kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

Frusztráltak a dolgozók a munkahelyeken

A munkavállalók döntő többsége jónak tartja a légkört munkahelyén, és úgy gondolja, van legalább egy olyan munkatársa, aki nyitott a bizalmasabb beszélgetésekre is. A Profession.hu által végzett kutatásból az is kiderül, hogy a munkavállalók közel fele frusztrált és rosszkedvű, de ez nem befolyásolja a munkavégzését.

A Profession.hu legfrissebb kutatásában részt vevő 3310 munkavállaló 76 százaléka találja kellemesnek a légkört munkahelyén. Ezt a véleményt elsősorban a felsővezetők (99 százalék) osztják, míg a fizikai munkát végzők (17 százalék) rossz hangulatra panaszkodnak. A kutatásból kiderül az is, hogy minél kisebb egy cég, annál nagyobb a valószínűsége annak, hogy az ott dolgozók jó munkahelyi légkörről számolnak be (30 fő alatt: 90 százalék, 30-100 fő: 87 százalék, 100-nál több fő: 84 százalék), de a kellemesnek ítélt környezetet elősegíti a kötetlen munkarend (90 százalék) is.


Bizalmaskodunk is



Tízből négy munkatárs szerint munkatársai teljesen vagy inkább nyitottak a bizalmasabb, magánéleti beszélgetésekre, és mindössze tízből egy ember az, aki egyértelműen elzárkózik az ilyenfajta kapcsolattól. A megkérdezettek 14 százaléka alkalmanként több munkatársával is szokott magánéleti témáról beszélgetni, ez elsősorban a nőkre (16 százalék) és a 18-29 éves korosztályra (23 százalék) jellemző. Természetesen vannak olyan munkavállalók is (22 százalék), akik elmondásuk szerint soha nem osztanak meg bizalmas információt munkatársaikkal, ebbe a táborba tartoznak a férfiak (30 százalék), az 50-65 éves korosztály képviselői (26 százalék), az alapfokú végzettséggel rendelkezők (27 százalék), a fizikai munkát végzők (26 százalék) és a 30 főnél kisebb cégek dolgozói (27 százalék)


Teher a bizalmas kapcsolat?



A kutatásban részt vevők többségének (65 százalék) legalább egy olyan munkatársa van, aki magánéleti kérdésekben is hozzá fordul. Ez a bizalmaskodás 68 százalékuknak egyáltalán nem, 29 százalékuknak inkább nem okoz gondot és mindössze 3 százalékuk találja tehernek, ha valamelyik munkatársa hozzá fordul magánéleti problémáival.
Gyakran megesik, hogy magánügyeinket telefonon intézzük munkahelyünkön, de ezt a megkérdezett munkavállalók 38 százaléka mindig, 44 százaléka pedig gyakran félrevonultan intézi, mindössze minden ötödik dolgozó beszél bizalmasan telefonon kollégái előtt, például az íróasztalánál ülve.


Frusztráltak vagyunk



A Profession.hu felméréséből kiderül az is, hogy magánéleti problémáinkat munkahelyünkön sem tudjuk leplezni, munkatársainkat viszont inkább látjuk frusztráltnak emiatt, mint saját magunkat. A megkérdezettek 22 százaléka szerint teljes mértékben vagy inkább jellemző saját magára, hogy magánéleti problémák miatt gondterhelten érkezik munkahelyére, ez az arány a 18-29 évesek (32 százalék), az alapfokú végzettségűek (26 százalék) és az államigazgatásban dolgozók (25 százalék) körében magasabb.

Jó hír azonban, hogy bár a megkérdezettek szerint a munkatársak közel fele (47 százalék) gyakran frusztrált és rosszkedvű magánéleti problémái miatt, ez nem befolyásolja a munkavégzését és nincs hatással a munkahelyi légkörre sem.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Az empatikus munkahelyi vezetés sokkal hasznosabb, mint egy szál nőnapi virág!

Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk

Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat

Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk

Álláskeresés és szórakozás egy csomagban: az idei első nagy állásbörzén jártunk

Helyben akarnak interjúzni vagy legalább a szakmai vezetővel beszélni, élményt szeretnének gyűjteni munkakörökről, inspirációt meríteni a... Teljes cikk