kapubanner for mobile

61 cikk a(z) lojalitás címkével - 1. oldal

Kiderült: az ügyfélélmény fejlesztése a munkavállalók lojalitását is növeli

3 hónapja A fogyasztói benyomás kulcsszerepet játszik az üzleti sikerben, a legtöbb cég azonban mégsem rendelkezik erre vonatkozó átfogó stratégiával; az adathiány jelenti a legnagyobb akadályt abban, hogy a magyar vállalatok személyre szabott ajánlatokat nyújtsanak ügyfeleiknek – állapítja meg az EY 50 hazai marketing és értékesítési vezető megkérdezésével készült tanulmányában, amelyről közleményben tájékoztatta az MTI-t. Teljes cikk...


Az irodában töltött időtől függ a munkahelyi identitás és lojalitás?

3 hónapja HR Szubjektív rovatunkban Trencséni Zita, a Trans-Sped Kft. szervezetfejlesztési vezetője kérdez, miután válaszolt Pospischek Berta, a Deloitte Senior HR Business Partnere kérdésére: Milyen hosszú távú hatásai vannak a hibrid munkavégzésnek a szervezeti kultúrára és a munkavállalói elkötelezettségre? Teljes cikk...


68 évig dolgozott ugyanabban a boltban, most elbocsátották

1 éve Az angol Jill Cornick bolti dolgozó 1956-ban, mindössze 14 évesen kezdett el dolgozni a Blandfordban található Clarks cipőboltban. Közel hét évtizeden át dolgozott a Clarksnál, de most elbocsátottak az üzletből, amelynek az életét szentelte - mindössze egy hét felmondási időt kapott - írja a brit Metro újság. Teljes cikk...


Menopauza támogatás vagy idősgondozási juttatás - íme a munkaerő-megtartás új dimenziója

2 éve Világszerte egyre több vállalat vezet be olyan juttatásokat, amelyek a középkorú munkavállalók egészségével és életmódjával kapcsolatos konkrét problémákat kezelnek. A szűkös munkaerőpiacon a személyre szabott juttatásokat kínáló munkáltatók versenyelőnybe kerülhetnek, ez a fajta támogatás ugyanis egyre keresettebb a munkahelyeken – olvasható a BBC cikkében. Teljes cikk...


A vállalati lojalitás a múlté?

2 éve A szakértők szerint a modern munkaerőpiacon a dolgozók kompetenciái sokkal fontosabbá váltak, mint a vállalat presztízse, ezért csökkent a munkahelyek iránti lojalitás is. Teljes cikk...


Vérlázító ajándékot kapott 27 év szolgálat után a Burger Kingtől

2 éve Kevin Ford a Burger Kingnél eltöltött 27 éve alatt egyetlen műszakot sem hagyott ki. Hűsége jutalmául egy mozijegyet, egy Starbucks poharat, három csomag cukorkát, két tollat és néhány kulcstartót kapott munkáltatójától. A történet azonban itt még nem ért véget. Teljes cikk...


Munkavállalói részvények és extra szabadság - interjú Mihók Krisztinával, az Erste Bank HR-vezetőjével

3 éve Lojalitást növelő munkavállalói részvényprogram, a banknál eltöltött idő mérföldköveihez kötött akár négy hétig terjedő extra fizetett alkotói szabadság, és fele-fele iroda és home office munkavégzés vagy távmunka – többek között ezek az Erste Bank lépései a munkavállalók elkötelezettségének növelése, sikeres megtartásuk érdekében. Mihók Krisztinát, a pénzintézet HR vezetőjét kérdeztük a részletekről. Teljes cikk...


75 évig dolgozott ugyanannál a cégnél, 90 évesen ment nyugdíjba

4 éve 1946-ban sétált be a Vauxhall gyárába Bryan Webb, ahol megkérdezte, hogy akad-e valami munka. Tanoncként kezdett dolgozni a cégnél, majd 75 év után panaszkezelőként ment nyugdíjba. Teljes cikk...


„A munkavállalóink lojalitása jelentősen nőtt”

4 éve Magyarország meghatározó vállalata a DEKRA Csoport, amely nem csak a felnőttképzés, de a villamossági termékvizsgálat területén is újult erővel kínálja szolgáltatásait cégek és magánszemélyek számára. Döme Andrást, a DEKRA Akademie Kft. és a VEIKI-VNL Kft. – a DEKRA csoport tagja HR-vezetőjét kérdeztük. Teljes cikk...


Erre a három dologra van szüksége a munkavállalóknak

5 éve Egy munkahellyel kapcsolatban is vannak olyan alapvető szükségleteink, amelyeknek a hiányát semmi mással nem lehet betölteni, mégis méltatlanul kevés szó esik róluk. Holott ezek valójában azok a tényezők, amelyek tulajdonképpen emberré emelnek minket egy munkahelyen, valamint elősegítik az elhivatottságunkat és a lojalitásunkat. Teljes cikk...


Továbbra sincs bérmegállapodás az Audinál

5 éve Nem fogadta el az Audi Hungária Független Szakszervezetének (AHFSZ) bizalmi testülete a munkáltató legutóbbi ajánlatát. Az intenzív egyeztetés így folytatódik a felek között. Teljes cikk...


Nem éri meg lojálisnak lenni?

6 éve Aki a jelenlegi feszes munkaerő-piaci helyzetet ügyesen használja ki, jól tárgyal, az többszöri munkahelyváltással akár jelentősen magasabb fizetést alkudhat ki magának, mintha kitartott volna lojálisan a cége mellett. A munkaerőhiány lehetővé teszi, hogy a munkavállalók könnyebben váltsanak, hiszen legtöbbükre van kereslet, sőt egyes munkakörökben, pozíciókban a cégek egymásra licitálva versengenek értük, csábítják el őket egymástól. A jelenlegi helyzetben valójában maguk a cégek gerjesztik a fluktuációt? Hogyan lehet mégis megbecsülni a lojális munkavállalót? HR szakembert és fluktuáció szakértőt kérdeztünk. Teljes cikk...


Lenyomja az Y generáció az X-et?

7 éve Hatalmas változás jön néhány éven belül a munkaerőpiacon: a jelenleg még legnagyobb arányban jelenlévő X generációs munkavállalók 2025-től kisebbségbe kerülnek az Y generációhoz képest. A vállalatoknak ezért ideje szembenézniük a megszokottnál jóval kevésbé lojális munkaerő szokásaival és elvárásaival, nemcsak a toborzás és megtartás, de a több generáció hatékony együttműködése miatt is - hangzott el a K&H-ban szervezett családi vállalatok klubján. Teljes cikk...


Nyolc óra munka, nyolc óra pihenés, nyolc óra szórakozás?

8 éve Meddig kell, hogy terjedjen a cég iránti lojalitás? Meddig szól a munkaidő? Szabadság alatt is köteles a munkavállaló felvenni a céges telefont, vagy elintézni egy sürgős munkát? Triviálisnak tűnhet a kérdés, ám amint a továbbiakból kiderül, mégsem az. A munkaidő témájáról beszélgettünk Rumpf Nikolettával, az euCSOPORT marketing és kommunikációs vezetőjével. Teljes cikk...


Y és Z generáció - új szemlélet a munkavállalásban

8 éve A munkaerőpiacon az X generáció mellett, már az Y és Z-generáció is nagy számban képviselteti magát. A Z-generáció elsősorban a diákmunkát vállalók arányát erősíti. Ez a korcsoport már a like-ok és digitális eszközök világában nőtt fel, ez döntően meghatározza a munkához való hozáállásukat/munkavállalói hozzáállásukat. Teljes cikk...


Mitől lesz boldog a munkavállaló?

8 éve Ingyen ebéd, játékok, wellness-szolgáltatások, babapénz, kötelező szabadság - a sor hosszan folytatható. A Vienna Life Biztosító legújabb blogbejegyzésében többek között annak jár utána, milyen extra juttatásokkal próbálják magukhoz csábítani az értékes munkaerőt a világ vezető cégei. Teljes cikk...


Lojálisabb és kevesebbet hiányzik a dolgozó, ha van jóléti program

8 éve A dolgozói jólét programok jelentősen növelhetik a munkavállalók lojalitását és munkakedvét - közölte a Xerox legfrissebb, 33 ország 428 vállalatának bevonásával elkészített kutatásában. Teljes cikk...


