Milyen az ideális iroda berendezése?
A kreativitásra, a hatékonyságra, a termelékenységre, de még a munkavállalók kedélyére és idegrendszerére is bizonyítottan jótékony hatással lehet egy-egy, professzionális lakberendező segítségével kialakított irodabelső. Amire igazán érdemes odafigyelni: tippek Szentesi Nóra lakberendezőtől.
Legalább egy méter széles közlekedők legyenek
Pedig már az is rengeteget tehet hozzá az iroda hangulatához, ha a berendezésénél mellőzik a zsúfoltságot és tudatosan döntenek a lehetőleg tágas terek mellett. Az irodán belüli közlekedőutakra így érdemes legalább 100-120 cm, de az egyes bútordarabok közötti távolságra is legalább 60 centiméternyi távolságot hagyni.
Mindemellett számos - és elég gyakori - tévhit övezi az optimális irodavilágítást is. Ezek közül az egyik, amikor az eredendően sötét irodát, vagy a sötét tónusú falakat és irodabelsőket szeretnének valamilyen éles neonvilágítással ellensúlyozni és így vizuálisan világos, tágasabb teret létrehozni. A hatás viszont épp az ellenkezője lesz annak, mint amit vártak. Ehelyett célszerűbb eleve világosabbra vagy bézs színűre festeni a falakat és melegebb fényeket (sárga, napsárga) használni az irodatér bevilágítására. Mindemellett a sötétebb színeknek is lehet helye az irodában. Ám ezeket hagyjuk meg inkább 1-1 szék karfa vagy egyéb bútordarab kiegészítő, díszítő elemének - méghozzá a cég logóját alkotó színek valamelyikéből kiválasztva. Ez is hozzájárulhat a harmonikus összképhez.
Sokat dob a munkakedven a rendezett íróasztal, egy kitett családi fotó
A megfelelő világítás kialakítása és a zsúfoltság elkerülése mellett a munkavállalók személyes környezetére is oda kell figyelni, ha ergonómiailag ideális munkahelyet szeretnének. Ehhez a munkaállomások megfelelő rendben tartása a kulcs. Az íróasztal kinézete ugyanis a személyiséget is visszatükrözi: ha belül harmónia honol, az íróasztalon is rend van, ha viszont káosz, akkor jó eséllyel hagy maga mögött rendetlen asztalt a munkavállaló. A munkakörnyezet otthonosabbá, komfortosabbá tételéhez mértékkel a személyes tárgyak is hozzátartoznak. egy-két családi fotó, kabala vagy apróság még bőven elférhet az íróasztalon. Ám az arányokra ügyelni kell: ideális esetben a személyes tárgyak nem foglalnak el többet a munkafelületek 10-20 százalékánál.
Irodaberendezésben nem vezet sok jóra a diktatúra
Az optimális irodabelső kialakítása, az arculat jóváhagyása ugyanakkor nem egyszemélyes feladat. Az irodabelsők tervezésével megbízott lakberendezők ennek ellenére nem egy, nem két alkalommal találkoznak olyan vezetői túlkapásokkal, amelyek során kizárólag a cégvezető kíván rendelkezni a design-ról. Egy hasonló megbízásnál nemrégiben még arra is volt példa, hogy a cégvezető azért szerette volna az összes kolléga íróasztalát arccal az ajtó felé fordíttatni, hogy minden tekintet rá szegeződjön, amikor belép az irodába. Ez viszont nem túl célravezető...
Egy valóban minőségi környezetet teremteni kívánó cégnek mindenképp ki kell kérnie legalább a kulcsfontosságú munkatársak - például az irodavezető, a recepciós, az asszisztens - de a többi kolléga véleményét is arról, milyen irodai beltérnek örülnének a leginkább. Nyilván lesznek olyanok, akiknek nem tetszik a többség akarata - mert nem feltétlenül megoldható, hogy senki széktámlája mögé ne essen egyetlen közlekedőfolyosó sem. Ennek ellenére úgy etikusak a design-tervek és az átalakítások, ha a többség véleményével nem ütköznek.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A magyarok egyre többet dolgoznak és egyre többet ingáznak: a KSH 2024/2025-ös időmérleg-felmérése szerint a munkára, tanulásra és házimunkára... Teljes cikk
A HR szakma kollektív túlterheltségben dolgozik, derült ki a frissen elkészült HR Mentális Index 2025-ből. Egy háttérbeszélgetésen négy szakértő... Teljes cikk
A munkahelyi stressz és a mentális kimerültség soha nem látott szintre emelkedett és a legtöbb hiányzás mögött lelki megterhelés áll. A... Teljes cikk
- Egyre nagyobb az igény a dolgozók részéről a hibrid irodák és az íróasztal-megosztás felé 9 hónapja
- Hogyan válasszunk kültéri biztonsági bejárati ajtót? 12 hónapja
- Mégsem olyan jó választás álló íróasztalnál dolgozni 1 éve
- Készítsünk együtt trendi buborék vázát! 1 éve
- Te is odavagy a fekete színért? 2 éve
- Időtlen és elegáns megjelenés, ilyen a Hampton stílus 2 éve
- Dekorálj krétafestékkel! 2 éve
- A bejárati ajtó kiválasztásának folyamata 3 egyszerű lépésben 2 éve
- A kertben és a teraszon is érezd otthonosan és kényelmesen magad! 2 éve
- Új német boltlánc érkezett Magyarországra 4 éve
- A fűrészporos tapéta eltakarása öntapadós fóliával 5 éve
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja