Megjelent: 4 éve

Így kovácsolhatsz előnyt a gyakori munkahelyváltásból

Néhány évtizeddel korábban teljesen megszokott volt, ha valaki az első munkahelyéről ment nyugdíjba, ez azonban mára szinte ritkaságszámba megy, sőt az is, ha akár csak tíz évnél többet egy helyen töltünk. Ma már egyre gyakoribb a job hopping, vagyis az 1-2 évenkénti munkahely- vagy akár szektorváltás is. Bár a munkáltatók nem rajonganak a job hopperekért, a Perfekt Zrt. szakértője szerint munkavállalóként, tudatosan felépített stratégiával könnyen előnyt kovácsolhatunk belőle.

A gyakori váltásnak több oka is lehet: a kihívások és előrelépési lehetőségek hiánya, a jobb fizetési lehetőségek, a környezetváltozás iránti vágy. Mielőtt azonban beadnánk a felmondásunkat, érdemes alaposan átgondolni a döntést, hiszen nem kevés kockázatot rejt magában a gyakori munkahelyváltás, megfelelő stratégia nélkül könnyen találhatjuk magunkat a két szék között a padlón.

Ha össze-vissza ugrálunk egyik munkahelyről a másikra, komolytalanná, megbízhatatlanná válhatunk a munkaadók szemében. Ez azonban nem azt jelenti, hogy muszáj lecövekelnünk hosszú távon egy helyen. A tudatos
job hopping remek lehetőséget teremt, hogy különböző területeken
szerezzünk tapasztalatot, többféle munkamódszerrel ismerkedjünk meg és
széles kapcsolati hálót építsünk ki. A lényeg, hogy az egyes
karrierállomásokon megszerzett új tapasztalatok, eredmények,
kompetenciák egy komplex, professzionális portfólióvá álljanak össze. A
sokrétű tapasztalat, gyors tanulási- és alkalmazkodási képesség pedig
alkalmat teremt arra, hogy akár más területeken is kipróbáljuk magunkat.

A munkaerőhiány miatt sok területen nyitnak a más szektorokból érkező
potenciális munkavállalók felé, ezért akkor is jók az esélyeink a sikeres
munkahelyváltásra, ha úgy érezzük, nemcsak munkakörnyezetünket,
hanem szakmánkat is szeretnénk lecserélni. Tóth Réka, a Perfekt Zrt.
oktatási szakértője szerint egy jól megválasztott OKJ-s képzés
elvégzésével egészen új perspektívákat nyithatunk meg magunk előtt úgy,
hogy a tanulásért nem kell feláldoznunk jelenlegi biztos állásunkat sem.

Ha úgy döntünk, hogy kipróbálnánk magunkat egy új szakterületen, akár
néhány hónap alatt, a rugalmas időbeosztásnak köszönhetően meglévő
munkánk mellett is megszerezhetjük az ehhez szükséges gyakorlati
tudást, vagy azt a plusz képesítést, amellyel jelentősen magasabb bért,
vonzóbb pozíciót szerezhetünk szakterületünkön.

Fotó: Pixabay
  • 2021.10.05Tréning Kerekasztal 2021 Komoly kihívások érték és érik a szervezeteket az utóbbi időszakban. Először a járvány okozta sokk, a vele érkező gazdasági megtorpanás, a home office, hogy szinte minden átkerült a digitális térbe. A helyzet továbbra is konstans változásban van, így szükség van folyamatos, rugalmas alkalmazkodásra. A szervezetek VUCA-környezethez való illeszkedésére, a mostanában egyre inkább teret nyerő hibrid működés kialakítására. Mindehhez a képzéseknek, a tréningpiacnak is alkalmazkodnia kell. Ezért is ül össze újra, egy év kihagyás után a Tréning Kerekasztal Konferencia 2021. október 5-én, a New York Palotában. Részletek Jegyek
  • 2021.10.07Jólét és hatékonyság? Mentálhigiénés nagykövet program! Képzést minden olyan vezetőnek, vezetői csapatnak, akik szeretnének tudatosan, hatékonyságot, jólétet növelni a szervezeten belül. Részletek Jegyek
  • 2021.10.12XVIII. Magyar Munkajogi Konferencia – 9 kreditpont A Wolters Kluwer Hungary legnagyobb éves rendezvénye idén válik nagykorúvá. Ezúttal is a megszokott, színvonalas szakmai programokkal és felejthetetlen közösségi élményt ígérve várjuk a munkajoggal foglalkozókat a Dunakanyar szívében. A rendezvényen az ügyvédek és jogtanácsosok 9 kreditpontot szerezhetnek! Részletek Jegyek
  • 2021.10.20Hibrid munkavégzés, távmunka, munkaidő, pihenőidő és egyéb aktuális kérdések a munkajogban Jöjjön el, és tájékozódjon élőben dr. Fodor T. Gábortól a terület egyik jeles szakértőjétől. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Így védekezzen a belső céges csalók ellen – az etikai forródrót titkai

Hogyan vezethet be egy cég "etikai forródrótot", azaz visszaélés-bejelentési rendszert? Ráadásul ez egyre több szervezetnél kötelező lesz. Erről... Teljes cikk

Poszt-Covid munkaszervezés

Sok cégnél szükség lesz a hibrid munkaszervezésre, de hogyan lehet megalkotni azt az új működés módot, ami egyszerre hatékony és biztonságos a... Teljes cikk

Temethetjük a munkaköri leírást?

Jelenlegi formájában, úgy tűnik, igen. Ugyanis eredeti céljának, a felgyorsult, változó világban már nem felel meg. Ugyanakkor gyakorlatilag a... Teljes cikk