114 cikk a(z) közösségi média címkével - 1. oldal
Felsővezetők toplistája: őket követik a legtöbben
6 hónapja Idén is elkészítette az Uniomedia kommunikációs ügynökség a hazai felsővezetők LinkedIn jelenlétének toplistáját, amelyben Magyarország 50 legnagyobb árbevételű vállalatának, valamint a kereskedelmi bankok vezetőinek aktivitását vizsgálta a platformon. A vezérigazgatók között Kékesi Sándor (Jabil) került az élre, a HR vezetők listáját Kalmár Ákos (Continental) vezeti, a kommunikációs és marketing vezetők között továbbra is Szabó Bélának (Magyar Telekom) van a legtöbb a követője. Teljes cikk...
Így alakítsuk ki az ember és a technológia optimális együttműködését
8 hónapja Vajon hogyan lehet a közösségi média által befolyásolt világban pszichológiai biztonságot építeni egy szervezetnél? Melyik kommunikációs csatornát mire érdemes használni, hogy ne terheljük túl a munkavállalókat? Minderről Caitlin Begg, amerikai szociológus, a téma szakértője, az Authentic Social kezdeményezés elindítója beszélt a HR Portalnak. Caitlin Begg, aki a Brain Bar-on is előadott, olyan szervezeteket segít, mint az IBM és a Harvard, hogy a közösségi média által uralt környezetben is boldogabb, elégedettebb munkavállalóik legyenek. Teljes cikk...
Miért ne vess el csípőből egyetlen közösségi platformot sem?
12 hónapja Szinte hihetetlen, de az elmúlt csaknem tizenöt évben életünk központi elemévé váltak a közösségi oldalak. A hazai vállalatoknak rengeteg időbe telt, mire beleszoktak a kék közösségi oldalba, sokan még a mai napig is tamáskodnak, pedig minden tanulmány azt igazolja, hogy a tartós életben maradás alapvető feltétele az, hogy jelen legyünk a social mediában – méghozzá nem is akárhogyan! Teljes cikk...
Így építsd fel Linkedin profilodat
3 éve 1,2 milliónál is többen léptek fel rá Magyarországról, de a nagy többség csak a funkciók kis részével él. Pedig a Linkedin nélkül bizonyos üzletágak már alig tudnak létezni: álláskeresőktől kezdve multis vezetőkön és szakértőkön át kisvállalkozókig széles kör használja. Hogyan lehet a maximumot kihozni ebből az üzleti célú közösségi oldalból? Miként lehet kitűnni szakmánkban vagy akár új állást szerezni? Teljes cikk...
Facebookon vagy LinkedIn-en érdemesebb inkább toborozni?
3 éve Naponta átlagosan 2 óra 20 percet töltünk el közösségi felületeken és az álláskeresők 79 százaléka használja a közösségi médiát álláskeresésre. Nem csoda, hogy napjainkban a social média alapú toborzás egyre több vállalatnál kerül stratégiai fókuszba. Teljes cikk...
Sokba kerülhet, ha meggondolatlanul posztolunk munkahelyünkről
3 éve Gyakran posztol a közösségi médiában a munkájáról, a főnökéről vagy a kollégáiról? Gondolja át, mielőtt túl sok információt osztana meg – a kevesebb néha több, figyelmeztetnek a szakértők. Teljes cikk...
A TikTok sztárja jobban keres, mint a legnagyobb vállalatok vezetői
3 éve A 17 éves Charli D'Amelio több mint 10 milliárd követővel rendelkezik, és a Starbucks vezérigazgatójánál is többet visz haza. Teljes cikk...
Hogyan mutasd meg a szakmai oldalad a közösségi médiában?
3 éve Az álláskeresés, mint „szakma” a közvélekedés szerint a HR-hez kapcsolódik. Pedig nem… Marketing, értékesítés, márkaépítés leginkább. Láthatóvá válás, tárgyalástechnika, következetes jelenlét kell a gyors sikerhez. Akkor is az álláskeresést kell előkészíteni, ha épp nem keresünk állást. Jobangel tippeket ad az online térben való megjelenésre. Teljes cikk...
Gyerekek a neten: minden tizedik 7-8 éves jelen van a közösségi médiában
4 éve A 7-8 éves gyerekek csaknem negyede - 24 százaléka - rendelkezik telefonnal, 95 százalékuk okostelefonnal - derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési hatóság (NMHH) megbízásából készült kutatás eredményei szerint. Teljes cikk...
Kiakadtak a Facebook moderátorai, veszélyben érzik az életüket
5 éve Home office-t, veszélyességi pótlékot és pszichológiai támogatást kérnek a moderátorok Mark Zuckerbergtől. Teljes cikk...
Fizetést kínál a legnépszerűbb tartalomgyártóknak a TikTok alkalmazás
5 éve 200 millió dolláros alapot hoztak létre, hogy támogassák a legnépszerűbb felhasználókat. Teljes cikk...
Így használják az internetet a kkv-k
5 éve A hazai kkv-k kezdik felismerni az online világot, tízből hét cég rendelkezik ugyanis saját weboldallal, egy jelentős részük pedig már a legnépszerűbb közösségi média felületen is jelen van - derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás adataiból. A céges honlapot túlnyomó többségük általános céginformációk megosztására használja, de nem ritka a webshop funkció sem, míg a vevőkkel való kapcsolattartásra és a munkaerő toborzásra inkább a Facebookot részesítik előnyben. Teljes cikk...
A vezetők minden eddiginél pesszimistábbak
5 éve A vezérigazgatók minden eddiginél pesszimistábban látják a globális növekedési kilátásokat a PwC globális felmérése szerint, amelynek eredményeit a davosi Világgazdasági Fórumon mutatják be. A felmérés szerint világszerte a vezérigazgatók több mint kétharmada véli úgy, hogy a kormányok új jogszabályokat fognak bevezetni az internetes és a közösségimédia-tartalom szabályozása érdekében, és megtörik a technológiai vállalatok dominanciáját. A cégvezetők többsége (51 százaléka) arra is számít, hogy a kormányok egyre inkább kötelezik majd a magánszektort, hogy fizessen a magánszemélyeknek a tőlük gyűjtött adatokért. Teljes cikk...
Zaklatják a gyógyszerészeket a kötelező névtábla miatt
6 éve Egy magyar gyógyszerész felmérést végzett, hogy zaklatják-e kollégáit a közösségi médiában a kötelező névtábla miatt. Teljes cikk...
Így építhetjük tudatosan énmárkánkat az online térben
6 éve A METU szakértői összeszedtek öt olyan tippet, melyeknek segítségével a legelőnyösebb képet alakíthatjuk ki magunkról a munkáltatók előtt az online világban. Teljes cikk...
