Megjelent: 6 éve

Jótanácsok motivációs levél írásához

Ha új állásra jelentkezel, általában szükség van rá, sokan mégis kihagyják, vagy épp nem használják ki a benne rejlő lehetőségeket - írja a nuus.hu.

images

images

Fordíts időt a motivációs levél írására!

A motivációs levél nem valami bosszantó formaság, netán időrabló luxuskívánság az oktatási intézmény vagy a munkáltató részéről, hanem egy fontos eszköz, amelynek segítségével kidomboríthatjuk kvalitásainkat és könnyebben “eladhatjuk” magunkat. Fontos tehát, hogy úgy gondoljunk a levélre, mint egy bennünket reklámozó frappáns marketingeszközre: a motivációs levelet tehát mindig az adott pozícióra optimalizáld, ne gyárts le egyetlen sablonlevelet, amit aztán az összes helyre elküldesz.

Találd el a megfelelő hangvételt!

Ez azért is fontos, mert a különféle pozíciók nem csak más és más képességeket, hanem eltérő hangvételt is követelnek: ha egy gyerektáborba jelentkezel animátornak, játékosabb hangvételt kell megütnöd, mint amikor leendő egyetemeden pályázol meg egy különleges képzési lehetőséget. A megfelelő hangvételt eltalálni a történet fontos része: azt mutatja, pontosan tudod, mire jelentkezel és nagy valószínűséggel jól illeszkedsz a már meglévő csapatba. Lehet nyugodtan kreatívkodni, persze bizonyos kereteken belül: a grafikus vagy a webdesigner például nyugodtan készíthet ízléses, ötletes, ugyanakkor praktikus dizájnú motivációs levelet is!


Ne ismételj, egészítsd ki!



A szakmai pályafutásod fontos állomásait vázlatszerűen már ismertetted a CV-ben, eszedbe se jusson hát folyószöveg formájában elbeszélni ugyanazt (egyébként is kerüld a kisiskolás atmoszférájú kliséket). Arról írj, ami egy-egy szakmai állomás mentén büszkeséggel töltött el: ha már mindenképpen el akarsz dicsekedni egy sulival, domborítsd ki egy (maradjunk ennél a példánál) gyermekanimátori pozíció szempontjából izgalmas élményedet, pl. “nyolcadikban én szerveztem a középiskolai előkészítő tábort két tanárral közösen, a feladatom ez és ez volt, amit én így és így teljesítettem”.


Reklámozd magad!



Találd meg életrajzodban azokat a pontokat, amikre büszke vagy és kapcsolódnak a betölteni kívánt pozícióhoz valamilyen módon. Elképzelhető, hogy rendezvényszervezőként szeretnél dolgozni valahol, de nemhogy egy perc szakmai tapasztalatod nincs ezen a területen, de még csak iskolai végzettséged sem kapcsolódik szervesen a pozícióhoz. Mit lehet ilyenkor tenni? Ha valóban érzed magadban a potenciált és szeretnéd kipróbálni magad élesben is, nyilván van már privát tapasztalatod a területen: mondjuk te szervezted meg a barátnőd titkos szülinapi buliját, esetleg az általános iskolai osztálytalálkozót, netán a nagyszüleid házassági évfordulóját. Ezeket az élményeket az ember nem feltétlenül tudja elhelyezni az amerikai típusú CV-ben, a motivációs levél viszont arra való, hogy - ha valóban ez a terület érdekel - ezekre a témába vágó élményekre is kitérj.


Kerüld a kliséket!



Kizárólag olyan hobbit és tulajdonságot említs tehát meg, ami valóban igaz, és van némi köze ahhoz, amire jelentkezel, vagyis konkrét példákkal, tényekkel illusztrálható és alátámasztható. Le az óriási klisékkel!

nuus.hu
  • 2023.02.16Lean black belt képzés A képzés során a résztvevő megismerhetik azokat a haladó és új lean módszereket, illetve az Ipar 4.0-hoz kapcsolódó fejlesztéseket, amelyek ráépülnek és kiegészítik a korábbi lean ismereteiket, ezzel szélesebb körben tudják a szervezetüknél folyó lean bevezetést támogatni. Részletek Jegyek
  • 2023.02.16CX-Ray elégedettségfelmérés online workshop A munkahelyi hatékonyság az elégedett kollégákkal kezdődik! Skálázható, szűrhető eredmények - tudd meg, munkatársaid szerint, mik a valóban égető problémák! Részletek Jegyek
  • 2023.02.23CX-Ray teljesítményértékelés online workshop Miért fontos a TÉR? Az egyértelmű egyéni és csapat célok és a folyamatos visszajelzés az elkötelezettséget és motivációt kiemelten meghatározó tényezők. Részletek Jegyek
  • 2023.03.22recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét. Részletek Jegyek
További cikkek
45 évesen lett orvos az egykori cégvezető

Ficzere Ferenc 38 évesen jelentkezett az orvosi egyetemre és jelenleg háziorvosként praktizál. Mint mondja, sosem késő váltani. Teljes cikk

27 mobiltelefont lopott munkahelyéről

Takarítóként dolgozó munkatárs lopott 27 mobiltelefont egy debreceni cégtől. Teljes cikk

Fogvatartottak gyártanak környezetbarát burkolatokat Szegeden

A körforgásos gazdaságba illeszkedő, környezetbarát burkolatokat gyártó üzemet alakítottak ki a Szegedi Fegyház és Börtönben - közölte a... Teljes cikk