Érdemes 2021-ben a Facebookon toborozni? Számok és történetek
Egy óriási potenciált rejtő, hatmillió fős adatbázis, amit napi szinten használnak a tagjai munkaterülettől függetlenül? Vagy egy platform, amelynek a népszerűsége folyamatosan csökken, és komoly jelöltek felkutatására teljesen alkalmatlan?
Érdemes idén kísérletezni az egyik legnépszerűbb közösségi platformmal, ha munkatárs-keresésről van szó, vagy maradjon meg a baráti kapcsolattartásra?

Több, mint 1050 jelölt egy pozícióra a Facebookról?
A Beck and Partners Kft. toborzásmarketing csapatának vezetőjét, Németh Rékát kérdeztük a témában, és próbáltunk utánajárni, mit mutatnak a számok.
Réka elmesélte, a tavalyi év egyik legeredményesebb kampányát. Egy ügyfele számára rakodó pozícióra 1054 jelentkezőt generáltak a Facebookkal. Ez valóban meggyőzőnek hangzik, ássunk a mélyére! Ezt az impozáns számot 14 kampányból érték el.
Egy kampány 10 napig tartott, mely az ügyfélnek 40.000 Ft-ba került. Egy ilyen, 10 napos időszakban 180 jelölt érkezett, melyeknek fele meg is felelt az elvárásoknak. Az ügyfél által szervezett nyíltnapon 40-en vettek részt, és 15 fő felvételre is került néhány hét leforgása alatt. Hasonló arányokkal ismételték meg a folyamatokat még 13 alkalommal.
A fizikai toborzások sikerének titka
A Beck and Partners Kft. kollégái szerint a fizikai pozícióknál egyértelműen érdemes használni a Facebookot. Van azonban néhány fontos “szabály”, amiket érdemes betartani a siker érdekében. Egyrészt a toborzásmarketing csapat pozíció átvétele igen alapos. Az elmúlt években a folyamatos tesztelés alapján pontosan látják, hogy egy adott pozíciónál mik azon az információk, amelyek elengedhetetlen a hirdetésbe, és nagyban növelik a jelentkezők számát. Az elsődleges ilyen információ a bér. Felméréseik alapján 50%-kal növeli a bejelentkezők arányát, ha szerepel a hirdetésben. Fontos a célcsoportnak kommunikáló vizuális megjelenés, és persze a pontos targetálás is. Sok olyan apróságnak tűnő elemből áll össze a hatékony hirdetés egésze, amihez sok éves tapasztalat, a marketinges és a HR-es ismeretek egyvelege szükséges.
Nem csak a fizikai keresések mennek jól
A Beck and Partners toborzásmarketing csapatának vezetője elmondta, hogy nem csak a fizikai toborzásoknak van létjogosultsága a Facebookon. A népszerűnek számító marketinges, pénzügyi, értékesítési pozíciókkal is sikereket érnek el, sőt, több precedens volt Facebookról sikerrel zárt IT-s pozíciókra is.

Hanyatló népszerűség?
Felmerülhet a kérdés, hogy ha az utóbbi időben egyre többet hallunk arról, hogy a Facebook népszerűsége csökken, vajon lehet-e alapozni rá hosszú távon, mint toborzási platform? Rékáról erre a következő választ kaptuk:
“Nem fogok hazudni - a Facebook-on való hirdetés alapesetben nem arra lett kitalálva, hogy álláslehetőségeket posztoljunk / hirdessünk általa. Nagyobb számban találhatóak meg inkább az FMCG szektor termékei, illetve inkább B2C hirdetésekkel találkozhatunk a platformon. Ennek ellenére azt kell, hogy mondjam, hogy szerintem a Facebook álláskeresésre, álláslehetőségek meghirdetésére is tökéletesen alkalmas. Természetesen az elérések, jelentkezők száma nagyban függ attól, hogy földrajzilag hol helyezkedik el a cég, ahová keressük az embert, és persze, hogy milyen feltételekkel. Én személy szerint azt látom, hogy a fizikai pozíciók esetében a tavalyi évben volt a legtöbb jelentkezőnk, ha éves szinten nézzük a statisztikákat, más típusú hirdetéseknél is évről-évre nőnek a számok.”
A Beck and Partners aktuális csomagajánlatának a Facebook kampányok is részei. Ismerje meg a komplex toborzási ajánlatukat, mely akár egy hirdetés áráért elérhető:
https://bap.hu/toborzas_kivalasztas
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A munkáltatói gondoskodás új szintre lépett: ma már nemcsak juttatásokat adunk, hanem valódi jólléti élményt – mérhető üzleti eredményekkel. Teljes cikk
Köllner Zsófia, a Linguina alapítója és a Business Fest HR Hacks színpadi előadója arról beszél, hogyan lehet a céges nyelvtanulást... Teljes cikk
A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk