Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 6 éve

Hogyan vonzzuk magunkhoz a tehetségeket?

A vállalatok felismerték, hogy nem csak a fogyasztók felé kell megfelelően kommunikálni, nem csak őket kell megszólítani marketing és pr eszközökkel, hanem a toborzás során is érdemes ezeket az eszközöket alkalmazni. A megfelelő munkaerő ugyanis csak így fog jelentkezni a vállalathoz.

A portálunkhoz eljuttatott sajtóközlemény szerint egyre nagyobb a tehetségért vívott harc a vállalatok körében. A szakképzett, különleges kompetenciákkal rendelkező fiatalokat már az iskolapadból való kikerülés előtt "elcsábítják" a nagyobb cégek. Különösen igaz ez azokban a szektorokban, ahol hiány van a képzett munkaerőből.

"Állásbörze szervezőként rendezvényünkön körbejárva sokszor tapasztaljuk, hogy szemmel látható a különbség azon vállalatok megjelenésében, akik tudatosan készültek az eseményre. A látványos stand sok érdeklődőt vonz, de még ennél is fontosabb, hogy a megfelelő módon szólítsuk meg a fiatalokat, rájuk szabott kommunikációval és aktivitásokkal ugyanis sokkal hatékonyabb lehet a megjelenés" - állítja Toldi Gábor, a HVG Állásbörzét szervező HVG HR Center igazgatója.

Toldi hozzátette, az idei börzén arra is figyelmet fordítanak, hogy a rendezvény honlapján megjelenő cégek is egyedi, arculathoz igazított online standdal érhessék el a fiatal tehetségeket. "Az online standok gondolata tavaly fogalmazódott meg bennünk. A kezdeményezés célja az, hogy egyrészt lehetőséget biztosítsunk azok számára is a megjelenésre, akik nem tudnak, vagy nem akarnak személyesen kijönni az állásbörzére, emellett pedig így könnyen és gyorsan kapcsolatot teremthetnek egymással a vidéki vagy külföldi álláskeresők és az őket kereső kiállítók is."

A börze a tavaly indult újítást idén a visszajelzések alapján tovább fejlesztette, így már online is hatékonyan elérhetőek a munkát kereső fiatalok. Az egyedi, arculatra szabható standok, a honlapon keresztül feltölthető önéletrajzok, a véleményezési és szavazási lehetőség és az álláskeresők számára elérhető személyre szabott állásajánlatok mind-mind olyan fórumot teremtenek, melyek segítségével könnyebb és interaktívabb a kapcsolatfelvétel és így a toborzás is sikeresebb lehet.

"Az online standok kialakítása során arra figyeltünk, hogy a webes kapcsolatfelvétel mind a látogatóknak, mind a kiállítóknak egyszerű legyen, de mégis minden szükséges információt meg tudjanak osztani egymással virtuálisan is." - tette hozzá Toldi Gábor.

Így már csak a kiállítók és a látogatók aktivitásától függ, hogy mennyire lesz sikeres és hatékony az álláskeresés, attól függetlenül, hogy a helyszínen vagy online szeretnék felvenni a kapcsolatot egymással.

A következő HVG Állásbörze időpontja és helyszíne:
2011. március 24-25. (csütörtök-péntek), SYMA Rendezvényközpont B csarnok
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
2,1 millió szakemberre lesz szüksége a légiközlekedésnek

Az amerikai Boeing repülőgépgyártó legfrissebb előrejelzése szerint a következő 20 évben 2,1 millió légi közlekedési szakemberre lesz szüksége... Teljes cikk

2,1 millió szakemberre lesz szüksége a légiközlekedésnek

Az amerikai Boeing repülőgépgyártó legfrissebb előrejelzése szerint a következő 20 évben 2,1 millió légi közlekedési szakemberre lesz szüksége... Teljes cikk

Mikrocsipet ültetnek be egy amerikai cég dolgozóiba

Mikrocsipeket ültet be dolgozóiba egy amerikai technológiai cég, amely egyebek között lehetővé teszi számukra, hogy egyetlen érintéssel... Teljes cikk

Mennyit ér egy érem a vizes vb-n?

Vasárnap este megszületett az első hazai érem a vizes vb-n, a 4X100-as férfi gyorsváltó bronzérmet szerzett. De vajon anyagilag mit jelent ez egy... Teljes cikk

Olasz légitársaságot vásárol a Ryanair?

Reuters információi szerint a Ryanair vételi ajánlatot tett az olasz Alitalia légitársaságra - írja a 444. Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár