Elutasítják a kiszervezést a zalai közlekedési szakszervezetek
A zalai közlekedési szakszervezetek tájékoztatást kérnek a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól (NFM) a közúti közösségi közlekedési piac liberalizációját érintő kérdésekről - közölte a Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete (ZVDSZ) és a Zala Volán Személyközlekedési Szakszervezete (ZVSZSZ) szerdán.
Mintegy 18 ezer "munkavállaló bizonytalanságban, jövőkép-nélküli helyzetben végzi munkáját" - írták Seszták Miklóshoz eljuttatott levelükben.
Emlékezettek rá, hogy a helyközi utasforgalom mintegy 70 százalékát a Volán-cégek bonyolítják le. Év végén viszont a Közlekedési Központok (korábbi Volán-társaságok) és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közötti Közszolgáltatási Szerződések lejárnak, és várhatóan megkezdődik a közúti közösségi közlekedési piac liberalizációja.
Az érdekvédők hangsúlyozzák, hogy a munkahelyek és a szakma féltése húzódik meg a megfogalmazott kérdésekben. A szakszervezetek szerint a tervbe vett, még a piacnyitás előtti kiszervezések, alvállalkozásba szervezések miatt atomjaira hullhatnak a nagy erőfeszítések árán életre hívott Közlekedési Központok. Ugyancsak veszélyforrást látnak a folyamatos átszervezésekben és szándékokban, amelyek csökkentik a stabilitást, bizonytalanságot teremtenek. Ennélfogva pedig visszaeshet a hatékonyság és a szolgáltatások színvonala.
Történt-e hatástanulmány a tekintetben, hogy a piacnyitás milyen mélységben befolyásolhatja a regionális közlekedési központok munkaerő-foglalkoztatási és piaci pozícióit? Milyen szempontrendszer alapján állítják össze a pályázatokat? Szerepel-e bennük a járműpark átlagéletkorát, műszaki állapotát érintő feltétel? - az érdekvédők többek között ezekre a kérdésekre várják a választ.
A szakszervezeti értesülések szerint már tervbe vették a gazdasági és a humán területek kiszervezését, amit a szakszervezetek elutasítanak, mindenekelőtt a munkafolyamatok szakmaspecifikus jellege miatt. Ezzel kapcsolatos indokaikat szeretnék részletesen kifejteni és megvitatni a döntéshozókkal. Ugyanis, szerintük beláthatatlan könyvelési, pénzügyi és bérszámfejtési bonyodalmakat okozhat a kiszervezés.
Miként közleményükben fogalmaznak, "drámai méreteket kezd ölteni a munkaerőhiány. Egy jövőképet felmutató, a bérhelyzetet is rendező életpálya-modell enyhítene a helyzeten".
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A legújabb csendes munkaerő-trend lassan aláássa a munkahelyi termelékenységet, és valószínűleg sok vállalat nem veszi észre időben. Teljes cikk
Hol tart a HR 2025-ben? Melyek a nagy témák? Erről beszélgettünk Csépai Martinnal, a Deloitte HR tanácsadási vezetőjével. A szakértő egyebek... Teljes cikk
A Prohuman Group megvásárolta a létesítménygazdálkodással foglalkozó Green Vector Kft. 75%-os, valamint a contact center piacon meghatározó szerepet... Teljes cikk
- Válságban a fuvarozás – minden eddiginél nagyobb gond a járművezető-hiány 2 hete
- Brüsszel tönkretette, a kormány megmenti? Milliárdos támogatás a Dunaferr-dolgozóknak 2 hete
- Elkezdte a csoportos létszámleépítést a Dunaferr utódcége 2 hete
- Ki fogja elvégezni a "piszkos munkát", ha szigorítják a bevándorlást? 2 hete
- Mutatjuk, hol vesznek fel és hol építenek le - friss adatok a magyar munkaerőpiacról 2 hete
- Ennyi dolgozót épített le egy év alatt a 15 legnagyobb magyarországi gyár 3 hete
- Munkaerőhiány? Itt a rejtett 400 ezres tartalék - digitális, rugalmas, elérhető 4 hete
- Temetkezünk, nem házasodunk, nem szülünk – a KSH szerint bajban a jövőnk 1 hónapja
- "Óránként három cigiszünet, meg masszőr legyen" - nehéz idénymunkást találni a Balatonnál 1 hónapja
- Varga Mihály is megszólalt az MNB-s elbocsátások kapcsán 2 hónapja
- Gyárbezárás és többezres elbocsátás - drasztikus lépésekről döntött a Nissan 2 hónapja