kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

Ezek a legújabb trendek a toborzásban

A toborzás területén szinte minden nap akad újdonság. Fontos, hogy minden cég ismerje a trendeket, hiszen a munkaerő-kiválasztásnak egyre meghatározóbb szerep jut a vállalat sikerében. A Forbes Magazin trendösszefoglalóját HR Blog oldalán a You Are More blog adta közre.

  • A vállalatok saját hálózatokat alapítanak
    Az olyan sikeres hálózatok, mint a XING, Facebook, Twitter vagy LinkedIn működési elve alapján, sok vállalat megváltoztatta a toborzási stratégiáját. Saját tehetséghálózatokat (Talent networks) hoznak létre, ahonnan a jelöltjeiket toborozzák. Ezek a hálózatok arra is jók, hogy rajongókat, munkatársakat, egyetemi hallgatókat, de akár ügyfeleket is magukhoz kössenek.

  • Nem a HR munkatársak veszik fel az új jelölteket. Ők csak azonosítják őket.
    A legsikeresebb vállalatok a jelöltek munkába állítását a vezetőiknek engedik át. A HR szakemberek inkább a tehetség keresésére és az első fordulós kiválasztásra koncentrálnak. Minél több munkát vállalnak át a vezetők a kiválasztás folyamatában, annál jobb.

  • A teljesítményfelmérő rendszerek egyre pontosabbak és testreszabhatóak.
    Már évtizedek óta léteznek személyiség- és kompetenciatesztek. Ma nagyszámú új értékelő rendszer található a piacon. Ezek nemcsak arra jók, hogy bizonyos kompetenciákat azonosítsanak, hanem abban is, hogy az egyéni teljesítménypotenciálról is felvilágosítást adjanak. Így minden helyzetben pontos és érvényes adatokra támaszkodhatnak a szakemberek, mely olyan mérőrendszerek eredményét jelenti, melyet a cég profiljára lehet szabni.

  • Az autentikus munkaadói márka időt és pénzt spórol.
    A munkaadói márka klasszikus formája kihalóban van. A valódi munkaadói márka úgy keletkezik, hogy a munkatárs este hazamegy és a barátainak mesél a cégéről. Egy hiteles márka tehát, csak valós tapasztalatok alapján építhető fel. Éppen ezért nem szabad a vállalat internetes megjelenésében csak a karrier oldalra fókuszálni, hanem inkább a startlapon rögtön láthatóvá tenni a jelölteknek a legfontosabb üzeneteket. Ezért dolgoznak a legsikeresebb HR szakértők ma a marketinggel közösen. Egy jól felépített és a vállalatra szabott, célzott munkaadói márka pontosan azokat a jelentkezőket fogja vonzani, akiket a cég keres. Aki őszinte és eredeti, az fogja a legjobb jelölteket megszerezni, és így a kiválasztási folyamat idejét és költségeit csökkenteni.

  • A jelöltek menedzselve lesznek.
    A jelöltmenedzsment-rendszerek (E-Recruiting) elengedethetetlenül fontosak. A mai rendszerek a jelentkezési folyamatot menedzselik, és figyelemmel kísérik a marketingkampányt. Továbbá számos toborzási eszközt használnak, és a további analízishez adatokat szolgáltatnak.

  • Az elégedett jelöltek jelentik az alfát és az omegát.
    Egy vállalat tönkreteheti azzal a munkaadói márkáját, ha a jelölteknek túlságosan megbonyolítja a jelentkezési folyamatot, ha a jelölt nem kap világos információt arról, hogy hogyan áll a jelentkezése, vagy ha a folyamat alatt rosszul bánnak vele. Ma mindennél fontosabb, hogy a HR osztályok olyan eszközöket használjanak, mellyel a kiválasztási folyamatot állandóan kontrollálni és javítani tudják. Ha egy jelölt nem lett megfelelően kezelve, az gyorsan elterjed.

  • A személyzeti tanácsadók elengedhetetlenül fontosak.
    A kiválasztási folyamatok egyre komplexebbek, és a pozíció, illetve az iparág szempontjai szerint változnak. Azzal a hittel ellentétben, hogy majd a professzionális platformok, mint például a XING és mások megjelenése következtében, a személyzeti tanácsadók és ügynökségek feleslegessé válnak, éppen ellenkezőleg, egyre nagyobb igény mutatkozik feléjük. Ennek az oka abban keresendő, hogy az új eszközök szakembereket és specialistákat igényelnek a megfelelő használat és a kívánt eredmények érdekében.

  • A jelentkezési folyamatok állandóan vizsgálva lesznek.
    Tudja Ön, hogy a legjobb jelöltek honnan jöttek Önökhöz, illetve, hogy melyik toborzási- és reklámeszköz mutatkozik a legsikeresebbnek? Sok cég kínál elemzést, kiértékelést és a kiválasztási folyamatok optimalizálására vonatkozó megoldásokat a vállalatoknak. Azok a szervezetek, melyek a toborzási stratégiájukat evaluálják, egyértelműen jobb eredményeket érnek el, mint az ilyen elemzéseket nem használó konkurenciájuk.

    Malcsiner Maximilian Péter, You Are More blog
    HR Blog
    • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
    További cikkek
    AI a toborzásban: a siker titka, hogy nem kell túlbonyolítani

    Sok cég vagy HR-szakember túlkomplikálja az AI (mesterséges intelligencia) alkalmazását a munkaerő-felvételben. A Business Insider interjúja rámutat:... Teljes cikk

    Inkább izgalmas legyen mint stresszmentes? - ilyen szempontok szerint választanak munkahelyet a fiatalok

    Melyek a legfontosabb szempontok munkahelyválasztás esetén? Az Ifjúságkutató Intézet friss kutatásában megvizsgálta a 15–39 évesek elvárásait.... Teljes cikk