Kutatóközpontot hoz létre az Állami Számvevőszék és a Miskolci Egyetem
Közszolgáltatások teljesítménymenedzsmentjét vizsgáló kutató- és kompetenciaközpont jön létre az Állami Számvevőszék (ÁSZ) és a Miskolci Egyetem (ME) együttműködésében.
Domokos László, a számvevőszék elnöke elmondta: az egyetemmel 2015-ben kötöttek megállapodást, amelynek célja, hogy együttműködjenek a közpénzekkel, a közvagyonnal gazdálkodás javításáért, fejlesztéséért. Az együttműködés oktatási, tudományos, kutatási, szakértői tevékenységekben valósul meg, és az állami minőségi pénzfelhasználásának a területeit is érinti.
Az egyetemtől most azt remélik, hogy olyan szellemi, elméleti hátteret biztosít, amely rendszert, modellt ad, méri a közszolgáltatásokat nyújtó szervezetek teljesítményét és a célokkal összhangban változtatási javaslatokat tesz.
Olyan területek kutatását célozták meg, amelyek számba veszik a teljesítményalapú elemzés módszertani kérdéseit, támogatják az ÁSZ mérőintézményi funkcióját, hozzájárulnak a teljesítmény növeléséhez és a visszaélésmentes működés feltételeinek kialakításához. Az ÁSZ felhasználóként közvetlenül kap a munkavégzéséhez tudást, az egyetemen pedig új tananyagok jöhetnek létre a tapasztalatok alapján.
Az együttműködés keretében keletkező eredmények az Országgyűlés elé kerülnek majd.
A közpénzfelhasználás hatékonyabbá tételéhez tényszerű, objektív és megalapozott mérésekre van szükség, amelynek "jó táptalajt" teremtett a Miskolci Egyetemmel eddig végzett közös munka - vélte Holman Magdolna Julianna, az Állami Számvevőszék alelnöke. Ennek a munkának a további mélyítését szolgálja a létrejövő központ, amely új lehetőségeket jelent a kutatásban és a képzésben is.
Az új műhelyek lehetővé teszik majd az alkalmazott kutatási és az empirikus vizsgálati tevékenységeket, ennek eredményeként pedig magasabb szintre léphetnek az ÁSZ által végzett teljesítményellenőrzések.
Horváth Zita, az ME rektora elmondta, hogy a hallgatók az együttműködésnek köszönhetően olyan kutatási programokban vehetnek részt, amelyek a gazdaság, a társadalom épülését szolgálják, gyakorlóhelyeket biztosíthatnak a siákoknak, és bővíthetik az intézmény kapcsolati hálóját is.