kapubanner for mobile
Megjelent: 11 éve

Névjegyhasználat - okosan

A névjegy elengedhetetlen tartozék az üzleti életben, azonban sokszor dilemmát okozhat: milyen legyen, mikor és hogyan érdemes használni?

Az üzleti élet elengedhetetlen tartozéka a névjegy. Amikor cégtulajdonosként névjegy készítése mellett döntünk, számba kell venni, hogy milyen - esetleg, hogy hányféle - névjegyet készíttessünk. Érdemes megfontolni, ha valaki szolgáltatást nyújt (fogorvos, manikűrös, fodrász, autószerelő...), vagyis olyan a hivatása, amely rendszeres visszatérő vendégekkel jár, az üzleti célú - azaz üzleti tárgyalásra használandó, klasszikus, üzleti etikettnek megfelelő - névjegye mellé készíttessen egy kis kinyitható névjegyet is, amelynek belsejébe a következő időpont is rögzíthető. Így egy helyen tudja tartani ügyfele az Ön elérhetőségét és a következő időpontot.

Válasszon bármilyen megoldást, fontos, hogy a névjegy önmagában professzionalizmust sugalljon, hiszen miután távozott, ez marad meg az ügyfele, üzleti partnere kezében, ez fogja emlékeztetni Önre.

Ez a legkönnyebben úgy érhető el, ha:

  • kiváló minőségű papírra nyomtatja - lehetőleg nyomdában,
  • esztétikus az adatok elhelyezése (nem kell feltétlenül a protokoll szerinti elhelyezést használnia, ugyanakkor ez a megoldás harmonikus benyomást kelt: balra fent logó, középen név, alatta beosztás, az alsó sarokban (ha a logóból nem egyértelmű, akkor: cégnév) cím, a másikban: telefonszám, fax, e-mail cím
  • nem tartalmaz felesleges "látványelemeket" (vagyis mielőtt kísértésbe esnénk, emlékeztessük magunkat: a kreativitás és a díszítőelemek zsúfolása nem járnak kéz a kézben!).

    A névjegynek nemcsak a megjelenése, de a kezelése és az átadás módja is jelentőséggel bír:

  • Érdemes ezért beszereznünk egy elegáns - és praktikus - névjegytartót, amelyet olyan természetességgel viseljünk magunknál, mint a személyi igazolványunkat vagy a zsebkendőnket. Nincs annál kínosabb, mint ha szabódnunk kell, hogy ""nincs nálam most névjegy"
  • Ha valamely adat elévült, ne javítsunk a névjegyen tollal, készíttessünk új névjegyet. Az áthúzogatás, magyarázkodás - amellett, hogy nem elegáns - felkészületlenséget sugall, az pedig az üzleti életben, nem jó üzenet.
  • Ha a partnerünknél nincs névjegy, akkor ajánljuk fel egyik saját névjegyünk hátoldalát, amelyre ráírhatja az elérhetőségét. (Majd tegyük máshová ezt a névjegyet, nehogy később továbbadjuk véletlenül.)
  • Amikor átvesszük partnerünk névjegyét, ne "olvasatlanul" süllyesszük a tartóba, hanem nézzük meg, de anélkül, hogy hosszasan böngészgetnénk.

    A névjegy személyes - kicsit intim - tárgy, ezért figyeljünk még három fontos dologra:

  • Soha ne tegyük zsebre - különösen farzsebbe - a másik fél névjegyét! (A távol-keleten ez különösen nagy sértésnek számít.)
  • Ne tukmáljuk rá senkire a névjegyünket, és ne is akarjuk rámenősen megszerezni a másik félét. (A névjegycsere egy - bizalmi - kapcsolat első lépése.)
  • Soha ne osztogassuk úgy, mint a krupié a lapokat - azaz számolatlanul, boldog-boldogtalannak. Mindenképp tartózkodjunk attól is, hogy úgy adjunk át névjegyeket, hogy ügyfelünket felkérjük, adja azokat tovább az ismerőseinek.

    Végül egy kis érdekesség

    Míg nálunk a névjegyet jobb kézzel nyújtjuk át, a távol-keleten két kézzel - a sarkainál fogva, a másik számára olvasható módon teszik, de ez már a nemzetközi üzleti etikett része.

    Erdős Zsuzsanna
    etikett-tanácsadó és coach
    www.erdosetikett.hu

    • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
    További cikkek
    Az empatikus munkahelyi vezetés sokkal hasznosabb, mint egy szál nőnapi virág!

    Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk

    Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat

    Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk

    Álláskeresés és szórakozás egy csomagban: az idei első nagy állásbörzén jártunk

    Helyben akarnak interjúzni vagy legalább a szakmai vezetővel beszélni, élményt szeretnének gyűjteni munkakörökről, inspirációt meríteni a... Teljes cikk