kapubanner for mobile
Szerző: HR Portal
Megjelent: 1 éve

Így kérj fizetésemelést

Az elszaladó infláció hatására sokan elégedetlenek a fizetésükkel, ezért csokorba szedtük, hogy mit tegyenek és mit ne tegyenek azok a munkavállalók, akik fizetésemelést szeretnének kérni.

fizetésemelés, kérés, coaching-
images

A DIADAL modellre felfűzve mutatjuk be a folyamatot, hiszen vannak, akik a teljes művelethez coach támogatását veszik igénybe és vannak, akik csak bizonyos fázisokhoz kérnek külsős segítséget, pl.: szerepjátékban kipróbálni a bértárgyalási helyzetet.

Diagnózis:

legyen tisztában a munkavállaló azzal, hogy mennyi jelenleg a bére, eddig milyen elemekből állt össze a juttatási csomagja és milyen értékben (alapbér, mozgóbér, cafetéria stb.) és az mikor, hogyan változott utoljára

gyűjtsön információt a piacról, hogy hasonló pozíciókban mi a bérsáv 

gyűjtsön információt az inflációról, vagy ha az adózás miatt változik a nettó bére, akkor arról is tudjon pontos adatokat (pl 25 éves kor elérése miatti SZJA változás)

készüljön fel az eredményeiből, amivel validálni tudja, hogy jogosult a béremelésre, mire alapozza az igényét pl. előző évi teljesítménye, kompetenciákbeli fejlődése, mit tett, ami a munkakörén kívüli volt és/vagy extra bevételt/költségcsökkenést eredményezett a munkáltatójának

ha hajlandó plusz feladatot vállalni a cél érdekében, azokat is gyűjtse össze

Iránykijelölés:

Tudja mennyit szeretne elérni és azt is, hogy mi a minimális emelés, amit még el tud fogadni

Alternatívák

Ha a bérben nem tud annyit adni a munkáltató, mint amennyit szeretne, akkor nézze meg milyen más paraméterek lehetnek még: home office, cafeteria, képzéstámogatás… 

Döntés

Konkrét akcióterv készítése, mikor, hogyan egyeztet időpontot a döntéshozóval, konkrétan mit fog kérni, hogyan, mit reagál a különböző helyzetekre…

Alkalmazás fázis: maga a bérről való egyeztetés

teremtsen nyugodt feltételeket a beszélgetéshez, legyen elég idő rá és megfelelő helyszín

ne fenyegetőzzön / zsaroljon felmondással, ha nem kap azonnal pozitív választ, és főleg ne ezzel kezdje a mondandóját, kommunikáljon asszertíven!

ha véletlenül képben van egy másik kollégájának a fizetésével, ne használja ezt érvként, hacsak nem valami ordító igazságtalanság áldozata

csak akkor mondja, hogy van egy jóval magasabb bért tartalmazó ajánlata egy másik cégtől, ha ez igaz. 

Lezárás

kérjen visszajelzést, hogy mik a következő lépések, mikor számíthat válaszra

ha nemleges választ kap, érdemes megkérdezni, hogy mikor lehet visszatérni erre a témára, és milyen elvárások vannak vele szemben, hogy emelést kapjon

ha pedig megkapta a vágyott emelést, akkor köszönje meg, ünnepelje meg és tartsa be a béremelésért cserébe tett ígéreteit, hogy jövőre is legyen hivatkozási alapja!

Történet:

Egy kékgalléros munkavállaló úgy ment be a vezetőjéhez, mint egy agresszív kismalac. Követelte, hogy neki márpedig emeljenek bért, de azonnal. Mikor a vezetője kérdezte, hogy mivel lenne elégedett, mennyire gondolt, akkor nem tudott összeget mondani, csak azt: „Ez így nekem nagyon kevés.” A vezető elmosolyodott, és az alábbit válaszolta: „Hát, ez így nekem is nagyon kevés.” Mivel azóta sem ment vissza jobban felkészülve, nem is emeltek neki és még mindig ugyanott, ugyanannyiért dolgozik. 

Komócsin Laura MCC

Business Coach Kft. ügyvezetője

Nyitókép: Towfiqu barbhuiya on Unsplash

 

  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Milyen az igazi emberközpontú munkahely?

Bár sok cég vallja magáról, hogy emberközpontú, legyen szó, akár az ügyfelekről vagy a munkavállalókról, és valószínűleg bizonyos folyamataik... Teljes cikk

Mi leszel, ha nagy leszel? - miért céltalanok a mai fiatalok és mit tehetünk ellene?

Hogyan vált a fiatalkori céltalanság társadalmi jelenséggé és mit tehetünk ellene? Mennyiben hibás a közösségi média? Ez az cikk segíthet a... Teljes cikk

Így lehet sikeres a karrierváltás 40-en túl

Mely lépések kulcsfontosságúak ahhoz, hogy aki középkorúként karrierváltásra adja a fejét egy biztosan kifizetődő új irányt válasszon? A... Teljes cikk