kapubanner for mobile
Megjelent: 14 éve

Nem veszik át a Malév dolgozókat a külföldi légitársaságok

Kétszáz pilóta és több ezer más munkakörben dolgozó vesztette el az állását a Malév csődje következtében. A Malév helyére keselyűként lecsapó légitársaságok sem fogják felszippantani az elbocsátott dolgozókat, mert nekik már megvannak az alkalmazottaik. Ezek a légitársaságok csak külföldi bázisukon kínálnak munkát, ráadásul kizárólag kapitányokat, parancsnokpilótákat keresnek - mondta Óvári Tamás, a HUNALPA Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesülete elnöke a Kossuth Rádió 180 perc című reggeli hírműsorában.

A Malév csődje nem, de állásuk elvesztése sokkhatásként érte a Malév egykori pilótáit. Az sem segít rajtuk, hogy az egyik fapados légitársaság felvenné őket, mivel nem a magyarországi bázisukra keresnek embereket, hanem a külföldire. A hazaira ugyanis már megvannak az embereik. Ugyanakkor külföldön kizárólag kapitányokat, parancsnokpilótákat keresnek, ezért az első tiszteknek nagyon nehéz lesz elhelyezkedniük, miként az idősebb pilótáknak is. A parancsnokok közül nagyjából harminc-negyven ember találhat újra munkát - mondta a 180 percben Óvári Tamás. A pilótákat képviselő egyesület elnöke hozzátette, arra szerencsére nem kell számítani, hogy a piac kihasználná a pilóták kiszolgáltatott helyzetét, és kevesebb fizetést ajánlanának nekik.

- Nem szabad azonban attól a ténytől eltekinteni, hogy nemcsak pilóták dolgoztak a légitársaságnál. Közel háromezer ember vesztette el a munkahelyét a kormány döntése nyomán, és tízezer embert hoztak kilátástalan helyzetbe, amivel maguk nem tudnak megbirkózni - húzta alá Óvári Tamás. A héten jelentik be a csoportos létszámleépítést, és amint ennek a moratóriuma lejár, minden Malév dolgozót el fognak bocsátani. Számukra nincsenek állásajánlatok, mert a fapados légitársaságok nem fognak fejleszteni Magyarországon, néhányan tudnak csak elhelyezkedni a repülőtéren - mondta az elnök.

A Malév helyére keselyűként lecsapó légitársaságok tehát nem fognak jótékonyan hatni a foglalkoztatásra és felszippantani az egykori Malév flottát. - Tudniillik a két légi társaság (Ryanair és Wizz Air) összesen hat repülőgép indítását tervezi, míg a Malév-nak 22 repülőgépe állt le pénteken - tájékoztatott a HUNALPA elnöke.

A Wizz Air utasokra vonatkozó megmentési tervet dolgozott ki, ez azonban nem érinti az elbocsátott dolgozókat. Ők jelezték is, hogy nem akarnak felvenni pilótákat - közölte Óvári Tamás. A HUNALPA Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesületének ma délelőtti állománygyűlésén azzal fognak foglalkozni, hol tudnak majd újból elhelyezkedni. - Rengeteg ajánlatot kaptunk, melyeket ismertetni fogunk és tanácsokkal fogjuk ellátni a pilótákat. De én úgy gondolom, hogy a pilóták külföldi elhelyezkedése nem segít az országon. Azt hittem, hogy a Fidesz kormánynak is fontos, hogy a kvalifikált szakemberek Magyarországon maradjanak - fűzte hozzá zárszóként Óvári Tamás.

Kossuth Rádió
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Outplacement, elbocsátás - divatba jön újra, vagy sosem tűnt el?

Elbocsátások, leépítések, bizonytalanság a munkaerőpiacon. A vállalatok ma már nemcsak a profitért, hanem a hírnevükért is küzdenek. A kérdés... Teljes cikk

Új trend a bosszúfelmondás: amikor revansot vesz a dolgozó

Egyre több munkavállaló nem csendben távozik munkahelyéről, hanem látványos, sokszor virális akcióval búcsúzik főnökétől: van, aki rezesbandát... Teljes cikk

Így segíti a magyar kormány az elbocsátott dolgozókat

A kormány minden rendelkezésre álló eszközzel támogatja az elbocsátott Dunaferr dolgozók elhelyezkedését. Az állásbörzék és képzési programok... Teljes cikk