Megjelent: 13 éve

Fellendülhetnek a munkahelyi képzések

A nagy multik évi több százezer forintot fektetnek egy munkavállaló képzésébe. A hazai kis és középvállalatok ennél jóval kevesebbet. Megnyílnak azonban az uniós pénzcsapok, amelyek fellendíthetik a hazai felnőttképzést és a kis cégek képzési büdzséjét. Az első pályázatot már ki is hirdették. Tréningcégeknél érdeklődtünk a népszerű képzésekről.

images

Bajnai Gordon fejlesztéspolitikai kormánybiztos és Kiss Péter szociális és munkaügyi miniszter szerdán jelentette be, a mikro és kisvállalkozások munkahelyi képzések támogatására pályázhatnak. A pályázathoz első ütemben 1 milliárd forintos keretet rendeltek hozzá. 2007 és 2013 között azonban csak HR fejlesztésére 1500 milliárd forint áll rendelkezésre. A vállalkozásoknak 20 százalékos önrészt kell hozzátenni a képzési költségekhez.
Jelenleg főként a nagyobb cégek képzik munkavállalóikat. Egy Gallup felmérés szerint a foglalkoztatottak 12 százalékát tréningezik, a kkv-nál dolgozóknak csak 7 százalékát.

Amire a cégek harapnak
A munkáltatók által rendelt képzések között gyakori a projektmenedzsment, a vezetői utánképzés a beszerzési, és értékesítési készségeket fejlesztő programok, valamint a hatékony időgazdálkodást, konfliktuskezelést és kommunikációt támogató képzések is - mondta Földváry Beáta, a WIFI Hungária Oktató és Továbbképző Intézet ügyvezetője.

Sales, vezetés, kommunikáció a topon
Tapasztalatait Burka Szilvia, a Perfekt értékesítési - és marketingigazgatója is megerősítette: az érdeklődésre leginkább számot tartó tréningek rendre a sales, a vezetés és a kommunikáció témaköréből kerülnek ki. "A fenti tréningtípusok közül a megrendelők és a résztvevők egyaránt azokat kedvelik leginkább, amelyek a gyakorlatban jól kamatoztatható tudásanyagot biztosítanak. "Az értékesítésben tevékenykedő cégeknél ma már alapkoncepció az eladási, eladás irányítási tréningek igénybevétele."
"Népszerűbbek lettek a személyiségfejlesztő képzések. Továbbra is sok megrendelés érkezik munkabiztonsági, tűzvédelmi területen", teszi hozzá Pór Valéria, a belga tulajdonú AIB -Vincotte Hungary Kft. képzési referense.

Szakmai tréningre az új kollégákat küldik
Mismás Éva, a Cegos Kft. tréningtanácsadója kérdésünkre elmondta: megbízók nagy része általában a mindennapos munkakapcsolatokat szorosan érintő - így például stresszkezelési és asszertivitási - azaz a hatékony munkahelyi önérvényesítés témájával foglakozó - tréningekre küldi dolgozóit. Az alkalmazottak feladatköréhez kapcsolódó, kifejezetten szakmai jellegű - pénzügyi, HR - tréningeket inkább az újonnan érkezett kollégák fejlesztése miatt veszik igénybe a megrendelők.

Kisvállalkozás csak állami vagy uniós segítséggel rendel
"Főként a tőkeerős, hátterű multinacionális vállalatok veszik igénybe a céges tréningeket, ám az utóbbi években - az uniós pályázatoknak köszönhetően - a kis -és középvállalatok részéről is egyre több megkeresés érkezik", jegyzi meg Földváry Beáta.
Hasonló tapasztalatokról számolt be Pór Valéria is: A megrendelők főként nagyobb, külföldi háttérrel rendelkező cégek -köztük sok autóipari vállalkozás. "A kis- és középvállalkozások is érdeklődnek, de nagyobb számban elsősorban akkor rendelnek tréninget, ha valamilyen állami vagy uniós támogatás kapcsolódik hozzá", számol be Pór Valéria. "A kkv-k az ISO 9001 és a 14001 szabvány megszerzéséhez képeztetik előszeretettel munkatársaikat", jegyzi meg.

750 ezer forint egy főre az IT cégeknél
A szakemberek megerősítették: az IT világában még indokoltabb a naprakész tudás megléte. A nagy IT cégek egy munkatárs éves tréningre fordított kerete 750 ezer forint körül mozog. A tréningpiaci árskála egyébként is széles: A 100-150 ezer Ft-ostól a napi több mint 1 millió Ft-ig bármi előfordulhat. A magas színvonalú, közép-felső árkategóriás tréningek akár már 350-450 ezer Ft-os napi nettó áron is elérhetők.

Az "életközeli" sales tréningeké a jövő
A Perfekt értékesítési - és marketingigazgatója azt is fontosnak tartotta megjegyezni: az agilis, tenni vágyó, tanulni akaró alkalmazottak gyakran maguk szorgalmazzák munkáltatójuknál tréningezésüket, beiskolázásukat. A szakember előrejelzései szerint a közeljövőben leginkább a valóságos szituációkat figyelembe vevői értékesítési tréningek iránt nőhet a kereslet - ennek jelei már most érzékelhetőek. A vállalatok ezzel egy időben fordulnak a látható, mérhető eredményeket produkáló tréningek alkalmazása felé. A tréning ugyanis nem cél - csupán eszköz a vállalati stratégiák minél hatékonyabb megvalósításában.

Takács Gabriella

(jobpilot.hu)

  • 2020.03.207 Skills for Assertiveness_Egy napos nyelvi tréning A tréning nap 100%-ban gyakorlati feladatokra és a tapasztalati tanulásra épül. Egyedülálló alkalom, hogy az idegen nyelvi tudást felszínre hozzuk, gyakoroljuk, hasznos panel kifejezéseket rögzítsünk a folyékony és magabiztos megszólaláshoz Részletek Jegyek
  • 2020.03.31Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Egyszerre többet: multitaszking és hatékonyság

Valószínűleg legtöbbünk átélte már azt az élményt, hogy beszélgető, vagy éppen üzleti partnere hirtelen benyúlt a zsebébe, elővette a... Teljes cikk

Mit viszel ma haza? - ha egy dologra emlékszel, akkor jó tréningen jártál

Vannak cégek, melyeknél ciki kérdezni és vannak olyanok, ahol dicséret jár érte. Vannak cégek, ahol be lehet vallani, ha nem tudsz valamit és van,... Teljes cikk

A munkáltató elemi érdeke a kollégák tudatos fejlesztése

Őszinte kommunikációról, agilis folyamatokról, digitalizációról, munkavállalói igényekről és még számos témáról szólt a múlt héten, egész... Teljes cikk