Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 1 éve

Munkáltatói márka: Sokszor pofára esés!

Képzeld el azt a szituációt, hogy ott ülsz a gép előtt, és állásajánlatok után kutatsz. Rengeteget találsz, megnyitod őket egyesével, külön oldalon, majd elkezded olvasni ugyanazt a semmitmondó szöveget az elvárásokról és a feladatokról. Mind sablon, nem tűnik ki egyik sem, de tőled persze elvárják, hogy kitűnj… Először kinek küldöd el a CV-d? Annak a cégnek, akit ismersz. Ezt az ismertséget képes kialakítani, növelni a USP (Unique School Presence), ami egy nagy csapat pofátlanul fiatal szakembert takar. A vezetőikkel beszélgettünk.

Oktatási intézményékkel álltok kapcsolatban, itt juttatjátok el a veletek szerződött cégek álláshirdetéseit, építitek a munkáltatói brandjüket. Röviden így foglalható össze, amit csináltok?

Bujdosó Péter (B.P.): Azért így túl rövid (nevet). A 6-26 éves korosztálynak tudunk rengeteg direkt felületen hirdetni. Az álláshirdetések közlése és az employer branding a háromból az egyik fő üzletágunk, és azon dolgozunk, hogy minél jobb megítéléssel legyenek a nálunk hirdetőkről a hallgatók. Illetve a fiatalabbak orientálása egy-egy iparág irányába.
Bujdosó PéterBujdosó Péter

Hogyan? Hol vagytok jelen?

B.P.: Elsődlegesen ott, ahol a legtöbb idejüket töltik: az iskolákban és online. Mikró és makró szinten dolgozunk, ez azt jelenti, hogy tudunk direkt az egyénnek hirdetni, de nagyobb közösségeknek is pl.: egy szaknak, vagy egy egész iparág hallgatóinak. Igyekszünk folyamatosan bővíteni a portfóliónkat, új felületeket becsatornázni vagy kialakítani. Külön álláshirdetési és márkaépítő portfólióval rendelkezünk, illetve erre külön csapat is van.

Popovics György (P.Gy.): Sok új lehetőséget tudunk biztosítani a vállalatok számára, hogy ki tudjanak tűnni a tömegből, megszólítsák a fiatalokat, és lojális, megbízható kollégát tudjanak felvenni.

Miért ezt csináljátok?

P.Gy.: Minden vállalat számára fontos, hogy bemutassa, milyen nála dolgozni. Nem sok olyan van ma Magyarországon, amelyről ezt tudni lehet. Épp most kezdjük el azt felmérni, mi a véleményük a fiataloknak a multikról, mint munkáltató. Biztos lesznek megdöbbentő eredmények…(nevet)

B.P.: Azt szeretnénk, hogy a megbízóink is már rövidtávon érezzék azt a minőségi javulást, melyet a sablonok elhagyásával, és az újdonságok bevezetésével el tudnak érni. Kreatív ötletekkel teli a padlás, nem győzzük leírni, csak bírják megvalósítani (nevet). Emellett azt látjuk, hogy a szakmai oldalak kevésbé erősek. Készítettünk egy nem reprezentatív felmérést egyetemisták körében arról, hogy milyen csatornán keresnek állást: az derült ki, hogy bár népszerűek a karrieroldalak, hiszen a válaszadók 60%-a keresett már ezeken állást, de nagy hányaduk (45%) már csalódott a felületekben. A csalódás főbb okai között a nem egyértelmű hirdetéseket, a visszajelzés hiányát, valamint az aktualitásukat vesztett ajánlatokat jelölték meg. Ebből is világos előttünk, hogy a munkaadók segítségre szorulnak a fiatalok hatékony megszólításában.

Popovics GyörgyPopovics György
Nyilvánvaló, hogy évekkel, ha nem évtizedekkel vagytok fiatalabbak egy multicég HR vezetőknél. Elfogadják az ötleteiteket?

P.Gy.: Nem könnyű megmondani senkinek, hogy amit kitalált, megküldött, nem jó, nem fog működni, ezért azokra anyagokra, melyeket nem mi gyártunk felelősséget sem vállalunk. Két további üzletágunk van a médiamegjelenés és a piackutatás. Ezeket felhasználva tudunk olyan hirdetéseket és ötleteket kialakítani, melyeket már előre lekutatunk. Csak azokat az ötleteket adjuk tovább, melyek a kutatásaink alapján sikeresek lesznek.

B.P.: Elvitathatatlan tény, hogy jóval fiatalabbak vagyunk a cégek döntéshozóinál, az átlagéletkorunk csupán 26 év, de pont ettől tartanak hitelesnek. Mi nem csak a HR-hez értünk, hanem a fiatalok eléréséhez, ebből adódóan teljesen másképpen gondolkodunk.

Mi a folyamat, hogyan indul egy megbízásotok?

