. A budapesti részleg Dublinnal és Kuala Lumpurral együtt egy szűk, világszerte mindössze nyolc tagot számláló körbe került be. Teljes cikk...
Ezek a tényezők döntenek a céges kiszervezéseknél
12 éve A cégek a költséghatékonyság mellett egyre inkább más szempontokat is figyelembe vesznek a szolgáltató központok létrehozásakor, vagy az egyes folyamatok kiszervezésekor - derül ki a Deloitte hatodik globális felméréséből, amelynek alapján az körvonalazódik, hogy a nemzetközi trendek nyertesei között a magyarországi SSC-k is ott lesznek majd. Teljes cikk...
Gyerekcipőben jár az állami ügyfélszolgálat
12 éve Az elmúlt időszakban elsősorban a banki szféra, a telekommunikációs cégek és a közüzemi szolgáltatók dinamizálták az ügyfeleikkel való kapcsolattartást, ugyanakkor az egészségügy és az állami szféra egyes részeinek ügyfélkapcsolati szolgáltatásai még gyerekcipőben járnak. Teljes cikk...
A szolgáltatóközpontok szívhatják fel a munkanélküli fiatalokat
12 éve Magyarországon jelenleg több mint 40 ezer, jellemzően 30 év alatti munkavállaló dolgozik szolgáltatóközpontokban, a létszámuk folyamatosan bővül - derül ki a Randstad felméréséből, amelynek eredményeit az MTI-nek is eljuttatta. Teljes cikk...
Az SSC-k szívják fel a nyelveket beszélő frissdiplomásokat
12 éve Míg a 25 év alattiak közül minden harmadik munkanélküli, egyre több fiatal dolgozik szolgáltató központokban. Az SSC-k az átlagnál jobb juttatásokat biztosítanak a pénzügyi vagy informatikai ismerettel rendelkező, nyelveket beszélő pályakezdőknek, ráadásul folyamatosan bővülnek, ami az uniós elvárások teljesítését segítheti. Teljes cikk...
Egyre fontosabb munkafolyamatokat hoznak hazánkba a cégek
13 éve Bár sok szolgáltató központ elindításának a terve nem valósul meg, így is bővül a szektor. A nyelvtudás mindig piacképes lesz és ha egy cég hosszú távra berendezkedett egy országban, nem valószínűsíthető, hogy továbbáll - véli Pethő Anikó, az Aarenson munkaerőközvetítő vezető tanácsadója, aki az SCC-kel kapcsolatos tapasztalatairól beszélt a Világgazdaságnak. Teljes cikk...
Gondot okoz a fluktuáció a szolgáltató központoknak
13 éve Hiába szeretnék a költségeiket csökkenteni a szolgáltató központok, a dolgozók elvándorlása magas, emiatt pedig drága a toborzás és a betanítás. Kelet-Európában nálunk alacsony a fluktuáció, viszont magasabb béreket kérnek a munkavállalók - derül ki egy felmérésből. Teljes cikk...
Tippek ritka nyelvet beszélő pályázók felkutatásához
13 éve SSC területen gyakran előfordul, hogy ritka nyelvet beszélő munkatársat keresnek különböző pozíciókba, akiknek a megtalálása komoly fejtörést okozhat egy-egy tapasztalt HR-esnek is. Mit tegyünk ilyen esetben, ha a hagyományos módszerek nem működnek? Íme néhány ötletet, ami megoldhatja ezt a problémát. Teljes cikk...
Nem használják ki a kiszervezés előnyeit
13 éve Az üzleti szolgáltató központok szerepe világszerte egyre fontosabb, de teljes potenciáljuk még mindig kiaknázatlan. A financiális folyamatok kiszervezése elsősorban globális méretű nagyvállalatoknál és magas volumenű pénzügyi aktivitásnál nyer igazán értelmet - mutat rá az ACCA tanulmánya. Teljes cikk...
Több száz állást teremt a Raiffeisen nyíregyházi központja
13 éve Nyíregyházán hozza létre pénzintézeti műveleti központját a Raiffeisen Bank, amely több száz új munkahelyet fog teremteni. Teljes cikk...
Visszajönnek Kelet-Közép-Európába a szolgáltató központok
13 éve Magyarországon 43 szolgáltató központ (Shared Service Center - SSC) működik, az általuk bérelt irodaterület 200 ezer négyzetméter, amely közel egytizede a teljes A-kategóriás irodaállománynak - közölte a CA Immo ingatlan befektető és a DTZ ingatlan tanácsadó felmérése eredményét az MTI-vel. Teljes cikk...
Miért vonzó célpont Magyarország a szolgáltató központok számára?
13 éve Még mindig jobban megéri Budapestre hozni a szolgáltató központokat, mint egy nálunk olcsóbb, fejlődő országba telepíteni őket. Magyarország központi fekvésének, jól képzett, nyelveket beszélő munkaerejének és fejlett infrastruktúrájának köszönhetően több mint harminc SSC bérel irodát a magyar fővárosban, összesen közel 200 000 négyzetméteren - derül ki a CA Immo és a DTZ felméréséből, melyet a portfolio.hu közöl. Teljes cikk...
HR-es kihívások a szolgáltató szektorban
14 éve A fejlesztő, a munkavállaló motivációját folyamatosan figyelemmel tartó szemlélet és gyakorlat teheti sikeressé az SSC-k HR stratégiáját. Emellett a munkakörökhöz szükséges végzettségek újragondolására van szükség, hogy a fluktuáció csökkenjen hangsúlyozta a HR Portálnak Máthé Judit. A Szolgáltatástudományi Módszertani Központ Alapítvány (SZMTK) ügyvezető igazgatója szerint a felnőttképzés, és a szakképzési rendszer átalakítása nem segíti a szektor megerősödését, pedig a szolgáltató szféra még a válság idején is nagy mennyiségű munkaerőt szívna fel, ha lenne honnan. Teljes cikk...
Tammy Nagy-Stellini, a Hays Hungary ügyvezető igazgatója
14 éve Tammy Nagy-Stellini 2002 óta dolgozik a Hays-nél, korábban a cég prágai irodájában tevékenykedett, 2007-től pedig a Hays Hungary cégvezetője. A szakember öt nyelven beszél, dolgozott már Máltán és Kanadában is. Teljes cikk...
Bővülnek a szolgáltató központok
15 éve Tovább nőhet a szolgáltató központok szerepe a magyar gazdaságban, így az ágazat az ország egyik legjelentősebb foglalkoztatója lehet. Jelenleg több mint 80 szolgáltató központ működik hazánkban 30 ezer munkavállalót foglalkoztatva. A következő két évben mintegy kétezer fővel bővülhet az ágazatban dolgozók száma. Teljes cikk...
Pályamódosítás bölcsészeknek?
16 éve Sokszor esik szó arról, milyen igényeik vannak a szolgáltató központoknak a munkaerővel szemben, hogy milyen komoly nyelvi követelményeket támasztanak pályázóik elé, de talán kevés szó esett eddig arról, hogy valójában mekkora lehetőséget is kínálnak ezek a központok leendő munkavállalóiknak. Teljes cikk...