kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

Érdemes 2021-ben a Facebookon toborozni? Számok és történetek

Egy óriási potenciált rejtő, hatmillió fős adatbázis, amit napi szinten használnak a tagjai munkaterülettől függetlenül? Vagy egy platform, amelynek a népszerűsége folyamatosan csökken, és komoly jelöltek felkutatására teljesen alkalmatlan?

Ön szerint melyik igaz inkább a Facebookra, ha toborzási szemmel nézzük? Esetleg egy harmadik opció?
Érdemes idén kísérletezni az egyik legnépszerűbb közösségi platformmal, ha munkatárs-keresésről van szó, vagy maradjon meg a baráti kapcsolattartásra?



Több, mint 1050 jelölt egy pozícióra a Facebookról?

A Beck and Partners Kft. toborzásmarketing csapatának vezetőjét, Németh Rékát kérdeztük a témában, és próbáltunk utánajárni, mit mutatnak a számok.
Réka elmesélte, a tavalyi év egyik legeredményesebb kampányát. Egy ügyfele számára rakodó pozícióra 1054 jelentkezőt generáltak a Facebookkal. Ez valóban meggyőzőnek hangzik, ássunk a mélyére! Ezt az impozáns számot 14 kampányból érték el.
Egy kampány 10 napig tartott, mely az ügyfélnek 40.000 Ft-ba került. Egy ilyen, 10 napos időszakban 180 jelölt érkezett, melyeknek fele meg is felelt az elvárásoknak. Az ügyfél által szervezett nyíltnapon 40-en vettek részt, és 15 fő felvételre is került néhány hét leforgása alatt. Hasonló arányokkal ismételték meg a folyamatokat még 13 alkalommal.

A fizikai toborzások sikerének titka

A Beck and Partners Kft. kollégái szerint a fizikai pozícióknál egyértelműen érdemes használni a Facebookot. Van azonban néhány fontos “szabály”, amiket érdemes betartani a siker érdekében. Egyrészt a toborzásmarketing csapat pozíció átvétele igen alapos. Az elmúlt években a folyamatos tesztelés alapján pontosan látják, hogy egy adott pozíciónál mik azon az információk, amelyek elengedhetetlen a hirdetésbe, és nagyban növelik a jelentkezők számát. Az elsődleges ilyen információ a bér. Felméréseik alapján 50%-kal növeli a bejelentkezők arányát, ha szerepel a hirdetésben. Fontos a célcsoportnak kommunikáló vizuális megjelenés, és persze a pontos targetálás is. Sok olyan apróságnak tűnő elemből áll össze a hatékony hirdetés egésze, amihez sok éves tapasztalat, a marketinges és a HR-es ismeretek egyvelege szükséges.

Nem csak a fizikai keresések mennek jól

A Beck and Partners toborzásmarketing csapatának vezetője elmondta, hogy nem csak a fizikai toborzásoknak van létjogosultsága a Facebookon. A népszerűnek számító marketinges, pénzügyi, értékesítési pozíciókkal is sikereket érnek el, sőt, több precedens volt Facebookról sikerrel zárt IT-s pozíciókra is.



Hanyatló népszerűség?

Felmerülhet a kérdés, hogy ha az utóbbi időben egyre többet hallunk arról, hogy a Facebook népszerűsége csökken, vajon lehet-e alapozni rá hosszú távon, mint toborzási platform? Rékáról erre a következő választ kaptuk:
“Nem fogok hazudni - a Facebook-on való hirdetés alapesetben nem arra lett kitalálva, hogy álláslehetőségeket posztoljunk / hirdessünk általa. Nagyobb számban találhatóak meg inkább az FMCG szektor termékei, illetve inkább B2C hirdetésekkel találkozhatunk a platformon. Ennek ellenére azt kell, hogy mondjam, hogy szerintem a Facebook álláskeresésre, álláslehetőségek meghirdetésére is tökéletesen alkalmas. Természetesen az elérések, jelentkezők száma nagyban függ attól, hogy földrajzilag hol helyezkedik el a cég, ahová keressük az embert, és persze, hogy milyen feltételekkel. Én személy szerint azt látom, hogy a fizikai pozíciók esetében a tavalyi évben volt a legtöbb jelentkezőnk, ha éves szinten nézzük a statisztikákat, más típusú hirdetéseknél is évről-évre nőnek a számok.”

A Beck and Partners aktuális csomagajánlatának a Facebook kampányok is részei. Ismerje meg a komplex toborzási ajánlatukat, mely akár egy hirdetés áráért elérhető:
https://bap.hu/toborzas_kivalasztas
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Új cégcsoportos modellek. Cégközösségekben a biztonság!

Eddig a cégcsoport a vagyonkezelőt és a vagyonát neki átadó termelő, szolgáltató egységek rendszerét jelentette egy tulajdonosi körön belül. Teljes cikk

Kihirdették az idei BeneFit PRIZE 2025 – for Happy Employees pályázat győzteseit a Budavári Lovardában

Idén negyedik alkalommal adták át a BeneFit PRIZE 2025 díjakat. A gálával egybekötött díjátadóra november 13-án, a Budavári Palota Lovarda... Teljes cikk

Emelkedik a 2026-os EU Kék Kártya bérminimum – mit jelent ez a munkáltatóknak?

2026-ban változik a Kék Kártyás munkavállalók bérminimuma – a jogszabály már megjelent, a felkészülés most kezdődik. Cziczárdi Györgyi, az... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek