Megjelent: 12 éve

Kürti Sándor: A toborzás során az ember a lényeg

Kürti Sándor, a Kürt Zrt. elnöke szerint az érzelem elkerülhetetlenül része az üzletnek. Hiszen senki nem akarhat komolyabb kapcsolatot egy számára ellenszenves emberrel. Ellenszenves partnerrel leginkább beszélgetni sem akar senki. Az érzelmek tudatos kezelése éppúgy a siker feltétele, mint az, hogy jól számoljunk.

A Kürt Zrt. 2006-ban adott munkára keresett három pályakezdőt. Egy fejvadász cég mintegy száznyolcvan, előzetesen szakmai szempontok szerint megszűrt jelentkezőt küldött, végül csak ketten kerültek a csapatba, akiknek a gondolkodásmódja, lojalitása megnyerte a cég vezetőit. Kürti Sándor, a cég elnöke ugyanis azt vallja, az üzleti világ legalábbis két részből áll: az egyik a matematika, a közgazdaságtan, de a másik az ember. A kérdés csak az, melyiknek mekkora a szerepe. A kutatások pedig azt mutatják, a versenyképességhez éppúgy meg kell tanulni tisztességesnek és hitelesnek lenni, mint számolni. A csapatmunka, a lelkiismeretesség, a lojalitás, mint mondja, elengedhetetlen a sikeres üzlethez.


Csak az elsők nyernek



Üzletemberként természetesen mindennél fontosabb számára a versenyképesség. A gazdaságban dolgozom, elsősorban a pénz motivál. Minden más ebből következik - mondja. - Az üzlet verseny, ahol csak az elsők nyernek. A sportban a második is kap érmet, a gazdaságban az elsőé a tender, a másnak nem jut semmi. Azt kell tudni, hogy mit kell tenni az elsőségért. A racionális döntésekkel kialakított elméleti optimumot a valóságban nem lehet elérni, a cél, hogy olyan csoportot alakítsunk ki, amely legalább egy centivel jobban teljesít, mint a versenytárs.

Ahhoz, hogy a legjobbak legyenek, a cégen belül a meritokrácia elvét követik. Mindenkinek a legmegfelelőbb pozícióba kell kerülnie, ami boldoggá teszi őt, és eredményes a cégnek. Nem a fiam a cég vezetője, bár a mostani vezérigazgatót is elfogadnám gyerekemnek. A gyerekem is itt dolgozik, a fejlesztés vezetője azért, mert abban a legjobb. De ha találnék nála jobbat a területén, akkor addig küzdenék az igazgatótanácsban, amíg az a másik nem kerülne a helyére. Ez a gazdálkodás racionalitása, nem adhatok versenyelőnyt másoknak azzal, hogy nem a legjobb vezetőt választom - mutat rá Kürti Sándor.

A tisztesség és a bizalom különösen fontos egy olyan üzletben, ahol nincs kézzelfogható termék. A Kürt Zrt. szolgáltatást ad el, a vevő olyasmiért fizet, amit jószerivel követni sem tud. Ez különösen magas bizalmi szintet feltételez.

A megrendelések - mondja Kürti Sándor - nálunk nem csupán matematikai alapon dőlnek el, hanem az ügyfelekkel kapcsolatot tartó emberen. Azokon a kollégákon, akiknek az ügyfelek elhiszik, hogy hiába van náluk a pénztárcájuk, nem fogják kirabolni őket. Természetesen valójában nem bankjegyekről, hanem adatokról van szó, de ez esetben ez ugyanaz. Az emberek a saját visszakapott adataikért fizetnek, ha egyszer visszaélnénk velük, akkor vége. Itt bizalmat lehet eladni, semmi mást.


Lojalitásteszt



A bizalom természetesen nem csak az ügyfelek felől fontos, a vezetőnek is bíznia kell a munkatársaiban. Házon belül csak százszázalékos bizalom van, nincs más esélyünk. Olyan nincs, hogy kilencvenhét százalékban bízom benned. Bizalom vagy van, vagy nincs. Vagy bízik benned az ügyfél, vagy nem. Ha nem, véged. Ez a bizalom leosztódik a cégen belül. Ettől a bizalmi lánctól függ az itt dolgozók egymás közötti bizalma is - fogalmazott Kürti Sándor.

A cég "termékének" előállítása tizenkét csapat összehangolt munkájának eredménye. Ahhoz, hogy a termék előálljon, mindenkinek jó munkát kell végeznie, ha valaki nem dolgozik, azzal a többieket is ellehetetleníti. Ezért az itt folyó mindennapi munkához elengedhetetlen a kollégák egymásba vetett bizalma és a szociális gondolkodás. El se tudom képzelni, hogy működnénk, ha a cégen belül szembenállások lennének. Ha van ilyen, azt azonnal meg kell oldani - mondta a Kürt Zrt. vezére, hozzátéve, hogy lehet szakmai rivalizálás, de személyes utálat nem, mert az tönkreteszi a versenyképességet: Ha a dolgozók egymással szkandereznek, akkor a termék nem áll elő.
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
  • 2020.10.16XIII. LEAN FÓRUM - KONFERENCIA A Fórum fókuszai: Lean Vezetés - Lean coaching Ipar 4.0. és a Lean a gyakorlatban Lean Quality – Lean Six Sigma Lean Office - Folyamatfejlesztés Részletek Jegyek
  • 2020.10.22 HR folyamatok/HR kommunikáció/Változásmenedzsment A képzésen összefoglaljuk és rendszerbe helyezzük a HR folyamatokat, megismerkedünk a HR kommunikáció szerepével és témaköreivel, valamint megtudjuk, mit jelent a változásmenedzsment. Kiknek ajánljuk? A képzést azoknak ajánljuk, akik szeretnének fejleszteni a belső kommunikáción, illetve a változások menedzselését hatékonyabbá szeretnék tenni. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Ma rendezik a Cégek Éjszakáját

Szeptember 24-én lesz Magyarországon a Cégek Éjszakája elnevezésű rendhagyó karriernap. A csütörtökön 16 órától éjfélig tartó rendezvény a... Teljes cikk

Kevesebb HR állás a járvány miatt, a kékgallérosok továbbra is kellenek

A cégvezetés, a vendéglátó- és építőipar, a humán erőforrás és a marketing érezte meg leginkább a koronavírus hatásait az álláslehetőségek... Teljes cikk

Munkatársakat keres Komárom új elektromos autó akkumulátorgyára

Megkezdte a toborzást és az új kollégák képzését Komárom új, elektromos autó akkumulátor gyára az SK Battery Manufacturing Kft. A vállalat 1400... Teljes cikk