A kölcsönzött munkaerő is lojálissá tehető

8 éve A munkaerő-kölcsönzés - mint foglalkoztatási forma -, a válságot követően ismét gyors fellendülésnek indult. Ennek valószínűleg az volt az oka, hogy bár a gazdasági elemzések a krízis végét vizionálták, a multinacionális cégek belső szabályaik, valamint a stabilitásra törekvés miatt mégsem vettek fel saját állományba tömegesen új munkavállalókat, inkább a biztonságosabbnak tartott munkaerő-kölcsönzéshez fordultak. Jelenleg valamivel több, mint 100 ezer kölcsönzött munkavállaló van Magyarországon, ebből 1800-an a Get Work Trend kötelékébe tartoznak. A cég HR tanácsadójával, Orosi Enikővel és ügyvezetőjével, Jáhny Ákossal beszélgetett a HR Portal. Teljes cikk...


A munkavállalók nem élettelen termelőeszközök

9 éve Nem múlik el nap, hogy ne írnánk az egyre égetőbb munkaerőhiányról a HR Portalon – hiszen a vállalatok ta vállalatok egy része munkaerőhiánnyal küzd. Vajon mit tehetnek a cégek azért, hogy egy munkavállaló itthon lássa biztosítottnak jövőjét és Magyarországon akarja befektetni meglévő tudását? Az Az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. új kezdeményezése „Az Év Felelős Foglalkoztatója” díj túllép a kisvállalatok számára gyakran a saját üzleti felfogásukhoz nehezen illeszthető „jótékony kerítésfestés” szemléleten. Ez alkalommal Tarnai Richárdot, a Pest Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottját kérdeztük a felelős foglalkoztatás létjogosultságáról. Teljes cikk...


A fiatal dolgozókra ne számítsanak a munkáltatók

9 éve A legfiatalabb munkavállalók hetven százaléka mindössze egy évig marad ugyanazon a munkahelyen - idézi a Népszabadság azt a kutatást, ami a Z generáció (azaz az 1995 után születettek) álláspiaci sajátossá­gait vizsgálta. Teljes cikk...


Az Y generáció a munkaerőpiac legkevésbé lojális főszereplője

9 éve Az ezredfordulós generáció nem csak igényeiben tér el a korábbi nemzedékektől, de egészen más kihívásokkal is kell szembenézniük. A PRC (Pew Research Center) kutatása szerint a jelenleg 16 és 40 év közötti fiatalok adják az Európai felnőtt lakosság negyedét, ezzel ők a legnagyobb szereplők a munkaerőpiacon. Az OTP Önkéntes Nyugdíjpénztár összegyűjtött néhány érdekes különbséget az 1980 és 2000 között születettek és az őket megelőző korosztályok között. Teljes cikk...


Jobhoppert nem veszek fel! Rosszul teszed.

10 éve A jobhopperek meglehetősen káros és misztikus lényekként vannak kezelve, a kiválasztók rettegnek tőlük. Ők azok, akik ugrálnak, állásból állásba, sosem állapodnak meg sehol. De kik is az "állásvadászok", és milyen jó tulajdonságokat hordoznak? - ezt szedte össze Jobangel a HR Blogon. Teljes cikk...


Hozd a munkába a szüleidet!

10 éve Több ezer Google alkalmazott mutathatta be a munkahelyét a szüleinek. Ráadásul a cég vezetői megköszönték az összegyűlt szülőknek, hogy ilyen remek, tehetséges gyerekeket neveltek, írja a Business Insider. Teljes cikk...


Ettől félnek a legjobban a vezérigazgatók világszerte

10 éve Világszerte optimisták a vezérigazgatók, az európaiak 69 százaléka, az ázsiaiak 66 százaléka és az amerikaiak 52 százaléka bízik a növekedésben és a világgazdasági helyzet erősödésében a következő három évben. A vezetők 86 százaléka az ügyfelek lojalitása miatt aggódik - derült ki a KPMG legfrissebb felméréséből. Teljes cikk...


Hogyan vonzza a vállalati kultúra a tehetséget?

10 éve A modern álláskeresők olyan munkahelyet keresnek, ahol lehetőségük van a fejlődésre és a karrierépítésre. A cégek azonban még ritkán építik tudatosan a vonzó vállalati kultúrát, írja a Profession.hu-n az Undercover Recruiter. Teljes cikk...