Tévhitek - Mi is az a Facebook álláshirdetés?
6 éve Sokan használják a Facebook-ot toborzásra, sokan viszont szkeptikusak. Sőt, a kipróbálók között a legtöbben nem is tartják eredményesnek ezt a felületet. Ennek oka, hogy van egy zűrzavar azzal kapcsolatban, hogy az egyes hirdetési lehetőségek mire valók, és melyik való igazán toborzásra. Teljes cikk...
A dolgozók 59 százaléka titkolózik főnöke előtt
6 éve A munkavállalók 90 százaléka naponta többször is használja az internetet, a legtöbb munkavállaló számára nehéz különválasztani a magánéletet és a munkaidőt. A közelmúltban közzétett Globális Adatvédelmi Jelentés szerint minden második (59 százalék) felhasználó dönt úgy, hogy elrejti közösségi médiás tevékenységét főnöke elől. 52 százalékuk a kollégák előtt is titkolózik - írja a Világgazdaság. Teljes cikk...
Technológiai újítások a HR területén
6 éve Az elkövetkező években valószínűleg a HR és a szakmai vezetők legnagyobb kihívásai közé tartozik majd, hogy felmérjék, hogy mely feladatokat és tevékenységeket lehet automatizálni, milyen technológiákat lehet használni és milyen kombinációkban képesek az emberek és a gépek a leghatékonyabb munkavégzésre. Hudák -Fekete Andrea néhány szempontot vett sorra. Teljes cikk...
Mi is az "Azonnali Visszajelzés Függőség" szindróma?
6 éve A cégvezetők szerint az Y-generációs és Z-generációs fiatalokkal nem lehet megfelelően kommunikálni, tiszteletlenek, nem értik meg a feladatot, figyelmetlenek és még sorolhatni lehetne a vélt és valós problémákat. De vajon mi az oka a generációs gapnek? Mitől mások a fiatalok? Hogyan álljunk hozzá a jövő generációjához? Sorolja a kérdéseket Farkas Dezső a HR Blogon. Teljes cikk...
Elgáncsolhat a Facebook a karrierben
6 éve Egyre szaporodnak azok a történetek, amelyekben munkavállalók, álláskeresők járnak pórul nem előnyös Facebook-adatlapjukkal vagy egy-egy óvatlan fotóval, kommenttel. A HR-esek és a vezetők egyre nagyobb része szimatol ugyanis közösségi oldalakon. A Népszabadság személyzeti tanácsadót kérdezett. Teljes cikk...
Veszély vagy esély a Facebook a céges világban?
6 éve Akár a vállalat hírneve és biztonsága is elbukhat egyetlen munkavállaló online viselkedésén, az adatszivárgás pedig súlyos gazdasági károkat okozhat. A kockázatok csökkentéséhez több hazai vállalat is ajánlásokat fogalmaz meg dolgozóinak az online jelenlétet illetően, de egyes pozíciókban nem ritka a netes átvilágítás vagy akár a folyamatos nyomon követés sem – derül ki a Budapesti Gazdasági Főiskola és a Kürt Akadémia vizsgálatából. Teljes cikk...
Távoznak az Instagram alapítói
7 éve Kevin Systrom és Mike Krieger, az Instagram alapítói egy blogposztban jelentették be távozásukat. Úgy érzik, hogy mióta Mark Zuckerberg felvásárolta a céget egyre jobban beleszólt a munkájukba - írja a g7.hu. Teljes cikk...
5 éven belül megszűnhet az ingatlanközvetítői szakma
7 éve Míg 2014-ben az ingatlanközvetítők által eladott ingatlanok aránya 60 százalék feletti volt a magyar piacon, addig 2018-ban már 35 százalék alatti, és ha az irodák nem növelik nagy léptekben és gyorsan a közvetítés hozzáadott értékét és szakmai színvonalát a fejlett piacokon már működő standardok alkalmazásával, akkor 5 éven belül az arány akár 10 százalék alá is eshet, amivel gyakorlatilag megszűnik az ingatlanközvetítés mint szolgáltatás jelen formájában, mert nem lesz rá szükség - derül ki a Házbank közleményéből. Teljes cikk...
A főnök felteheti az internetre a munkahelyen készült felvételeket?
7 éve Pékségbe kamerás megfigyelés mellett dolgozunk. Ezen rögzített felvételekből feltöltenek párat 1 közösségi oldalra. Ez jogszerű? Utólag sokszor látjuk saját magunk is. Teljes cikk...
Mosoly, Mázli, Bátorság, HR
7 éve Márton Katalin hatalmasakat mosolyogott. Egyszer beleírtam az interjúba, hogy Mosolyog, de egyszerűbb odaképzelni minden válaszához. A Praktiker HR vezetője beszélt a szülőföldjéről, családjáról, munkájáról, és arról, hogyan dinamizálja az embereket. Biztosan azért kerekedett ennyire jó kedve, mert mindezeket szereti. Mekkora Mázli-ja van? - valóban, és ez a szó is szerepet kap az interjúban. Teljes cikk...
Mit tegyél ha negatív véleményt írnak vállalkozásodról?
7 éve Az online értékelések, ha pozitívak rásegíthetnek egy vállalkozás sikerességére, több lehet az eladás. De mit tegyünk, ha a cégünk negatív kritikát kap egy elégedetlen vevőtől vagy ügyféltől? - erről ír a Forbes. Teljes cikk...
Eddig 32 millió forintot gyűjtöttek a nőnek, akit azért rúgtak ki, mert bemutatott Trump-nak
8 éve Juli Briskman október végén került reflektorfénybe, amikor a mellette elhaladó amerikai elnöknek üdvözlésképpen középső ujját mutatta fel. Az eset után a nőt elbocsátották munkahelyéről, most gyűjtést szerveztek a részére - írja a Portfolio. Teljes cikk...
Magyarországon is elérhető a Facebook álláskereső funkciója
8 éve Facebook új funkciójával a vállalkozások és márkák oldalainak adminisztrátorai álláshirdetéseket is közzé tudnak tenni. Az álláslehetőségeket ismertető bejegyzésekre a hagyományos posztokhoz hasonlóan kiemelést is lehet vásárolni, hogy még több potenciális jelentkezőt lehessen elérni velük. A felhasználók a facebook.com/jobs címen, az asztali számítógépen és mobilon is elérhető álláskönyvjelzőben, illetve a Marketplace „Állások” lapján találhatják meg a meghirdetett pozíciókat - derül ki a cég sajtóközleményéből. Teljes cikk...
A karrierépítésben is a YouTubereket követi a Z generáció
8 éve A Facebook után a Twitter és a gyakorikerdesek.hu a legnépszerűbb felület, ha a pályakezdők online álláskereséséről, munkakereséssel kapcsolatos élményeiről és tapasztalatairól van szó - derült ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a SentiOne közös, az Y és Z generáció online álláskeresési szokásait vizsgáló kutatásából. Teljes cikk...
Megoldás a fizikai munkaerőhiányra egyszerűen, szakszerűen
8 éve Jó tíz évvel ezelőtt nem gondoltuk volna, hogy 2017-ben legalább olyan nehéz lesz fizikai munkaerőt toborozni, mint két nyelven beszélő mérnökinformatikust 8 év szakmai tapasztalattal. Sajnos mára mégis ez a helyzet, amit főként a gyártó cégeknél dolgozó kollégáknak nem kell bemutatni. Hosszú távú megoldást talán csak komoly oktatási reform, és nyugati színvonalú bérek jelentenének, de amíg ez nem valósul meg, ne üljön ölbetett kézzel! Tudunk egy gyors, hatékony, és nem utolsó sorban gazdaságos megoldást a problémára. Teljes cikk...
Kötelező lenne a marketingképzés HR-eseknek?
8 éve Mielőtt bárki a szívéhez kapna, szögezzük le, senkinek sem lesz kötelező különféle képzések elvégzése. Azt azonban be kell látni, hogy a sikeres munka érdekében már nem elég, ha csak a saját területünkön vagyunk uptodate-ek, a munkánkhoz szorosan kapcsolódó határterületek ismerete is elengedhetetlen. A HR esetében ez a megkerülhetetlen társszakma mára a marketing lett. Teljes cikk...
Invitel: nyitottak az internetes marketingalkalmazásokra a kkv-k
8 éve Nyitottak a magyar kis- és középvállalkozások az internetes marketingalkalmazásokra, többségüknek van saját honlapja, jelentős részük más korszerű eszközöket is használna termékei, szolgáltatásai népszerűsítésére - derül ki az Invitel kutatásából. Teljes cikk...
Féltékenyek és rossz kedvűek a közösségi média használói
8 éve Irigyek vagyunk online barátainkra és még rossz kedvünk is lesz tőle - áll a Kaspersky Lab kutatási anyagában. Teljes cikk...
Az asztal alatt lesi az olimpiai eredményeket a mobilján? Vagy beteget jelent a fontosabb sportesemények miatt?
9 éve Olyan munkahely is van, ahol kivetítőt állítottak fel, hogy mindenki együtt szurkolhasson. A futball EB alatt lázban égett az ország: így aztán nem csoda, hogy az emberek nem csak a meccsekről beszéltek munkaidőben, hanem ha úgy adódott meg is szerették volna nézni azokat – akár megengedte a munkaadó, akár nem. Volt, ahol közösen szurkoltak a kollégák a magyar csapatnak. Arra voltunk kíváncsiak, hogy az olimpia kapcsán mi a helyzet: sokan időzítik-e erre az időszakra a szabadságukat, van-e aki lóg ilyenkor a munka alól, vagy épp közösen szurkolhatnak a magyaroknak, mert a munkáltató erre is lehetőséget ad. Teljes cikk...
A belarusz elnök szavára ledobták ruhájukat az emberek a munkahelyükön
9 éve Múlt héten Aljakszandr Rihoravics Lukasenka belarusz elnök szenvedélyes hangú beszédet adott „innováció és technológia” témában, egy ponton azt kérte a népétől:„Vetkőzzetek le, és dolgozzatok, amíg meg nem izzadtok.” Szó szerint vették. Teljes cikk...
Facebook-közlések, amik miatt nem te kapod az állást
9 éve Több álláskeresőt a közösségi oldalon való megnyilvánulások miatt is kiszórhatnak a szóba jöhető jelöltek közül. JobAngel összeszedte, mire érdemes odafigyelni a közösségi oldalon. Teljes cikk...
Maradi HR osztályok, avagy hogyan ne legyünk versenyképesek a piacon
9 éve A HR tipikusan az a terület, ahol elengedhetetlen, hogy tökéletesen képbe legyünk a legújabb lehetőségekkel, már ha szeretnénk versenyképes munkáltatók lenni a piacon. Sok cég mégsem mer nyitni az újítások, a modern kor vívmányai felé. Vajon megalapozott a félelem, és a jól bevált klasszikus módszerek következetes használata vezet sikerre, vagy a maradiság a cég fejlődésének szab gátat? Mi fán terem a HR branding, van-e helye a Facebook-nak a toborzásban? Cikkünkben ezt taglaljuk. Teljes cikk...
Háromszáz jelöltön kell keresztül verekednie magát a HR-esnek a megfelelő ember megtalálásához
9 éve Kevés a jelentkező, hosszú ideig tart a toborzás, a jó jelöltek felszívódtak. Egy kutatás alapján a világ számos országában a magyarországihoz hasonló kihívásokkal szembesülnek a vállalatok. A toborzással foglalkozó cégek legújabb módszerei kivétel nélkül a digitális világ eszközeire épülnek. Teljes cikk...
"I-komornyikot" alkot Zuckerberg
9 éve A Marvel-filmhős, Vasember Jarvis nevű mesterséges intelligenciájához hasonló "i-komornyik" létrehozását tűzte ki idei személyes céljául Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója, hogy az új asszisztens segítségére legyen a háztartásban és munkájában. Teljes cikk...
2015:a hirdetés és az állásbörze halálának éve
9 éve 2015 nagy tanulsága, hogy a toborzás hagyományos útvonalai (hirdetés, állásbörzén való jelenlét) már nem működnek. A vállalatok az online felületek, a közösségi média, a fejvadászok és az ajánlás útján történő toborzást vetik inkább be az új munkatársak megtalálása érdekébe. Évértékelő cikksorozatunk első része. Teljes cikk...
A belső toborzás hozza a legtöbb új kollégát
10 éve Az NNG navigációs szoftverfejlesztő cég néhány év alatt közel 900 főre nőtt, amelyet szervezetileg sem egyszerű dolog kezelni, hiszen először is meg kell találni, be kell illeszteni, majd meg is kell tartani a munkavállalókat. Ezekről a folyamatokról kérdezte a HR Portál Magyari Andreát a cég HR vezetőjét. Teljes cikk...
Mi alapján választunk ügyvédet?
10 éve Az ügyvédi munka ugyanolyan bizalmi kapcsolatot feltételez, mintha egy orvossal vagy egy építésszel konzultálnánk. Az életünk egy részét bízzuk rájuk, akár az egészségünkről, a lakóhelyünkről vagy ügyvédek esetében mindennapjaink egy fontos eleméről legyen szó. De mi alapján bízzuk valakire az életünk egy részét? Teljes cikk...
