Mészáros Etelka
Megjelent: 6 éve

Miért hasznos a nagyvállalati közösségi háló?

images

images

- Miért döntött úgy a Microsoft, hogy felvásárolja a Yammer céget? Miben nyújt többet a Yammer, mint egy vállalati levelező lista?

Ferencz Gyula
- A kapcsolati hálón alapuló kommunikáció egyre fontosabb az üzleti életben, a Yammer pedig tökéletesen kiegészíti az Office jól ismert és jól bevált szolgáltatásait. A Yammer mind vertikális, mind horizontális irányban jelentősen felülmúlja a levelező listákat. Egyrészt lényegesen sokrétűbb szabályozási, hozzáférési opciókat nyújt, másrészt pedig felhasználói élmény tekintetében is úgy viszonyul az egyszerű elektronikus levélhez, mint a Wartburg a Mercedeshez. Hadd emeljem ki, hogy visszakereshető marad a tartalom a vállalathoz később csatlakozók számára is, dokumentumok fűzhetők a bejegyzésekhez, és a megosztási lehetőségek is sokkal gazdagabbak. Bizalmas információk közlésére is alkalmas, mivel a hozzáférési jogosultságok sokrétűen szabályozhatók.

- Mi keltette életre és mit értünk nagyvállalati közösségi hálón?

- A nagyvállalati közösségi hálózat gyakorlatilag egy privát Facebook, olyan felület, ahol a cég munkatársai ellenőrzött körülmények között, a bizalmas információk kiszivárgásának veszélye nélkül oszthatják meg egymással legjobb tapasztalataikat, információikat, közös dokumentumaikat, lájkolhatnak, valamint cseveghetnek egymással. Még egy zárt Facebook csoportban is erősen fennáll az érzékeny adatok kiszivárgásának veszélye, azonban ez a vállalati közösségi háló esetén kontrollált. A Yammer célja igen sokrétű: egyrészt a munkavégzés hatékonyabbá tétele a munkavállalók közötti kommunikáció intenzitásának növelésével, másrészt jobb munkavállalói bevonódás elérése a javuló belső kommunikáció segítségével. Fontos tulajdonsága, hogy serkenti az innovációt az ötletek könnyebb áramlása révén, valamint segíti a sok cégnél haldokló intranet életre keltését.

- Kimondottan nagyvállalatoknak ajánlható, vagy kkv-knak is érdemes használniuk?

- Természetesen igen! Míg a legtöbb nagyvállalat esetében a Yammer elsősorban kiegészítő funkciót láthat el - hiszen már működik intranet vagy SharePoint oldal - addig a kkv-k esetében a Yammer maga lehet az intranet.

- A vállalati háló elterjedése hozhat-e magával szervezeti változást vagy megváltoztathatja-e a cégen belüli folyamatokat, és ha igen, hogyan?

- Azáltal, hogy egyszerűbbé teszi a cégen belüli kommunikációt, laposabbá teszi a szervezetet, hiszen a vezetők könnyebben hozzáférhetővé válnak a beosztottak számára. Ezzel a vállalat iránti lojalitás is növelhető, illetve az egyazon téma iránt érdeklődő emberek könnyebben egymásra találhatnak. A vállalati háló a belső kommunikáció fokozásával javítja a cégen belüli együttműködést, ezáltal növeli a hatékonyságot, és mivel jobban bevonja a munkavállalókat a cég ügyeibe, fokozza a lojalitást.

- Hatással lehet-e a vállalati háló a piaci kapcsolatokra, hogyan használható az üzleti partnerekkel, ügyfelekkel történő kommunikációra?