Díjazza a lojalitást az EPCOS

10 éve Szombathely egyik legnagyobb munkáltatója 2015. június 23-án 15. alkalommal adta át leghűségesebb munkatársainak járó elismeréseket. Az EPCOS 1950 dolgozójának több mint 10 százaléka 10, 15, 20 éve erősíti a TDK csoporthoz tartozó EPCOS csapatát. Teljes cikk...


Szeretne házvezetőnő lenni a királyi családnál?

10 éve Vilmos herceg és Katalin hercegnő házvezetőnői állást hirdetett, ahol a sikeres jelentkező fő ismérvei közé a diszkréció és lojalitás tartozik. Teljes cikk...


Alulmotivált, nem elkötelezett munkavállalók - mi a megoldás?

10 éve Ha egy szervezet bajba kerül, első lépésként diagnózist kell felállítani, utána lehet csak belefogni a fejlesztésbe. Nem célszerű túlzottan radikális lépéseket sem felállítani, s az sem vezet eredményre, ha csak felületi kezelést végzünk. Ha egy cég ma életben akar maradni, folyamatosan újítania kell. Az eredményes fejlesztésnek az a kulcsa, hogy tudatossá kell tenni a változtatni akarást, s ezt a szervezet minden szintjén el kell fogadtatnia a vezetésnek. Ehhez a vezetőknek kínálniuk kell az alkalmazottaknak egy vonzó jövőképet, ami motiválttá teszi őket, s hajlandóak „megmozdulni” a változásokért. Teljes cikk...


Ön mennyit gondolkodna azon, hogy váltson-e munkahelyet?

10 éve Vannak, akik egy óra és vannak, akik két hónapnál is hosszabb idő alatt jutnak el egy ilyen döntésig. Most felmérés készült arról, hogy milyen okból, milyen körülmények között hagyják ott az emberek a munkahelyüket: kivel vitatták meg, mennyi ideig gondolkoztak rajta, mi állt a döntés hátterében. Vajon tényleg sokan mondanak fel a bónuszfizetés másnapján? Teljes cikk...


Készül az attitűdtérkép - milyenek a magyar munkavállalók?

11 éve Egy jó munkavállalóért érdemes tenni, törekedni arra, hogy megtartsák, már csak azért is, mert egy újat találni és a beilleszkedését segíteni a céghez jóval költségesebb folyamat. Ehhez azonban nem mindegy, hogy a vállalatnál milyen légkör uralkodik, mennyire van lehetőség saját döntéseket hozni, milyen az együttműködés a szervezeten belül - azaz milyen attitűd az uralkodó. A Personal Hungary konferencián erről beszélt Dr. Fegyveres Fiskál Gábor és Varró Xénia a Dipol Csoport tréner teamből. Teljes cikk...


Öt érv, amiért érdemes lehet kisgyermekeseket alkalmazni

11 éve Az alacsony munkaerő-piaci aktivitás nálunk komoly problémát jelent: a nem dolgozók jelentős részét pedig a kisgyermekes szülők alkotják. Egy átlagos magyar édesanya egy gyerekkel három, több gyerekkel akár tíz évig is gyesen marad. A társadalmi elvárások ellenére azonban sok szülő cserélné a mackónadrágot kiskosztümre ennél hamarabb is; ők viszont a HR-esek nehezen bevehető bástyáiba ütköznek - még az állásinterjús dresscode-ban is - ennél a felismerésnél: Ja, hogy Ön kismama... Teljes cikk...


A lojalitás problémája: kompetencia-e a lojalitás?

11 éve Egyre gyakoribb téma a kiválasztásnál vagy szervezeten belüli pozícióváltásnál a lojalitás problémája. Ezt megfigyelhetjük egyrészt az álláshirdetések szövegében, ahol rendszerint megjelenik a megbízhatóság, lojalitás, mint elvárt tulajdonság, kompetencia – általában pozíciótól függetlenül, általános elvárásként másrészt a már konkrét jelöltek alkalmasságának megítélésekor. Ennek felmérésében segítünk. Teljes cikk...


Építi a kapcsolatot, ha együtt mos fogat a főnök és a beosztott?

