kapubanner for mobile
Megjelent: 10 éve

Stílusos, praktikus irodában dolgoznánk

A magyarok központi helyen, modern és stílusos irodában dolgoznának a legszívesebben, amelynek kialakítása kifejezetten a napi tevékenységeikhez igazodik – derült ki Magyarország egyik vezető ingatlanfejlesztője, a HB Reavis több mint 1100 fő bevonásával készült online felméréséből.

Az álomirodával kapcsolatos kutatás szerint a nők többsége rendkívül fontosnak tartja, hogy környezetbarát irodában dolgozzon, míg a parkolási lehetőség biztosítása kulcsfontosságúnak bizonyult a legtöbb válaszadó számára.

A HB Reavis Magyarország a Szeretlek Magyarország online portállal együttműködve több mint 1100 fő megkérdezésével végzett kutatást az X (35-50 évesek) és Y (20-35 év közötti) generáció tagjai körében, hogy átfogó képet kapjon a számukra ideális irodai környezetről.

A kutatás egyik legfontosabb megállapítása, hogy a válaszadók több mint 81 százaléka az elválasztott terű irodákat preferálná – különösen a 40 év felettiek – ugyanakkor a valóságban a kérdőívet kitöltők több mint 55 százaléka jelenleg is nyitott, egyterű irodában dolgozik.

„A kutatás tanulsága, hogy sok embernek volt már rossz tapasztalata nyitott terű irodákkal kapcsolatban, amelynek leggyakrabban a hanyag, a munkavállalók igényeit figyelembe nem vevő tervezés az oka. Emellett a munkaadók gyakran nincsenek tisztában az olyan modern kialakítási lehetőségekkel, mint amilyen a munkavégzés típusára szabott elrendezés. A munkavállaló napi tevékenységére szabott nyitott irodai tér az egyéni igényeket szolgálja ki, emellett olyan felhasználóbarát környezetet teremt, amelyben a dolgozók teljesítménye is fokozódik. Mivel a tehetséges munkavállalók bevonzása és megtartása kulcsfontosságú számos vállalat számára, várakozásaink szerint a közeljövőben már a központi, modern és stílusos irodák dominálják majd az irodapiacot, olyanok, amelyek lehetőséget nyújtanak arra, hogy az irodai teret a munkavállalók személyes igényeire szabják” – mondta Tóth Mariann, a HB Reavis Magyarország bérbeadási vezetője.

A felmérésből az is kiderült, hogy a válaszadók 82 százalékának kiemelten fontos, hogy az iroda központi helyen legyen és minél kevesebb átszállással, gyorsan eljusson a munkahelyére. Az álomirodában lényeges szempont a kreatív dizájn és a munka közbeni kikapcsolódási lehetőségek, amelyet a 18 és 25 év közötti férfiak több mint 80 százaléka talált kulcsfontosságúnak.

A megkérdezettek közel 30 százaléka számára rendkívül fontos, hogy az irodaépület környezetbarát legyen és olyan fenntartható megoldásokat használjon, mint az esővíz locsolásra történő újrahasznosítása, vagy a zéró szén-dioxid kibocsátás. A nők körében rendkívül nagy figyelmet kapott ez a kérdés: kétharmaduk szerint az irodaépület fenntartható megoldásai számítanak annak eldöntésében, hogy egy iroda mennyire vonzó.

A parkolási lehetőség biztosítása kiemelt jelentőséggel bír: a válaszadók több mint 71 százaléka szerint – közülük is különösen az X generáció tagjainak – rendkívül fontos ez a szempont. A kutatás szerint nem csak az Y, de az X generáció számára is meghatározó, hogy az irodaház rendelkezik-e biciklitárolóval, öltözővel és zuhanyzóval – minden harmadik válaszadó számára fontosak ezek a kritériumok. A konditerem, uszoda vagy elektromos töltőállomás használatának lehetőségét szintén az X generáció, azon belül is a férfiak díjazzák a nagyobb mértékben.

Az X generáció tagjai azonban az Y generáció képviselőinél kevésbé tartják fontosnak, hogy az iroda környékén sok étterem és kávézó legyen, ahova akár ügyféltalálkozókat is szervezhetnek. Összességében, a megkérdezettek több mint 55 százaléka tartotta lényegesnek ezt a kritériumot.

Minden második válaszadó jelölte meghatározó tényezőnek az irodaház építészeti stílusát, kinézetét, és ugyanennyien találták kulcsfontosságúnak, hogy az irodaház rendelkezzen belső kerttel vagy parkkal.

A szempontok fontosság szerinti sorrendbe tételénél kiderült, hogy a kényelmi szolgáltatások és a fenntarthatóság háttérbe szorulnak az irodaház központi elhelyezkedésével szemben, a legkevésbé fontos tényezőnek pedig az épületben található további vállalatok presztízse bizonyult.

„A kutatás eredményei tükrözik a nemzetközi eredményeket. Az emberek a nyitott terű irodákban jellemzően arra panaszkodnak, hogy magas a zajszint, de ami ennél fontosabb, nehéz a magánszférájuk megtartása. Ezért a környezetpszichológiai oldalról – az ergonomikus kialakítás mellett - a tervezésnél a térkontroll lehetőségének fenntartása a legfontosabb: a személyre szabhatóság mellett biztosítani kell a munkafolyamat által megkívánt elvonulási lehetőségeket (egyénileg, párban vagy csoportosan). A pihenés, feltöltődés mellett ezt a térkontrollt segítik a munka közbeni kikapcsolódási lehetőségek is. A kreatív dizájn kialakításakor az inspiráción túl figyelembe kell venni azt is, hogy a munkavállalók ne „pörögjenek túl” a változatos, kreatív terekben – a kiegyensúlyozott térkialakításnak a rekreációt is biztosítania kell. Újra csak a térkontrollhoz kanyarodhatunk vissza: a külső téri helyszínekkel (kávézó, parkoló stb.) szerves kapcsolatot lehetővé tevő térszervezés a munkavállalói hatékonyságot és a munkavégzés közbeni rekreációt egyaránt lehetővé teszi. Épp az X és az Y generáció térszükségleteinek eltérései hívják fel a figyelmet a megfelelő minőségű és optimális mennyiségű kommunikáció-inspiráció-munkavégzés-pihenés arány kialakítására” – mondta a kutatásról Dr. Dúll Andrea környezetpszichológus.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Támogatás, nem sajnálat: így álljunk a mellrákkal küzdő munkatársaink mellé

A mellrák diagnózisa nemcsak az érintett életét forgatja fel, hanem hatással van a környezetére és a munkahelyi közösségre is. Ilyenkor nem a... Teljes cikk

Nem lustaság, ha nem megy a munka - mutatjuk, mi állhat a háttérben

Ősszel sokan érzik úgy, hogy csökken az energiájuk, nehezebben koncentrálnak, és a munka is egyre nehezebben megy. Ez nem feltétlenül lustaság vagy... Teljes cikk

Nem csak magánügy, hanem munkahelyi ügy is - miért ciki téma Magyarországon a menopauza?

Hőhullámok, fáradtság, hangulatingadozás – tünetek, amelyekről ritkán esik szó a munkahelyeken, pedig több százezer nő életét befolyásolják... Teljes cikk