Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 2 éve

Papírmentes ellenőrzési rendszert vezetett be a NAV

A rendszer bevezetésével az ellenőrzésre kiválasztott adózónak az iratanyaggal nem kell felkeresnie az adóhivatalt, a szükséges dokumentumokat "egy kattintással" elküldheti - írja az MTI.

Ugyanakkor az online ellenőrzés nem kötelező, csak egy lehetőség, amelyet az adóhivatal kínál az ügyfeleinek - mondta Tállai András, a Nemzetgazdasági Minisztérium parlamenti és adóügyekért felelős államtitkára.

Az a céljuk, hogy mindenki otthonról, kényelmesen intézhesse adóügyeit az interneten keresztül.

Ezzel kapcsolatban emlékeztetett arra, hogy idén több mint négymillió magánszemély helyett a NAV tölti ki az személyi jövedelemadó-bevallást, illetve a vállalkozóknak jövedéki adóbevallási-tervezetet is küld.

A januártól elérhető online ellenőrzés pedig újabb lépés a teljes elektronikus ügyintézés felé vezető úton - fűzte hozzá. Arról is beszámolt, hogy a NAV már több online-ellenőrzést indított, és az elsőt, három munkanap alatt le is zárta.

A kiutalás előtti ellenőrzésre kiválasztott vállalkozót a revizorok felhívták, és tájékoztatták arról, hogy az ellenőrzéshez szükséges iratokat elektronikusan is megküldheti. Az adózó élt a lehetőséggel, és elektronikusan küldte meg többek között az áfa-analitikát, a számlákat és a bankszámla-kivonatokat - mondta az államtitkár.

Az ellenőrzésre kiválasztott vállalkozó személyesen nem találkozott a revizorokkal, és a megbízólevél tárhelyére érkezésétől számított három munkanapon belül már az ellenőrzést lezáró jegyzőkönyvet olvashatta - tette hozzá.

Megjegyezte: az online-ellenőrzés az adminisztrációcsökkentés mellett jelentős megtakarítást is eredményez, hiszen az ellenőrzéshez szükséges iratokat nem kell fénymásolni, megspórolható a posta- és szállítási költség, továbbá a papír-megtakarítás miatt környezetvédelmi szempontból is hasznos.

Az online-ellenőrzést bárki választhatja, aki rendelkezik elektronikus aláírással - közölte Tállai András.

MTI
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
  • 2020.02.20recruiTECH Idén minden eddiginél erősebb programmal, számos külföldi (IRL, UK, PL) és hazai előadóval indítjuk útjára a recruiTECH, 2020.02.20-i eseményünket! Várjuk szeretettel a toborzási szakma színe-javát, és mindenkit, aki felelősséget érez a tehetségek megtalálásában. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Betegszabadság és táppénz különbsége

A munkavállaló keresőképtelenségének első 15 napja betegszabadság, aminek lejárta után legfeljebb egy évig jár táppénz. Teljes cikk

Táppénz mértéke

A munkavállaló betegsége esetén, ha nem tud dolgozni, először 15 nap betegszabadság jár. Ha ez az időszak lejár, akkor további keresőképtelenség... Teljes cikk

Áfacsapdába léphetnek a rosszul felkészült katások

Hiába 12 millió forint a kata és az áfamentesség éves határa, számos olyan apró részletszabály van, ami miatt nem várt meglepetések érhetik a... Teljes cikk