kapubanner for mobile
Szegedi Juli
Szerző: Szegedi Juli
Megjelent: 10 éve

Kósa Erika: Gyakran dolgozom akár napi 16 órát is

Folytatva sikeres vállalkozókat megszólító cikksorozatunkat, Kósa Erikát faggatjuk karrierútjáról. Az üzletasszony pénzügyi tanácsadással foglalkozik, küldetésének tartja, hogy az emberek tudatosabban kezeljék pénzügyeiket, takarékoskodjanak a saját jövőjük és anyagi biztonságuk érdekében. 1999-ben alapította meg társaival azt a vállalatot, amely az ország vezető pénzügyi tanácsadó cégévé nőtte ki magát. Tizenhárom évvel később pedig létrehozta a Consequit Groupot, ma ennek az elnöke. Két lánya van, jövőre lesz ötven éves.

images

- Miként indult a karrierje, mi akart lenni, minek tanult?

- Egy ideig kacérkodtam a színészi pályával is, aztán a szívem mégis a gyerekek felé húzott és óvónő lettem. Nagyon szerettem ezt a munkát, de nem volt igazán fejlődési lehetőség, így másodállásban egy osztrák pénzügyi tanácsadónál helyezkedtem el. Idővel egyre több munkám lett és már nem tudtam mindkét területet ellátni, így teljesen a pénzügyi pálya felé fordultam, ahol sikereim voltak és jól is kerestem. A színészetből megmaradt a színház szeretete, és az, hogy mélyen hiszek abban, a magyar nyelvet őrizni és ápolni kell, én magam is sokat teszek ennek érdekében.

- Miért épp a pénzügyi terület vonzotta, milyen lehetőségeket látott ebben, amikor belevágott?

- Kerestem valamit, amivel az óvónői munka mellett foglalkozhatok és ez jött szembe. Soha, egyetlen pillanatra sem bántam meg a döntésemet. Hiszek abban, hogy ahogy az embereknek van saját orvosuk vagy ügyvédjük, ugyanúgy szükségük volna pénzügyi tanácsadóra is annak érdekében, hogy megfelelő információk alapján időben hozzák meg azokat a döntéseket, amelyek kihatnak a jövőjükre. Nagyon fontosnak tartom, hogy ez az üzenet minél több emberhez eljusson.

- Mi volt az első immár biztosítási, pénzügyi területtel foglalkozó munkahelye és itt mi volt a feladata?

- Egy osztrák pénzügyi tanácsadó cég volt és ugyanúgy tanácsadó voltam, ahogy ma is dolgoznak a konzulensek a cégemnél. Egyébként ma is kötök üzletet, pont úgy, mint a munkatársaim. Én is elmegyek ügyfelekhez és segítek abban, hogy megtalálják a számukra legmegfelelőbb pénzügyi megoldásokat. Nagyon élvezem ezt a munkát. Talán azért, mert nem is munkának, hanem egyfajta küldetésnek tekintem.

- Hogyan jött a saját cég gondolata, miként valósította meg, mivel foglalkoztak?

- Társaimmal a '90-es évek végére kicsit kinőttük az előző céget, a saját lábunkra akartunk állni. Ekkor jelentek meg Magyarországon az első unit-linked típusú termékek. Az 1999-es alapítást követően a cégünk rohamosan fejlődött és 13 év alatt körülbelül 50 ezer tanácsadót képzett ki. Ennek nagyon fontos szerepe volt abban, hogy az emberek elkezdjenek a jövőjükkel foglalkozni és felismerjék azt, hogy takarékoskodniuk kell, ha biztonságos jövőt szeretnének maguknak és családjuknak.

- Hányan dolgoztak ekkor az irányítása alatt?

- A teljes hálózatért, mondhatni, hogy többszáz tanácsadóért feleltem. Közvetlenül harminc vezető kolléga dolgozott az irányításom alatt. Nagyon lelkesek voltunk és borzasztóan sokat dolgoztunk. Izgalmas évek voltak, jó volt tartozni valahová és persze motivált minket a siker és a gyors növekedés.

- Aztán innen is történt egy váltás, nem is olyan régen. Miért?

- Olyan ez, mint egy házasság. Van, hogy elromlik, már mást akarunk, másfelé húznánk a szekeret. És ilyenkor néha jobb elválni békességben. Most két külön cég van a korábbi egy helyett, de nincs harag vagy ellenségeskedés. Az új cégben pénzügyi stratégiákat dolgozunk ki, személyes pénzügyi analízis és az EQuator program segítségével. Megoldásokat kínálunk a biztonsági tartalék, a védelem, az egészségügy és a tőkeképzés terén.

- Mennyit dolgozik egy nap?

- Elég sokat. Fél 9 körül kezdek és hatig általában az irodában vagyok. Ezután kezdődnek még a képzések, szemináriumok. Gyakran dolgozom akár 16 órát is.

- Elégedett azzal, amit eddig elért?

- Elégedett vagyok, de ez nem jelenti azt, hogy ne szeretnék még többet elérni. Fontos számomra, hogy a következő generációnak átadjam a tudást és tapasztalatot, és úgy érzem, van még tennivaló, sok emberhez kell még eljuttatni az üzenetet, hogy időben gondoljon a jövőjére. Ezért folytatom, amit elkezdtem. A Consequit Group hajóját épp csak vízre raktuk, most indul a tengerek felé. Szeretnék egy sikeres vállalatot építeni és közben fontos, hogy jól érezzük magunkat, harmóniában éljünk.

- Meg tudna fogalmazni saját ars poeticáját?

- A harmóniáról szól és az érzelmi intelligenciáról. Hiszek abban, hogy akkor tudunk sikeresek lenni, ha figyelünk egymásra, ha az IQ mellett nagy szerepet kap az EQ is, és ha arra törekszünk, hogy az élet minden területén harmóniában legyünk: önmagunkkal, a munkatársakkal, a családdal, barátokkal és a persze a tágabb környezetünkkel.

- Mit jelent Önnek a munkája - mennyire az élete középpontja, hogyan teremt egyensúlyt a családdal?

- Természetesen fontos, szeretem a munkámat. Különleges helyzetben vagyok, mert a családom több tagja is a társaságnál dolgozik, így - bár nem töltjük együtt a nap 24 óráját - megértik és elfogadják, hogy a munkánk sok elfoglaltsággal jár. A lányaim már nagyok és nemsokára megszületik az unokám. Úgyhogy most nagyon izgatott és boldog vagyok.
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
"Keressük a lila elefántot" - avagy miért izgalmas a toborzó szakma

Miért szeretek recruiter lenni? – tette fel a kérdést néhány ismert toborzási szakembernek Csatalinácz Adrienn, az euJobs HR-Group HR és BRAND... Teljes cikk

A szexi pozíciónevek csapdája

Tudja mi a különbség a sales manager, a business development manager és account manager munkakörök között? A gyakorlatban nem sok: az... Teljes cikk

Több lányt az informatikába: sokszor a tanárokkal és a szülőkkel kell küzdeni

Bár a tendencia javulást mutat, még mindig bátorítani, biztatni kell a fiatal lányokat, hogy az úgy nevezett STEM szakmák vagyis a tudomány, a... Teljes cikk