11 éve Az, hogy a gyerekek ottalszanak egymásnál természetes dolog, de hogy ugyanez a főnök és a dolgozó között történjen, méghozzá csapatépítési szándékkal, az merőben szokatlan. Azonban egy bioélelmiszereket forgalmazó amerikai cég vezetője mégis ezt teszi: privát szférájukban tölt időt alkalmazottaival, ugyanis úgy érzi, így jobban ki tud épülni köztük a bizalmi viszony. Hogy Magyarországon mennyire vevők a cégek erre a vezetési stílusra, mit tartanak belőle esetleg megfontolandónak, annak is utánajártunk. Teljes cikk...


Munkáltatói lojalitás, hol a határ?

11 éve Egy történet a hűtlen munkavállalóról Businessangel tollából. Teljes cikk...


Ettől retteghetnek a munkaadók 2014-ben

11 éve A HMV, amely nemrégiben még a világ talán legnagyobb hanglemez-kiskereskedő lánca volt, éppen egy évvel ezelőtt komoly leépítésekre kényszerült. (Ha valakinek nem ugrana be a név, talán a logó alapján fel tudja idézni: a gramofont hallgató kiskutyás cégről van szó.) A leépítés azért lett emlékezetes, mert az elbocsátott dolgozók élőben közvetítették saját kirúgásukat a cég hivatalos Twitter csatornáján. Hangzatos bejegyzések követték egymást órákon keresztül, köztük a „"Tömegmészárlás!", illetve a „a főnök épp azt kiabálja, hogy hol kell kikapcsolni a "Twittert" keserűen gunyoros élcelődés. Teljes cikk...


Kisgyermekes munkavállaló: legyen céges stratégia és kölcsönös kommunikáció

12 éve Fontos, hogy a munkáltató ne csak a problémákat lássa meg a kisgyermekes dolgozóban, hanem a foglalkoztatásával járó előnyöket is. A gyermek adottság, a vállalatnak kell alkalmazkodnia hozzá. Mind a két félnek akarnia kell a hosszú távú együttműködést, és tennie ezért, csak ekkor fog tartós kapcsolat kialakulni a munkáltató és az otthon lévő munkavállaló között. A kommunikáció kezdeményezéséért ugyanakkor a munkáltatói oldal felelős. Teljes cikk...


Hirdetésben keresik a Sólyom dolgozóit

12 éve Egész oldalas hirdetésben keresi leendő munkatársait a Sólyom Airways. A Népszabadságban megjelent felhívásban összesen 35 állást hirdetett meg a cég - közölte a Magyar Nemzettel Vágó József, a légitársaság vezérigazgatója. Teljes cikk...


A pénzjutalomnál ösztönzőbb az utazás

12 éve A tapasztalatok azt mutatják, hogy azok a munkatársak, akik kiemelkedő munkájukért jutalomutazást kapnak, lojálisabbak lesznek a munkaadójukhoz, mintha pénzjutalmat kapnának, írja honlapján a Gazdasági Rádió. Teljes cikk...


Már 550 munkatárs a McDonald’s Törzsgárda programjában

12 éve Tavaly 79 munkatárs csatlakozott a McDonald’s Törzsgárda programjához, így ma már több mint 550 olyan dolgozója van a magyar gyorsétteremláncnak, akik legalább 10 éve kitartanak a vállalat mellett. Teljes cikk...


Nem elkötelezettek a magyar munkavállalók

12 éve A munkavállalók legfőképpen a munkahelyi nyomást érzik, ami hosszú távú megtartási problémákat okoz a vállalatok és az országok számára. Világszinten hazánkban az egyik legalacsonyabb a munkavállalók elkötelezettsége a GfK Nemzetközi Alkalmazotti Elkötelezettség felmérése szerint. Teljes cikk...


Újra lehet pályázni a Családbarát munkahely támogatásra

13 éve Újra meghirdette a Családbarát munkahely pályázatot az Emberi Erőforrások Minisztériumának szociális, család- és ifjúsági ügyekért felelős államtitkársága. A munka és magánélet összeegyeztetését, a családi, magánéleti és munkahelyi kötelezettségek összehangolását előmozdító programokat várnak. A pályázat beadásának határideje: november 5. Teljes cikk...


