Felére csökkenthető az átcsábítási költség
Új időszámítás kezdődhet a munkaerő toborzás és integrálás piacán. A JobGroup egy olyan, összetett fejlesztési programba vágott, amelynek eredményeként a munkáltatói márkaépítés, a toborzás és az egyedi igényű munkavállalók integrálása közös szemlélet alapján és konkrétan mérhető eredményességgel zajlik majd a vállalatoknál. A JobGroup vezetői szerint fejlesztésük megoldást jelenthet a kettészakadó munkerőpiac gondjaira.
A fellendülés kapcsán látszik, hogy miközben számos munkakör esetében viszonylag könnyen lehetett a pozíciókat betölteni, addigra mára bizonyos szakmák kiszáradtak. Jónéhány területen - részben a jelentős arányú külföldi munkavállalás, részben pedig a szakmák keresettsége és az utánpótlás hiánya miatt - komoly egyensúlytalanság alakult ki. Műszaki, egészségügyi, ügyfélszolgálati és IT-s állások százainak hirdetéseivel lehet találkozni, miközben folyamatosan csökken a felkészült jelentkezők száma. Ezek az állások így többnyire üresen maradnak.” - mondta Dobár Attila, a Job Kft. ügyvezető igazgatója.
Megváltoztak a cégek toborzási szokásai is. A nagyobb cégek túlnyomórésze önálló ún. recruiteri, vagyis toborzási pozíciót alakított ki. Remélt költséghatékonysági és folyamat-egyszerűsítési okokból a feladatkört házon belülre vonták. Ez a munkaerő-közvetítéssel foglalkozó cégek számára az egyszerűbb feladatok eltűnését, és az egyedi, bonyolultabb vagy nehezen betölthető állásokra vonatkozó megbízások megszaporodását eredményezte. Ilyen területen ismételten az a cég bizonyult sikeresnek, amelyik a részletekre, az egyedi igényekre odafigyelve tudott szolgáltatást nyújtani.
“Az állást keresők igényei, szokásai és elvárásai is jelentősen átalakultak. Különösen az Y generáció esetében a vonzó munkahely, a rugalmasság, az önálló munkavégzés lehetősége számít az elsődleges húzóerőnek. Őket megnyerni csak akkor lehet, ha ezeket a sajátosságokat már az első pillanattal kezdve érzik. Ennek kell tehát alárendelni a cég munkáltatói márkájának kialakítását, hiszen a cég csak így tudja magához vonzani és megtartani a feltörekvő generáció tagjait.” - tette hozzá Hadi László, a BrandJob ügyvezető igazgatója.
“Mindezek a változások a JobGroup munkájának újragondolására késztettek minket. Úgy döntöttünk, nem pusztán alkalmazkodni akarunk a változó tényezőkhöz, hanem katalizátorai is akarunk lenni a folyamatoknak. Ehhez részben a három cégben eddig felhatalmazott tapasztalatokra, részben pedig nemzetközi partnerünk, a TMP Worldwide, a világ legjelentősebb munkáltatói márkaépítő ügynökségének tudására építünk.” - mondta Hadi László.
“Egy, az eddigieknél is hatékonyabb toborzást akarunk kínálni ügyfeleinknek. A TMP Worldwide tavaly az USA-ban végzett kutatása szerint az erős munkáltatói márka, a vonzó vállalati név révén az ún. átcsábítási költség, vagyis egy adott jelentkező jelenlegi, illetve az új pozícióhoz ígért bérezése közötti különbség akár 50 százalékkal csökkenthető. Akkor eshet töredékére a keresési idő és költség, ha a cég hajlandó több energiát és időt fordítani a munkáltatói márka építésére, a vonzó munkahely kialakítására.
A cégeknél folytatott mélyinterjús kutatásaink megerősítik, hogy a vonzó munkahely fogalmához a nyitott, befogadó légkör, az egyéni igények és adottságok tolerálása is hozzátartozik. A jelöltek körében végzett kutatások pedig arról árulkodnak, hogy mindenki másképp határozza meg a számára vonzó munkahely fogalmát, hiszen mindenkinek más jelenti a motivációs erőt. Új toborzási stratégiánk keretében tehát összekapcsoljuk az egyénre szabottan vonzó munkáltatói márka kialakítását, a megváltozott munkaképességűek foglalkoztatásának ügyét és a toborzási folyamatok lerövidítésének és hatékonyabbá tételének követelményét. “ - mondta Dobár Attila.
Mindehhez a JobGroup a csoporton belüli szinergiákra kíván építeni. A munkerőkereséssel és közvetítéssel foglalkozó Job, a megváltozott munkaképességűek ügyét felkaroló RehabJob és a munkáltatói márka erősítésére specializálódott BrandJob közös fejlesztési programjának az a célja, hogy kialakítsa a munkaerő-toborzás és integrálás 21. századi modelljét, mindezzel pedig a toborzás költségeinek és időigényének lényegesen csökkentését érje el. “Egy ilyen fejlesztési munkának a cégek és az állást keresők lehetnek a nyertesei” - vélte Dobár Attila.
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Mintha jégpáncél borítaná az amerikai munkaerőpiacot: hónapok óta alacsony a toborzás és az elbocsátások száma, a dolgozók pedig úgy érzik,... Teljes cikk
„Százból öt! Te benne vagy?” Ezzel a címmel indított tavaly októberben toborzási kampányt a HungaroControl. A cél legalább 700 jelentkező... Teljes cikk
- Felmérés: egyre több álláshirdetés említi az AI-t, de kontextus nélkül 3 hete
- Cafeteria rendszered hatékonyság-növelése 4 hete
- Felpörgeti a toborzást a CATL Debrecenben – duplájára nőhet a dolgozói létszám 1 hónapja
- Fluktuációs kihívásokkal küzd a kékgalléros munkaerőpiac 1 hónapja
- Toborzási roham a BMW-gyárban – ekkora bért kínálnak a kezdőknek 2 hónapja
- Számos nemzetközi pozíciót költöztet Budapestre az UNICEF 2 hónapja
- Energiafüggetlenség cégeknek – így hoz megtakarítást a napelemes rendszer 2 hónapja
- BMW, Lego, Suzuki: toborzás és képzés az automatizálás árnyékában 2 hónapja
- Felmondani az öregek szoktak, a Z generáció csak simán nem megy be többet 2 hónapja
- Több mint 40 új munkatársat keres a Revolut Magyarországon 2 hónapja
- A HR a láthatatlan ragasztó - így látják a szakmát az ügyvezetők 2 hónapja


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?