Érdemes 2021-ben a Facebookon toborozni? Számok és történetek
Egy óriási potenciált rejtő, hatmillió fős adatbázis, amit napi szinten használnak a tagjai munkaterülettől függetlenül? Vagy egy platform, amelynek a népszerűsége folyamatosan csökken, és komoly jelöltek felkutatására teljesen alkalmatlan?
Érdemes idén kísérletezni az egyik legnépszerűbb közösségi platformmal, ha munkatárs-keresésről van szó, vagy maradjon meg a baráti kapcsolattartásra?
Több, mint 1050 jelölt egy pozícióra a Facebookról?
A Beck and Partners Kft. toborzásmarketing csapatának vezetőjét, Németh Rékát kérdeztük a témában, és próbáltunk utánajárni, mit mutatnak a számok.
Réka elmesélte, a tavalyi év egyik legeredményesebb kampányát. Egy ügyfele számára rakodó pozícióra 1054 jelentkezőt generáltak a Facebookkal. Ez valóban meggyőzőnek hangzik, ássunk a mélyére! Ezt az impozáns számot 14 kampányból érték el.
Egy kampány 10 napig tartott, mely az ügyfélnek 40.000 Ft-ba került. Egy ilyen, 10 napos időszakban 180 jelölt érkezett, melyeknek fele meg is felelt az elvárásoknak. Az ügyfél által szervezett nyíltnapon 40-en vettek részt, és 15 fő felvételre is került néhány hét leforgása alatt. Hasonló arányokkal ismételték meg a folyamatokat még 13 alkalommal.
A fizikai toborzások sikerének titka
A Beck and Partners Kft. kollégái szerint a fizikai pozícióknál egyértelműen érdemes használni a Facebookot. Van azonban néhány fontos “szabály”, amiket érdemes betartani a siker érdekében. Egyrészt a toborzásmarketing csapat pozíció átvétele igen alapos. Az elmúlt években a folyamatos tesztelés alapján pontosan látják, hogy egy adott pozíciónál mik azon az információk, amelyek elengedhetetlen a hirdetésbe, és nagyban növelik a jelentkezők számát. Az elsődleges ilyen információ a bér. Felméréseik alapján 50%-kal növeli a bejelentkezők arányát, ha szerepel a hirdetésben. Fontos a célcsoportnak kommunikáló vizuális megjelenés, és persze a pontos targetálás is. Sok olyan apróságnak tűnő elemből áll össze a hatékony hirdetés egésze, amihez sok éves tapasztalat, a marketinges és a HR-es ismeretek egyvelege szükséges.
Nem csak a fizikai keresések mennek jól
A Beck and Partners toborzásmarketing csapatának vezetője elmondta, hogy nem csak a fizikai toborzásoknak van létjogosultsága a Facebookon. A népszerűnek számító marketinges, pénzügyi, értékesítési pozíciókkal is sikereket érnek el, sőt, több precedens volt Facebookról sikerrel zárt IT-s pozíciókra is.
Hanyatló népszerűség?
Felmerülhet a kérdés, hogy ha az utóbbi időben egyre többet hallunk arról, hogy a Facebook népszerűsége csökken, vajon lehet-e alapozni rá hosszú távon, mint toborzási platform? Rékáról erre a következő választ kaptuk:
“Nem fogok hazudni - a Facebook-on való hirdetés alapesetben nem arra lett kitalálva, hogy álláslehetőségeket posztoljunk / hirdessünk általa. Nagyobb számban találhatóak meg inkább az FMCG szektor termékei, illetve inkább B2C hirdetésekkel találkozhatunk a platformon. Ennek ellenére azt kell, hogy mondjam, hogy szerintem a Facebook álláskeresésre, álláslehetőségek meghirdetésére is tökéletesen alkalmas. Természetesen az elérések, jelentkezők száma nagyban függ attól, hogy földrajzilag hol helyezkedik el a cég, ahová keressük az embert, és persze, hogy milyen feltételekkel. Én személy szerint azt látom, hogy a fizikai pozíciók esetében a tavalyi évben volt a legtöbb jelentkezőnk, ha éves szinten nézzük a statisztikákat, más típusú hirdetéseknél is évről-évre nőnek a számok.”
A Beck and Partners aktuális csomagajánlatának a Facebook kampányok is részei. Ismerje meg a komplex toborzási ajánlatukat, mely akár egy hirdetés áráért elérhető:
https://bap.hu/toborzas_kivalasztas
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
Megjelent az új idegenrendészeti törvény végrehajtási rendelete, újra be lehet nyújtani tartózkodási engedély iránti kérelmeket az Országos... Teljes cikk
A vállalatoknak 2024-ben is nagy kihívásokkal kell szembenézniük a munkaerőtoborzás, valamint munkaerőmegtartás tekintetében, hiszen a... Teljes cikk
Minden betöltetlen kulcspozíció veszteségforrás, mert jelentős termeléskieséssel jár, a meglévő állományra nehezedő többletterhelés okozta... Teljes cikk