- A nagyvállalati közösségi háló elsősorban belső kommunikációs eszköz, így a vállalat külső érintettjeire kevésbé, maximum közvetett módon lehet hatással. Az ügyfélmenedzserek jól informáltak lesznek, így hasznosabb információkat oszthatnak meg a meglevő vagy potenciális ügyfelekkel. Röviden összefoglalva: a belső, agilisabb kommunikáció előnyösen hat a külső kommunikációra is. A nagyvállalati közösségi háló hozzáférési jogosultságai sokrétűen szabályozhatók - a külső hálózatba, az ún. External Networkbe bárki meghívható -, ezért akár arra is lehetőség van, hogy egy vállalat ily módon tartsa a kapcsolatot beszállítóival, partnereivel, ügyfeleivel. Az elektronikus levelezés maradandóságával egyesíti az azonnali üzenetküldés gyorsaságát, és mindez a legkülönfélébb mobil eszközökön is elérhető. Akár az ügyfélszolgálat is megoldható ily módon.

- Hogyan csatlakozhatnak a dolgozók a Yammerhez, hogyan történhet a munkavégzés a közösségi hálón?

- Mivel a Yammer online szolgáltatás, ezért nem igényel telepítést. Nagyon egyszerűen, intuitíven használható mindenki számára, aki látott vagy használt már csevegőprogramot vagy Facebookot. A terjedelmet tekintve 5 gigabájtnál nagyobb fájlokat senki sem tölthet fel - de lássuk be, erre igen ritkán lehet szükség.

- A Microsoftnál használják már a Yammert? Ha igen, mi a véleményük a dolgozóknak?

- Természetesen igen, több mint egy évvel ezelőtt, tavaly nyáron vezettük be a cég több mint 150 országban dolgozó közel 100 ezer alkalmazottjának. A tapasztalatokról nyugodtan mondhatom, hogy abszolút kedvezőek. Például sok olyan külföldi, érdekes, itthon is hasznosítható kezdeményezésről értesülünk a segítségével, amelyekről egyébként valószínűleg nem hallottunk volna.

- Mi jellemezhet egy céget mondjuk 10 év múlva, ahol már több éve használnak vállalati közösségi hálót?

- Ha egy szóban akarnék válaszolni a kérdésre, azt felelném: sikeresebb. Mégpedig azért, mert munkavállalókat is bevonják a cég ügyeibe, ezáltal jobban informáltak és jobban érdekeltek, azaz lojálisabbak és motiváltabbak is. Emellett pedig a gördülékenyebb kommunikáció révén hatékonyabbak is, akár csoportmunkáról, akár egyéni innovációról van szó.
  • 2020.04.09Online workshopok és E-learning képzések április 9-től Válassza online workshopjainkat fix időben, vagy az e-learning alapú, rugalmas tanulási formát, amelyben bárhol és bármikor, önállóan, a saját időbeosztása szerint sajátíthatja el a tananyagot! Részletek Jegyek
  • 2020.06.127 Skills for Assertiveness_Egy napos nyelvi tréning A tréning nap 100%-ban gyakorlati feladatokra és a tapasztalati tanulásra épül. Egyedülálló alkalom, hogy az idegen nyelvi tudást felszínre hozzuk, gyakoroljuk, hasznos panel kifejezéseket rögzítsünk a folyékony és magabiztos megszólaláshoz. A júniusi tréningünkre első sorban a B1+/B2 szintű jelentkezőket várjuk. Részletek Jegyek
  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Konfliktust kiírni az ajtóra

Étteremlánc menedzsmentjében dolgozni felérhet egy rémálommal. Erős fluktuáció, folyamatos konfliktusok a beosztások miatt. És ha mindezt ki is... Teljes cikk

A nagy halogatós - csapda

Vége az év első hónapjának… 2020. február van már több napja! Mégis, akadnak még mindig sokan - vezetők és beosztottak is -, akik néhány hétig... Teljes cikk

Belső kommunikációról HR-eseknek

A munkavállalóinkkal való párbeszéd az employer branding része. Kiváló eszköz arra, hogy megerősítsük azokat az üzeneteket, amelyeket a külső... Teljes cikk