cikk a(z) SSC címkével:

Mi lehet a nem budapesti SSC-k versenyelőnye? - aki válaszol Major Hédi, a Leadec HR igazgatója

6 napja HR Szubjektív rovatunkban Major Hédi, a Leadec Kft. HR igazgatója kérdez, miután válaszolt Nagy Mihály, a Dana Hungary Kft. Country HR vezetője kérdésére: Milyen lehetőségei vannak a nem fővárosban üzemelő szolgáltató központoknak a kiélezett versenyhelyzetben? Mi lehet a nem budapesti SSC-k versenyelőnye? Teljes cikk...


Új szintre lép a tehetségekért folyó verseny az SSC-szektorban

3 hete Az elmúlt évtizedben gyökeresen megváltozott a nagyvállalatok globális, illetve regionális szolgáltatóközpontjainak (SSC-k) szerepe. Már nem csupán a költség- és működési hatékonyság növelése a feladatuk, hanem stratégiai területen is értéket teremtő egységekké váltak. Növelik a bevételt, ösztönzik az innovációt, új megoldásokat hoznak és képességeket építenek be a szervezetbe. Az EY Global szakértőinek írása az SSC-k HR-es kihívásairól. Teljes cikk...


SSC szakkifejezések kislexikonja

5 hónapja Mit jelent az AHT, a CX, az at home modell, a hanganalízis, az omni-csatorna és a voicebot? A szolgáltató központok vagyis a Shared Service Centerek (SSC) szakkifejezéseit gyűjtötte össze és magyarázza meg a United Call Centers. Teljes cikk...


SSC-k tabuk nélkül: Még mindig kevés a tudás arról, hogy mit is jelent szolgáltató központban dolgozni

6 hónapja Pedig a szolgáltató szektor az egyik legdinamikusabban fejlődő gazdasági ág, és felmérések szerint szeretnének sokan ezeknél a cégeknél dolgozni. Ugyanakkor számosan csak az anyacég nevét ismerik, hogy mit kell csinálni az adott SSC-ben vagy BSC-ben (Business Service Center) azt már kevesebben tudják. Vagyis az iparág egyik legfontosabb feladata a felvilágosítás, a munkáltatói márkaépítés, ha be akarják vonzani a tehetségeket. Teljes cikk...


Az SSC-vezetők fele tart a bizonytalan munkaerő-piaci helyzettől

8 hónapja A hazai szolgáltató központok (SSC) a tranzakciós, ismétlődő tevékenységek elvégzésétől egyre inkább elmozdulnak a globális üzleti szolgáltatói lét felé, derül ki a PwC kutatásából. A válaszadók mintegy negyedénél nem okozott jelentős, stratégiai változást a vírushelyzet, 8% pedig még feladatkör-bővítést is tervez. A fő kihívásokat a magyarországi SSC-k vezetői leginkább a munkaerő kapcsán látják, ugyanis a megkérdezettek fele tart a bizonytalan munkaerőpiaci helyzettől. Teljes cikk...


Online épített fel üzleti szolgáltatóközpontot a Covid alatt

8 hónapja Amikor munkába állt tavaly nyár elején, már itt volt a koronavírus. Néhány hónap alatt hozott létre csapatával Budapesten egy üzleti szolgáltatóközpontot Szende Csaba. Méghozzá úgy, hogy a munkatársak 90 százalékával csak nemrég találkozott személyesen. A Trivium Packaging európai business services centerének (BSC) ügyvezetőjét a virtuális BSC kiépítéséről és az iparág trendjeiről is kérdeztük. Úgy látja, Közép-Európa, mint célpont a Covid alatt felértékelődött.    Teljes cikk...


A járvány ellenére is 10 ezerrel többen dolgoztak ebben a szektorban Magyarországon

10 hónapja A hazánkban működő szolgáltatóközpontokban 670 ezer forint a bruttó átlagbér a teljes munkaidőben dolgozóknál. Teljes cikk...


Mennyit keresnek az üzleti szolgáltató központokban dolgozók?

12 hónapja Egy pályakezdő könyvelő 380 000 forintra számíthat, logisztikában stratégiai beszerzőként 700 000 forint, míg HR vezetőként 1,3 millió lehet az alapbér. A Hays Hungary Salary Guide című kiadványából az üzleti szolgáltató központokban (shared services center vagy business services center) kínált fizetéseket vesszük nagyító alá. Teljes cikk...


Melyek a legnagyobb hazai üzleti szolgáltatóközpontok?

1 éve Folytatjuk a Budapest Business Journal hetilap által összeállított iparági toplisták bemutatását. Ezúttal a Magyarországon működő nemzetközi üzleti szolgáltatóközpontokat vesszük nagyító alá a 2020. évi adatok alapján. Shared service center (ssc) vagy business service (bsc) center néven is emlegetik ezeket az üzleti egységeket. Már közel 200 működik Magyarországon. Teljes cikk...


Mennyit lehet keresni a SSC szektorban?

1 éve Az üzleti szolgáltató központok összességében jól vették a járvány okozta akadályokat, a Hays Hungary elemzése szerint ők lettek a home office nyertesei. Egyes területek még bővülni is tudtak, magasabb hozzáadott értéket jelentő pozíciókkal. A bérek az SSC szektor különböző területei között nagyjából kiegyenlítettek, derül ki a Salary Guide-ból. Teljes cikk...


Minden válság elmúlik, de egyik sem nyomtalanul - lesz-e elég jó szakember az újrainduláshoz?

1 éve A korábbinál is súlyosabb munkaerőhiánnyal nézhet szembe a nyitás után a turisztikai szektor. A legnagyobb probléma a fiatalok bevonzásával lesz, és az is kérdés, hogy aki másik ágazatban talált munkát, visszatér-e. A turisztikai szektor és a szolgáltató központok konkurenciái egymásnak a munkavállalókért való küzdelemben. A HR Festről jelentjük. Teljes cikk...


