Megjelent: 7 éve

Megkönnyíti a szerelők életét az egyik japán autógyártó

Öt európai országban kiterjesztett valóságot alkalmazó kísérletbe fogott a Lexus. Most még csak a szerelőknek segít, de később már az ügyfeleket is szolgálhatja.

Manapság repülő szerelők utaznak a világban, amikor egy márkaszerviz nem tud megoldást találni a problémára. A Lexus most ezt is forradalmasíthatja -írja a vezess.hu

Jelenleg, ha gond akadna, az európai központból útnak indul egy szakértő, szemrevételezi az esetet, és jó eséllyel segít megoldani a problémát. Ilyenkor a több tízmillió forintos luxuskocsi napokig állhat a szervizben. Erre hozhat időhatékony megoldást a kiterjesztett valóság, azaz a virtuális képet a tényleges világra rávetítő technológia. A Lexus szerelői különleges szemüveget kapnak - valójában egy fejpántot, rajta egy kamerával, egy zajszűrős mikrofonnal, valamint egy kijelzővel. Amit ők látnak, azt látja a kamera által továbbított képen a központi szakértő, így az esetek egy részében az utóbbi saját irodájából orvosolhatja a problémát - például úgy, hogy ábrákat, dokumentációt, fényképet küld a szerelő virtuális valóság szemüvegére.

A technológia arra is alkalmas, hogy közvetlenül az ügyfélnek továbbítsák a képet: így a vásárló nem akar feltétlenül ott lenni a szervizben, amíg javítják az autóját, ez pedig mindenkinek kényelmesebb és biztonságosabb. De a kiterjesztett valóság az online eladásokban is szerephez juthat: az ügyfél csak elmondja az értékesítőnek, milyen részletekre kíváncsi, és az közelről megmutathatja neki az autó elemeit. A kísérleti projekt az öt legnagyobb európai autópiacon zajlik, egészen decemberig. Ha sikeresnek bizonyul, hamarosan élesben is bevezethetik.

vezess.hu
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Alig kellenek a pályakezdők, a jó szakember viszont nehezebben vált

Óvatosabbak lettek a cégek a szellemi munkavállalók felvételében: kivárnak vagy sokszor csak projekt alapon alkalmaznak, a hirdetések száma is... Teljes cikk

Miért bukhatnak el a cégek, ha erőltetik az irodai visszatérést?

Miközben világszerte egyre több vállalat próbálja visszarendezni a munkavégzést az irodai keretek közé, a Grant Thornton Magyarország... Teljes cikk

Kiderült, mitől lesz ideális egy iroda 2025-ben

A közösségi élmény mellett a napi rutin könnyebb érvényesíthetőségét és a munka–magánélet egyensúlyának egyszerűbb fenntartását emelték... Teljes cikk