Álmaid állására vágysz? Mit kell tenned?
10 éve Hogyan növelhetjük jelentősen esélyeinket a munkaerőpiacon? Szeptemberben minden évben felpörög az álláspiac, egyre több állást hirdetnek meg és egyre több a jelentkező is, ezért veszi végig a legfontosabb technikákat a Profession.hu, amelyekkel növelhető az álláskeresés sikere. Teljes cikk...
"A változás a lehetőségek tárháza"
10 éve Személyes küldetésről, a globális munkaerő-piaci trendekről és a közösségi média felértékelődő szerepéről beszélgettünk Törő Edina coach-al, a Princess Cruises HR vezetőjével beszélgettünk, aki előadóként szerepel a Profession.hu idei HR konferenciájának programjában. Teljes cikk...
Így készüljenek az álláskeresők az őszre
10 éve Még a nyáron sem állt le teljesen a munkaerőpiac, ősszel pedig még több cég hirdeti meg üres álláshelyeit, ezért az álláskeresőknek érdemes felfrissíteniük önéletrajzukat - javasolja egy munkaerő-közvetítéssel foglalkozó cég. Teljes cikk...
Közösségi média, mobil applikációk, az internet és a munkajog
10 éve Az online térben sem mindig könnyű megtalálni a munka és magánélet határát, pláne, hogy a kettő egyre inkább összemosódik. Miért lehet fontos ez a téma a HR szakemberek és vezetők számára? Dr. Kun Attilával Dr. Fodor T. Gábor készített interjút. Teljes cikk...
Ami miatt nem tudunk koncentrálni
10 éve Nem elég a meleg, a modern technológiával megáldott világban nagyon sok egyéb is elvonhatja a teljes figyelmünket. Hogy ellent tudjunk állni fel kell állítani magunknak szabályokat, és tudatosan tartani magunkat hozzá, írja a HáziPatika.com. Teljes cikk...
Oszd meg - és megsokszorozódik!
10 éve Mesélik, hogy amikor hajdan Karinthy Frigyes és Hatvany Lajos együtt indultak el egy kávéházból, Hatvany báró egy tízpengős bankót nyomott a pincér kezébe, és ezt mondta neki: osszák el! Karinthy jóval kisebb értékű pénzérmét vett elő, a főúr kezébe nyomta, és így szólt: szorozzák meg! A közösségi médiában terjedő szellemes megállapítás szerint az Ubernek, a világ legnagyobb taxi társaságának nincsenek autói. A Facebook, a világ legnépszerűbb médiuma nem állít elő tartalmat. Az Alibabának, a világ legnagyobb kereskedőházának nincsen raktára. Az Airbnb-nek, a világ legnagyobb szállásadójának nincsenek ingatlanai. Bár eladott az Apple 200 millió okos telefont és tabletet, nincs gyár a tulajdonukban. A Whatsappnak napi 3 milliárd üzenet mellett sincs szüksége szerverekre. Teljes cikk...
Nyáron is eredményes lehet a toborzás
10 éve Nem a nyár a leggyengébb láncszem a toborzók szempontjából. A munkáltatói márkaépítéssel és toborzás támogatással foglalkozó BrandJob tapasztalatai szerint a jól felépített és működtetett közösségi média aktivitás pont nyáron lehet a legeredményesebb. Ehhez viszont ismerni kell, mi működik jól a közösségi hasábokon. Teljes cikk...
Tíz jel, hogy felszínesek kapcsolataink és csak használjuk az embereket
10 éve A közösségi média felszínessé teheti kapcsolatainkat. Erről árulkodik, ha túl sok az ismerősünk, ha lájkok száma határozza meg önbizalmunkat, cukorkaként osztogatjuk a névjegyünket, és csak azokkal állunk szóba, akiktől egyből előnyöket remélünk. Tíz árulkodó jelet szedett össze a Hvg.hu. Teljes cikk...
Munkatárskeresés hatékonyan, Facebook alkalmazással
10 éve Haladni kell a korral, ha igazán hatékonyak szeretnénk lenni. Így van ez minden szakmában, kiváltképp a toborzás területén. Minden platformot ki kell használni, ha sikeresek akarunk lenni és cégünk jó hírét, illetve állásajánlatait minél szélesebb közönség elé akarjunk tárni. Mi lenne a legkézenfekvőbb erre a célra, mint a közösségi média platformjai, közülük is a legnagyobb: a Facebook. Teljes cikk...
Hat egyszerű lépés a tökéletes LinkedIn profilért
10 éve A LinkedIn az üzleti élet Facebookja a fejvadászok kincsesbányája lett, elsöpörheti az állásközvetítő portálokat, erőteljes befolyással bír a munkakeresők, a vállalatok és az iparágak területén is. A Hays tanácsait követve könnyen kitűnhetsz a tömegből, ezzel is növelve a saját márkaértékedet. Teljes cikk...
A munkahelyi Facebookból ki kell venni mindent, ami eltereli a figyelmet
10 éve A Facebook olyan alkalmazást tervezett, amivel a munkatársak tartani tudják a kapcsolatot, s így egy eredményes közösségi hálót tudnak építeni egymás között. Létezik már jó néhány hasonló alkalmazás, de széles körben még nem terjedtek el ezek. A vezető szoftvermérnök a Google-nál már próbálkozott ilyennel, de ott belebukott a cég. Sok reményt fűznek a Facebook at Work elterjedéséhez, hiszen maga a közösségi oldal munkatársai már évek óta ezt használják saját belső kommunikációjukhoz. Teljes cikk...
Z-generáció számára az álláskeresés egy vásárlási folyamat
10 éve A szakirodalom által már több néven elnevezett generáció (R (responsibility), D (digital), csendes, dotcom, 24/7, digitális őslakos, homo globális nemzedék, YouTube, iGeneráció) 1995-2010 között született legidősebb képviselői már jelen vannak a munkaerő piacon, viszont másképp viselkednek, mint az őket megelőző Y-generáció. Teljes cikk...
Ugye tisztában van azzal, mi mindenre használható a LinkedIn?
10 éve Az nem kérdéses, hogy napjainkban egyre inkább az életünk részévé válnak a különböző közösségi média platformok, de mire jó a LinkedIn? Mennyi dolgot árulunk el a nagyvilágnak azáltal, hogy regisztrálunk ezekre az oldalakra? Mi mindent osztanak meg velünk mások? A HR-esek jelentős hányada nézi meg interjú előtt a jelentkezők valamely közösségi profilját. Ezért különösen fontos odafigyelnünk arra, hogy mit osztunk meg akár a Facebookon, akár a LinkedInen. Teljes cikk...
