Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 11 hónapja

Online kommunikálnak egymással az egyterű irodában dolgozók

Egy friss kutatás szerint az egyterű irodákban dolgozó munkavállalók sokkal több időt töltenek azzal, hogy online kommunikáljanak egymással, mint amennyit személyesen beszélnek. Pedig az egyterű irodák lényege éppen az interakció lenne - írja az Index a BBC-re hivatkozva.

images

A kutatás szerint 73 százalékkal kevesebbet kommunikálnak kevesebbet az egyterű irodák alkalmazottai, viszont 67 százalékkal többet emaileznek egymásnak - írja a lap.

Különösen érdekes ez annak fényében, hogy az egyterű irodák lényege éppen az volna, hogy motiválják egymást a dolgozók, kommunikáljanak egymással, produktívabbak legyenek. Az együttműködés ugyanis nagyon fontos szerepet játszik egy cég sikerében.

Bár a munkahelyek preferálják az együttműködést, a csapatmunkát, mégis egyre jobban nő az egyéni munkavégzésre való igény. Egy másik kutatás azt is kimutatta, hogy ha a dolgozók nem tudnak koncentrálni, akkor kevesebbet kommunikálnak, és idővel közömbössé válnak kollégáik felé. Az egyterű irodákban sokszor nehéz koncentrálni, mások beszélgetése miatt. Ez hosszabb távon azt eredményezi, hogy a munkavállaló nem tud koncentrálni, stresszessé válik és hibázni fog.

Fontos, hogy akiknek igénye van rá lehessen privátszférája, egy olyan helyiség, ahol nyugodtan tud dolgozni. A kellemes munkakörnyezet segíthet új munkaerő toborzásában, vagy a jelenlegi dolgozók megtartásában is.

Friss kutatások azt bizonyítják, hogy nem érdemes teljesen egyterű irodákat építeni. Sokkal jobb ami többféle igényt kiszolgál, különböző zónákra van osztva. Az ilyen irodákban van lehetőség egyéni és team munkára is. Ezen felül az iroda kiválasztásánál, vagy építésénél érdemes odafigyelni az akusztikára, az elrendezésre és az esztétikára is.

Fotó: Pixabay
Index/BBC
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A hatásos beszéd 8 pillére, avagy hogyan válj profi előadóvá

Az Egyesült Államokban egy nagyobb mintán mérték, mitől félnek leginkább az emberek. Nos, érdekes eredmény született: az ezüstérmes a nyilvános... Teljes cikk

A hatékony vezető öt ismérve

Nem a veleszületett tulajdonságok, sokkal inkább a döntései tesznek valakit sikeres vezetővé - derült ki egy felmérésből, amelyet a világ... Teljes cikk

A sikeres céges bemutatkozó 4 szabálya

A sikeres pitch vagy villámprezentáció titka, ha 3 percben úgy be tudjuk mutatni cégünket, hogy azzal akár egy cápa, azaz befektető figyelmét is fel... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár