kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

Nyáron is eredményes lehet a toborzás

Nem a nyár a leggyengébb láncszem a toborzók szempontjából. A munkáltatói márkaépítéssel és toborzás támogatással foglalkozó BrandJob tapasztalatai szerint a jól felépített és működtetett közösségi média aktivitás pont nyáron lehet a legeredményesebb. Ehhez viszont ismerni kell, mi működik jól a közösségi hasábokon.

images

Számos cég tekinti a közösségi médiát a print média puszta lenyomatának. Ennek megfelelően, ha új pozíciót akar hirdetni, akkor a már bevált printes sablonokat ülteti át a Facebook vagy a LinkedIn hasábjaira. Pedig itt egész más megközelítésre van szükség. „Olyan vonzó tartalmat kell generálni, ami a céget észrevétlenül eladja, miközben az oldalakat működtető keresőmotorok és az egyéni ajánlások és továbbkattintások kedvencévé is válik. Ehhez viszont 2 dolgot kell részleteiben ismerni, a közösségi média működésének algoritmusát és a cég által felépített sztorit” – mondja Hadi László, a munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó BrandJob ügyvezető igazgatója.

A technikát illetően konkrét szaktudásra van szükség. Ismerni kell például a Google, a Facebook vagy a LinkedIn folyamatosan változó eszközkészletét és szabályait, melyek egyre inkább olyan tartalmak létrehozását ösztönzik, amelyeket az emberek megosztanak, továbbküldenek, interaktív módon kezelnek. A közösségi média algoritmusai többek között a képek és filmek megjelentetését, a látogatók bevonását és az interakciót ösztönzik, vagyis messze túllépnek a lineáris, alacsony színvonalú tartalmon. Az ún. gazdag tartalom megléte, az oldalra mutató linkek mennyisége és az oldal előélete alapján a keresőmotorok jó eséllyel előre sorolják az adott cég által létrehozott információt.

„A tartalmat illetően is le kell azzal számolni, hogy a közösségi médiát statikus, egysíkú eszköznek tekintsük. Különösen azoknál a pozícióknál, ahova kevesen jelentkeznek, vonzó, izgalmas, megosztható egyedi tartalmat kell létrehozni. Ez olyan mint a hús a hamburgerben: bár a többi, vagyis a buci, a zöldségek, a szósz meg a sült krumpli is fontos, de ezek csak a körítést adják. A lényeg a húsban rejlik. Nem baj, ha a tartalmat nem lehet közvetlenül konkrét, aktuális állásajánlathoz kötni. Merni kell különbözni a versenytársaktól, és még akkor is vállalni kell az aktív média jelenlétet, ha a konkurencia eközben folyamatosan hirdet. Olyan tartalmat érdemes létrehozni, amely a 4 alapfunkció közül - tanítás, inspirálás, szórakoztatás vagy meggyőzés - legalább egyet betölt” – mondta Hadi László.

A TMP Worldwide tavalyi angliai felmérése szerint az álláskeresők 29 százaléka először a közösségi média oldalain keresi az álláslehetőségeket. Különösen a vállalati hierarchia felső harmadához tartozó pozíciók esetében a hiteles és vonzó vállalati “sztori” vált az elsődleges vonzerővé. “A jó hír az, hogy az emberek nyáron is böngészik a netet. Az embereket a strandon is érdeklik a sztorik, a hírek, ehhez pedig a szükséges eszközt, legyen szó okostelefonról vagy tabletről, rendre magukkal is viszik. A hétköznapihoz képest tehát így sokkal nyugodtabb körülmények között lehet hozzájuk szólni” – véli a TMP Worldwide ügynökséglánchoz tartozó BrandJob ügyvezetője.

A toborzási szakemberek szerint a nyárnak és a közösségi média tartalom alapú használatának van még egy óriási előnye. Különösen a forráshiányos pozíciók esetében, vagyis ahol várhatóan kevés a jelentkező, a hagyományos aktív keresés zsákutcába fut. Tradicionálisan a passzív álláskeresők megtalálása a fejvadászok dolga, márpedig a telefonos direkt megkeresések eredményessége nyáron korlátozott. Olyan helyzeteket kell létrehozni, hogy az illető saját maga tekintse érdekesnek a céget és izgalmasnak egy ottani állás lehetőséget. A passzív keresőket avval lehet átbillenteni, ha érdekeset látnak, miközben nem is feltétlenül lehet egyből látni, valójában álláslehetőségről szól a tartalom. Ezért tekinthető az aktív közösségi médiás jelenlét a direkt keresés alternatívájának.
.
„Mindehhez a humor önmagában nem elég. Fel kell tudni kelteni azt a bizonyos „aha” érzést, ami átbillenti az embert, hogy kimondja: „jé, itt még én is szívesen dolgoznék”. Az ilyen jellegű tartalom középpontjába nem a vonzó csomag vagy a kulturált körülmények ígérete kell hogy kerüljön. Mindenki az elvárások megfogalmazásában akar különbözni, miközben főleg az Y generációt nem ez izgatja. Olyan tartalmat kell létrehozni, amelyben az illető magára ismer és rájön, hogy az adott cég, az adott pozíció pont neki való. A cikk, az összeállítás, a kutatás vagy a játék azt kell hogy sugallja, miért érdemes annál a cégnél vagy abban a pozícióban dolgozni. Ez lesz az igazi mágnes, nem pedig a „vonzó csomag” ígérete” – mondta Hadi László.
  • 2024.06.03Projektmenedzsment képzés A KÉPZÉS CÉLJA: A projektmenedzsment elméletének és gyakorlatának megismertetése a résztvevőkkel. A projektmenedzsment módszereinek begyakorlása példákon és esettanulmányokon keresztül. A résztvevők projektvezetési képességének fejlesztése és felkészítésük projektek önálló, sikeres lebonyolítására. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A britek a megpályázott állások több mint felére nem kapnak visszajelzést

A megkérdezett munkavállalók nagy része még a visszautasításnak is jobban örülne, mint annak, ha nem kap választ a jelentkezésére. Teljes cikk

Háromezerrel több az állásajánlat: 36 ezer pozíció vár betöltésre

Márciusról áprilisra 33 089-ről 36 166-ra nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez 3077-tel több az előző hónapnál, egy évvel... Teljes cikk

Kiderült, miért váltak óvatosabbá a dolgozók a munkahelyváltást illetően

Országos szinten számottevően csökkent a munkavállalói fluktuáció, 28 százalékra mérséklődött tavaly az egy évvel korábbi 33 százalékról.... Teljes cikk