Minőségbiztosításra van szükség a távmunkás-foglalkoztatásban
Az I-Work Internetes Munkavégzést Támogató Közhasznú Alapítvány Humánerőforrás Műhelyének véleménye szerint a rugalmas foglalkoztatási formák - így a távmunka alkalmazásához is - szükség van olyan egységesen értelmezhető szakmai eljárási protokoll kidolgozására, amely mind a munkaadók, mind a munkavállalók számára egyértelművé teszi a távoli helyről történő foglalkoztatás, illetve munkavégzés feltételeit.
Egyszerűnek tűnik, ha csak azt nézzük, hogy kell hozzá egy számítógép és egy internet-kapcsolat az alapvető irodai szoftverekkel, a munkavállaló pedig ugyanazt a munkát végzi, amit az irodában is tenne. Amikor azonban távoli helyen dolgozik a munkavállaló, rengeteg munkaszervezési probléma merül föl. A feladatok kiadása, a munkavégzés ellenőrzése, a kapcsolattartás módja, a különféle munkaügyi nyilvántartások vezetése, vagy a távmunka-foglalkoztatás jogszabályi előírásainak betartása, újabb kérdéseket vethet fel, - magyarázta a szakértő.
Breiner Ildikó szerint a munkaadó szervezetek egy részénél szinte önmagától kialakulnak azok a megoldások, amelyek lehetővé teszik a munkatársak távoli munkavégzését. Sokak számára azonban ma is nehézséget jelent a már bevált napi rutin átalakítása, a megszokott eljárások alkalmassá tétele a távmunkások irányítására, munkavégzésük támogatására.
Segítséget jelenthet a Humánerőforrás Műhely által ajánlott rendszer alkalmazása, amely támpontot ad a megfelelő módszerek kialakításához, és a jogszabályi feltételek betartásához. A kidolgozott eljárások dokumentálása pedig hosszabb távra is biztosítja a foglalkoztatás megfelelő alkalmazását. Nehézséget jelenthet azonban, hogy a távmunka-végzés a munkaadó teljes munkaszervezetét érintheti, ezért ki kell dolgozni a távmunka-végzés munkafolyamatainak, környezetének különválasztását, amelynek megvalósításához egyedi szabályrendszert kell kidolgozni az egyes vállalatoknál, intézményeknél.
Az I-Work Közhasznú Alapítvány célja a mikro- és kisvállalkozások internetes munkavégzésének, illetve fejlesztésének támogatása, és az ezzel kapcsolatos problémák megoldásának elősegítése, ezért feladatának tekinti a távmunkavégzés előkészítése és megvalósítása során felmerülő kérdések megválaszolását is.
Országos Sajtószolgálat
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
A home office az otthonról végezhető munkát jelenti. Lehetősége szélesebb körben a koronavírus-járvány idején terjedt el. A pandémia óta az ilyen... Teljes cikk
A home office a COVID előtt, jellemzően multinacionális vállalatnál dolgozók kiváltsága volt, a járvány alatt viszont irodai munkakörökben... Teljes cikk
Egy újabb 4 napos munkahét projekt! A PwC Magyarország könyvvizsgálati üzletágának 280 munkatársa hétfőtől csütörtökig fog dolgozni a három... Teljes cikk
- Ez a legjobban fizető szakma, amiben a leginkább jellemző a távmunka 1 hónapja
- Egy lassú előre, két gyors hátra: foglalkoztatási pávatánc 1 hónapja
- A munkahelyi együttműködés 7 aranyszabálya 1 hónapja
- Home office munka 1 hónapja
- Felmérés: a dolgozók több mint fele új munkát keresne, ha többet kéne bejárnia az irodába 1 hónapja
- Új trend terjed a munkaidő-beosztásban: dolgozz akkor, amikor a teljesítőképességed csúcsán vagy 1 hónapja
- Egyre több vállalatnál döntenek a home office megszüntetése mellett 2 hónapja
- Ezekért a fejlesztésekért térnének vissza az irodába a hibrid munkarendben dolgozó munkavállalók 2 hónapja
- Munka kisgyermek mellett: miért előnyös a kismama-szövetkezet? 2 hónapja
- Dolgozz bárhonnan - így élnek a digitális nomádok 2 hónapja
- A férj egy vagyont keresett azzal, hogy lehallgatta felesége munkahelyi hívásait 2 hónapja