Szerző: Kovács Zita
Megjelent: 6 éve

Életbevágó lehet mobil eszközökön megjelenni

images

NEXON_PORT dolgozói és vezetői HR önkiszolgáló rendszer

Az e-HR-megoldások új generációja Vonja be munkatársait a HR-folyamatokba, hogy egyszerűbbé, pontosabbá és papírmentessé tegye az adminisztrációt. Űrlapok, jelenléti ívek kitöltése és aláírása egy kattintással. Személyre szabott ügyintézés, javuló elégedettség és belső kommunikáció. online HR-ügyintézés, 24/7 eléréssel sztenderdizált HR-folyamatok elektronikus aláírással kinyomtatható formanyomtatványok vezetői HR-feladatok támogatása intuitív felhasználói felület


További információ

Üzleti felhasználás

Már ma is jól látható - és már a közeljövőben is nagyon fel fog erősödni - az a trend, hogy a hagyományos PC-s világ alkalmazása átkerül a mobil eszközre - olvasható a Bitport.hu internetes oldalon. Egyre több szoftverfejlesztő ismerte fel, hogy az asztali számítógépeket előbb-utóbb leváltják a hordozható eszközök, a mobiltelefonok, de még inkább a táblagépek. Persze furcsának tűnhet, hogy egy számviteli cég a jövőben táblagépeken keresztül végezné az adatfeldolgozást vagy könyvelést.

Csakhogy nem is az ilyen jellegű alkalmazásokról van szó. Sokkal inkább azokról, melyek használatát valóban hatékonyabbá teszi az, ha mobil eszközre kerül. Ebben viszont széles a paletta: vállalatirányítási, döntéstámogatási vagy egyéb, az adott iparágra jellemző folyamatokat kezelő belső vállalati rendszer is tartalmazhat olyan elemeket, melyeknek jó felületet biztosítanak a mobil eszközök.

Itt azonban fontos, hogy különbséget tegyünk a vállalati ügyfeleket és partnereket megcélzó, illetve a belső felhasználásra szánt mobilalkalmazások között. Az előbbinél – értelemszerűen – az eszközök minél szélesebb palettáján kell biztosítani a sokrétű interakció lehetőségét, míg utóbbinál ez közel sem egyértelmű kívánalom.

A házon belüli felhasználás egyik legfontosabb célja a munkavégzés és együttműködés minél hatékonyabbá tétele. Ha csak a vezetői jóváhagyásokra, utazó értékesítők, üzletkötők, szervizes mérnökök munkájára gondolunk, máris egy sor olyan alkalmazási területet találhatunk, amely megfelel ennek a célkitűzésnek.

Mobil stratégia a világban

Az Accenture 2013-ban közzétett egy felmérést, amely több mint 200 informatikai vezető megkérdezésével készült. A felmérés azt mutatja, hogy az informatikai szakemberek többsége szerint a mobilitás legalább akkora vagy még nagyobb hatással lesz a vállalatok működésére, mint az internet volt a századforduló előtt. Szintén többségben voltak azok, akik a fejlesztésre szánt költségvetésük több mint ötödét szánják vállalati mobilizálással kapcsolatos projektekre.

A már bejáratott vállalati folyamatok mobilizálásánál a mobil eszközök olyan képességeit is célszerű kihasználni, mint például az érintőkijelzős kezelőfelület, a kamera, GPS - amelyek a személyi számítógépek többségéből hiányoznak. Nem véletlen, hogy a piacot meghatározó fejlesztő cégek a mobil és az asztali rendszereket két teljesen külön világként kezelik. Általánosságban az vezet a legjobb eredményre, ha kihasználjuk az asztali és a mobil rendszerek egészséges szinergiáját.

A cégeket nem lehet látni a mobiltelefonon

A vállalatok harminckilenc százalékának még nem működik a weblapja a mobil alkalmazásokon az Egyesült Királyságban, állítja egy új jelentés – olvashatjuk az Onrec.com szakmai cikkében. Mivel egyre nagyobb jelentősége van az internetnek és az e-kereskedelemnek az eladások szempontjából, ez riasztó adat.

A legtöbb honlapot még évekkel ezelőtt fejlesztették, általában html formátumban, és akkor még nem voltak elterjedve az okos telefonok olyan mértékben, mint manapság – válaszolta a HR Portálnak Kobelrausch György, az Ikelosz Kft. ügyvezető partnere. Nem véletlen, hogy a nagy site-ok pl. Facebook vagy a LinkedIn mobil applikációkat fejlesztett ki, mert felismerték ezt a problémát. Az Ikelosz Kft. honlapja egy éve készült, és ők már próbálták ezt a szempontot is figyelembe venni.

Szektorok, ahol életbevágó a mobil eszközökön való megjelenés

A közösségi média területén, ami kulcsfontosságú ágazat abból a szempontból, hogy biztosítani kell a mobil hozzáférést, a vállalkozások több mint kétharmadánál foglalkoztak ezzel az elmúlt évben. Ez beépült a marketing tevékenységbe is, de az Egyesült Királyságban a vállalkozások egyharmada még mindig nem tervezi, hogy megoldja ezt a problémát.

A 4 Business katalógus több mint 100 szervezetet kérdezett meg az Egyesült Királyságban. A jelentés mind a B2B és a B2C vállalkozásokat vizsgálta az ipari szektorban.

