Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 6 napja

Munkáltatói márka: Sokszor pofára esés!

Képzeld el azt a szituációt, hogy ott ülsz a gép előtt, és állásajánlatok után kutatsz. Rengeteget találsz, megnyitod őket egyesével, külön oldalon, majd elkezded olvasni ugyanazt a semmitmondó szöveget az elvárásokról és a feladatokról. Mind sablon, nem tűnik ki egyik sem, de tőled persze elvárják, hogy kitűnj… Először kinek küldöd el a CV-d? Annak a cégnek, akit ismersz. Ezt az ismertséget képes kialakítani, növelni a USP (Unique School Presence), ami egy nagy csapat pofátlanul fiatal szakembert takar. A vezetőikkel beszélgettünk.

Oktatási intézményékkel álltok kapcsolatban, itt juttatjátok el a veletek szerződött cégek álláshirdetéseit, építitek a munkáltatói brandjüket. Röviden így foglalható össze, amit csináltok?

Bujdosó Péter (B.P.): Azért így túl rövid (nevet). A 6-26 éves korosztálynak tudunk rengeteg direkt felületen hirdetni. Az álláshirdetések közlése és az employer branding a háromból az egyik fő üzletágunk, és azon dolgozunk, hogy minél jobb megítéléssel legyenek a nálunk hirdetőkről a hallgatók. Illetve a fiatalabbak orientálása egy-egy iparág irányába.
Bujdosó PéterBujdosó Péter

Hogyan? Hol vagytok jelen?

B.P.: Elsődlegesen ott, ahol a legtöbb idejüket töltik: az iskolákban és online. Mikró és makró szinten dolgozunk, ez azt jelenti, hogy tudunk direkt az egyénnek hirdetni, de nagyobb közösségeknek is pl.: egy szaknak, vagy egy egész iparág hallgatóinak. Igyekszünk folyamatosan bővíteni a portfóliónkat, új felületeket becsatornázni vagy kialakítani. Külön álláshirdetési és márkaépítő portfólióval rendelkezünk, illetve erre külön csapat is van.

Popovics György (P.Gy.): Sok új lehetőséget tudunk biztosítani a vállalatok számára, hogy ki tudjanak tűnni a tömegből, megszólítsák a fiatalokat, és lojális, megbízható kollégát tudjanak felvenni.

Miért ezt csináljátok?

P.Gy.: Minden vállalat számára fontos, hogy bemutassa, milyen nála dolgozni. Nem sok olyan van ma Magyarországon, amelyről ezt tudni lehet. Épp most kezdjük el azt felmérni, mi a véleményük a fiataloknak a multikról, mint munkáltató. Biztos lesznek megdöbbentő eredmények…(nevet)

B.P.: Azt szeretnénk, hogy a megbízóink is már rövidtávon érezzék azt a minőségi javulást, melyet a sablonok elhagyásával, és az újdonságok bevezetésével el tudnak érni. Kreatív ötletekkel teli a padlás, nem győzzük leírni, csak bírják megvalósítani (nevet). Emellett azt látjuk, hogy a szakmai oldalak kevésbé erősek. Készítettünk egy nem reprezentatív felmérést egyetemisták körében arról, hogy milyen csatornán keresnek állást: az derült ki, hogy bár népszerűek a karrieroldalak, hiszen a válaszadók 60%-a keresett már ezeken állást, de nagy hányaduk (45%) már csalódott a felületekben. A csalódás főbb okai között a nem egyértelmű hirdetéseket, a visszajelzés hiányát, valamint az aktualitásukat vesztett ajánlatokat jelölték meg. Ebből is világos előttünk, hogy a munkaadók segítségre szorulnak a fiatalok hatékony megszólításában.

Popovics GyörgyPopovics György
Nyilvánvaló, hogy évekkel, ha nem évtizedekkel vagytok fiatalabbak egy multicég HR vezetőknél. Elfogadják az ötleteiteket?

P.Gy.: Nem könnyű megmondani senkinek, hogy amit kitalált, megküldött, nem jó, nem fog működni, ezért azokra anyagokra, melyeket nem mi gyártunk felelősséget sem vállalunk. Két további üzletágunk van a médiamegjelenés és a piackutatás. Ezeket felhasználva tudunk olyan hirdetéseket és ötleteket kialakítani, melyeket már előre lekutatunk. Csak azokat az ötleteket adjuk tovább, melyek a kutatásaink alapján sikeresek lesznek.

B.P.: Elvitathatatlan tény, hogy jóval fiatalabbak vagyunk a cégek döntéshozóinál, az átlagéletkorunk csupán 26 év, de pont ettől tartanak hitelesnek. Mi nem csak a HR-hez értünk, hanem a fiatalok eléréséhez, ebből adódóan teljesen másképpen gondolkodunk.

Mi a folyamat, hogyan indul egy megbízásotok?

