kapubanner for mobile
Szerző: HR Portal
Megjelent: 2 éve

Mitől vonzó egy munkaadó?

A telekommunikációs szektor “Legvonzóbb munkaadója” címet nyerte el a Yettel Magyarország Zrt. (még az előző márkanéven) a Randstad munkáltatói márka kutatásán 2022. januári adatfelvétel alapján. Melyek most a munkahely-választás fő szempontjai? Mit tett a telekommunikációs cég munkaadói márkájának erősítéséért? - kérdeztük a kutatás készítőitől és a díjazott cég képviselőjétől.

Müller Diána Yettel Magyarország-

A világ legátfogóbb független munkáltatói márka kutatása a Randstad Employer Brand Research. 32 országban végezzük el évről évre, Magyarországon januárban kilencedik alkalommal mértük fel a legismertebb és legvonzóbb munkáltatói márkákat, összesen közel 300 vállalatról kértünk véleményt - mutatja be a kutatást Sinka Edina, a Randstad operatív vezetője (COO). 7800 embert kérdeztek arról, ismeri-e a vállalatot, dolgozna-e náluk. Aki ezekre igennel felel, még 10 tulajdonság alapján értékeli a céget. A felmérés eredményei alapján ítélik oda évről évre a legvonzóbb munkáltatóknak járó Randstad Award díjakat. Az elemzés betekintést nyújt a potenciális munkavállalók munkahelyválasztási szempontjaiba és motivációiba. Az idei díjakat április végén ünnepélyes keretek között adták át.

Mi alapján választunk munkahelyet?

A kutatás eredményéről Sinka Edina elmondta, hogy az öt legfontosabb motivációs szempont sorrendben: vonzófizetés, kellemes munkahelyi légkör, pénzügyi stabilitás, a munkahely biztonsága és a munka-magánélet egyensúly. A trendekről megjegyzi, hogy kicsit esett a fizetés fontossága, ellenben a munka-magánélet egyensúlya felértékelődött. A szakember szerint az álláskeresők választásánál a nagy kereskedelmi brandek ereje csökken. Kevéssé ismert, jó értékajánlattal előálló és azt jól kommunikáló munkaadóként is be lehet vonzani a tehetségeket.

“Nagyon örültünk az eredménynek, hatalmas elismerés ez számunkra” - mondta a különdíjról Müller Diána, a Yettel Magyarország Zrt. szervezetfejlesztési vezetője. Hozzátette, hogy korábban inkább a kereskedelmi márkájuk volt a köztudatban, két évvel ezelőtt kezdték el munkáltatói márkájukat tudatosan építeni, amelynek hangsúlyos elemei az emberközpontúság és a munkaadói gondoskodás. Hogyan építették fel magukat munkaadóként az álláskeresők előtt? Egyebek mellett megújították a céges karrier oldalukat. Közvetlenebbül szólnak a jelöltekhez, egyszerűsítették a toborzás menetét. Erősítették jelenlétüket a közösségi médiában, új toborzási csatornákat nyitottak, például a Tik Tokon. “Tudomásul kell venni, hogy megváltozott a munkaerőpiac, nagy a harc a tehetséges jelöltekért. Igyekszünk minél kevesebb interjúkört szervezni. Azt a visszajelzést kaptuk a pályázóktól, hogy segítőkész a toborzói csapat, gördülékeny a kiválasztás, kapnak információt a kiválasztás állásáról” - mondja Müller Diána.

Randstad Award

A Randstad Award díjátadóján

4 hét szabadság az újdonsült apáknak

A szervezetfejlesztési vezető kiemeli még a cég erősségeként az összetartó közösséget, ami a Covid-járvány alatt is megmutatkozott. Példaként megemlíti, az első hetekben - maszkhiány idején - az irodai munkavállalók maszkokat varrtak a boltokban dolgozó kollégáiknak. A Yettel igyekszik a munkavállalóknak minden élethelyzetben segíteni. Családbarát intézkedés a 4 hetes, gyermekszületés utáni “apaszabadság”azoknak a munkavállalóknak, akiknek partnere gyermekvállalás miatt szülési szabadságra megy, vagy a szülők tehermentesítésére a gyerekek nyári táboroztatása. A vállalat teret ad az alulról jövő kezdeményezéseknek is, hogy a valós igényekre reagáljon. Működik egy úgynevezett “Mobiliser” közösség, amely az egyes osztályok véleményformálóiból áll, őket is bevonják az ötletelésbe azzal kapcsolatban, hogy mire vágynak, mit akarnak a munkavállalók. Például milyen legyen az év végi rendezvény, milyen típusú fejlesztésre van szükségük. Egy ilyen közös gondolkodás eredménye lett a népszerű Learning Day.

Heti két nap home office és egy zöld iroda

A covid megváltoztatta a Yettelnél is a munkavégzési formákat. Az első időszakban az irodai dolgozók és a telefonos ügyfélszolgálatosok is home office-ba vonultak. Most a hibrid munkavégzésre álltak át. A munkahéten a hétfőt és a pénteket otthonról dolgozhatják a munkavállalók, míg a kedd, a szerda és a csütörtök irodai napok. Az iroda funkciója is átalakult: találkozási pont, a közös munka, az ötletelés, a projektmegbeszélések helyszíne lett, olyan közösségi tér, ami erősíti a munkatársak közötti kapcsolatokat és az innovációt.

A Yettel irodája Törökbálinton egy erdő szélén, “zöld” környezetben található. Az iroda energiáját megújuló forrásból nyeri, emellett kutyabarát, a házi kedvencet a kollégák a természetben sétáltathatják. Nem csupán zárt térben, hanem “garden office-ban” is dolgozhatnak a munkavállalók.

Merre tovább a munkáltatói márkaépítéssel és a kultúra építésével? - kérdezzük Müller Diánát. “A munkavállalói élmény javítását célzó és a wellbeing programjaink maradnak. Most éppen egy Ideathon program fut, amelyben kollégáink csapatokba szerveződve ötleteket dolgoznak ki, hogy munkahelyként milyen irányba menjünk tovább, hogyan építsünk az erősségeinkre. A legjobb ötleteket megvalósítjuk.”

A nyitóképen Müller Diána, a Yettel Magyarország Zrt. szervezetfejlesztési vezetője

(támogatott tartalom)

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mentális munkahelyi jóllétet támogató programokra vágynak a munkavállalók

Bár a magyarok többsége szerint fontos lenne a mentális egészséggel többet foglalkozni, hazánkban nem kap elég figyelmet a téma. Mekkora szerepet... Teljes cikk

Top Employers Hungary 2024: ők most Magyarország 10 legjobb munkáltatója az alkalmazottak véleménye alapján

A Munkahelyeink.hu nemzetközi karrier platform nyilvánosságra hozta a legkedveltebb munkaadók toplistáját. A Top Employers Hungary jelenleg az egyetlen... Teljes cikk

Ezek a cégek nyerték el a legjobb munkáltatói minősítést

16 vállalat kapta meg a Top Employer Magyarország 2024 minősítést a Top Employers Institute-tól. A felmérés hat HR területet fed le, köztük az... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek
    Advertisement