Hogyan kezelték a covid-helyzetet az üzleti szolgáltató központok?

1 éve Magyarországon működő nemzetközi üzleti szolgáltató központok körében (BSC) mérte fel a covidjárvány két hullámának hatásait kérdőíves felmérésében a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) három partnerszevezettel. A BSC-k alkalmazottainak 92%-a home office-ban dolgozik, őszre a lelkesedés és elköteleződés fenntartása vált az egyik legfontosabb kihívássá. Teljes cikk...


Nyertesei lehetünk a COVID-válságnak - jön az újabb SSC boom?

2 éve Az üzleti szolgáltató központok (SSC/BSC) világában a koronavírus-helyzetben felértékelődhet a kelet-közép-európai régió, több nyugati anyacég hozhatja ide Távol-Kelet helyett egységét - mondta a HR Portálnak Slomska Monika, a szektor legnagyobb szakmai szervezetének, a HOA-nak az új elnöke. Milyen céljai vannak? Milyen kihívásokat hozott a COVID az iparágban? Teljes cikk...


A Disney+ már tavasszal Magyarországon? Gőzerővel keresik budapesti munkatársaikat

2 éve A video-streaming piac legújabb szereplője, a Disney legkorábban ősszel indítja el magyarországi szolgáltatását, ám a valóságban hamarabb jön Magyarországra és kicsit másképp. A HR Portál megtudta, hogy január vége óta gőzerővel zajlik a munkaerő-toborzás az új budapesti ügyfélszolgálati központba. 250 munkatárs Budapestről végzi majd a Disney szolgáltatással kapcsolatos ügyintézést. Úgy tudjuk, hogy a budapesti csapat már részben tőlünk szolgálja ki a Disney március 24-re tervezett nyugat-európai piacra lépését. Teljes cikk...


Többségben a nők, a dolgozók hatoda külföldi - SSC világ Magyarországon

2 éve Továbbra is Budapest-központú a piac, Debrecen a második helyen. Az átlagos dolgozó 32 éves, a felvételi idő kezdő pozícióra 39 nap, a fluktuáció 18 százalék. Néhány eredmény a magyarországi üzleti szolgáltató központokról készült közelmúltbeli átfogó felmérésből. Teljes cikk...


Új trendek az SSC szektorban

3 éve A Kinnarpsnál tartották szakmai összegzésüket az SSC szektor résztvevői és döntéshozói. Fókuszban a szektort érintő új trendek voltak, az automatizáció, RPA, a jövő irodája és munkavállalója, generációk együttműködése a munkahelyeken és az elengedhetetlen employee engagement - írják sajtóközleményükben. Teljes cikk...


Új szolgáltató központok Miskolcon

3 éve Miskolc egy új piacra készül betörni: új szolgáltató központok, SSC-k (Shared Service Centerek) számára kínál komplex lehetőségeket - írja a hellovidek.hu oldal. Teljes cikk...


10 év a hazai iroda designban

3 éve Nemzetközi kutatások egyértelműen bizonyítják, hogy az Y, Z generációs munkavállalók számára a munkabér és karrier mellett mára az inspiratív környezet a legfontosabb elvárás a munkáltatóval szemben, amit egyre több cég ismer fel. Különösen a Shared Service Centerek (SSC) esetében igaz ez, ahol a munkaerő fluktuáció rendkívül magas más ágazatokkal összehasonlítva. Az elmúlt egy évtized munkaerőpiaci elmozdulásai így jelentős változásokat eredményeztek nemcsak a munkahelyi kultúra, hanem az irodákkal szemben támasztott követelmények terén is. A Stay In Hungary Kft. szakemberei összegyűjtötték az elmúlt tíz év legfontosabb irodatervezés megoldásait, melyet három kiemelt korszakon és irodamodellen keresztül szemléltetnek. Teljes cikk...


A közeljövőben csak egyszerű feladatokat vesznek át gépek a magyar ügyfélszolgálaton

3 éve 160 ezer ügyfélszolgálatos van Magyarországon, és most egy kutatás eredményeit látva sokkal többet tudunk róluk, mint korábban. A pénzügyi területen tanácsadó jellegű ügyfélszolgálatot működtető Cofidis a szektort elsőként feltérképező országos, reprezentatív kutatásából kiderül nem várható nagy létszámcsökkenés, sőt, a pillanatnyi trendek alapján létszámnövekedés van. Az automatizáció a következő 1-2 évben átstrukturálja a feladatokat, de ez nem feltétlenül jelenik meg egyből a létszámban. Teljes cikk...


A szakértelemben hisznek az ügyfélszolgálatok?

3 éve 2019. 01. 17., Budapest - A Cofidis Magyarország hiánypótló szakmai napot szervez az ügyfélszolgálatok, a Shared Service Center-ek (Szolgáltató Központok) helyzetéről és jövőjéről Szakértő Ügyfélszolgálat címmel. A HR- és ügyfélszolgálati vezetőknek szánt konferencia fókuszában az átalakuló ügyfélszolgálati munka és a munkavállalók szakmai felkészítésének kérdései állnak. A rendezvény keretét egy országos, reprezentatív kutatás alapozta meg, amely elsőként ad teljes iparági körképet az ügyfélszolgálati munkakörben dolgozókról és az őket alkalmazó cégek várakozásairól. A fél napos ingyenes szakmai esemény Budapesten a Dürer Rendezvényházban kerül megrendezésre 2019. január 29-én. Korlátozott számban még vannak helyek, regisztrálni a konferencia oldalán lehet. Teljes cikk...