A fogyasztókat megszólító, B2C típusú cégeknek a legfontosabb, hogy a mobil eszközökön is megjelenjenek és kommunikáljanak – nyilatkozta Kobelrausch György. Ennek tipikus példája egy FMCG cég. „Én elsősorban a HR-re koncentrálok, itt is egyre fontosabb, hogy a munkaerőpiacon látható legyen a cég, akit képviselek, illetve potenciális jelöltként azonnal elérhető legyek, illetve azonnali információkhoz jussak. Ehhez ma már elengedhetetlenek a mobil alkalmazások” – tette hozzá Schmiedt László, HR Schmiedt Személyzeti Tanácsadó Kft. szenior HR-menedzsere.

A piacon maradás feltétele a mobil optimalizálás

Ian Simpson, a C4B ügyvezető igazgatója szerint: "A számok igazán sokkolóak. Nem engedheti meg senki magának, hogy figyelmen kívül hagyja a mobil optimalizálás fontosságát, ha túlélni és virágozni szeretne a mai piacon. A tablet alapú e-kereskedelem háromszorosára nőtt idén. Annak érdekében, hogy az ügyfeleket hatékonyan lehessen utolérni, meg kell fontolni, hogy milyen típusú eszközök legyenek, ahol a digitális médián keresztül a céget meg tudják tekinteni. Ez magában foglalja a weboldalakat, az emailt, a digitális publikációkat és a közösségi médiát."

A céges innovatív imidzs, illetve a korszerű kommunikációs csatornák elérése létfontosságú manapság, mert az egyre nagyobb verseny közepette a média zaj is egyre erősebb, és a célcsoport hatékony elérési módja is folyamatosan változik – mondta az Ikelosz Kft. szakembere. Haladni kell, hiszen a technológia fejlődésével változik a kommunikációs tér, amiben élünk, illetve dolgozunk. Ahhoz hogy folyamatosan és gyorsan képben legyen egy szakember és időben lehetőleg jó döntéseket hozzon, kell az új technológia – fűzte a témához Schmiedt László.

Az alkalmazásokon való megjelenés mérhetősége

Az onrec.com-on olvasható jelentés szerint csak alig több mint a válaszadók ötven százaléka biztos benne, hogy a weboldalai működnek a mobil eszközökön és ez a szám nem jobb azoknál a vállalatoknál sem, akik nagy volumenű e-kereskedelemmel foglalkoznak. Aggasztó, hogy az ilyen cégeknél hiányzik az a hatalmas lehetőség, hogy ezáltal maximalizálják az értékesítéseiket.

A jelentés azt is megállapította, hogy a vállalatoknak közel hét százaléka soha nem ellenőrzi az internetes forgalmi statisztikákat. Csak a vállalatok fele nézi meg a honlapon a forgalmat heti rendszerességgel.

Nagyon fontos figyelemmel kísérni a honlapon a forgalmat – mondta Ian az onrec.com-nak nyilatkozva. Tízből egy vállalat nem tudja, hogy a webes statisztikái mennyire magasak. Annak érdekében, hogy a vásárlókat megtartsa egy cég, meg kell tudni, hogy a weboldalt hogyan, mikor és miért használják. Meg kell tudni, hogy mi működik annak érdekében, hogy továbbra is lehessen építeni a márkát, és lehessen javítani a pozíciót.

Szerintem ez még gyerekcipőben jár – válaszolta arra a kérdésünkre Kobelrausch György, hogy figyelik-e a cégek: az ügyfelek milyen úton érik el, hol találnak rá a termékeikre. Ügynökségek kapnak megbízást arra, hogy Facebook vagy Twitter profilokat figyeljenek, sőt moderáljanak. Ha jól tudom, a piackutató cégek is elindultak ebbe az irányba. Ha valaki releváns adatokkal szolgálna, milyen kommunikációs csatornán lehet elérni a fogyasztót, arra egyértelműen lenne piaci kereslet.

„Én figyelem, és valószínű, hogy egyre több szakember van ezzel így” – nyilatkozta a HR Schmiedt Személyzeti Tanácsadó Kft. szakembere. Tudni kell, hogy amit marketing oldalon elköltünk, az egyáltalán működik-e. Látni kell, hogy ki és hogyan talál ránk, mennyi időt szentel nekünk. Ezek az információk segítik majd a következő marketingterv helyes összeállítását és végrehajtását – hangsúlyozta.
  • 2019.11.14recruiTECH BLUE Fizikai munkaerő toborzás – van új a nap alatt? Szerintünk igen! recruiTECH BLUE | 2019. november 14-én a kékgalléros toborzásra koncentrálva, még lazy bird áron Részletek Jegyek
  • 2019.11.15Hogyan változnak a nyugdíjszabályok 2020-ban? Mikor jobb nyugdíjba vonulni a nyugdíj összege szempontjából. Még az idén, vagy inkább jövőre? Ki vonulhat nyugdíjba jövőre, mit jelent a munkáltató számára, ha a munkatárs nyugdíjra jogosulttá válik? Nyugdíj mellett hogyan dolgozhatunk? Mit jelent a munkáltató számára, ha nyugdíjas munkavállalót foglalkoztat? Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter