Megjelent: 3 éve

Magasabb a bér, mégis kevés buszsofőr

Hiába magasabbak a bérek, ahogy a MÁV-nál, úgy a BKK-nál és a Volán-társaságoknál is problémát jelent a munkaerőhiány, főleg vidéken van kevés buszsofőr - írja a Magyar Nemzet.

Néhány napja számoltunk be róla, hogy hiába kaptak bérkorrekciót, akkora a munkaerőhiány a MÁV-nál, hogy jutalékot fizetnek, ha valaki olyan személyt ajánl be, aki végül munkába is áll.

A Magyar Nemzet információi szerint, a busztársaságoknál is kevesebb az ember, mint amennyire szükség lenne. A BKV-nál például legalább 150-200 sofőr hiányzik. Az érdekképviseletek itt 500 emberről beszélnek; más szakszervezeti képviselők szerint ekkora lehet a munkaerőhiány a vidéki Volán-társaságoknál is.

A lap úgy tudja míg egy kezdő BKV-sofőr 180-200 ezer forintot is megkeres egy hónapban, addig a vidéki buszvezetők átlagosan nettó 130-170 ezret kapnak.

A Volánbusz Zrt. tájékoztatása szerint a cégnél nettó 170 ezer forintot keresnek a sofőrök, ehhez jön havonta - átlagosan - 39 ezer forintos, üzemanyag-megtakarításért járó összeg, bruttó 40 ezer forint cafeteria, valamint háromszázalékos önkéntes nyugdíjpénztári támogatás. Szerepel a juttatási csomagban a családtagoknak adott kedvezményes utazási és üdülési lehetőség, valamint életbiztosítás.

A Volánnál saját képzéseikre akár már 20 éveseket is felvesznek, akik mire elvégzik a közel egy éves képzést, elérik a buszvezetéshez szükséges 21. életévet. Idén 13, jövőre 12, 2019-ben pedig 5 százalékos emelést ígér a vállalat.

Baranyai Zoltán, a Közúti Közlekedési Szakszervezet elnöke szerint nemcsak a külföldi munka jelent alternatívát a sofőröknek, hanem gyakorlatilag bármi, ahol több pénzt kapnak. - Úgy véli, komoly probléma az is, hogy megszűnt a korkedvezményes nyugdíj, így ha egy 60 éves járművezető nem megy át az egészségügyi alkalmassági vizsgálaton, akkor ott áll munkanélküliként néhány évvel nyugdíjazása előtt.

A BKK-nál azt mondják, hogy a tapasztal sofőrök az átlagos 180-200 ezres fizetésnek a másfélszeresét is megkereshetik. Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke elmondása szerint ez csak a régóta a vállalatnál dolgozókra igaz, és ebben az összegben már - az éjszakai pótléktól kezdve a különféle juttatásokig - minden benne van.

A BKK tájékoztatása szerint nemcsak járművezetőből van kevés, hanem szakmunkásból és mérnökből is: intenzívebb hirdetéssel próbálják a létszámot feltölteni, de a fő céljuk a versenyképes jövedelmek elérése. Gulyás Attila szakszervezeti vezető a lapnak elmondta: mindenképpen két számjegyű bérnövekedést akarnak elérni, az erről szóló tárgyalások pedig a szokásoktól eltérően nem tavasszal, hanem már idén ősszel megkezdődhetnek. A tervek szerint 2018 januárjáig megállapodnak a bértarifarendszerről is, azután a fizetéseket a munkakör és a szolgálati idő alapján határozzák majd meg, így teljesen átlátható és kiszámítható rendszer jönne létre. Ugyanakkor az érdekképviseleti vezető elmondta, egyelőre az idei béremelés fedezete sincs biztosítva.

Fotó: Wikipedia
Magyar Nemzet
  • 2020.12.05 Teljesítménymenedzsment és motiváció A résztvevők megtanulják, beosztottjaik teljesítményére ható területek helyes menedzselését. Képessé válnak akár munkavégzés közben hatásos, rövid coaching beszélgetések levezetésére. Megismerik a teljesítmény menedzsment eszközrendszerét. Részletek Jegyek
  • 2020.12.10Vezetői képzés - Emberek vezetése modul (C) A vezetői képzés célja az elméleti és gyakorlati vezetői tudás és kompetenciák fejlesztése. A résztvevők a képzésen megismerik a csapat és szervezetépítés és a munkatársak fejlesztésének, vezetésének és értékelésének alapvető vezetői eszközeit. A képzés résztvevői elsajátítják azokat a gyakorlatban alkalmazható technikákat, amelyek segítségével javítható a munkatársak elkötelezettsége és teljesítménye. Részletek Jegyek
  • 2021.01.25HR Üzleti Vezető Mentoring és Workshop online program Inspirációt és támogatást nyújt HR vezetőknek és a jövő HR vezetőinek az üzleti vezetővé válásuk útján. Ajánlom minden olyan HR vezetőnek, aki szeretné a HR funkciót üzletközpontúbbá tenni, meghatározó hatással lenni üzletre, stratégiára, döntésekre, nagyobb bizalmat, hitelességet és befolyást szerezni a felsővezetésben. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Vadássza a honvédség a németül beszélőket

Az angol mellett németül is beszélő embereket keresnek a Magyar Honvédségnél. Az ok: az elmúlt időszakban bejelentett nagy értékű, német... Teljes cikk

Több mint ezer álláskereső és száz cég lesz ott az Európai Online Állásbörzén

Az EURES Magyarország hálózat idén hatodik alkalommal szervezi meg az Európai Online Állásbörzét: a Vissza a pályára elnevezésű rendezvényt 2020.... Teljes cikk

Rugalmasan végezhető munkákat kínál az új állásoldal

Új állásportál indult Mytime.jobs néven. Az oldal a rugalmas formában dolgozni akaró álláskeresőket és az ilyen lehetőségeket kínálókat hozza egy platformra. Teljes cikk