Pozitív önképről tanúskodnak a szelfik
11 éve A szelfik segítségével pozitív önképüket osztják meg az Internet-felhasználók a világgal. Az IRCenter által végzett kutatás azt elemzi, a képek alapján, hogy hogyan szeretnék magukat bemutatni az emberek a közösségi médiában. Hogyan használják kelet-közép-európaiak a szelfis kommunikációt? Teljes cikk...
Az álláskeresési folyamatok 80 százaléka a neten zajlik
11 éve A hatékony és professzionális HR-es munkához engedhetetlen lépést tartani a technika fejlődésével, és kihasználni a social média által nyújtott széleskörű lehetőségeket. Ez a forradalmi újítás már jó néhány éve elkezdődött, és nem is vitatott, hogy ha nem követjük a trendeket és aknázunk ki minden lehetőséget, a cégünk és a toborzási- kiválasztási folyamataink hatékonyságát csökkentjük. Az új keletű toborzási formák miatt a HR és a marketing- kommunikációs osztályok munkafolyamatai elválaszthatatlanná válnak. Teljes cikk...
Online kapcsolatépítés a sikeres álláskereséshez
11 éve Kutatási eredmények bizonyítják, hogy a közösségi média tere az új álláspiac, és a ez a jövőben egyre inkább így lesz. Keresni és toborozni is egyre inkább ott érdemes. Hatékonyság szempontjából fontos, hogy az embernek sok ismerőse legye, de a digitális hírnévre nem árt vigyázni. Teljes cikk...
Bostonban végzett informatikus állhat a terroristák közösségimédia-kampánya mögött
11 éve Az amerikai Szövetségi Nyomozó Iroda (FBI) gyanúja szerint a bostoni Northwestern University egy kitűnő eredménnyel végzett volt diákja állhat az Iszlám Állam (IÁ vagy ISIS) elnevezésű szélsőséges szunnita szervezetnek a közösségi médiában folytatott kampánya mögött – közölte csütörtökön az amerikai sajtó. Teljes cikk...
Hogyan készítsünk videó CV-t?
11 éve Az internetes álláshirdetés már régen átvette a nyomtatott sajtóban megjelenő hirdetések helyét. Manapság egyre népszerűbb, hogy a cégek a Facebookon, YouTube-on keresik az új munkatársat. Sőt, néhány munkakörnél már nem is elégszenek meg a hagyományos önéletrajzzal, már videó CV-t is elvárnak. Ezekről az új tendenciákról beszélgettünk szakemberekkel, akik szerint az új irányzatok az álláskeresésben lassan honosodnak meg hazánkban. Teljes cikk...
Használják, de nem értik a Facebookot a kkv-k
11 éve Használják, de nem értik igazán a Facebookot a közösségi kommunikációban érdekelt hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k). Joanelli Tamás, a Be Social közösségi marketing cég ügyvezetője szerint Magyarországon egyértelműen a Facebook a legfontosabb közösségi oldal, de sok hibát követnek el használatával a vállalatok. Teljes cikk...
Lufi-e a munkáltatói márka?
11 éve Tegnap megkeresett LinkedInen az egyik volt kollégám, aki éppen állást keres. Kinézett magának egy céget, ahová szeretne jelentkezni, és most információkat gyűjt róla. Vajon hogyan tudja eladni magát egy cég, és mennyire valós a kép, amit a marketing közvetít? Erről ír a HR Blogon OnlineHR. Teljes cikk...
Hatékony tanulás az információs korban
11 éve Miért nem tanulnak elég hatékonyan a hallgatók és hogyan alkalmazzák a digitális kommunikáció által nyújtott előnyöket a gyakorlatban? Egyebek mellett ezekre a kérdésekre kaphattak választ a jelenlévők a Tehetséggondozás és tanulási szokások a felsőoktatásban címmel megtartott rendezvényen, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Intézetének december 5-i rendes éves konferenciáján. Teljes cikk...
Veszélybe sodorják magukat a cégek
11 éve Hagy kívánnivalót maga után a cégek IT-biztonsága: rohamosan növekvő kockázatok mellett alig bővülnek az erre fordítható forrásaik. Teljes cikk...
A facebookozó munkavállaló a legfőbb kockázati tényező
12 éve A hazai vállalatvezetők az újmédia-eszközök tekintetében a munkavállalót tekintik a legfőbb kockázatnak: akár a vállalat hírneve és biztonsága is elbukhat egyetlen munkavállaló online viselkedésén, az adatszivárgás pedig súlyos gazdasági károkat okozhat - állítja egy kutatás. Teljes cikk...
Innováció, toborzás, HR, personal és employer branding - beszámoló az idei truBudapestről
12 éve Mi lesz a jövőben a toborzók feladata? Álláskeresők vagyunk vagy karrierépítők? Mi kell a jó employer brandinghez? Felkészültünk-e, és tudjuk-e kezelni a migrációt? Hogyan élik meg a leépítést a felsővezetők? Kell külön Facebook oldal a vállalati HR számára? Fontos a talent pool építés? Milyen és mely területeken szükséges az innováció a recruitmentben? Cikkünkben ízelítőt adunk a második truBudapest nonkonferencia egyes szekcióiból. Teljes cikk...
A rossz ügyfélszolgálat ellenszere a közösségi média
12 éve Nyilvánosan panaszkodni, adott cég Facebook-oldalára beírni - vajon milyen hatással van mindez a szolgáltatókra? A napokban a British Airways egyik utasa a nyilvánosság előtt panaszkodott, mert amikor eltűnt a csomagja, az az ügyfélszolgálatos nem volt segítőkész. A közösségi média segíthet abban, hogy akik alkalmatlanok erre munkára, azok ne dolgozhassanak hasonló pozícióban, teszi fel a kérdést a jobline. Teljes cikk...
Ha tetszik a cégnek Facebook-aktivitásunk, nagyobb eséllyel vesz fel
12 éve Az interneten található információk értékét hazánkban is egyre több munkáltató ismeri fel – ezeket tudatosan használva pedig az álláskeresők is újabb értékes eszközt kapnak a kezükbe. A munkavállalók kiválasztása során számos multinacionális vállalat jött rá arra, hogy a tradicionális feltételek – mint az elvégzett iskola minősége, jegyek, szakmai tapasztalat – helyett sokkal hatékonyabb mérőszámokat is be tudnak venni a keresési folyamatban. Teljes cikk...