Alkalmazkodást követel a cégektől a válság

13 éve Ádáz harc folyik a cégek között a tehetségekért, miközben tízezrek kerülnek utcára a válságban. A kölcsön-munkaerő stabilizálhatja a létszámot, a HR marketing pedig alapjaiban változtatja meg a lojalitást és akár csökkenti a bért - áll a lapunknak eljuttatott sajtóanyagban. Teljes cikk...


Megtartó ereje van, ha szakértővel dolgozunk

13 éve Ha nincs jövőképe a dolgozónak egy vállalatnál, akkor biztosan váltani fog. Ám ha egy szakmailag magasan a csapat fölött álló kolléga mentorálja őt, akitől hosszú távon tanulhat és a szakmai fogások elsajátításával saját jövőjét építheti, tovább a cégnél lehet tartani - állapítja meg egy idei felmérés, amely a munkavállalói motivációkat vizsgálta. Teljes cikk...


"Biztos előmenetelt kínál a közigazgatás"

14 éve Rétvári Bence, a közigazgatási tárca parlamenti államtitkára szerint azért jó a közigazgatásban dolgozni, mert biztos előmenetellel, kiszámítható bértáblával jutalmazzák a tudást és a munkavállalói hűséget. Teljes cikk...


Boldogsággyár: hogyan ösztönözzük (kulcs)embereinket?

14 éve Hirtelen feláll az egyik jól fizetett, kihívó munkát végző, külön fejlesztési tervvel ellátott munkaerő a vállalatnál, vagy tanácstalansággal ülnek a vezetők a tehetségmenedzsment meetingre készülve, mert nem tudják mivel kellene motiválni az egyik tehetséget. Ismerve a holland M. Bruel és C. Colsen könyvét (De geluksfabriek, A Boldogsággyár), meglepően jó eredménnyel sikerülhet feltérképezni, hogy kit mi mozgathat. Teljes cikk...


Jutalmazza dolgozói hűségét az OTP Pénztári Csoport

14 éve A szakmai felkészültség és a dolgozói elkötelezettség növelése a két legfontosabb HR feladat jelenleg az OTP Pénztáraknál. Ennek érdekében szakmai továbbképzéseket biztosítanak, egységes motivációs és teljesítményértékelési rendszert működtetnek. Ennek egyik eredménye, hogy még az ügyfélkapcsolati munkatársak körében is minimális az elvándorlás - tudtuk meg Harangi Andrea HR főosztályvezetőtől. Teljes cikk...


Tippek, hogyan növelje dolgozói elkötelezettségét

15 éve Nemzetközi kutatások tapasztalatai alapján öt munkavállalóból mindössze csak egy erősen elkötelezett munkáltatója iránt. Munkahelyi elkötelezettségről akkor beszélhetünk, amikor munkatársaink pozitívan gondolkodnak munkájukról, látják annak értelmét, képesek menedzselni feladataikat és van jövőképük. Mit tehetünk annak érdekében, hogy mindezt elérjük? Teljes cikk...


Mennyit ér a hűséges dolgozó?

15 éve Csak minden negyedik cég díjazza pénzzel az 5-10-15 éve a cégnél dolgozókat - derül ki egy felmérésből. A Pályacsúcs Magazin spontán telefonos szondája is azt erősítette meg, hogy a lojalitás önmagában ritkán ér pénzt. Találtak azonban olyan cégeket is, ahol létezik törzsgárda-jutalom. Teljes cikk...


Alacsony a munkamorál az amerikai cégek negyedénél

16 éve Az amerikai cégek csaknem negyede szerint alacsony dolgozóik munkamorálja - derül ki egy internetes munkaközvetítő oldal számára készült felmérésből. Teljes cikk...


A munkahelyi lojalitás ára

16 éve A dolgozók többsége büszke jelenlegi munkahelyére, pozitív érzéseiket táplálja, hogy tízből nyolcan kötődnek munkatársaikhoz. A munkavállalók felének lojalitása azonban meginogna, ha máshonnan 20 százalékkal jobb anyagi ajánlatot kapna - derül ki a Szonda Ipsos közvélemény-kutatásából, amelyet a Világgazdaság idéz. Teljes cikk...


