Megjelent: 7 éve

Névjegyhasználat - okosan

A névjegy elengedhetetlen tartozék az üzleti életben, azonban sokszor dilemmát okozhat: milyen legyen, mikor és hogyan érdemes használni?

Az üzleti élet elengedhetetlen tartozéka a névjegy. Amikor cégtulajdonosként névjegy készítése mellett döntünk, számba kell venni, hogy milyen - esetleg, hogy hányféle - névjegyet készíttessünk. Érdemes megfontolni, ha valaki szolgáltatást nyújt (fogorvos, manikűrös, fodrász, autószerelő...), vagyis olyan a hivatása, amely rendszeres visszatérő vendégekkel jár, az üzleti célú - azaz üzleti tárgyalásra használandó, klasszikus, üzleti etikettnek megfelelő - névjegye mellé készíttessen egy kis kinyitható névjegyet is, amelynek belsejébe a következő időpont is rögzíthető. Így egy helyen tudja tartani ügyfele az Ön elérhetőségét és a következő időpontot.

Válasszon bármilyen megoldást, fontos, hogy a névjegy önmagában professzionalizmust sugalljon, hiszen miután távozott, ez marad meg az ügyfele, üzleti partnere kezében, ez fogja emlékeztetni Önre.

Ez a legkönnyebben úgy érhető el, ha:

  • kiváló minőségű papírra nyomtatja - lehetőleg nyomdában,
  • esztétikus az adatok elhelyezése (nem kell feltétlenül a protokoll szerinti elhelyezést használnia, ugyanakkor ez a megoldás harmonikus benyomást kelt: balra fent logó, középen név, alatta beosztás, az alsó sarokban (ha a logóból nem egyértelmű, akkor: cégnév) cím, a másikban: telefonszám, fax, e-mail cím
  • nem tartalmaz felesleges "látványelemeket" (vagyis mielőtt kísértésbe esnénk, emlékeztessük magunkat: a kreativitás és a díszítőelemek zsúfolása nem járnak kéz a kézben!).

    A névjegynek nemcsak a megjelenése, de a kezelése és az átadás módja is jelentőséggel bír:

  • Érdemes ezért beszereznünk egy elegáns - és praktikus - névjegytartót, amelyet olyan természetességgel viseljünk magunknál, mint a személyi igazolványunkat vagy a zsebkendőnket. Nincs annál kínosabb, mint ha szabódnunk kell, hogy ""nincs nálam most névjegy"
  • Ha valamely adat elévült, ne javítsunk a névjegyen tollal, készíttessünk új névjegyet. Az áthúzogatás, magyarázkodás - amellett, hogy nem elegáns - felkészületlenséget sugall, az pedig az üzleti életben, nem jó üzenet.
  • Ha a partnerünknél nincs névjegy, akkor ajánljuk fel egyik saját névjegyünk hátoldalát, amelyre ráírhatja az elérhetőségét. (Majd tegyük máshová ezt a névjegyet, nehogy később továbbadjuk véletlenül.)
  • Amikor átvesszük partnerünk névjegyét, ne "olvasatlanul" süllyesszük a tartóba, hanem nézzük meg, de anélkül, hogy hosszasan böngészgetnénk.

    A névjegy személyes - kicsit intim - tárgy, ezért figyeljünk még három fontos dologra:

  • Soha ne tegyük zsebre - különösen farzsebbe - a másik fél névjegyét! (A távol-keleten ez különösen nagy sértésnek számít.)
  • Ne tukmáljuk rá senkire a névjegyünket, és ne is akarjuk rámenősen megszerezni a másik félét. (A névjegycsere egy - bizalmi - kapcsolat első lépése.)
  • Soha ne osztogassuk úgy, mint a krupié a lapokat - azaz számolatlanul, boldog-boldogtalannak. Mindenképp tartózkodjunk attól is, hogy úgy adjunk át névjegyeket, hogy ügyfelünket felkérjük, adja azokat tovább az ismerőseinek.

    Végül egy kis érdekesség

    Míg nálunk a névjegyet jobb kézzel nyújtjuk át, a távol-keleten két kézzel - a sarkainál fogva, a másik számára olvasható módon teszik, de ez már a nemzetközi üzleti etikett része.

    Erdős Zsuzsanna
    etikett-tanácsadó és coach
    www.erdosetikett.hu

    • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
    • 2020.09.17HR Basic képzés HR feladatai vannak? Szeretné rendszerezni ismereteit, vagy szeretné összevetni saját gyakorlatát a másokéval, illetve egyszerűen csak érdeklődik a téma iránt? Nálunk megtanulhatja mit és hogyan kell hatékonyan csinálni. Jöjjön el képzésünkre és sajátítsa el – évek helyett 11 napban – az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! Részletek Jegyek
    • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
    Follow hrportal_hu on Twitter
    További cikkek
    HR vezetők rendkívüli helyzetben - Erdei Kata, Richter Gedeon Nyrt.

    Tabuk dőltek meg, folyamatok egyszerűsödtek és gyorsultak fel a járványhelyzet alatt a gyógyszeripari vállalatnál, ami szemléletváltást kívánt... Teljes cikk

    Válságkezelés: a belső kommunikáción múlhat a siker

    A járvány okozta pánik nemcsak a kék-, hanem a fehérgalléros szektort is megrázza, drámaian felerősítve mások mellett a vállalatok belső... Teljes cikk

    Digitális Összefogás: 30 milliárd forintnyi eszközt ajánlottak fel eddig

    Már több mint 350 felajánlás érkezett a Digitális Összefogás akcióban, az eszközök összértéke elérheti a 30 milliárd forintot - közölte az... Teljes cikk