Talent.me - ismerjük meg a "Facebook LinkedInjét"
12 éve Közel sem a LinkedIn az egyetlen üzleti kapcsolatok építésére szolgáló közösségi hálózat, bár kétségtelenül ez a legnagyobb. Különösen külföldön egyre népszerűbb a Facebook Talent.me nevű, szakmai kapcsolati háló építésére, álláskeresésre, toborzásra kifejlesztett alkalmazása. A szolgáltatás működhet a felhasználó Facebook oldalán belül, de lehet függetleníteni is attól. Összeszedtünk pár érdekességet, és hasznos tudnivalót. Teljes cikk...
Így lehet eredményesen munkát keresni a LinkedInen
12 éve A LinkedIn világszerte több mint 225 millió embert mozgat meg online (és ez hónapról hónapra milliókkal nő), amivel az első helyen van a professzionális, kifejezetten karrierépítés céljából jelenlévő felhasználók között. Magyarországon jelenleg közel 310,000 ember tartozik ehhez a közösséghez (szemben a Facebook 4.2 milliós magyar taglétszámával), és a felismerés egyre többekben létrejön: a karrierépítéshez "érdemes látszani". Teljes cikk...
HR és informatika: jön a Twitter őrület?
12 éve A legújabb internetes trendeket, a web2 kínálta lehetőségeket a vállalatok is igyekeznek kihasználni (leginkább a Twitter népszerűsége növekszik), a web2 technológiák köré épülő állások száma ezért tovább nő. A HR informatikán belül a rendszer specifikációkhoz értő szakembereket keresik elsősorban. A termékek testre szabását a HR-eseknek és az IT-s csapatnak közösen kell létrehoznia, ez a legnagyobb kihívás. Teljes cikk...
"Nem vagyok egy feedback-vámpír" - az író és a marketing
12 éve Romantikus foglalkozásnak tűnik írónak lenni. Az emberek fejében él egy kép: hullanak a falevelek, a pokrócba bugyolált ember ül a teraszon, teázik, ölében a laptop és ír. Vajon ma is ezt jelenti írónak lenni? Mennyire alakítja át ezt a képet az olvasókért folyó harc, melyből már nemcsak a kiadó, hanem maga az író is ki kell, hogy vegye a részét. Rados Virág már hatévesen azt mondta: "ha nagy leszek, író leszek." Az éppen most zajló 84. Ünnepi Könyvhéten jelenik meg a negyedik regénye. Teljes cikk...
Jó stratégiával használják-e a cégek a közösségi médiát?
12 éve Facebook vagy LinkedIn? Mire jók a közösségi oldalak? Mennyire fontos, hogy egy cég jelen legyen rajtuk, és vajon profitál-e belőle? Egyre több a magát közösségimédia-szakértőnek valló ember. Kinek hihetünk? Többek között ezekre a kérdésekre kerestük a választ Pécsi Ferenc online kommunikációs szakértővel. Teljes cikk...
Ami nincs a neten, az nem is létezik
12 éve Bár az Y generáció tagjai már gyerekkorukban találkoztak az internetes eszközökkel, csak részben alakítják tudatosan digitális identitásukat. A jelenlétről nem mondanának le, ugyanakkor érzik, hogy a feltöltött tartalmakból akár hátrányuk is származhat a munkakereséskor – derítette ki a Budapesti Gazdasági Főiskola Kutatóközpontjának vizsgálata. Teljes cikk...
A közösségi média ma már az újságírás része
12 éve A magyar újságírók közösségi média használatát is felmérő nemzetközi kutatás készült. Az eredmények szerint a magyar újságírók jelentős része ma már napi szinten támaszkodik a közösségi médiára. Elsősorban információ-gyűjtésére és háttérkutatásra használják - derül ki a kutatásból. Teljes cikk...
Mivel motiválható a jövő nemzedéke?
12 éve Az ezredfordulós (Super Millennials) nemzedék másként dolgozik, eltérő igényei vannak a munkahelyi élettel kapcsolatosan. Az Ericsson ConsumerLab legújabb kutatásának eredményei szerint érdemes a különbözőségekre tekintettel lennie azoknak a cégeknek, amelyek szeretnék kihasználni ennek a generációnak a különleges képességeit. Teljes cikk...
Rövidebb, hatékonyabb kiválasztás digitális HR eszközökkel
12 éve Bár a papíralapú önéletrajzok kora lejárt, ahelyett, hogy rövidült volna a toborzás-kiválasztási folyamat, sokkal több időt és energiát fordítanak a HR-esek a megfelelő jelölt megtalálására, mint korábban. Mivel megnőtt az aktív álláskeresők száma, rengetegen jelentkeznek egy-egy pozícióra, így ezt az információ áradatot kezelni kell. Ma már több olyan digitális HR eszköz létezik, amely leegyszerűsítheti ezt a folyamatot, többórányi munkától megszabadítva ezzel a kiválasztással foglalkozó szakembereket. Teljes cikk...
Amikor egy egész közösség segít az álláskeresésben
12 éve Új gazdasági szemléletmód van kialakulóban, mely az egyenrangú felek önszerveződő együttműködésében rejlő potenciálokat kívánja kiaknázni és a társadalmi jólét érdekében felhasználni. A közösségi média életre hívta a társadalmi hálózatok erejét felhasználó, spontán létrejövő online közösségeket. A változás a HR szakmát is elérte, ugyanis egyre több álláshirdetéseket közzétevő, közösségi alapon működő oldal születik. Teljes cikk...
Y generáció: a magánszféra korszaka lejárt
12 éve A vállalatoknál azért (is) nő a biztonsági fenyegetettség, mert sok dolgozó egyrészt saját életformájához igazítja munkavégzését, másrészt mind az eszközhasználatot, mind a munkavégzés helyszínét tekintve egyre több esetben keveredik a magánélet és a munka -- állítja a Cisco 2013-as biztonsági jelentése nyomán a minuszos.hu informatikai hírmondó. Teljes cikk...
Kockázatos lehet a közösségi oldalakat használni a toborzásban
12 éve A cégek egyre inkább felismerik a közösségi oldalak előnyeit, melyeket nemcsak üzleti, hanem toborzási célokra is alkalmazhatnak. Fontos azonban, hogy a munkáltatónak mindig be kell tartania az információs önrendelkezésről szóló törvény, valamint a Munka törvénykönyve szabályozásait. A Taylor Wessing e|n|w|c nemzetközi ügyvédi iroda most ezeket foglalta össze. Teljes cikk...
Alaposan takarítson a közösségi oldalakon, mielőtt elküldi az önéletrajzát!
12 éve Amerikai HR-szakemberek körében készített felmérés szerint a hetven százalékuk már utasított el állásra jelentkezőt amiatt, amit a közösségi oldalakon talált róla - írja a Népszabadság. Teljes cikk...
