Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 3 éve

Mi van a magas bérek mögött?

Egyre jobban összefonódik a HR és a marketing, ez látszik a cégek egyre látványosabb, szokatlanabb toborzási kampányaiból, megszokottól eltérő álláshirdetéseiből. A kereslet és a kínálat egymásra találása így sem mindig könnyű, írja a Napi.hu.

images

Mára megfordult a régi trend a cégeknek kell erőfeszítéseket tenniük a a megfelelő szakemberek megtalálása érdekében, élményt kell nyújtaniuk az álláskeresőknek, derült ki a HVG állásbörzéjén.

A fiatalok egy állással nem ritkán egy-egy évre terveznek, hiszen a váltásokkal a karrierük is gyorsabban haladhat, így a cégeknek jelentősen megnőhetnek a fluktuációval járó költségeik, mondta a lapnak Hajdú Csongor a börze főszervezője.

Ez ellen a munkáltatói márkaépítéssel, kívánatos karrierút felfestésével valamint bérfejlesztéssel igyekeznek fellépni a cégek. Van, ahol a rugalmas munkaidő lehetőségével is kecsegtetnek.

Már nem csak a tapasztalat fontos, ha valaki keresett végzettséggel rendelkező fiatal és alkalmas a munkára, akkor most már nem csak gyakornoki programot ajánlanak neki, hanem jóval több esélye van a főállásra. A kereskedelemben meghirdetett kiemelt boltvezetői fizetésig azonban hosszú út vezet, mert végig kell menni a szamárlétrán. Az Aldinál legalább 3 évig kell az 500 ezer forint feletti bruttóért dolgozni.

Napi.hu
Follow hrportal_hu on Twitter