kapubanner for mobile
Szerző: Berta László
Megjelent: 5 éve

„Közben fejben folyton stratégiát kell alkotni”




Mennyi az átlag munkaideje?

Erre nem tudok válaszolni. Ha munkaidőnek számítom azt az időszakot, amikor telefonon el tudnak érni az ügyfeleim és az ingatlanok iránt érdeklődők, akkor délelőttől estig dolgozom a hét minden napján. A telefonáláson és az online elintézhető dolgokon kívüli munka ennél lényegesen kevesebb. Ma például reggel volt mindössze 2 órányi feladatom és még délután fél óra egy lakás bemutatásával kapcsolatban, ahova persze el kellett jutnom és vissza, de ez alapvetően egy nagyon laza nap volt.

Mennyit van szabadságon?

Egyedül dolgozom, nekem nem kell kivenni szabadságot, akkor teszem szabaddá magam, amikor akarom. Mivel nem klasszikus, hivatali munkarendről van szó, a munka és a szabadság érdekes módon összemosódik, nincs markáns vonal a kettő között. Ha néhány lazább nap van, amikor kevesebbet dolgozom, vagy inkább privát ügyeket intézek, akkor is csörög a telefon, tehát szabadságon is vagyok, meg nem is. Szeretek utazni. Tavaly is elutaztam háromszor egy hétre, de az élet akkor sem áll meg, fontos, hogy az ügyfeleim el tudjanak érni telefonon. Szóval, azt tudom szabadságnak nevezni, hogy mondjuk városnézés, vagy tengerparti pihenés közben nem veszem fel a telefont, de akkor délután 15-20 embert vissza kell hívnom.

Van, ami az elmúlt években változott a szakmában és befolyásolta a munkáját?

Ez egy folyton változó piac. Elég csak arra gondolni, hogy teljesen más a tárgyalási pozíció egy keresleti, vagy egy kínálati piacon. A szakmában talán az a tapasztalható változás, hogy mivel egy felpörögött, intenzív piacon élünk jelenleg, boldog boldogtalan ingatlanközvetítőnek áll mindenféle képzettség, végzettség, hozzáértés nélkül. Bár a többségük néhány hónap alatt ki is hullik a szakmából, de ez idő alatt rengeteg sérülést okoznak az ügyfelekben, akár csak a zaklató hideghívásaikkal is.

A technika fejlődésével is lépést kell tartani. Azt gondolom, hogy egy magára valamit is adó ingatlanértékesítő vagy fotóst foglalkoztat, vagy profi géppel, nagy látószögű objektívvel, állvánnyal dolgozik manapság. Arról nem is beszélve, hogy arra is érdemes törekedni, hogy a lehető legkevesebb papírt használjuk, a kockás füzetet már sok éve felváltotta a tablet.

Mi az, amire nem számított?

Az volt a tervem, amikor elkezdtem 12 éve, hogy lesz majd több kollégám, akár egy pesti és budai irodám. Azután gyorsan rájöttem, hogy aki erre a szakmára tényleg alkalmas, és jól tudja csinálni, az nem fog megmaradni egy cégnél, hanem egyedül fog dolgozni. Semmi okom arra, hogy egy másik cégnek dolgozzam, amikor így jobban megéri, és így kizárólag a saját munkám alapján ítélnek meg az emberek. Nem állítom, hogy nincsenek jó szakemberek a nagy cégeknél, de akiket személyesen is ismerek és profinak tartok, ők egyedül dolgoznak.

Egyedül dolgozni nem egyszerű, mikor okoz nehézséget?

Szeretek egyedül dolgozni, viszont sokszor érzem a hiányát a kollégáknak, akiknek el tudnám mondani, hogy „ezt képzeljétek el, mi történt ma…”. Némileg segít ezen, hogy egy Kalmár Kantin nevű ingatlanos zárt Facebook csoportban megosztjuk egymással a sztorikat, tapasztalatokat, ez pótolja azt a hátrányt, hogy egyedül vagyok.

Miért agymunka az ingatlanértékesítés?

Ha valakinél arról szól egy lakásbemutatás, hogy beengedem az érdeklődőt és elmesélem az ingatlan paramétereit, akkor nem igazán agymunka. Viszont ha valóban tárgyalni akarok a vevőjelölttel, akkor folyamatosan figyelnem kell a reakcióit, érzelmeit, testbeszédjét, szemmozgását, a szóhasználatát és rengeteg egyéb dolgot. Közben fejben folyton stratégiát kell alkotni, hogy eredményesen tudjam kezelni a felmerülő kifogásokat, alkudozási kísérleteket és hasonlókat. De egy bérlő kiválasztásánál is résen kell lenni. Múltkor azért nem adtam ki egy lánynak egy lakást, mert amikor említettem neki, hogy a bérbeadó 2-3 havonta ellenőrizné a lakás állapotát, egy pillanatra megvetést láttam az arcán. A feltevésemet ellenőriztem is, és egyértelművé vált, hogy problémás bérlő lett volna.

Mi motiválja?
A klasszikus tényezőkön túl a sikerélmény és az ügyfeleim visszajelzései. Múltkor egy ügyfelem férje egy sikeres eladás után felhívott és elmondta, hogy utálja az ingatlanosokat és nagyon tiltakozott az ellen, hogy ingatlanértékesítőre bízzák a lakást. Miután együtt dolgoztunk, megdöbbent, hogy ebben mennyi munka van, és hogy ehhez is szakértelem kell, mint bármely más szakmához. Az ilyen visszajelzések nagyon jólesnek és hajtóerőt jelentenek a mindennapokban.

Mi inspirálja?
Bármivel is foglalkozom, abban jó és egyre jobb akarok lenni, soha semmit nem tudtam ímmel-ámmal csinálni, legyen az a munkám, akármilyen hobbim, valamilyen sport, vagy akár csak a főzés.

Kiégés ellen mi használ?

Szeretek kirándulni, utazni, koncertekre járni, így bőségesen jut kikapcsolódásból is. Vannak olyan napok, amikor összecsapnak a fejem felett a hullámok, ilyenkor sokszor annyi is segít, hogy leírom a feladatokat és egyesével megcsinálom. Ha úgy érzem, hogy néhány nap nagyon fárasztó volt, akkor este lenémítom a telefonom és másnap délig alszom.

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - „Én ingatlant értékesítek, és nem közvetítek”
2. oldal - „Közben fejben folyton stratégiát kell alkotni”
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Generációváltás az auditor szakmában - miért olyan nehéz az utánpótlás képzése?

A 90-es években egy új szakma jelent meg Magyarországon: az auditor. Az akkor végzett szakemberek jó része még ma is aktív, eljött az ideje az... Teljes cikk

Nekem az a dolgom, hogy keressem meg a bizonyítékokat, hogy mihamarabb legyen meg az elkövető - Andrási Zoltán bűnügyi technikus egy napja

"Minden ügy egy kihívás, de nem álmodom velük. Az a dolgom, hogy keressem meg a bizonyítékokat, hogy mihamarabb legyen meg az elkövető. Ez... Teljes cikk