Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 11 éve

Szerények a SZÉP-kártya eddigi eredményei

Rendkívül szerények a Széchenyi Pihenőkártya (SZÉP) értékesítésének beindítása óta eltelt két hónap eredményei a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) szakmai álláspontja szerint, amelyet kedden küldött el az MTI-nek.

images

images

A szövetség közleményében emlékeztet arra, hogy az OTP augusztus végi sajtótájékoztatóján azt közölte: az OTP Széchenyi Pihenőkártya (SZÉP) alig két hónapos működése alatt több mint 600 elfogadóhellyel kötöttek partneri szerződést, eddig több mint 100 munkáltató hozzávetőleg 700 kártyát osztott ki a dolgozók között.

"Véleményünk szerint ezek az eredmények rendkívül szerények" - fogalmazott állásfoglalásában az MSZÉSZ. A hazai idegenforgalom szolgáltatói, és így különösen a kereskedelmi szálláshelyek - közöttük a szállodák - üzemeltetői számára ezek a hírek azért nyugtalanítóak, mert az elmúlt években a hazai vendégek forgalma rendkívül dinamikusan nőtt, ami alapvetően az üdülési csekk fokozatosan erősödő népszerűségének, elterjedésének volt köszönhető - írta a szövetség.

Hozzáteszik: az érdekeltek körében köztudott, hogy az üdülési csekk forgalmazása, kedvezményes adózása 2011. szeptember 30-val megszűnik, ennek - a szövetség szerint - várhatóan az lesz a következménye, hogy a munkáltatók kivezetik azt a munkavállalóik számára nyújtott cafeteria eszközök sorából. A SZÉP kártya bevezetése már elkezdődött, de az előzetes várakozásoknál lassabban, és a bevezetést elősegítő szükséges marketing támogatás nélkül.

A kereskedelmi szálláshelyek üzemeltetői attól tartanak, hogy az üdülési csekk túl korai kivezetése, és az azt felváltó SZÉP-kártya az adatok szerinti lassú elterjedése negatívan hat - a 2008-2010 közötti pénzügyi és gazdasági válság miatt - egyébként is súlyos forgalmi visszaesés következményeivel szembesülő turizmusra.

A KSH adatai szerint 2004-ben a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött összes 19,7 millió vendégéjszakának 45,3 százalékát, 2008-ban - a gazdasági válság első évében - az összesen 19,8 millió vendégéjszakának már 49,9 százalékát töltötték el hazai vendégek, azaz 2008-ban már minden második vendég belföldi volt. A szövetség szerint ebben meghatározó szerepe volt az üdülési csekk folyamatosan emelkedő népszerűségének.

Az üdülési csekk forgalomból 2010. január-júliusban a kereskedelmi szálláshelyeken jelentkező 13,7 milliárd forint árbevétel - annak megadóztatása, a belföldi kereslet várttól eltérő alakulása miatt - 2011 hasonló időszakában 6,6 százalékkal 12,8 milliárd forintra, a szállodákban 8 milliárd forintról 15 százalékkal 6,8 milliárd forintra esett vissza. Ugyanebben az időszakban az üdülési csekk értékesítés 38 milliárd forintról 30 százalékkal 26,7 milliárd forintra csökkent.

Ugyanakkor a hazai szállodák 2011. első félévi 52,334 milliárd forint szobaárbevétele lényegében a 2007. első félévi 52,159 milliárd forintnak felel meg, azaz - az azóta bekövetkezett kapacitásbővülés, s a magasabb minőségű szállodák arányának növekedése ellenére - az 5 évvel korábbi szinten van.

"Ebben a helyzetben különösen nagy fontossága van a belföldi kereslet ösztönzésének, a hazai üdülés erőteljesebb promotálásának, ezért szükség van az ezt támogató eszközökre" - véli az MSZÉSZ.

A szövetség álláspontja szerint jelen helyzetben - mikor a kereskedelmi szálláshelyek, s közöttük a szállodák rendkívüli gazdasági, pénzügyi nehézségekkel szembesülnek - érdemes lenne megfontolni, miként lehetne gyorsítani a SZÉP-kártyák bevezetését, népszerűsítését, amelyek különösen a közelgő gyenge forgalmú téli időszakban és főleg a vidéki szállodák esetében azok túlélésében meghatározó szerepet játszhatnak. "Okvetlenül fontosnak tartanánk, ha a SZÉP-kártya elterjedéséig - véleményünk szerint - legalább 2012. december 31-ig - megmaradna az üdülési csekkek adókedvezménye is, azaz a két cafeteria eszköz együttesen szolgálná a turizmusunk számára elengedhetetlen belföldi kereslet fejlődését" - áll az MSZÉSZ állásfoglalásában.

  • 2022.08.24Babér Szeminárium Közelít a tanulmányi időszak, ezzel együtt pedig megszaporodnak a szakképzési munkaszerződéssel, tanulószerződéssel, hallgatói munkaszerződéssel, a duális képzéssel és a tanulók foglalkoztatásának lehetőségeivel kapcsolatos szakmai kérdések is. Augusztus 24-én a BaBér meghívott előadója, Greskóné Koller Krisztina gyakorlati példákon keresztül ad árnyalt képet a témáról online előadása során. Részletek Jegyek
  • 2022.09.16HR és Munkajog modul I.: A munkaviszony keletkezése / Beléptetés Kettő az egyben: egyszerre HR és munkajogi megközelítésben: a munkaszerződés, általános magatartási követelmények, adatvédelem és más, fontos témák neves oktatóktól, mint Berke Gyula, Bankó Zoltán. Részletek Jegyek
  • 2022.09.28 recruiTECH BLUE Kékgalléros foglalkoztatók, termelő logisztikai vállalatok = recruiTECH BLUE konferencia, ahol újra a fizikai toborzáson lesz a hangsúly. Harmadik országbeliek foglalkoztatása, szállásoltatás, online toborzás, outsourcing és még számos aktuális téma! Részletek Jegyek
  • 2022.11.07Scrum szimuláció, avagy agilitás a gyakorlatban Hogyan tanulható meg a rugalmas vállalati működés kockázatmentesen? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Milyen adószabályok vonatkoznak az elektromos autókra?

A hazai piacon elérhető számos ösztönző hatására az utóbbi időben Magyarországon is megfigyelhető az elektromos járművek fokozódó térnyerése.... Teljes cikk

Csúcsra jár az infláció, idén nagy segítség lesz az iskolakezdési támogatás

Egész Európában és Magyarországon is csúcsra jár az infláció, ami miatt különösen nagy tehertétel lesz a szeptemberi iskolakezdés a családok... Teljes cikk

Félmillió forintnyi bónuszt kap 64 ezer banki alkalmazott

64 ezer alkalmazottjának ad egyszeri, 1000 font értékű kifizetést a Lloyds, Nagy-Britannia legnagyobb belföldi hitelintézete. Az ok az elszálló... Teljes cikk

Facebook