Megjelent: 2 éve

Mi fán terem egy adótanácsadó?

A hazai KKV szektor az elmúlt évtizedek alatt beletanult a könyvelők világába és ma már szinte kivétel nélkül professzionális megoldásokat alkalmaznak napi szintű pénzügyeik rendezéséhez. Az adótanácsadás világa azonban eddig elsősorban a közép, felső és nagyvállalatok szintjén vált ismertté és keresetté, holott pont a kisebb KKV-k esetében, ahol jellemzően alacsonyabb az árbevétel és minden fillér számíthat, lehet életbe vágó egy jól megválasztott pénzügyi stratégia.


Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy az alacsonyabb árbevételű és kevés foglalkoztatottal rendelkező piaci szereplők vagy nem találkoztak még professzionális adótanácsadói szolgáltatóval működésük során, vagy ha találkoztak is, azt sem tudják, mi fán terem egy adótanácsadó. Ha pedig már találkoztak is adótanácsadóval és még hallottak is erről a kiemelkedően fontos szakterületről, nagy valószínűséggel nem tudnak különbséget tenni egy adótanácsadó és egy könyvelő funkciói és szakértelme között. Ha már a fáknál tartottunk, maradjunk annyiban, az egyik alma, a másik körte!

Kezdjük a könyvelőkkel, hiszen az közismert. Egy könyvelő mindig a megvalósult gazdasági események után kapja kézhez a bizonylatokat, amelyeket helyes strukturálást követően, ma már egyre inkább elektronikus rögzítéssel, dokumentál és teszi az adott céget átláthatóvá, transzparenssé és számszakilag ellenőrizhetővé a hatóságok számára.

És az adótanácsadó?



Egy professzionális adótanácsadó azonban már a vállalkozás tervezési fázisában bekapcsolódik az üzleti folyamatokba, illetve egy-egy adójogszabálymódosítást követően segíti átültetni a jogalkalmazást a mindennapi gyakorlatba. Ezen túlmenően több évtizedes tapasztalatának és a hatósági szervezetekkel fennálló napi szintű, folyamatos és jó szakmai kapcsolatának köszönhetően biztosítani tudja a joggyakorlat helyes alkalmazását az üzleti folyamatok során. Nem kiforrott jogalkalmazási kérdésekben pedig az Ügyfél nevében egyeztet, állásfoglalást kérve az adóhatóságoktól! Egy professzionális adótanácsadó kérdéses esetekben akár személyes képviselet is elláthat az adóhatóság előtt, ami egy könyvelőtől nyilván nem elvárható.

Kökényesiné Pintér Ilona, a SALDO ZRT. adótanácsadási üzletágvezetője

szerint: „Egy adótanácsadó segítséget nyújthat akár a vállalkozásnak abban is, hogy hogyan lehet a céget úgy tőkeerőssé tenni adófizetési kötelezettség nélkül, vagy minimális adófizetés mellett, hogy pályázat, hitelkérelem esetén egy stabil alapokkal, tőkével rendelkező vállalkozássá váljon. Egy adótanácsadóval jól megtervezett ügylettel akár több 10 millió adómegtakarítás is elérhető, amely a KKV-k részére igen jelentős összegnek minősül.”

Az adótanácsadó tehát híd szerepet vállal

a jogalkotó és a könyvelő között, hogy a jogszabályok adta kereteken belül, az alkalmazott adózási gyakorlat minden tekintetben szabályos és egyúttal az Ügyfél érdekeit maximálisan figyelembe vevő módon valósuljon meg. Egy professzionális adótanácsadó tehát támogatást nyújt a döntésekben, gazdasági folyamatokban, mindezt úgy, hogy legoptimálisabb legyen a cég adófizetési kötelezettsége, s nem utolsó sorban a könyvelő által összeállított kimutatásokból is igyekszik azokat a pontokat, kedvezményeket megtalálni, amivel csökkenhet az vállalkozás adója. Ennélfogva az adótanácsadó optimalizálja az adóterhet, s egyben csökkenti az adókockázatot is. A SALDO ZRT. azon kevés adótanácsadó cégek közé tartozik, amely már a pénzügyi tervezéstől elkezdődően a napi szintű üzleti folyamatokig bezárólag komplex szolgáltatást tud nyújtani több ezer ügyfelének, legyen szó adótanácsadásról, könyvelésről, számviteli programról vagy épp oktatásról és szakkönyvek kiadásáról. A SALDO ZRT. folyamatos támogató szerepe megjelenik már a tervezés során, közös gondolkodással segítve ezáltal az optimális, üzletileg hatékony és profitábilis megoldás kialakítását vagy épp kiválasztását.

SALDO Zrt.
Mindenre van megoldásunk!
  • 2021.10.21Delta variáns - félelmek, hiedelmek, veszélyek... Mit kell tudni a harmadik oltásról? Dr. Szlávik János a Dél-pesti Centrumkórház OHI Infektológiai osztályának osztályvezető főorvosa. Tavaszi rendezvénysorozatunk során előadásában a Covid19 járványról, a vírus terjedéséről és a megelőzésről beszélt. Mostani előadásában a DELTA variáns okozta vélt és valós félelmekről, veszélyekről, a következő időszakra előrelátható helyzetről és a harmadik oltás kapcsán felmerülő bizonytalanságokról beszél. Részletek Jegyek
  • 2021.10.23Folyamatmenedzsment képzés A képzés célja a folyamatfejlesztés lépéseinek és módszereinek áttekintése, az alapvető folyamatelemzési és folyamatfejlesztési technikák megismerése és konkrét feladatokon, esettanulmányokon keresztül történő begyakorlása. A folyamatmenedzsment képzési program 3 modulból áll: Folyamatmenedzsment alapképzés (Business Process Management), Folyamat teljesítménymérés, folyamatcontrolling (Business Process Control) és Folyamatfejlesztés (Business Process Improvement). A képzések egymásra épülnek, a képzések alapját a BPM képzés adja meg, erre épül rá a BPC, majd végül a BPI képzés. Részletek Jegyek
  • 2021.10.28Távmunka, home-office - eltérő jogi álláspontok - eltérő munkajogi gyakorlatok. Hol hibázhatunk? Rizikók és irányok. Dr. Fodor T. Gábor elismert munkajogász, munkajogi előadó hazai és nemzetközi szinten munkajogi tárgyú cikkek szerzője. Előadásában a Covid19 járványhelyzet kapcsán felmerülő kérdések, tapasztalatok, munkajogi gyakorlatok kerülnek előtérbe, ide értve a home office és távmunka sajátosságait, különbségeit, de szóba kerülnek a veszélyhelyzetet követő időszak várható munkajogi aspektusai is. Részletek Jegyek
  • 2021.11.03A transzformatív tanulás-fejlesztés mestere – november 3-10-17. Építse fel korszerű L&D folyamatát és generáljon valódi változásokat a szervezete életében, képzésünk segítségével! Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Mindenkinek elérhető online álláskeresési kurzus indul

Három plusz egy modulból álló e-learning kurzust indít a Karrierszerviz karriertanácsadó cég. A lehetőség azoknak szól, akik a folyamatosan alakuló... Teljes cikk

Pályázati forrás segíti a felnőttképzést

A munkaerőpiaci igények változása miatt új felnőttképzési támogatást hirdetettek meg októbertől. Teljes cikk

L-Soft a bérszámfejtő cég – Szakértelem a bérben

A bérszámfejtés szolgáltató 5 tippje, amit érdemes figyelembe venni a döntéselőkészítés során. Lehet jelentősége a bérszámfejtés... Teljes cikk