HR 2.0 Live az ösztöndíj programokról és mobiljátékokról
12 éve Februárban ismét megrendezésre került az online marketinggel és humán erőforrással foglalkozó szakemberek kötetlen találkozója a HR 2.0 Live. A találkozón ezúttal a vállalati ösztöndíj programok, valamint a Gameloft mobiljáték fejlesztő cég Linkedln-en és Facebookon történő recruiting munkavégzése került terítékre. Beszámolónk a rendezvényről. Teljes cikk...
Potenciális veszélyforrássá vált a vállalatok számára a közösségi média
12 éve Mostanra világossá vált, hogy a közösségi média nagyszerű lehetőségeket teremthet a tehetségek megtalálására és a vállalat népszerűsítésére egyaránt. Megfelelő stratégiát kell kialakítani használatához, és az eredmények nem maradnak el. Nem megfelelő stratégia alkalmazása esetén azonban a munkáltatói márkát érő károk igen jelentősek lehetnek - figyelmeztetnek sajtóközleményükben a Hays szakértői. Teljes cikk...
Milyen lesz a digitális HR 2013-14-ben? A kikristályosodott trendek
12 éve Számos tanulmány született már a közösségi média HR-célú felhasználásáról, de azt csak kevesen gondolták, hogy megingathatja az állásportálok toborzási funkcióját. Nos, ez - és még sok minden más - következett be 2012 végére a tengerentúlon. Teljes cikk...
Tantárgy lesz a Facebook
12 éve Svájcban azt tervezik, hogy hamarosan iskolai tantárgyként fogják tanítani, hogyan bánjanak a gyerekek az internettel és a közösségi oldalakkal. Magyarországon a NAT-ban ilyen nincs, de a szakmai diskurzus egyre erőteljesebb a témában. Teljes cikk...
Itt a Facebook következő áldozata - jogos a kirúgás
12 éve Hiába perelt egy ipari tanuló: aki a közösségi portálon elhelyezett profiljában szidalmazza a munkaadóját, azt előzetes figyelmeztetés nélkül is jogosan rúghatják ki Németországban - írja a www.sg.hu portál. Teljes cikk...
Öt trend a HR világában
13 éve Szerdán és csütörtökön rendezték meg Budapesten a Personal Hungary-t, a HR szakma legnagyobb hazai kiállítását. Íme néhány érdekes gondolat, trend a rendezvényen hallottakból. Teljes cikk...
Kihalóban a személyes kapcsolatépítés?
13 éve Egy kutatás meglepő eredménye szerint a Baby Boomerek munkakeresés esetén sokkal többet használják az internetet és a közösségi oldalakat, mint a két fiatalabb generáció. Tény az is, hogy manapság egyik generáció sem fordít elegendő energiát a személyes kapcsolatépítésre - írja a Magyar Nemzet. Teljes cikk...
Tartsuk kordában információ éhségünket a munkahelyen
13 éve Facebook, internetes hírportálok, okostelefon, hírek a nap 24 órájában. A folyamatos információkavalkád a munkahelyi időbeosztásba is beszivároghat. Íme néhány tipp a hatékony időgazdálkodáshoz Dr. Csehák Hajnalka pszichológustól. Teljes cikk...
Toborzás: a PR-hoz elengedhetetlen a közösségi média
13 éve A HR-esek lassan megszokják, hogy a keresők mellett a közösségi oldalak is napi munkaeszközzé válnak. Ahogy az internethasználat mértéke rohamosan nő, a közösségi oldalak elterjedése is még inkább fénykorát éli. Mivel a toborzás potenciális célközönsége naponta többször is körülnéz a közösségi oldalakon, így elérésük hatásos módja lehet az ezeken feladott álláshirdetés, mint poszt. De valóban működik ez? Tényleg ez a hatékony módszer? Teljes cikk...
Y generáció: öt perc alatt kiderül, ki alkalmas egy állásra
13 éve Olyan kompetenciákat várnak el a munkáltatók az Y generációtól, amelyekkel nem rendelkeznek. Mi az oka ennek? Elsősorban az, hogy a mai fiatalság egészen másképp szerzi ismeretanyagait és tanul, mint a korábbi nemzedék. Emiatt más úton válnak sikeressé is. A munkáltatók ezért nem gondolkodhatnak a régi sémákban, a munkafolyamatokat az új generációhoz kell igazítaniuk, az oktatásban pedig holisztikus gondolkodásra lesz szükség. Teljes cikk...
Google vs. Facebook vs. LinkedIn - hirdetési fortélyok a toborzás során
13 éve A marketing már régen felfedezte magának a közösségi hálók lehetőségeit és a HR szakma is egyre jobban kiveszi a neki járó tortaszeletet. Ha toborzásra kerül a sor, nem lehet már kihagyni a social mediát, hiszen hatékonyabbak és költséghatékonyabbak, mint a hagyományos toborzási csatornák. Az online apróhirdetések (pl. Google) mellett kiemelt szerepet érdemes szentelni a Facebookon és a LinkedIn-en elhelyzett hirdetéseknek és a hosszú távú közösségépítésnek. Teljes cikk...
Közösségi média a munkahelyen: nő az aggodalom
13 éve A közösségi média egyre inkább áthatja a magyarországi munkahelyeket, nem kis aggodalmat keltve a munkaadók körében a termelékenységre gyakorolt hatásában - mutat rá a Kelly Services éves felmérése. Teljes cikk...
Fókuszban a munkával eltöltött idő növelése
13 éve A hatékony vállalati működés egyik alappilére a megfelően üzemeltetett számítógépes hálózat, amely elsősorban adott cég kommunikációját hivatott biztosítani. A legtöbb társaság nagy hangsúlyt fektet adatainak biztonságára, ám a számítástechnikai rendszerek segítségével a munkatársak hatékonyságát is lehet növelni - olvasható a lapunknak eljuttatott sajtóanyagban. Teljes cikk...
Biztos állás: mikroblog-specialista Kínában
13 éve A fogyasztókkal való kapcsolattartásra, új vásárlók megnyerésére használják a mikroblogokat a vállalatok Kínában. A cégek erre a célra külön szakembereket bérelnek fel, akik iránt egyre nagyobb kereslet mutatkozik. Teljes cikk...
Jön a Félszbuk?
13 éve Az Országos Mentőszolgálat főigazgatója "Facebook-szabályzatot" alkotott. Az ügyvéd szerint jogosan, de minden beállítás kérdése. Teljes cikk...
Melyik coachnál van a bölcsek köve?
13 éve Megfogalmazhatóak-e mindenkire érvényes módon, hogyan kell helytállnia a humántanácsadóknak, coachoknak és mediátoroknak a megrendelőikért folytatott versenyben? Miért van ennyi coaching-irányzat, a művelőik miért nem tudnak értelmes párbeszédet folytatni egymással? Cikk a hazai coaching szakmáról, amely másképp is működhetne. Teljes cikk...