P.Gy.: Mondok rá egy példát: Adott egy IT-szektorban lévő vállalkozás. Első lépésként felmérjük, hogy mit gondolnak róla az informatikus hallgatók, és felteszünk egyéb specifikus kérdéseket a cégről. Az eredmény alapján összeállítunk egy féléves vagy éves tervet a lehetőségekről és a célokról. Itt persze számít a költségvetés is, de minden egyes pénztárcára vannak ötleteink. A meghatározott időszak után pedig ismét felmérjük a hallgatók között a cég munkáltatói értékét.

Értek már itt meglepetések? Tehát egy cég nagy mellénnyel azt hiszi, mindenki ismeri, holott a mai fiataloknak elképzelése sincs, hogy mivel foglalkoznak?

P.Gy.: Finoman szólva is meglepődnek a cégek, rosszabb esetben pofára esnek, mert ezeken a felméréseken több esetben siralmasan szerepelnek. Sajnos sokszor a munkáltatói márkát összekötik a cég alap márkaépítésével, és letudják azzal, hogy nagyok vagyunk és ismertek, miközben senki sem tudja, hogy milyen lehetőségekkel és előnyökkel jár, ha ott dolgozol.

Mennyire gondolkodnak előre a cégek, közoktatásban tanulóknak is kommunikálnak, fontos egyáltalán, hogy márkapreferenciáival foglalkozzanak a majd évek múlva bekövetkező munkaerőpiacra lépésük miatt?

B.P.: A fontos itt még inkább az imprinting. A felsőoktatásban megmutatni magukat már késő - holott sokan még ezt sem csinálják. Ha a huszonévesekre elköltök évi 1-2 milliót, akkor az hamar megtérül. Amikor majd annyi idősek lesznek, hogy már a konkurencia is célcsoportot lát bennük, akkor az a cég, amelyik időben foglalkozott velük, előnybe kerül. Jelenleg is olyan kampányokon dolgozunk, mely orientálja a középiskolásokat főleg IT és pénzügy irányba. Ők már úgy mennek tovább tanulni, hogy tudják az adott vállalatoknál van lehetőségük.

Ha ezt képesek elfogadni, akkor hogyan lehet elkezdeni dolgozni?

P.Gy.: A kampányunk ezt építi fel. Erre gyorsan változó eszközök vannak a kezünkben: 2017 a videókról szól, ugyanis egy másfél perces pörgős filmmel be lehet mutatni trendin a céget.

B.P.: Az nem érdekel senkit, hogy a tisztességben megőszült ügyvezető végigsétál a folyosón és dumál. Nem 300 embernek kell filmet készíteni, hanem több ezernek. Boldogság, buli, lazulás, jó társaság - ennek kell átjönnie. Jó közösség legyen és minőségi munkakörnyezet, és akkor maradunk, nemcsak a pénz a fő.

További információ a USP weboldalán

Follow hrportal_hu on Twitter

Csodalámpa Alapítvány, ahol megvalósulnak a gyermekálmok

Együtt csodákra lehetünk képesek, amikor a lehetetlennek tűnő kívánságok megvalósításával egy-egy beteg gyermek életébe örömet, mosolyt varázsolunk. A Csodalámpa Alapítvány működése 15 éve alatt már a 3300. csodát is megélték vele olyan gyerekek, akik életveszélyes betegséggel küzdenek. Amikor a szülők már nem tudnak többet adni, a mosoly is eltűnik a családtagok arcáról, a gyerekeknek a kívánságuk teljesülésével egy különleges lelki támogatásként olyan élményben lehet részük, amely megerősíti az önmagukba és a gyógyulásukba vetett hitüket.tovább..

További cikkek
Csökkent a kivándorlást fontolgató lengyelek száma

A tavalyi évhez képest két százalékkal csökkent, és rekordalacsony szintet ért el a kivándorlást fontolgató lengyelek száma a Work Service lengyel... Teljes cikk

Letették az esküt és átvették kinevezésüket az EMMI államtitkárai

Letették az esküt és átvették kinevezésüket Áder János köztársasági elnöktől az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) államtitkárai - írja az MTI. Teljes cikk

Ismét sztrájkolnak és tüntetnek a közalkalmazottak Franciaországban

Emmanuel Macron államfővé választása óta harmadik alkalommal szólították fel Franciaországban kedden a szakszervezetek a közalkalmazottakat... Teljes cikk

Vádat emeltek a férfi ellen, aki megvert egy kalauzt

Egyre gyakoribb a kalauzokkal szembeni erőszakos fellépés, most vádat emeltek egy osztrák férfi ellen, aki tavaly nyáron arcon ütött, lökdösött és... Teljes cikk

Szigorú bevándorlási törvényt sürget a német munkaügyi hivatal

Detlef Scheele, a német szövetségi munkaügyi ügynökség (BA) vezetője szerint szigorú törvényt kell alkotni Németországban az Európai Unión... Teljes cikk