Hogyan vonzzuk magunkhoz a tehetségeket?
A vállalatok felismerték, hogy nem csak a fogyasztók felé kell megfelelően kommunikálni, nem csak őket kell megszólítani marketing és pr eszközökkel, hanem a toborzás során is érdemes ezeket az eszközöket alkalmazni. A megfelelő munkaerő ugyanis csak így fog jelentkezni a vállalathoz.
A portálunkhoz eljuttatott sajtóközlemény szerint egyre nagyobb a tehetségért vívott harc a vállalatok körében. A szakképzett, különleges kompetenciákkal rendelkező fiatalokat már az iskolapadból való kikerülés előtt "elcsábítják" a nagyobb cégek. Különösen igaz ez azokban a szektorokban, ahol hiány van a képzett munkaerőből.
"Állásbörze szervezőként rendezvényünkön körbejárva sokszor tapasztaljuk, hogy szemmel látható a különbség azon vállalatok megjelenésében, akik tudatosan készültek az eseményre. A látványos stand sok érdeklődőt vonz, de még ennél is fontosabb, hogy a megfelelő módon szólítsuk meg a fiatalokat, rájuk szabott kommunikációval és aktivitásokkal ugyanis sokkal hatékonyabb lehet a megjelenés" - állítja Toldi Gábor, a HVG Állásbörzét szervező HVG HR Center igazgatója.
Toldi hozzátette, az idei börzén arra is figyelmet fordítanak, hogy a rendezvény honlapján megjelenő cégek is egyedi, arculathoz igazított online standdal érhessék el a fiatal tehetségeket. "Az online standok gondolata tavaly fogalmazódott meg bennünk. A kezdeményezés célja az, hogy egyrészt lehetőséget biztosítsunk azok számára is a megjelenésre, akik nem tudnak, vagy nem akarnak személyesen kijönni az állásbörzére, emellett pedig így könnyen és gyorsan kapcsolatot teremthetnek egymással a vidéki vagy külföldi álláskeresők és az őket kereső kiállítók is."
A börze a tavaly indult újítást idén a visszajelzések alapján tovább fejlesztette, így már online is hatékonyan elérhetőek a munkát kereső fiatalok. Az egyedi, arculatra szabható standok, a honlapon keresztül feltölthető önéletrajzok, a véleményezési és szavazási lehetőség és az álláskeresők számára elérhető személyre szabott állásajánlatok mind-mind olyan fórumot teremtenek, melyek segítségével könnyebb és interaktívabb a kapcsolatfelvétel és így a toborzás is sikeresebb lehet.
"Az online standok kialakítása során arra figyeltünk, hogy a webes kapcsolatfelvétel mind a látogatóknak, mind a kiállítóknak egyszerű legyen, de mégis minden szükséges információt meg tudjanak osztani egymással virtuálisan is." - tette hozzá Toldi Gábor.
Így már csak a kiállítók és a látogatók aktivitásától függ, hogy mennyire lesz sikeres és hatékony az álláskeresés, attól függetlenül, hogy a helyszínen vagy online szeretnék felvenni a kapcsolatot egymással.
A következő HVG Állásbörze időpontja és helyszíne:
2011. március 24-25. (csütörtök-péntek), SYMA Rendezvényközpont B csarnok
"Állásbörze szervezőként rendezvényünkön körbejárva sokszor tapasztaljuk, hogy szemmel látható a különbség azon vállalatok megjelenésében, akik tudatosan készültek az eseményre. A látványos stand sok érdeklődőt vonz, de még ennél is fontosabb, hogy a megfelelő módon szólítsuk meg a fiatalokat, rájuk szabott kommunikációval és aktivitásokkal ugyanis sokkal hatékonyabb lehet a megjelenés" - állítja Toldi Gábor, a HVG Állásbörzét szervező HVG HR Center igazgatója.
Toldi hozzátette, az idei börzén arra is figyelmet fordítanak, hogy a rendezvény honlapján megjelenő cégek is egyedi, arculathoz igazított online standdal érhessék el a fiatal tehetségeket. "Az online standok gondolata tavaly fogalmazódott meg bennünk. A kezdeményezés célja az, hogy egyrészt lehetőséget biztosítsunk azok számára is a megjelenésre, akik nem tudnak, vagy nem akarnak személyesen kijönni az állásbörzére, emellett pedig így könnyen és gyorsan kapcsolatot teremthetnek egymással a vidéki vagy külföldi álláskeresők és az őket kereső kiállítók is."
A börze a tavaly indult újítást idén a visszajelzések alapján tovább fejlesztette, így már online is hatékonyan elérhetőek a munkát kereső fiatalok. Az egyedi, arculatra szabható standok, a honlapon keresztül feltölthető önéletrajzok, a véleményezési és szavazási lehetőség és az álláskeresők számára elérhető személyre szabott állásajánlatok mind-mind olyan fórumot teremtenek, melyek segítségével könnyebb és interaktívabb a kapcsolatfelvétel és így a toborzás is sikeresebb lehet.
"Az online standok kialakítása során arra figyeltünk, hogy a webes kapcsolatfelvétel mind a látogatóknak, mind a kiállítóknak egyszerű legyen, de mégis minden szükséges információt meg tudjanak osztani egymással virtuálisan is." - tette hozzá Toldi Gábor.
Így már csak a kiállítók és a látogatók aktivitásától függ, hogy mennyire lesz sikeres és hatékony az álláskeresés, attól függetlenül, hogy a helyszínen vagy online szeretnék felvenni a kapcsolatot egymással.
A következő HVG Állásbörze időpontja és helyszíne:
2011. március 24-25. (csütörtök-péntek), SYMA Rendezvényközpont B csarnok
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
További cikkek
Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés
Mintha jégpáncél borítaná az amerikai munkaerőpiacot: hónapok óta alacsony a toborzás és az elbocsátások száma, a dolgozók pedig úgy érzik,... Teljes cikk
Közel 1000 pályázót hozott be ez a toborzási kampány - esettanulmány
„Százból öt! Te benne vagy?” Ezzel a címmel indított tavaly októberben toborzási kampányt a HungaroControl. A cél legalább 700 jelentkező... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Óriási szakemberhiány Németországban: itt a hiányszakmák friss listája 2 hete
- Felmérés: egyre több álláshirdetés említi az AI-t, de kontextus nélkül 2 hete
- Megtorpant a munkaerő-migráció: ötödével kevesebb bevándorló érkezett a gazdag országokba 2 hete
- Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés 3 hete
- Pukkan az AI-lufi, jön a józanodás: mégis szükség lesz emberekre a munkahelyen? 3 hete
- Felpörgeti a toborzást a CATL Debrecenben – duplájára nőhet a dolgozói létszám 3 hete
- Czomba Sándor elárulta, mikorra várható a 14. havi nyugdíj bevezetése 4 hete
- Dolgozz bárhonnan 30 napot, több hónapos apaszabi, élethelyzethez alkalmazkodó rugalmas munkavégzés 4 hete
- Dolgoznának, de nem tudnak – 26 millió ember rekedt a munkaerőpiac szélén Európában 4 hete
- Fluktuációs kihívásokkal küzd a kékgalléros munkaerőpiac 4 hete
- A kékgalléros valóság: élethelyzetek hatása a munka világára 1 hónapja


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?