P.Gy.: Mondok rá egy példát: Adott egy IT-szektorban lévő vállalkozás. Első lépésként felmérjük, hogy mit gondolnak róla az informatikus hallgatók, és felteszünk egyéb specifikus kérdéseket a cégről. Az eredmény alapján összeállítunk egy féléves vagy éves tervet a lehetőségekről és a célokról. Itt persze számít a költségvetés is, de minden egyes pénztárcára vannak ötleteink. A meghatározott időszak után pedig ismét felmérjük a hallgatók között a cég munkáltatói értékét.

Értek már itt meglepetések? Tehát egy cég nagy mellénnyel azt hiszi, mindenki ismeri, holott a mai fiataloknak elképzelése sincs, hogy mivel foglalkoznak?

P.Gy.: Finoman szólva is meglepődnek a cégek, rosszabb esetben pofára esnek, mert ezeken a felméréseken több esetben siralmasan szerepelnek. Sajnos sokszor a munkáltatói márkát összekötik a cég alap márkaépítésével, és letudják azzal, hogy nagyok vagyunk és ismertek, miközben senki sem tudja, hogy milyen lehetőségekkel és előnyökkel jár, ha ott dolgozol.

Mennyire gondolkodnak előre a cégek, közoktatásban tanulóknak is kommunikálnak, fontos egyáltalán, hogy márkapreferenciáival foglalkozzanak a majd évek múlva bekövetkező munkaerőpiacra lépésük miatt?

B.P.: A fontos itt még inkább az imprinting. A felsőoktatásban megmutatni magukat már késő - holott sokan még ezt sem csinálják. Ha a huszonévesekre elköltök évi 1-2 milliót, akkor az hamar megtérül. Amikor majd annyi idősek lesznek, hogy már a konkurencia is célcsoportot lát bennük, akkor az a cég, amelyik időben foglalkozott velük, előnybe kerül. Jelenleg is olyan kampányokon dolgozunk, mely orientálja a középiskolásokat főleg IT és pénzügy irányba. Ők már úgy mennek tovább tanulni, hogy tudják az adott vállalatoknál van lehetőségük.

Ha ezt képesek elfogadni, akkor hogyan lehet elkezdeni dolgozni?

P.Gy.: A kampányunk ezt építi fel. Erre gyorsan változó eszközök vannak a kezünkben: 2017 a videókról szól, ugyanis egy másfél perces pörgős filmmel be lehet mutatni trendin a céget.

B.P.: Az nem érdekel senkit, hogy a tisztességben megőszült ügyvezető végigsétál a folyosón és dumál. Nem 300 embernek kell filmet készíteni, hanem több ezernek. Boldogság, buli, lazulás, jó társaság - ennek kell átjönnie. Jó közösség legyen és minőségi munkakörnyezet, és akkor maradunk, nemcsak a pénz a fő.

További információ a USP weboldalán

Follow hrportal_hu on Twitter

Egy szoftver a rugalmas, hatékony, fair munkahelyekért

Ember legyen a talpán, aki képes egy szervezetet a legapróbb részletekig átlátni. Aki képes több száz ember közül kiválasztani azt, aki valamiért nem eléggé motivált. Aki képes megállapítani azt, hogy a rengeteg, akár távmunkában végzett feladat közül melyekre fordítottak túl sok vagy éppen túl kevés időt. Mondhatnánk, hogy tízperceken nem múlik semmi. De mi van akkor, ha nagyon sok tízpercről van szó? Ez már súlyos összegekben is kimutatható, pedig könnyen lehet, hogy az egész nagy gépezetben csupán egyetlen csavart kell arrébb helyeznünk. Elképzeléseink természetesen lehetnek arról, hogy miben kell fejlődni. De mi van, ha nem csak elképzelések állnak rendelkezésre, hanem tűpontos adatok is?tovább..

    További cikkek
    Nagyobb a magyar munkaerőhiány az uniós átlagnál

    Az Európai Unió átlagánál nagyobb Magyarországon a betöltetlen álláshelyek száma és a bérköltség növekedése is - közölte az Eurostat adatai... Teljes cikk

    A londoni állások Frankfurtba vándorolnak

    Frankfurt az éllovas a londoni City pénzügyi szolgáltatási központjában honos bankok átcsábításáért folyó versenyben a Financial Times szerdai... Teljes cikk

    Egy szoftver a rugalmas, hatékony, fair munkahelyekért

    Ember legyen a talpán, aki képes egy szervezetet a legapróbb részletekig átlátni. Aki képes több száz ember közül kiválasztani azt, aki valamiért... Teljes cikk

    Beszívott munkások miatt állt a BMW gyár

    40 percig állt a müncheni szerelőszalag, mert a munkások rosszul lettek a tudatmódosítóktól - írta az Origo. Teljes cikk

    Vannak ügyvezetők, akik betelefonálnak a jóshoz

    Az ötven leggyakoribb ügyfelük között több cégvezető volt. Volt olyan, aki azt mondta, hogy a tanácsok segítségével sikeresebb lett a cége -... Teljes cikk

    Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár

    Sablonosak, igénytelenül megszerkesztettek az álláshirdetések

    A munkaerőpiac kínálati oldala egyhangúbb, mint gondolnánk. Az álláshirdetések többsége sablonos fordulatokkal tűzdelt, igénytelenül...