Megjelent: 4 éve

Elutasítják a kiszervezést a zalai közlekedési szakszervezetek

A zalai közlekedési szakszervezetek tájékoztatást kérnek a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól (NFM) a közúti közösségi közlekedési piac liberalizációját érintő kérdésekről - közölte a Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete (ZVDSZ) és a Zala Volán Személyközlekedési Szakszervezete (ZVSZSZ) szerdán.

images

images

Az érdekvédők levélben azt kérték a minisztertől, hogy a közúti közösségi közlekedés szereplői (munkáltatók, szakszervezetek, szolgáltatást megrendelők) minél előbb érdemi tájékoztatást kaphassanak Volán-portfólió liberalizációját érintő kérdésekről. Ezzel párhuzamosan azt is szorgalmazzák, hogy a tájékoztatást követően alakuljon ki párbeszéd és fórum keretében jelezhessék észrevételeiket a döntéshozóknak - olvasható a közleményükben.

Mintegy 18 ezer "munkavállaló bizonytalanságban, jövőkép-nélküli helyzetben végzi munkáját" - írták Seszták Miklóshoz eljuttatott levelükben.

Emlékezettek rá, hogy a helyközi utasforgalom mintegy 70 százalékát a Volán-cégek bonyolítják le. Év végén viszont a Közlekedési Központok (korábbi Volán-társaságok) és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közötti Közszolgáltatási Szerződések lejárnak, és várhatóan megkezdődik a közúti közösségi közlekedési piac liberalizációja.

Az érdekvédők hangsúlyozzák, hogy a munkahelyek és a szakma féltése húzódik meg a megfogalmazott kérdésekben. A szakszervezetek szerint a tervbe vett, még a piacnyitás előtti kiszervezések, alvállalkozásba szervezések miatt atomjaira hullhatnak a nagy erőfeszítések árán életre hívott Közlekedési Központok. Ugyancsak veszélyforrást látnak a folyamatos átszervezésekben és szándékokban, amelyek csökkentik a stabilitást, bizonytalanságot teremtenek. Ennélfogva pedig visszaeshet a hatékonyság és a szolgáltatások színvonala.

Történt-e hatástanulmány a tekintetben, hogy a piacnyitás milyen mélységben befolyásolhatja a regionális közlekedési központok munkaerő-foglalkoztatási és piaci pozícióit? Milyen szempontrendszer alapján állítják össze a pályázatokat? Szerepel-e bennük a járműpark átlagéletkorát, műszaki állapotát érintő feltétel? - az érdekvédők többek között ezekre a kérdésekre várják a választ.

A szakszervezeti értesülések szerint már tervbe vették a gazdasági és a humán területek kiszervezését, amit a szakszervezetek elutasítanak, mindenekelőtt a munkafolyamatok szakmaspecifikus jellege miatt. Ezzel kapcsolatos indokaikat szeretnék részletesen kifejteni és megvitatni a döntéshozókkal. Ugyanis, szerintük beláthatatlan könyvelési, pénzügyi és bérszámfejtési bonyodalmakat okozhat a kiszervezés.

Miként közleményükben fogalmaznak, "drámai méreteket kezd ölteni a munkaerőhiány. Egy jövőképet felmutató, a bérhelyzetet is rendező életpálya-modell enyhítene a helyzeten".



  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
170 új munkatárs és az Ice Cube sofőrjei segítik az élelmiszer-kiszállítást a Tescónál

A Tesco Online Bevásárlás csapatának munkáját a kiszállításban jártas Ice Cube cég munkatársai és autói is segítik. Teljes cikk

Így szervezze ki hatékonyan a projektfeladatokat

Bizonyos tevékenységek, akár projektek kiszervezése ma már mindennapos a cégek életében. Így egyrészt a vállalatnál hiányzó tudást lehet bevonni... Teljes cikk

Többségben a nők, a dolgozók hatoda külföldi - SSC világ Magyarországon

Továbbra is Budapest-központú a piac, Debrecen a második helyen. Az átlagos dolgozó 32 éves, a felvételi idő kezdő pozícióra 39 nap, a fluktuáció... Teljes cikk