Karrierünkbe kerülhet a meggondolatlan blogolás
13 éve Az interneten csökken a felelősség- és veszélyérzet, ám egy-egy óvatlan bejegyzéssel könnyen elveszíthetjük állásunkat, sőt, akár a bíróság elé is kerülhetünk. Rudolf Péter színművész végtörlesztési ügye megmutatta, milyen csapdák rejlenek a meggondolatlan blogolásban. Cikkünkben összegyűjtöttük, milyen helyzetekben kerülhetünk veszélybe. Teljes cikk...
Közösségi média a munkajogász szemével
14 éve Munkajogi szempontból a közösségi oldalak használata számos előnye mellett- számtalan kockázatot is hordoz. Kevesen gondolnak például arra, milyen hatással lehet az álláskeresésre, de akár egy már fennálló munkaviszonyra a feltöltött tartalom, például egy kompromittáló fotó. A közösségi média használata a munkáltató és a munkavállaló oldaláról is több kérdést felvet. Teljes cikk...
A mobileszközök a HR menedzsmentet is új feladatok elé állítják
14 éve A HR számára nagy kihívás, hogy miképpen lehet az új mobileszközöket, okostelefonokat, táblagépeket, illetve a közösségi média információit integrálni a vállalati, üzleti, szolgáltatási kultúrába. Erre tesz most kísérletet a Nexon új fejlesztési stratégiája. Teljes cikk...
A facebook dönt a munkahelyválasztásról
14 éve A fiatal szakemberek olyan munkakörnyezetre vágynak, amelyben helyet kap a mindennapjainkban már megszokott közösségi média, a saját mobileszközök használata és a rugalmas munkavégzés. A munkaerő új generációja számára már messze nem a pénz az egyedüli választási szempont. Teljes cikk...
Aki kérdez: Balázs György
14 éve HR Szubjektív rovatunkban Balázs György, az Aon-Hewitt ügyvezető igazgatója válaszol Varjasi Gábor, a MOL Nyrt. kompetencia fejlesztési és stratégiai HR vezetőjének a kérdésére. Teljes cikk...
Van, ahol kötelező átvilágítani a jelölteket a közösségi oldalakon
14 éve Az egyesült államokbeli állásközvetítő cégek 75 százalékától követelik meg megbízóik, hogy online kutatásokat végezzenek a jelöltekkel kapcsolatban, újabban pedig néhány vállalat azt is kötelezővé teszi, hogy az "átvilágítás" terjedjen ki a közösségi médiára is. A cégek 70 százaléka vallotta be, hogy az interneten talált információk alapján utasítottak már el jelentkezéseket. Teljes cikk...
A cégek többsége marketingre is használja a közösségi médiát
14 éve Az utóbbi évben nőtt azon vállalatok száma, amelyek sikeresen szereznek új ügyfeleket a közösségi hálón keresztül, és egyre több cég fordítja marketing kiadásainak bizonyos részét erre a területre. Viszont a vezetők azzal is tisztában vannak, hogy a közösségi média önmagában még nem elég egy eredményes kampányhoz - derül ki a Regus legújabb felméréséből. Teljes cikk...
A közösségi média feleslegessé teszi a fejvadászokat?
14 éve A fejvadászatot alapjaiban változtatta meg a szerteágazó szociális média. A vállalatok maguk is próbálkoznak a közösségi hálón keresztül a jelölt-kereséssel, a szakember szerint a szakmai rutint és tapasztalatot nem helyettesítheti egy jól megírt profil. Ráadásul, az álláskeresők nagy részének vagy hiányos, vagy finoman szólva túlzó a saját oldalán feltüntetett kompetencia-listája. Teljes cikk...
Veszélyes vagy hasznos a Facebook?
14 éve Az világos, miként könnyíti meg az életünket a tudásmegosztás, és az mennyiben hasznosítható a munka világában. De milyen hatással van a közösségi média a lelki életünkre, kommunikációnkra? Még jobban elmosódik a munka és a magánélet közötti határ, vagy egy nagyszerű dolog megszületésének vagyunk részesei, amely gyökeresen megváltoztatja az életünket - lehetőleg pozitív irányba? Teljes cikk...
Új távlatokat ad a közösségi média a HR-nek
14 éve Ebben a digitális világban már nem elegendő csupán kapcsolatokat létesíteni a közösségi médiákban, akár személyesen vagy cégként, használni is kell a kapcsolatokat - hangzott el az AIMS International fejvadász szervezet európai partnereinek budapesti közgyűlésén tartott egyik rendezvényén. Teljes cikk...
A tudásmegosztás eszköze lett a közösségi média
14 éve Napjaink elengedhetetlen kellékévé vált az okostelefon, amiben összpontosul minden, ami szükséges a modern élethez, ami által folyamatosan elérhetővé válunk, nem függünk többé tértől és időtől. A kommunikációs csatornák egyre inkább átalakulnak, ezzel együtt a közösségi média szerepe is felerősödik. A céges facebookban, twitterben, blogokban rejlő lehetőségeket pedig egyre több szervezet ismeri fel és használja. Teljes cikk...
Jobb munka, jobb élet - kreatív ötlet kerestetik!
14 éve 2011. március közepén indult el az Adecco Magyarország és a Creative Selector.hu innovációs műhely közös pályázata. A kiírás célja a munkahely keresés támogatása és olyan új munkavégzési formák kidolgozása, amelyek újszerűen és kreatívan alkalmazzák a web2, a közösségi média, és a mobilhálózatok ma már mindenki számára rendelkezésre álló lehetőségeit. Teljes cikk...
Tényleg a Facebook rabszolgái akarunk lenni?
15 éve Amerikai szakemberek szerint ideje lenne komolyan beszélni a közösségi média, valamint az internetes világ és a való élet közötti egyensúly megtalálásának kérdéséről. Kísérletképpen egy amerikai egyetemen hét napon keresztül elérhetetlenné teszik a közösségi oldalakat. Teljes cikk...
Egyre felkapottabb a közösségi toborzás
16 éve Nemzetközi szinten egyre többet hallani a social recruiting (közösségi toborzás) előretöréséről. Az online, közösségi oldalakon való jelenlét részletes képet tud adni a potenciális munkavállalóról, és mivel kéznél van, egyre gyakrabban veszik igénybe a fejvadászok és HR-esek. A szakmai közösségi oldalakon megmutatkozó kapcsolati háló megerősítheti egy-egy jelentkező hitelességét, illetve életben tudja tartani a szakmai kapcsolatokat, egy-egy munka elvégzése után is. Teljes cikk...