Megjelent: 1 éve

El kell fogadni a lemorzsolódást is - cégfúzió HR vezetői szemmel

„Stratégiai HR-t építünk, ehhez most HR business partnereket keresek” - mondja Heiszmann Henrietta, akit júliusban neveztek ki az egyesülő két meghatározó e-kereskedelmi cég - az Extreme Digital és az eMAG - közös HR vezetőjének. Hogyan néz ki egy fúzió HR-es szemmel? Melyek voltak eddig a legfontosabb mérföldkövek és milyen feladatok jönnek?

Másfél évvel ezelőtt jelentette be az Extreme Digital és az eMAG egyesülési szándékát a Gazdasági Versenyhivatalnak, mely fél évvel később adott zöld jelzést a tranzakciónak. Heiszmann Henrietta HR vezetőként élte át és most is tevékeny részese a folyamatnak.

A HR szakember 2017 tavaszán került a hazai e-kereskedelemben meghatározó, magyar alapítású Extreme Digitalhoz. Korábban hét évet dolgozott a Lufthansa Systemsnél, ahol HR-rel, változásmenedzsmenttel és coachinggal összefüggő munkaköröket töltött be. Amikor az IBM felvásárolta a cég egyik üzletágát, annak változásmenedzsmentjét vezette Budapestről és Frankfurtból. Így nem idegen tőle az, amikor két szervezet humánerőforrását kell összehangolni. 

Mi történt az Extreme Digital - eMAG házasság első évében?
 

“Gyors győzelmek” 


Amikor a Gazdasági Versenyhivatal engedélyezte a fúziót - ez tavaly ősszel történt -, első körben az üzleti vezetők néhány úgynevezett “quick win”-t határoztak meg, amivel a két vállalat szinergiáit azonnal ki tudták használni. Ilyen volt például a közös központi irodába költözés vagy az eMAG üzlethálózat elindítása Magyarországon az Extreme Digital retail csapatának szakmai vezetésével. Ez kommunikációs szempontból is hasznos volt a csapatok számára, erősítette azt az érzést, hogy sikereket hoz a fúzió, amiből csak több lesz. 

Közös felsővezetői csapat


A két vállalat irányítóiból közös felsővezetői csapatot alakítottak ki. Az új vállalat vezérigazgatója (CEO) Várkonyi Balázs lett, az operatív vezető (COO) Kelemen