Job hopper: a HR-es rémálma

16 éve A HR-esek nagy ívben elkerülik őket, interjúra is ritkán kapnak meghívást. Jellemzőjük, hogy nem bírják sokáig egy munkahelyen, gyorsan beleunnak a munkába, a cégbe. Az angol HR-szaknyelvben nevük is van: ők a "job hopper"-ek, az "állásról állásra ugrálók". Milyen technikákkal szűrik ki őket a HR-esek? Mikor lehet nyerő egy job hopper pályázó? Teljes cikk...


Egészségfejlesztés: a MOL és az Unilever a legjobb

16 éve Szakemberek szerint válság idején sem szabad elfeledkezni a munkabiztonsági, egészségvédelmi teendőkről, amely téren egyébként egyre jobb eredményeket tud felmutatni hazánk az uniós országok között. A 2007-ben induló Move Europe programba 84 magyar vállalat nevezett be, közülük a MOL és az Unilever nyerte el a "Legjobb munkahelyi egészségfejlesztési program" díjat, amelyet tegnap vehettek át az érintettek. Teljes cikk...


A vezetőn múlik a munkaerő-megtartás

17 éve A legtöbben azt hiszik, hogy a lojalitást leginkább a magas fizetésekkel, a jó munkakörülményekkel vagy a vállalati juttatásokkal tudják erősíteni, pedig felmérések, exitinterjúk is bizonyítják, hogy a közvetlen vezető munkája is meghatározó - mondta el a Világgazdaságnak Kalmár Péter, a Flow Csoport ügyvezetője. Teljes cikk...


Véglegesítés munkaerő-kölcsönzéssel

17 éve Egy-egy új gyáregység indulásakor a vállalatok oly nagyon éheznek a munkavállalók tömegeire, hogy az egyszerűség és a gyorsaság kedvéért a munkaerő-kölcsönzés műveletéhez folyamodnak - azzal azonban már nem törődnek, hogy ilyenkor a dolgozók lelke mennyire a szervezeten kívül reked. Erre kínál megoldást a try & hire konstrukció. Teljes cikk...


Kürti Sándor: A toborzás során az ember a lényeg

17 éve Kürti Sándor, a Kürt Zrt. elnöke szerint az érzelem elkerülhetetlenül része az üzletnek. Hiszen senki nem akarhat komolyabb kapcsolatot egy számára ellenszenves emberrel. Ellenszenves partnerrel leginkább beszélgetni sem akar senki. Az érzelmek tudatos kezelése éppúgy a siker feltétele, mint az, hogy jól számoljunk. Teljes cikk...


Mitől örömteli egy szervezet?

17 éve A vevői kizsákmányolás, a szolgalelkűség, a pénzmánia, az elidegenedés - ezek a legjellemzőbb betegségek, amelyek egy szervezet egészséges működését károsíthatják. Az, hogy egy vezető mire helyez hangsúlyt, illetve mit hanyagol el, alapvetően meghatározza a szervezet egészségét - mondja Dr. Lövey Imre, akivel ( társszerző: Manohar S. Nadkarni) legújabb, Az örömteli szervezet című könyve megjelenése kapcsán beszélgettünk. Teljes cikk...


Téveszmék a munkakerülőkről

17 éve Ne béremeléssel ösztönözzük munkára az alulfizetettség miatt hanyag munkatársat. Ezzel ugyanis nem a lojalitását növeljük, hanem inkább csapdába csaljuk vele: elmenni nem akar majd, de sokkal jobban dolgozni sem fog. Teljes cikk...


Nem pénzzel motiválható a jó munkatárs

17 éve A cég sikere múlik azon, mennyire tudja a vezető motiválni munkatársait. Elkötelezett kollégák nélkül ugyanis nehezen építhető ütőképes csapat és érhető el üzleti siker. Hogyan lehet elérni, hogy lelkes és elhivatott munkatársak dolgozzanak a cégnél? Versenyképes fizetés nélkül nehéz, ám nem a pénz a legfőbb hajtóerő. Teljes cikk...


Év végi bulikkal erősödhet a dolgozói hűség

17 éve Ezekben a napokban cégek tízezreinél tartanak év végi összejöveteleket. Az esti partik jó alkalmat adnak a vezetőknek arra, hogy növeljék az összetartozást, gondoskodjanak arról, hogy jó hangulatban menjenek haza a dolgozók a karácsonyi ünnepekre és motiváltan kezdjék az új évet. Teljes cikk...